Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1055 posts ]  Previous   1 31 32 33 34 35 43  Next
Author Message
PostPosted: 17 Apr 2019 09:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
Gewoon een dikke middelvinger naar de supporters die hem graag hadden weggestuurd. Feit blijft dat supporters alleen maar korte termijnvisie hebben. Hoe hard ze ook roepen dat dit niet zo is, in de praktijk is dat wel zo.

PostPosted: 17 Apr 2019 09:51 
Erelid

Jerome wrote:
Jnp wrote:
Wat een fantastische trainer. Hadden we hem eruit gegooid na dat halve seizoen, wat voor heel veel supporters de wens was, hadden we dit nooit behaald. Ben ik van overtuigd.

Oh ja, er staat ook een fantastische spelersgroep. Maar deze trainer en spelersgroep versterken elkaar geweldig, waar dat echt niet een vanzelfsprekendheid is.
Er vielen dan ook weinig positieve zaken te halen uit dat halve seizoen. Of vergeten we dat voor het gemak? Zoals het hele drukzetten bij balverlies... dat was er toen niet. Wat een gigantisch verschil is dat met nu.
Klopt, maar hem werd ook niet de tijd gegund om het neer te zetten. Hij moest halverwege het seizoen beginnen en dat is gewoon heel lastig. Hij heeft er toen voor gekozen om eerst de verdedigende organisatie neer te zetten (om resultaat te halen). Ik neem het veel supporters wel kwalijk dat ze hem de tijd niet hebben gegeven om een gehele voorbereiding te draaien.

Maar goed, aan de andere kant moet ik ook eerlijk zijn dat ik Marcel Keizer heel lang de hand boven het hoofd heb gehouden. Het is soms ook moeilijk te beoordelen.

PostPosted: 17 Apr 2019 11:36 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Jnp wrote:
Klopt, maar hem werd ook niet de tijd gegund om het neer te zetten. Hij moest halverwege het seizoen beginnen en dat is gewoon heel lastig. Hij heeft er toen voor gekozen om eerst de verdedigende organisatie neer te zetten (om resultaat te halen). Ik neem het veel supporters wel kwalijk dat ze hem de tijd niet hebben gegeven om een gehele voorbereiding te draaien.

Maar goed, aan de andere kant moet ik ook eerlijk zijn dat ik Marcel Keizer heel lang de hand boven het hoofd heb gehouden. Het is soms ook moeilijk te beoordelen.
Vooral dit, en niet alleen als het om Ten Hag gaat. Zoveel supporters hebben geen geduld. Een speler of trainer moet meteen presteren, want anders mag hij weer weg. Heb geduld en geef deze mensen de kans. Leer hier van en houdt aub op met zo snel al een oordeel klaar te hebben. Een mooi voorbeeld van nu is Magallan; geef die jongen de tijd.

PostPosted: 17 Apr 2019 15:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Had ook geen vertrouwen in Ten Hag. Heerlijk om ongelijk te krijgen.
In spelers als Magallan en Schuurs heb ik zeker nog wel vertrouwen. Die moeten ook de tijd krijgen. Vond Magallan gisteren in de korte tijd een prima indruk maken trouwens.

PostPosted: 17 Apr 2019 22:07 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ik vond het een goeie zet om hem trainer te maken. Echter had ik hem al volledig afgeserveerd na de eerste 8/9 maanden.

Vind het niet dat supporters te makkelijk dachten. Een nieuwe trainer heeft tijd nodig, maar vorig jaar was de tweede seizoenshelft wel echt verschrikkelijk slecht he. In niets leek het er op dat er het fundament gelegd werd van iets moois. Dat werd er ook niet want vorig jaar speelde Blind, Tadic en Frenkie niet mee. Mazraoui pas op het laatst en Ziyech en Neres hadden een andere positie - en spelen er pas sinds (de loop) van dit seizoen.

Onder Bosz zag je een bepaalde intentie die mislukte, bij Ten Hag was dat zelfs nergens te bekennen. Het eerste half jaar was het voetbal gewoon echt heel slecht. En ook dit seizoen heeft hij gewoon nog een aantal rare dingen gedaan dus de kritiek was meer dan terecht.

Inmiddels verdient hij uiteraard alle credits.

PostPosted: 17 Apr 2019 22:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Maar het was toch bekend dat Ten Hag een slowstarter is? Bovendien kwam hij echt in een puinhoop binnen bij Ajax. Het spel was slecht, maar de resultaten waren prima. Pakte meer punten dan Bosz en Keizer.

Eerste halve seizoen mag je gewoon echt niet over oordelen en dit seizoen begon al fantastisch met kwalificatie voor de CL en een ijzersterke eerste seizoenshelft.

Dus ik snap het eigenlijk niet zo goed.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 17 Apr 2019 22:58 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Maar het spel was gewoon echt heel slecht en er zat totaal geen progressie in. Dan vind ik het vrij logisch dat er kritiek komt. Het was niemand helder wat nou de bedoeling was vorig jaar.

PostPosted: 17 Apr 2019 23:00 
Erelid

Natuurlijk was de kritiek terecht, maar hij hoefde nog niet afgeserveerd te worden.

PostPosted: 18 Apr 2019 05:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Hij krijgt meer tijd om het op zijn manier neer te zetten. Ajax wil met hem in gesprek over een nieuw contract.
https://www.telegraaf.nl/sport/3462308/ ... w-contract

PostPosted: 24 Apr 2019 09:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Bergkamp
Droomaankoop: Calvin Stengs
Ben over het algemeen heel blij met Ten Hag, maar baalde wel van de Kristensen wissel gisteren. Hele verdediging moest op de schop en Blind kon het op LB absoluut niet belopen. Gelukkig werd het gecorrigeerd. Ekkelenkamp komt redelijk mee in het combinatie spel, maar heb niet het gevoel dat hij een gigantisch hoog plafond heeft. Wel prima voor nu als roulatie optie met Schöne.

PostPosted: 24 Apr 2019 12:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Deze 'rustige' periode aangrijpen om zijn contractverlenging wereldkundig te maken. Ik durf hem wel voor vijf jaar te laten tekenen. Laat hem maar net als Overmars tot 2024 aan ons verbonden blijven. Opportunistisch? Misschien, maar ik ben ondertussen volledig overtuigd van deze man. Enorm onder de indruk met wat hij heeft bewerkstelligd. Op het begin was het even wennen aan elkaar, maar ondertussen heeft Ten Hag de juiste aanpassingen gedaan en heeft hij door hoe hij te werk moet gaan. Als Ajax ook komende zomer weer niet al te veel basisspelers laat gaan kan hij nog enigszins voortborduren op het fundament dat nu is gelegd. Uiteraard verliezen we een hoop kwaliteit (De Ligt, Ziyech en De Jong), maar de spelprincipes blijven waarschijnlijk grotendeels hetzelfde.

Hopelijk komt Ajax er snel uit. Want ik zou het heel naar vinden wanneer Ten Hag vertrekt na de Europese successen die zijn geboekt. Geloof maar dat hij bij diverse clubs op het lijstje staat. Een heel interessante trainer met een prima staat van dienst.

PostPosted: 24 Apr 2019 15:00 

Deze 'rustige' periode aangrijpen om zijn contractverlenging wereldkundig te maken. Ik durf hem wel voor vijf jaar te laten tekenen. Laat hem maar net als Overmars tot 2024 aan ons verbonden blijven. Opportunistisch? Misschien, maar ik ben ondertussen volledig overtuigd van deze man. Enorm onder de indruk met wat hij heeft bewerkstelligd. Op het begin was het even wennen aan elkaar, maar ondertussen heeft Ten Hag de juiste aanpassingen gedaan en heeft hij door hoe hij te werk moet gaan. Als Ajax ook komende zomer weer niet al te veel basisspelers laat gaan kan hij nog enigszins voortborduren op het fundament dat nu is gelegd. Uiteraard verliezen we een hoop kwaliteit (De Ligt, Ziyech en De Jong), maar de spelprincipes blijven waarschijnlijk grotendeels hetzelfde.

Hopelijk komt Ajax er snel uit. Want ik zou het heel naar vinden wanneer Ten Hag vertrekt na de Europese successen die zijn geboekt. Geloof maar dat hij bij diverse clubs op het lijstje staat. Een heel interessante trainer met een prima staat van dienst.
Eens. Sowieso lijkt het erop dat Overmars (in samenwerking met Ten Hag) spelers zoekt die in dit systeem met deze spelprincipes kunnen renderen. Marin als uitzakker naar 3-mans verdediging, een speler die het spel snel kan verleggen en ook erg dynamisch is, alleen verdedigend moet er wat bijgeschaafd worden. Odegaard is gewoon een Ziyech kopie. Pierie is een ander type dan Wober. Technisch vaardiger, goede verticale pass in de benen, verdedigend moet er nog wat bij. Blind lijkt me dan een ideale mentor. Ik zie wel overeenkomsten. Belangrijk is om een max te stellen aan het aantal spelers die mogen vertrekken, zodat je inderdaad je fundament kunt behouden en nieuwe jongens als Marin en bijv. Odegaard snel kunt laten inpassen. Je gaat sowieso inleveren, maar misschien hoeft de terugval niet eens zo groot te zijn....

Dit is een must read als je benieuwd bent naar de spelprincipes van Ten Hag: https://www.vi.nl/pro/analyse/zo-speelt ... ik-ten-hag

PostPosted: 26 Apr 2019 22:37 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
'Ten Hag hoog op de lijst bij Chelsea en Tottenham'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... spur-.html

PostPosted: 26 Apr 2019 23:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Tottenham kan ik nog wel enigszins begrijpen maar Chelsea? Hebben die eigenlijk wel beleid?
Die kopen gewoon elke keer de trainer die hot is in Europa. Na die Sarri nu Ten Hag?

Ik ben wel benieuwd hoe Ten Hag zijn situatie inschat. Heeft natuurlijk wel veel kritiek te verduren gehad en als die trein nu voorbij komt... Zeker na een CL finale en wie weet meer. Het is aan Overmars om hem nog even hier te houden.

PostPosted: 27 Apr 2019 11:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish

PostPosted: 29 Apr 2019 00:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Raffie over onze trainer...

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... iews-.html

PostPosted: 01 May 2019 13:14 

Mocht het zover komen in de zomer, wie zou hem dan moeten opvolgen? Binnen Nederland vind ik het trainersgilde echt heel matig, en dan ook vooral trainers die staan voor aanvallend voetbal en tactisch sterk zijn. Met Bosz en Ten Hag heb je de beste en interessantste wel genoemd denk ik.

Denk dat je over de grenzen moeten gaan kijken.

PostPosted: 01 May 2019 13:19 
Erelid

Frank de Boer is vast wel weer beschikbaar tegen die tijd.

:mrgreen:

PostPosted: 01 May 2019 13:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Zat er van de week ook aan te denken toen ik dat geval in Engeland zag. Leeds tegen Villa. Daar is die Bielsa nu trainer. Werd 5 jaar geleden ook aan Ajax gelinkt als potentiële toptrainer.

Laat Erik nog maar even blijven. Al zou het mij niks verbazen als hij vertrekt. Als dat het geval is hoop ik dat Bosz terugkeert.

PostPosted: 01 May 2019 13:50 

GJ1402 wrote:
Zat er van de week ook aan te denken toen ik dat geval in Engeland zag. Leeds tegen Villa. Daar is die Bielsa nu trainer. Werd 5 jaar geleden ook aan Ajax gelinkt als potentiële toptrainer.

Laat Erik nog maar even blijven. Al zou het mij niks verbazen als hij vertrekt. Als dat het geval is hoop ik dat Bosz terugkeert.
Even dromen: Erik blijft nog een jaar, Schreuder mislukt bij Hoffenheim en komt vrij :) Dat zou ook wel prima zijn.

Sowieso ook wel benieuwd wat ze bij Jong gaan doen. Hopelijk verlengen ze Reiziger niet, maar met wie gaan ze dan op de proppen komen? Zie ze nog wel voor Santoni of Tobiasen gaan.

PostPosted: 01 May 2019 13:58 

Snake wrote:
GJ1402 wrote:

Even dromen: Erik blijft nog een jaar, Schreuder mislukt bij Hoffenheim en komt vrij :) Dat zou ook wel prima zijn.

Sowieso ook wel benieuwd wat ze bij Jong gaan doen. Hopelijk verlengen ze Reiziger niet, maar met wie gaan ze dan op de proppen komen? Zie ze nog wel voor Santoni of Tobiasen gaan.
Voor jong Ajax misschien Moniz, voor Ajax zou ik dan Wim Jonk proberen te halen als vervanger voor Erik op termijn.

PostPosted: 01 May 2019 14:09 
Erelid

Wat heeft Jonk dan bewezen als trainer?

PostPosted: 01 May 2019 14:17 

Erg goed voetbal met de A junioren. Zoals je wilt dat het gespeeld wordt. Goede assistent er bij en gaan. Gaat nu ook ervaring opdoen bij Volendam dus die zie ik dan als goede vervanger.

PostPosted: 01 May 2019 14:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Snake wrote:
GJ1402 wrote:

Willem Weijs zou ik graag zien bij Jong Ajax. Kan die eventueel doorgroeien naar assistent van het eerste.

PostPosted: 01 May 2019 14:27 

Bonzai wrote:
Snake wrote:
GJ1402 wrote:

Willem Weijs zou ik graag zien bij Jong Ajax. Kan die eventueel doorgroeien naar assistent van het eerste.
Weijs heeft z'n papieren nog niet. Hebben ze 2 jaar geleden ook laten gaan, geloof echt niet dat die terugkomt.

Post new topic  Reply to topic  [ 1055 posts ]  Previous   1 31 32 33 34 35 43  Next

All times are UTC+02:00