Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1150 posts ]  Previous   1 34 35 36 37 38 46  Next
Author Message
PostPosted: 18 May 2019 11:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Ik hoop het ook niet, renemar. Ik hoop ook niet dat Heitinga gaat promoveren naar Jong AJAX.

Ten Hag: ’Het is mijn intentie om Ajax te blijven’
https://www.telegraaf.nl/sport/3607479/ ... te-blijven
Ik neem aan dat het een van de wensen van ten Hag was ( Winter weg bij het 1e en een nieuwe assistent er bij ) en dat in overleg gekozen is voor Reiziger.

PostPosted: 18 May 2019 19:48 

Had ook niet het idee dat Winter echt zo'n aanvulling was. Over Schreuder hoorde je weleens wat dingen, over Witschge ook, over Winter eigenlijk nooit.

Heb ook geen hoge pet op van Reiziger. Tactisch gaan we er daarmee in de staf echt op achteruit. Hopen dat Poulsen iets is.

PostPosted: 19 May 2019 12:42 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ten Hag: ‘Coach moet zorgen dat De Ligt en Blind dat niet hadden gedaan’
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=352072

PostPosted: 19 May 2019 14:06 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
343 wrote:
Ten Hag: ‘Coach moet zorgen dat De Ligt en Blind dat niet hadden gedaan’
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=352072
Daarom is hij uit het juiste hout gesneden. Kijkt extreem kritisch naar verbeteringen in het spelletje.

PostPosted: 19 May 2019 17:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Reiziger doorgeschoven om de plek van Schreuder in te nemen.Verschrikkelijk. Die kan er helemaal niks van. Ga eens naar de Toekomst naar Jong AJAX kijken. Prima uitslagen (o.a 2-5 winnen van Twente in Enschede en thuis met dezelfde cijfers verliezen, met 8-0 van Almere winnen en daarnaast onbegrijpelijke nederlagen.
Bewijst gewoon dat het elftal puur op kwaliteit van de spelers teerde. Hadden die en goede dag en zin in een lekker potje kon je genieten. Coaching leek nergens naar. Grijze muis.
Ik vind dit wel een heel gemakkelijke conclusie. Ik denk, dat een trainer van Jong Ajax een heel moeilijke job is want je hebt geen vast team. Je bent elke week afhankelijk van het materiaal wat je tot je beschikking krijgt. Daar kun je bijna geen vastigheid en patronen in vinden.

Kijk eens hoeveel wedstrijden Jong Ajax heeft gespeeld met een ultra jong team (in de internationale weken). Soms was het gewoon een veredeld jeugd team.

Jong Ajax is ook geen graadmeter voor Ajax 1 omdat je eigenlijk geen druk hebt en je ook geen moeilijke beslissingen hoeft/moet nemen. De hoofdzaak is om de spelers te laten spelen en te wennen aan een hoger nivo. Op zich is kampioen worden met zo'n jong elftal best een prestatie en natuurlijk is niet enkel toe te schrijven aan een trainer (Reiziger in dit geval) maar het zegt wel iets.

Ik weet ook niet of Reiziger een toekomstig Ajax trainer is dat is ook niet te concluderen op basis van trainerschap van Jong Ajax.

PostPosted: 19 May 2019 23:15 
Beheerder

Ten Hag tempert verwachtingen bij Ajax
https://www.telegraaf.nl/sport/3613001/ ... n-bij-ajax

PostPosted: 20 May 2019 08:00 

343 wrote:
Ten Hag tempert verwachtingen bij Ajax
https://www.telegraaf.nl/sport/3613001/ ... n-bij-ajax
Vind ik wel logisch. Het kan qua resultaat bijna ook niet beter. Maar ook richting de supporters. We hopen immers ieder jaar weer een verbetering t.o.v. het afgelopen seizoen.
En de nieuwe selectie. Krijgt een loodzware taak.

PostPosted: 20 May 2019 08:18 

Kampioenschap en Europese overwintering is een reëel doel.

PostPosted: 20 May 2019 10:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Ajaciedjuh wrote:
Eens, dit moet eigenlijk altijd het streven zijn voor Ajax. Beker en Europees verder komen zijn mooie extra's.

PostPosted: 20 May 2019 10:42 
Erelid

Ajaciedjuh wrote:
Exact. Dan heb je een geslaagd seizoen.

PostPosted: 20 May 2019 12:17 

Ben het met jullie eens. Ik denk ook dat kampioenschap en bekerwinst haalbaar moet zijn mits de vertrekkende spelers adequaat worden vervangen.
Europees overwinteren ook. Maar halve finale CL?

PostPosted: 20 May 2019 12:18 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Overwinteren is de 8e finale halen he :P Niet de halve.

PostPosted: 20 May 2019 14:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Ajaciedjuh wrote:
Exact. Dan heb je een geslaagd seizoen.
Dat niet. Dan waren de seizoenen onder De Boer ook geslaagd.

We hebben nu veel meer kwaliteit en geld. Wie er ook weggaan (ik denk dat het wel mee gaat vallen) er zijn geen excuses om geen waardige spelers klaar te hebben staan.

Kampioenschap, beker en Europese overwintering zijn al bijna 120 het doel voor Ajax.

Structureel realistisch: overwinteren Champions League en kwart/halve finale Europa League. Met minder mag je gewoon geen genoegen nemen want dat betekent gewoond at je er uit gaat tegen clubs uit Scandinavie, Polen, Tsjechië of Kroatië en dat mag per definitie gewoon niet. Er komt ook een nieuwe situatie aan waar Ajax in pot 1 EL zit en pot 2 CL. Dan wordt het alleen maar makkelijker.

PostPosted: 20 May 2019 16:56 

DeRuit wrote:
Overwinteren is de 8e finale halen he :P Niet de halve.
De halve finale mag je ook niet verwachten. Vandaar ook dat ik zeg dat het moeilijk is dit seizoen te evenaren.

PostPosted: 27 May 2019 20:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Vandaag om 22:00 te zien bij Natafelen. Hopelijk morgenvroeg nog even langs bij de ArenA om een krabbeltje onder een nieuw contract te zetten en daarna op een welverdiende vakantie ;)

PostPosted: 27 May 2019 22:56 
Beheerder

Als ik het goed heb begrepen komt er nog een ervaren coach om Schreuder te vervangen, aldus Ten Hag bij Natafelen.
TH zal ook wel blijven. Die contractverlenging komt er wel.

PostPosted: 28 May 2019 10:59 

343 wrote:
Als ik het goed heb begrepen komt er nog een ervaren coach om Schreuder te vervangen, aldus Ten Hag bij Natafelen.
TH zal ook wel blijven. Die contractverlenging komt er wel.
Zo heeft hij dat niet letterlijk gezegd. Hij wilde niet bevestigen dat Reiziger de vervanger van Schreuder is. We moesten maar wachten op het persbericht. Vorig jaar wilden ze per sé Schreuder hebben vanwege zijn Duitse ervaring. Gaf wel aan dat ze vonden dat Reiziger zich goed had ontwikkeld en spelers beter maakte.

Zou mij verbazen als er naast Witschge, Poulsen en Reiziger nog iemand bij gaat zitten.

PostPosted: 28 May 2019 11:10 

Vier assistenten lijkt me weer een tikkeltje overdreven.

Prima interview, al had ik graag wat meer gehoord over de plannen voor volgend seizoen. Hij zei een paar keer dat ze speciaal voor De Jong een plek hadden gecreëerd (de plek naast Schöne) waar zijn kwaliteiten het meest tot uiting kwamen. Nu vraag ik me af of hij voor volgend seizoen hetzelfde systeem voor ogen heeft of dat ze weer terug gaan naar één controlerende middenvelder.

PostPosted: 28 May 2019 11:20 

Reiziger is ‘gewoon’ de vervanger van Schreuder. Verder was het een gemiste kans om over volgend seizoen te praten. EtH gaf een paar voorzetjes en de vragen werden niet doorgezet met reden daar komen we straks aan toe..... en toen was de tijd op.

Duidelijk is wel dat EtH gaat verlengen en dat hij vertrouwen heeft in het elftal van volgend jaar. De lijntjes en scenario’s liggen er zei hij.

PostPosted: 28 May 2019 11:59 

Zimmerman wrote:

Prima interview, al had ik graag wat meer gehoord over de plannen voor volgend seizoen. Hij zei een paar keer dat ze speciaal voor De Jong een plek hadden gecreëerd (de plek naast Schöne) waar zijn kwaliteiten het meest tot uiting kwamen. Nu vraag ik me af of hij voor volgend seizoen hetzelfde systeem voor ogen heeft of dat ze weer terug gaan naar één controlerende middenvelder.
Dat ligt eraan of de kwaliteiten van spelers het beste uit de verf komen in die invulling. V/d Beek hadden ze vooraf ook gezien als speler naast Frenkie, pakte anders uit. Volgens mij zei hij daarover dat ze daar weer aan moeten gaan sleutelen.

PostPosted: 28 May 2019 14:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Zimmerman wrote:
Ik zie het probleem niet zo. Wat maakt dat uit? En hoe kun jij bepalen of dat overdreven is of niet? Lastig te zeggen zolang we niet exact weten wat het idee daarachter is. Ik vind het geen hele rare eis van Ten Hag.

Als Ten Hag - om wat voor reden dan ook - graag nog een ervaren man / extra assistent bij het elftal wil hebben dan lijkt het me niet vreemd als Ajax aan die wens tegemoet gaat komen. Net zoals het prima is dat Winter uit de staf is gehaald. Ten Hag moet een optimaal team om zich heen kunnen formeren.

PostPosted: 04 Jun 2019 14:01 
Beheerder

AJAX laat Ten Hag niet vertrekken naar Roma.
https://www.telegraaf.nl/sport/17168784 ... s-roma-nee

PostPosted: 17 Jun 2019 17:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Sarri van Chelsea naar Juventus. Ben benieuwd wanneer de naam van Ten Hag nu weer bij Chelsea opduikt.

PostPosted: 17 Jun 2019 21:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
GJ1402 wrote:
Sarri van Chelsea naar Juventus. Ben benieuwd wanneer de naam van Ten Hag nu weer bij Chelsea opduikt.
Wanneer? Zijn naam zingt daar al luid en duidelijk rond sinds de geruchten enkele maanden geleden begonnen over Sarri… De achterban van Chelsea zien TH zeer graag komen, maar ik vermoed dat ze bij Lampard gaan uitkomen. Ik hoop dat persoonlijk ook, want wie zouden wij in godsnaam moeten gaan halen als vervanger? Bosz is niet beschikbaar, Schreuder ook niet... In Nederland loopt niet veel trainerstalent rond momenteel. Binnen onze eigen club kunnen we ook niemand doorschuiven. Dus het zou al een buitenlander moeten worden... Maar het zou bepaald geen makkelijke opdracht worden. Laat Ajax hem daarom maar lekker wat langer vast leggen.

PostPosted: 20 Jun 2019 13:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Contractverlenging: https://www.ajax.nl/streams/actueel/we- ... gemoet.htm

Wat zag de wereld er 12 maanden geleden anders uit... ;)

Post new topic  Reply to topic  [ 1150 posts ]  Previous   1 34 35 36 37 38 46  Next

All times are UTC+01:00