Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 165 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hoe verder?
PostPosted: 07 May 2018 12:26 

Tuvalunho wrote:
Wat een dom opportunistich geleuter hierboven. Als je al wat langer in de voetballerij mee loopt, zoals ik, weet je dat het morgen allemaal weer heel anders kan zijn. Zeker, 4 jaar zonder prijs is niet acceptabel voor een club als Ajax, maar een dergelijk negativisme zoals bij enkelen hierboven is ronduit stuitend!.
Volledig met je eens. Sommigen slaan helemaal door. Heel opportunistisch.

PostPosted: 07 May 2018 14:29 

Tuvalunho wrote:
Wat een dom opportunistich geleuter hierboven. Als je al wat langer in de voetballerij mee loopt, zoals ik, weet je dat het morgen allemaal weer heel anders kan zijn. Zeker, 4 jaar zonder prijs is niet acceptabel voor een club als Ajax, maar een dergelijk negativisme zoals bij enkelen hierboven is ronduit stuitend!.
Het gaat dan ook om meer dan alleen prijzen. Het is precies wat ik beschreef. Jij bent vast één van de nieuwere generaties? (Geen sneer dit overigens.)

Het was 1, hooguit 2 jaar echt volgens Ajax-cultuur de laatste 15 jaar. Dan gaat er meer en veel dieper iets fout en is dat niet morgen opgelost.

PostPosted: 07 May 2018 14:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Jullie praten niet professioneel. Wie praat hier nog over het opgeworpen Eerste oplossing grondvest???!!.... Als dat lukt wil ik de forumstatus "kolossaler dan 1 massief standbeeld"

Dan ABC'tje
Stap 1: Kinsbergen, Pettersson, Litmanen in raad van commissarissen en officiële gesprekspartners bijscholen.
Stap 2: Ander bewind, bestuur en management.
Stap 3: Genieten van Ajax.

Al die argumenten van jullie zijn niet functioneel voor Hoe Verder. Beetje aandacht erbij krijgen alstublieft, gebeurt is gebeurd. Hou op met kinnesinne gekonkel.

PostPosted: 07 May 2018 18:34 

renemar wrote:

In de hele wereld wordt onze opleiding geroemd en dan kom jij met deze onzin.
De Ligt, vd Beek, Bakker, Kluivert. Allemaal knudde?
De een presteert momenteel minder dan de ander, maar allemaal hebben ze potentieel.
Ook Kluivert waarvan ik vind dat hij dit seizoen niks presteert. Is nog jong en moet nog veel leren, maar potentie heeft hij wel. Is nog erg jong.
Ga eens naar de Toekomst en kijk naar aanstormende talenten. Noem alleen Gravenberch, Brobbey, Unuvar. Zo zijn er meerdere.
Niet te vergeten jongens die al door buitenlandse clubs zijn weggeplukt als Dilrosum, TFM en Redan. Zo gezien kun je Frenkie en Dolberg ook bij ons als opleidingsspelers zien.
Je l#lt echt uit je nek.
Alle spelers die je noemt hebben nog geen pepernoot gepresteerd. En jij ziet de toptalenten al weer lopen. Afgelopen 10 jaar hebben we welgeteld NUL spelers afgeleverd die geslaagd zijn in de top. De tijd dat de v Bastens, Bergkampjes en Seedorfjes heersten is 25 tot 40 jaar geleden.

PostPosted: 07 May 2018 18:42 

Gallego wrote:
renemar wrote:

In de hele wereld wordt onze opleiding geroemd en dan kom jij met deze onzin.
De Ligt, vd Beek, Bakker, Kluivert. Allemaal knudde?
De een presteert momenteel minder dan de ander, maar allemaal hebben ze potentieel.
Ook Kluivert waarvan ik vind dat hij dit seizoen niks presteert. Is nog jong en moet nog veel leren, maar potentie heeft hij wel. Is nog erg jong.
Ga eens naar de Toekomst en kijk naar aanstormende talenten. Noem alleen Gravenberch, Brobbey, Unuvar. Zo zijn er meerdere.
Niet te vergeten jongens die al door buitenlandse clubs zijn weggeplukt als Dilrosum, TFM en Redan. Zo gezien kun je Frenkie en Dolberg ook bij ons als opleidingsspelers zien.
Je l#lt echt uit je nek.
Alle spelers die je noemt hebben nog geen pepernoot gepresteerd. En jij ziet de toptalenten al weer lopen. Afgelopen 10 jaar hebben we welgeteld NUL spelers afgeleverd die geslaagd zijn in de top. De tijd dat de v Bastens, Bergkampjes en Seedorfjes heersten is 25 tot 40 jaar geleden.
Omdat bijv. De Ligt geen pepernoot heeft gepresteerd wil de hele top hem hebben.
Meer hoef ik niet te zeggen.

PostPosted: 09 May 2018 08:10 

FdB is gepolst voor een terugkeer voor als het fout gaat met TH. Dit begint een nachtmerrie te worden

PostPosted: 09 May 2018 11:16 
Erelid

Mijn Ajax hart is heel droevig op dit moment... Wat zijn we aan het afglijden zeg, vergeleken met een jaar terug...

PostPosted: 09 May 2018 11:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
FdB is gepolst voor een terugkeer voor als het fout gaat met TH. Dit begint een nachtmerrie te worden
Net alsof Frank De Boer gaat wachten tot het misgaat. Die zegt straks tegen een geïnteresseerde club "ik wacht nog even op Ajax".

Die pols je niet voor niets en ik verschiet er niets van, dat ze ook Ten Hag wegpromoveren en teruggrijpen naar je laatste succescoach. Al zou ik Bosz dan prefereren.

Als je iets doet, dan moet je ballen tonen en NU tot actie overgaan.

Eerste en volwaardige selectie neerzetten voor de start van het seizoen.
Duidelijk aangeven, dat dit de groep is en als er spelers zijn, die twijfelen dan doorselecteren.
Geen gezeik gedurende de voorbereiding van spelers, die open staan voor een vertrek. Je begint bij Ajax en maakt het seizoen af.

Dit doe je met een trainer waar je 100% vertrouwen in hebt.

Hopelijk hebben ze geleerd bij Ajax van vorig seizoen. Er moet duidelijkheid komen.

PostPosted: 09 May 2018 11:56 

Labyad komt. Ten Hag heeft meerdere vreemde capriolen uitgehaald en dan komt dit er nog eens bovenop. Voor mij persoonlijk de druppel. We willen niet naar het niveau van utrecht.
De Boer zou ik ook niks vinden. Heeft in "zijn" kampioenjaren minder punten met (met name de laatste 2 jaar) antivoetbal behaald. Daar zit ik ook niet op te wachten. Los daarvan denk ik dat dat bericht een broodje aap verhaal is.
Dat zou toch krankzinnig zijn.
Aan de andere kant, het is AJAX.

PostPosted: 09 May 2018 12:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Labyad komt.
Pushkin gaf onlangs aan, dat men intern bij Ajax twijfelde mbt Labyad maar dat Ten Hag hem heel graag wilde. Ze zouden alleen willen toeslaan als het financieel aantrekkelijk was.
Dan mag je aannemen, dat Ten Hag zijn zin heeft gekregen en dus trainer bij Ajax blijft anders doe je dit niet.

Van de andere kant zou Ajax ook De Boer hebben gepolst. Is toch ook tegenstrijdig?
Laat staan, dat De Boer bekend staat om zijn omvang met zulke spelers als Labyad...

Er komen vreemde tegenstrijdige geluiden uit Amsterdam.

Doemscenario wordt waarschijnlijk:
- Selectie niet op orde begin van de voorbereiding
- Spelers, die wellicht moeten blijven en bij evt bij een europese uitschakeling weg willen
- als je europoees uitgeschakeld wordt, wat doen dan bv een Vd Beek en De Jong.
- dan gooien ze de trainer eruit.

PostPosted: 09 May 2018 12:32 

Net alsof Frank De Boer gaat wachten tot het misgaat. Die zegt straks tegen een geïnteresseerde club "ik wacht nog even op Ajax".
Denk je dat hij nog zo gewild is? Zijn track-record is ook niet al te best. Slechtste trainer van de PL genoemd door Mourinho.

PostPosted: 09 May 2018 13:30 

renemar wrote:
Labyad komt.
Pushkin gaf onlangs aan, dat men intern bij Ajax twijfelde mbt Labyad maar dat Ten Hag hem heel graag wilde. Ze zouden alleen willen toeslaan als het financieel aantrekkelijk was.
Dan mag je aannemen, dat Ten Hag zijn zin heeft gekregen en dus trainer bij Ajax blijft anders doe je dit niet.

Van de andere kant zou Ajax ook De Boer hebben gepolst. Is toch ook tegenstrijdig?
Laat staan, dat De Boer bekend staat om zijn omvang met zulke spelers als Labyad...

Er komen vreemde tegenstrijdige geluiden uit Amsterdam.
Of komen er tegenstrijdige berichten vanuit De Telegraaf? Wel opvallend dat ze een heel jaar stil zijn en nu ineens allerlei insides naar buiten gooien. Vind de aanval op Ten Hag ook wel erg opvallend.

PostPosted: 09 May 2018 15:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
De volgende trainer krijgt net zo'n hetze tegen zich. Ze waren ook bezig tegen Keizer en Bosz. Ook heeft Verweij meestal de scoops pas online na Freek Jansen dus daar zal misschien wat meespelen?

PostPosted: 10 Feb 2019 11:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Dit topic mag helaas weer van stal gehaald worden. Iemand enig idee hoe nu verder? 5 jaar geen kampioen, meer dan duizend dagen niet bovenaan gestaan, maar miljoenen op de bank. Dieptriest.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 10 Feb 2019 11:59 

geenidee4 wrote:
Dit topic mag helaas weer van stal gehaald worden. Iemand enig idee hoe nu verder? 5 jaar geen kampioen, meer dan duizend dagen niet bovenaan gestaan, maar miljoenen op de bank. Dieptriest.
Enige manier is van bovenaf beginnen. En aangezien Heinrichs daar prachtig zit en er met Blind weer een nietszeggend, maar ja knikkend poppetje bij is gekomen...is die route bij voorbaat uitgesloten.

Als de druk wat hoog wordt, kan je heus nog wat vuurwerk verwachten hoor, dus dan offeren ze Sar en Overmars en krijg je betere directeuren (omdat het bijna een prestatie is slechtere te vinden, durf ik die stelling wel aan)

Alleen de echte, ware, potentie van Ajax uitbouwen? Die kans hebben we laten gaan, dus het wordt weer een paar piekjes, flink wat dalen en een PSV dat traditioneel wel stabiel blijft en ons over de lange termijn 'gewoon' gaat inhalen qua nationale prijzen en vooral een Ajax dat een vrij generieke club wordt, waar het eerst de bedoeling was dat het primair eigen jeugd + gerichte aankopen zou zijn. Dat is al long gone en komt ook niet meer terug onder de huidige leiding.

Is geen doemscenario, maar wat je voor je ogen ziet gebeuren.

PostPosted: 10 Feb 2019 12:07 
Erelid

DarkChild wrote:

Enige manier is van bovenaf beginnen. En aangezien Heinrichs daar prachtig zit en er met Blind weer een nietszeggend, maar ja knikkend poppetje bij is gekomen...is die route bij voorbaat uitgesloten.

Als de druk wat hoog wordt, kan je heus nog wat vuurwerk verwachten hoor, dus dan offeren ze Sar en Overmars en krijg je betere directeuren (omdat het bijna een prestatie is slechtere te vinden, durf ik die stelling wel aan)

Alleen de echte, ware, potentie van Ajax uitbouwen? Die kans hebben we laten gaan, dus het wordt weer een paar piekjes, flink wat dalen en een PSV dat traditioneel wel stabiel blijft en ons over de lange termijn 'gewoon' gaat inhalen qua nationale prijzen en vooral een Ajax dat een vrij generieke club wordt, waar het eerst de bedoeling was dat het primair eigen jeugd + gerichte aankopen zou zijn. Dat is al long gone en komt ook niet meer terug onder de huidige leiding.

Is geen doemscenario, maar wat je voor je ogen ziet gebeuren.
Denk je echt dat er geen weg terug is, en dat Ajax een generieke club wordt? Dat is wel erg somber... maar het gaat inderdaad helemaal de verkeerde kant op.
Welke route moet er genomen worden, als de route top-down is uitgesloten?

In ieder geval moet er weer naar sportieve prestaties gekeken worden. Met Overmars en Van der Sar zitten er nu twee nitwits die gefocust zijn op financieel marketingsucces. Dit soort teksten van Van der Sar vind ik beschamend zo vlak na de winterstop: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=346301

Met als toppunt deze quote:
'We steken onze voelsprieten uit in de wereld. Ik ben drie, vier keer per jaar in China geweest. Daar spreek je clubs en overheden”, vertelt hij. “Op die manier proberen wij de filosofie en de naam van Ajax naar voren te brengen. We hebben succes met commerciële deals, met bedrijven en met de club Guangzhou. Maar alles staat in het teken van het voetbal, om inkomsten te vergroten en te investeren in het voetbal.”
Wat een gel*l, met de 'filosofie van Ajax'... de laatste die de filosofie van Ajax op het veld bracht was Peter Bosz, en die is tegengewerkt.

PostPosted: 10 Feb 2019 12:32 

De weg top-down is de enige weg. Al het andere is pleisters plakken.

PostPosted: 10 Feb 2019 12:56 
Erelid

geenidee4 wrote:
In ieder geval moet er weer naar sportieve prestaties gekeken worden. Met Overmars en Van der Sar zitten er nu twee nitwits die gefocust zijn op financieel marketingsucces. Dit soort teksten van Van der Sar vind ik beschamend zo vlak na de winterstop: https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=346301

Met als toppunt deze quote:
'We steken onze voelsprieten uit in de wereld. Ik ben drie, vier keer per jaar in China geweest. Daar spreek je clubs en overheden”, vertelt hij. “Op die manier proberen wij de filosofie en de naam van Ajax naar voren te brengen. We hebben succes met commerciële deals, met bedrijven en met de club Guangzhou. Maar alles staat in het teken van het voetbal, om inkomsten te vergroten en te investeren in het voetbal.”
Je bent het toch juist in principe met hem eens?

Ik denk wel dat deze quote van Van der Sar in de basis de juiste weg is. Je moet proberen structureel je inkomsten te verhogen om uiteindelijk ook structureel de prestaties op het veld te verbeteren. De vraag is wel waar je die verhoogde inkomsten in investeert, Dure spelers met weinig restwaarde maar wel veel ervaring? Talenten? Een verbeterde jeugdopleiding? Spelers wegkopen bij de concurrentie? Een toptrainer? Daar moeten de juiste keuzes gemaakt worden.

PostPosted: 10 Feb 2019 13:00 

Het probleem is, dat het obligaat gel*l is. Nietszeggend.

Wat is dan die filosofie? Wat ze proberen te framen dat het is of wat het daadwerkelijk is?

Want dan zie ik namelijk een elftal dat zonder vleugelspelers speelt en waarbij de eigen jeugd gereduceerd is tot De Ligt en Van de Beek en de rest is gekocht. En waarbij we sowieso uitblinken als een rupsje nooit genoeg qua hagel op de transfermarkt.

Volgens bovenstaand model zijn er tig clubs, terwijl het plan was dat Ajax zich zou onderscheiden. Was, voor alle duidelijkheid.

PostPosted: 10 Feb 2019 13:45 
Erelid

Jnp wrote:
Je bent het toch juist in principe met hem eens?

Ik denk wel dat deze quote van Van der Sar in de basis de juiste weg is. Je moet proberen structureel je inkomsten te verhogen om uiteindelijk ook structureel de prestaties op het veld te verbeteren. De vraag is wel waar je die verhoogde inkomsten in investeert, Dure spelers met weinig restwaarde maar wel veel ervaring? Talenten? Een verbeterde jeugdopleiding? Spelers wegkopen bij de concurrentie? Een toptrainer? Daar moeten de juiste keuzes gemaakt worden.
Eigenlijk wel ja, maar ik zie die investeringen nu niet terug. De juiste keuzes moeten inderdaad gemaakt worden, en dat gebeurt nu niet. Wat DarkChild ook al zegt. En gaat het nou om spelfilosofie, of inderdaad om het klassieke idee van clubs als Barcelona en Ajax; een kern met opgeleide talenten en daaromheen nuttige aankopen?

PostPosted: 10 Feb 2019 14:15 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Hoe verder?
Ten Hag is geen trainer die moeilijke beslissingen durft te nemen.
Overmars kan nog steeds geen uitgebalanceerde selectie samenstellen en zijn aankoopbeleid is dus nog steeds bout.
Henrichs zit er nog steeds.
Van der Sar is een prima uithangbord in Amerika en het Verre Oosten, maar als leider is hij ongeschikt.
De spelers....zie Overmars en Ten Hag.

Ligt echt niet aan het trainingskamp in de USA, maar meerdere redenen/druppels die deze storm van poep maken.

PostPosted: 10 Feb 2019 14:56 

Wat mij betreft begint het met de prestaties van het eerste op het veld. Dat is het uithangbord.
Daarvoor moet alles wijken.
Hoe dat te realiseren?
Te beginnen met een sterke evenwichtige selectie samenstellen met, als het kan, zoveel mogelijk jongens uit de eigen jeugd. Wat er niet is aantrekken. Goede scouting is essentieel.
Overmars faalt eigen lijk iedere transferperiode weer. Telkens naast spelers grijpen, verkeerde aankopen, absurde opstelling van "wij laten niemand meer gaan". Spierballentaal voor amateurs.
Komend seizoen eindelijk voor zorgen dat de selectie evenwichtig is waarbij de as beresterk moet zijn, de vleugels bezet worden door echte buitenspelers en egoïsten het veld moeten ruimen.
Wetende dat er veel geld binnenkomt uit transfers en CL en er reeds veel in kas is moet het mogelijk zijn dat te realiseren zonder dat alles overboord wordt gekieperd.
Vd Sar vind ik een prima uithangbord, of hij een goede AD kan ik als buitenstaander niet beoordelen. Is anders dan bij Overmars want het resultaat van zijn werk staat op het veld.
Wat mij betreft mogen spelers die willen vertrekken laten gaan bij goede transferbedragen.
De Ligt, Ziyech, vd Beek, Neres, Onana, evt Tagliafico. Normaliter levert dat zeker 200 miljoen op. Daarnaast miskopen als Labyad van de hand doen. Huntelaar niet verlegen. is te gek voor woorden dat hij nog speelt, armoede pur sang.
Voor deze spelers kun je, vooropgezet ze willen komen en gezien hun uitlatingen in het verleden ga ik daarvan uit, Alderweireld, Vertonghen en TFM voor de verdediging halen. Ik denk totaal max. 65 miljoen.
In principe Nous naar middenveld. Blind op 6. Ook Gravenberch verwacht ik bij het eerste volgend jaar. Schöne niet meer als basisspeler.
Dan zou ik zeker nog een of twee middenvelders (ik zie Matusiwa als tweede 6 wel zitten) halen en twee top buitenspelers. Kijken hoe Traoré en Kuhn zich ontwikkelen.
Als LB zou je mss. Willems bij Frankfurt kunnen polsen. Aanvallend sterk back. Dan kan bij balbezit Blind zich iets laten terugzakken en Vertonghen en Alderweireld iets brede gaan staan.
Voor een evt. nieuwe spits, een keeper, 2 vleugelspelers, een middenvelder (Tadic ook als AM zien) en een LB zo'n 100 miljoen uittrekken. Totaal 165-175 miljoen investeren.
Dan denk ik dat je een sterke (zeker is de as) evenwichtige selectie hebt die ook qua leeftijdsopbouw goed in elkaar zit. En je zit voor jaren gebakken. Een keer goed investeren en toch nog veel geld in kas houden.
Ik weet het, is heel wat.
Hele metamorfose maar zo aanmodderen heeft geen zin.

PostPosted: 10 Feb 2019 17:14 

Het begint juíst niet bij de prestaties van het eerste elftal. Het begint, zoals DarkChild ook al zegt, van bovenaf. Ik vind dit ook helemaal geen topic om het te hebben over welke spelers Ajax moet verkopen en welke het moet kopen. Gaat helemaal niet over selectiebeleid. Zijn genoeg andere topics voor ook.

Wat nu gaande is, is niet iets van gister of vandaag. Dit is niet uniek ofzo. Er zit iets structureel fout bij Ajax.

PostPosted: 11 Feb 2019 08:43 

Snake wrote:
Het begint juíst niet bij de prestaties van het eerste elftal. Het begint, zoals DarkChild ook al zegt, van bovenaf. Ik vind dit ook helemaal geen topic om het te hebben over welke spelers Ajax moet verkopen en welke het moet kopen. Gaat helemaal niet over selectiebeleid. Zijn genoeg andere topics voor ook.

Wat nu gaande is, is niet iets van gister of vandaag. Dit is niet uniek ofzo. Er zit iets structureel fout bij Ajax.
Waarom dan nu weer opgerakeld en niet na de eerste succesvolle seizoenshelft? Waar bleven de commentaren toen dan? Nee, als de prestaties van het eerste elftal gelijk waren aan die van voor januari was het op dit topic stil gebleven. Dus het heeft wel degelijk met de prestaties van het eerste te maken. Die zijn de aanleiding om het weer op te rakelen.

PostPosted: 11 Feb 2019 20:41 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, maar die prestaties zijn niet gelijk aan de eerste seizoenshelft omdat Overmars gefaald heeft met het aankoopbeleid, omdat Ten hag de onvrede in de spelersgroep niet kan handelen en omdat enkele spelers alleen maar bezig zijn met zichzelf ipv AJAX. En er is geen leider in welke laag van AJAX dan ook die dit kan verhelpen. Als....het is niet als, de realiteit is nu (de tweede seizoenshelft).

Post new topic  Reply to topic  [ 165 posts ]  Previous   1 3 4 5 6 7  Next

All times are UTC+02:00