Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 164 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hoe verder?
PostPosted: 26 Apr 2018 13:29 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
de dominee wrote:
Kun je ook posten in normaal Nederlands? Je meeste zinnen slaan nergens op.
Dat is Luke. Daarom mag hij maximaal 1 keer per dag posten. Je kunt zijn of iemands anders post ook onzichtbaar maken. Druk op de button profiel onder zijn of haar post en klik dan op 'Vijand' toevoegen.

PostPosted: 26 Apr 2018 16:55 

Serieuze inmenging in het beleid van straks, als het al te laat is bedoel je? Nou, dat is wat waard zeg.

PostPosted: 30 Apr 2018 14:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Eerste oplossing
Snake wrote:
Serieuze inmenging in het beleid van straks, als het al te laat is bedoel je?
Nou, dat is wat waard zeg.
Dit gesprek behelp je niet met kortaf reageren.

Maar terugkomend op uw vraag, snapt u dat de Cruyff Inc Nomination Committee de basis is van de World Of Cruyff en dat ik dat binnen een aantal maanden compleet naar (on)wijze smaak op poten zet?

Het beleidsgebied waar wij banenuitdelend in willen samenwerken, is kind met kunsten. Muziek, beweging met bal in meerdere teamdisciplines, kwetsbare logica, scheismaakhouwen. Daaruit komt branie in meetbare spelerskwaliteiten. AZ doet het al, overige clubs willen volgen. En wij willen het constanter organiseren. In Nederland en daarbuiten.

Dat zit in de materie van de betrokken poppetjes, en standaardisering van steekhoudende terechtwijzing.
343 wrote:
de dominee wrote:
In normaal Nederlands? Je meeste zinnen slaan nergens op.
Dat is Luke. Daarom mag hij maximaal 1 keer per dag posten. Je kunt zijn of iemands anders post ook onzichtbaar maken. Druk op de knop van profiel onder zijn of haar post en klik dan op 'Vijand' toevoegen.
Les die ik oppik : communicatiedeskundigen snappen lastig de kunst dat eenieder gelijk heeft. Heel = stuk & stuk = heel !

https://www.linkedin.com/in/lukezcavv-l ... 52b18b147/

Last edited by OptimelNapoleon on 05 May 2018 11:52, edited 1 time in total.

PostPosted: 02 May 2018 08:55 

Blijkt er mogelijkheid om mee te denken, valt dit forum stil. Mensen die de oplossing weten? In welke specifieke onderwerpen moet er voorzien worden om van gelukkig Ajax te mogen spreken? Mag ook op de mail/PB maar mocht het stof voor discussie zijn, dan liever op een forum pagina.

Eerste oplossing

Last edited by OptimelNapoleon on 05 May 2018 11:51, edited 1 time in total.

PostPosted: 03 May 2018 08:45 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
De organisatiestructuur en de afbakening van verantwoordelijkheden, daar zit de sleutel.

PostPosted: 03 May 2018 11:36 
Beheerder

Inderdaad, heb Luke al laten weten dat zijn groep alle supportersgroepen moet inschakelen en dat hun achterban eens heel duidelijk moet maken. (Socio's)
Maar wie dat voor elkaar moet krijgen als zelfs Cruijff het niet gelukt is?

PostPosted: 03 May 2018 18:31 

Pushkin wrote:
De organisatiestructuur en de afbakening van verantwoordelijkheden, daar zit de sleutel.
En dan nog de juiste man/vrouw op de plek.

PostPosted: 03 May 2018 19:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
ik zou graag de jeugdopleiding weer op de schop gooien. Ik kijk er van een afstand naar, dus ik weet niet hoe het er aan toe gaat. Maar sinds Ouaali de scepter zwaait hoor je er weinig meer over, behalve dat ze jongens meer en eerder doorschuiven naar hogere elftallen.

PostPosted: 04 May 2018 17:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107
DeRuit wrote:
ik zou graag de jeugdopleiding weer op de schop gooien. Ik kijk er van een afstand naar, dus ik weet niet hoe het er aan toe gaat. Maar sinds Ouaali de scepter zwaait hoor je er weinig meer over, behalve dat ze jongens meer en eerder doorschuiven naar hogere elftallen.
Wat een hersenloos bericht, met permissie. Kom niet aan de jeugdopleiding door de boel op de schop te gooien zoals jij dat noemt, de levensader van de club waaraan de club zijn wereldfaam te danken heeft en al zoveel grote spelers heeft voortgebracht, en dat tot op de dag van vandaag nog steeds doet. Nog steeds uniek in de voetbalwereld, en daar doet alle negativiteit die momenteel dagelijks door Jan en alleman over Ajax uitgestrooid wordt niets aan af!.

Wel moet men streven naar een evenwicht tussen goede ervaren spelers, dus zeker niet uitgerangeerde gasten die nog even af willen bouwen bij Ajax, en die eigen jeugd. Daar ontbreekt het met name momenteel aan in Ajax 1. En heeft de jeugd de overhand in de kleedkamer, en dat kan en mag toch ook niet weer de bedoeling zijn!.

PostPosted: 04 May 2018 18:43 

Eerste oplossing

Dat de jeugd de overhand heeft in kleedkamers, is het gevolg van een relatief spotgoedkope competitie.

Dat is niet erg maar juist een prima verschijnsel.

Je moet als KNVB volgens mij af van :

Onwrikbaar geen dispensatie voor spelers die wereldkampioenen kunnen gaan worden

Terwijl ze extra wedstrijdritme nodig hebben met routiniers en veteranen/coaches

Die draaiuren tussen amateurs en semiprofs met goede ouderen zijn een nodige slijpsteen

En de dispensatie beschadigt alleen eerlijke competitie op een futiel niveau

Who would mind that for the World cup?

Gok niemand op dit forum behalve Brasil :P

C11+3 Lets keep no external uses

It stands for 11 elements of development coordination on the field

And it stands for 3 lifestyle developments of empathy next to the field
1. Ton Leenders (head of performance, nutrition, agility for Olympic Gold Medal winners)
2. Hennie Ardesch (former goalkeeper, community builder, social resolutions)
3. Robert Geerlings (mentality, fairness, objectivity, Worldwide awarded noble lawyer, former top youth player )
Three off the pitch!

11 on the pitch
A, Cognition:
1. Juan Luis Delgado (data and preparation)
2. Willem van Hanegem (head of academy)
3. Jordi Cruijff (head of identification)
4. Jerrell-Hu-A Sang (head of leading)
B, Improvement Individuals:
5. Guido den Dikken (mental sensor)
6. Wim Jonk (focus sensor)
7. Luc Stolker (physical sensor)
C, Conscience Team and Individual Growth
8, Monsieur Samardzic (focus)
9. Barry Hulshoff (smart)
10. Sunday Oliseh (excitement)
11. Rafik Fairouz (bravery)

Last edited by OptimelNapoleon on 06 May 2018 12:07, edited 3 times in total.

PostPosted: 04 May 2018 18:43 

Zoeken naar oorzaken van ons bedroevende spel en spelersmateriaal is zinloos. Money rules, verder is er niks dat ons cluppie verder helpt. Eredivisie is door de rijke clubs al afgeroomd tot nul CL plaatsen. :roll:

PostPosted: 04 May 2018 18:58 

Tuvalunho wrote:
DeRuit wrote:
Wat een hersenloos bericht, met permissie. Kom niet aan de jeugdopleiding door de boel op de schop te gooien zoals jij dat noemt, de levensader van de club waaraan de club zijn wereldfaam te danken heeft en al zoveel grote spelers heeft voortgebracht, en dat tot op de dag van vandaag nog steeds doet. Nog steeds uniek in de voetbalwereld, en daar doet alle negativiteit die momenteel dagelijks door Jan en alleman over Ajax uitgestrooid wordt niets aan af!.

Wel moet men streven naar een evenwicht tussen goede ervaren spelers, dus zeker niet uitgerangeerde gasten die nog even af willen bouwen bij Ajax, en die eigen jeugd. Daar ontbreekt het met name momenteel aan in Ajax 1. En heeft de jeugd de overhand in de kleedkamer, en dat kan en mag toch ook niet weer de bedoeling zijn!.
Het eerste elftal is iets heel anders dan de jeugd. Ja daar moet meer ervaring/volwassener spelers bij dat klopt. Maar onder Jonk ( en ik zeg niet dat Jonk per se terug moet ) had ik het idee, van wat ik via de media vernam dat de jeugdopleiding bezig is beter te worden aan de hand van innovaties (trainers rouleren, methodiek, performance trainers) en aan de hand van een visie ( vaste speelwijze door de jeugdopleiding). Nu gebeurt er vast nog veel goeds, dus op de schop betekent niet alles omgooien, maar ik hoor er nu zo weinig van. Zoals ik al zei, ik verneem alles via de media dus of het echt zo is weet ik niet misschien gebeurt er nog steeds wel (veel) vernieuwing. Maar stilstand is wat mij betreft achteruitgang. Als jij (of anderen) er meer info over hebt hoor ik dat graag en dan neem ik dat aan, zelfs als je mijn reactie eerst hersenloos noemt

PostPosted: 04 May 2018 20:25 
Erelid

Gallego wrote:
Zoeken naar oorzaken van ons bedroevende spel en spelersmateriaal is zinloos. Money rules, verder is er niks dat ons cluppie verder helpt. Eredivisie is door de rijke clubs al afgeroomd tot nul CL plaatsen. :roll:
Pardon?

Wel in vergelijking met de top van Europa natuurlijk, maar je mag wel kijken naar waarom je de laatste vier jaar geen Nederlandse prijs hebt gepakt. Heeft daar niets mee te maken want Feyenoord en PSV hebben die gelden ook niet.

PostPosted: 04 May 2018 22:33 

Jnp wrote:
Gallego wrote:
Pardon?

Wel in vergelijking met de top van Europa natuurlijk, maar je mag wel kijken naar waarom je de laatste vier jaar geen Nederlandse prijs hebt gepakt. Heeft daar niets mee te maken want Feyenoord en PSV hebben die gelden ook niet.
Prijzen in Nederland hebben amper nog waarde. Als we 20 keer op rij kampioen worden terwijl het Eredivisie niveau zo laag blijft, ben ik steeds aan het klagen. Ik vind het pas weer leuk als we in Europa meetellen.

De CL wedstrijden onder Lowietje leefde je weken van te voren al naartoe. Tegen Venlo en Zwolle hoef ik de samenvatting niet eens te zien.

PostPosted: 05 May 2018 13:53 

DeRuit wrote:
Tuvalunho wrote:
DeRuit wrote:

Het eerste elftal is iets heel anders dan de jeugd. Ja daar moet meer ervaring/volwassener spelers bij dat klopt. Maar onder Jonk ( en ik zeg niet dat Jonk per se terug moet ) had ik het idee, van wat ik via de media vernam dat de jeugdopleiding bezig is beter te worden aan de hand van innovaties (trainers rouleren, methodiek, performance trainers) en aan de hand van een visie ( vaste speelwijze door de jeugdopleiding). Nu gebeurt er vast nog veel goeds, dus op de schop betekent niet alles omgooien, maar ik hoor er nu zo weinig van. Zoals ik al zei, ik verneem alles via de media dus of het echt zo is weet ik niet misschien gebeurt er nog steeds wel (veel) vernieuwing. Maar stilstand is wat mij betreft achteruitgang. Als jij (of anderen) er meer info over hebt hoor ik dat graag en dan neem ik dat aan, zelfs als je mijn reactie eerst hersenloos noemt
De term 'hersenloos' is wat te fors uitgedrukt, dat had ook wat milder gekund. Maar ik ben nu eenmaal erg begaan met de jeugdopleiding, ben ook veel op De Toekomst en heb daardoor goed inzicht hoe daar gewerkt wordt.

Had daar in eerste instantie ook wat dieper op in willen gaan, maar toen ik de reactie van de man uit Elba hierboven las, waarop die genoemde term veel meer van toepassing is, ontnam mij dat alle lust daartoe.

PostPosted: 05 May 2018 15:37 

hehe geen probleem. Ik zou er graag meer over lezen. Heb je misschien in andere topics het hier wel eens over? Dan speur ik daar graag terug!

PostPosted: 05 May 2018 17:57 

Tuvalunho wrote:

Maar ik ben nu eenmaal erg begaan met de jeugdopleiding, ben ook veel op De Toekomst en heb daardoor goed inzicht hoe daar gewerkt wordt.
Je bent totaal niet objectief. Onze jeugdopleiding is zwaar ruk, spelertjes falen bij de vleet. We hebben de mazzel dat we heel af en toe een goed mannetje aantrekken uit het buitenland. Wat er vanuit de vroege jeugd doorgroeit is knudde met een rietje.

PostPosted: 05 May 2018 22:27 

Voordat het een stammenstrijd wordt,

Als we over jeugdopleidingen praten,

Verwacht een van beide dan dat spelers boven de 15,

Toch nog een Cruijff-achtig-instituut bij zich nodig hebben?

Ajax doet het niet. Eerste oplossing voorziet daarin uitermate.

PostPosted: 07 May 2018 09:04 

Verkoop De Ligt, ga van de beurs en koop het stadion. Vervolgens betrek je Jonk, Ling, Bosz en Cruijff erbij. Enige kans op een authentiek Ajax. Het zal alleen nooit gebeuren door de naïeve supporters en de slimheid van de bobo’s. Ajax is dood.

PostPosted: 07 May 2018 09:45 

Rik wrote:
Verkoop De Ligt, ga van de beurs en koop het stadion. Vervolgens betrek je Jonk, Ling, Bosz en Cruijff erbij. Enige kans op een authentiek Ajax. Het zal alleen nooit gebeuren door de naïeve supporters en de slimheid van de bobo’s. Ajax is dood.
Ja! Goeie post Rik hier sluit ik mij helemaal bij aan. Ik zou Johnny van t Schip er dan ook nog bij willen hebben.

PostPosted: 07 May 2018 09:50 

Rik wrote:
Exact hoe het zit. Supporters hadden in 2015 in moeten grijpen. Het is nu te laat.

Hadden ook vorig jaar rond het vertrek van Bosz kunnen ingrijpen als laatste strohalm en signaal. Gebeurde ook al niet.

Wat er nu gebeurt en is gebeurd is volledig onze eigen schuld. Supporters zijn verblind door het jarenlange betonvoetbal wat we kregen voorgeschoteld. Mensen weten niet eens meer waar Ajax voor staat. Nieuwe generaties groeien op met het huidige voetbal en weten niet beter. Over 20 jaar is anti-voetbal gewoon een vast onderdeel van Ajax, net zoals bij PSV is.

Het is klaar met deze club. We zullen nooit meer uniek gaan zijn. Gewoon een clubje zoals vele anderen. Want dat wil men blijkbaar.

PostPosted: 07 May 2018 11:57 
Beheerder

Klopt. Er mogen geen harde noten meer worden gekraakt. Ook een teken van deze tijd. Liever de lieve vrede bewaren en polderen ipv harde woorden en harde keuzes maken op grond van feiten en resultaten.

PostPosted: 07 May 2018 12:12 

Wat een dom opportunistich geleuter hierboven. Als je al wat langer in de voetballerij mee loopt, zoals ik, weet je dat het morgen allemaal weer heel anders kan zijn. Zeker, 4 jaar zonder prijs is niet acceptabel voor een club als Ajax, maar een dergelijk negativisme zoals bij enkelen hierboven is ronduit stuitend!.

PostPosted: 07 May 2018 12:14 
Beheerder

Tuvalunho wrote:
Wat een dom opportunistich geleuter hierboven. Als je al wat langer in de voetballerij mee loopt, zoals ik, weet je dat het morgen allemaal weer heel anders kan zijn. Zeker, 4 jaar zonder prijs is niet acceptabel voor een club als Ajax, maar een dergelijk negativisme zoals bij enkelen hierboven is ronduit stuitend!.
Vind ik dan enorm naïef, omdat het op 2 of 3 seizoenen na, de laatste dikke 20 seizoenen het niet goed en stabiel is. En met mensen als Henrichs, Overmars en Van der Sar en nog enkele anderen op De Toekomst veranderd er niets. Het is overleven ten koste van elkaar ipv AJAX beter willen maken.

PostPosted: 07 May 2018 12:25 

Gallego wrote:
Tuvalunho wrote:

Maar ik ben nu eenmaal erg begaan met de jeugdopleiding, ben ook veel op De Toekomst en heb daardoor goed inzicht hoe daar gewerkt wordt.
Je bent totaal niet objectief. Onze jeugdopleiding is zwaar ruk, spelertjes falen bij de vleet. We hebben de mazzel dat we heel af en toe een goed mannetje aantrekken uit het buitenland. Wat er vanuit de vroege jeugd doorgroeit is knudde met een rietje.
In de hele wereld wordt onze opleiding geroemd en dan kom jij met deze onzin.
De Ligt, vd Beek, Bakker, Kluivert. Allemaal knudde?
De een presteert momenteel minder dan de ander, maar allemaal hebben ze potentieel.
Ook Kluivert waarvan ik vind dat hij dit seizoen niks presteert. Is nog jong en moet nog veel leren, maar potentie heeft hij wel. Is nog erg jong.
Ga eens naar de Toekomst en kijk naar aanstormende talenten. Noem alleen Gravenberch, Brobbey, Unuvar. Zo zijn er meerdere.
Niet te vergeten jongens die al door buitenlandse clubs zijn weggeplukt als Dilrosum, TFM en Redan. Zo gezien kun je Frenkie en Dolberg ook bij ons als opleidingsspelers zien.
Je l#lt echt uit je nek.

Post new topic  Reply to topic  [ 164 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7  Next

All times are UTC+01:00