Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 141 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 6  Volgende
Auteur Bericht
 Berichtonderwerp: Re: De medische staf
BerichtGeplaatst: 01 mar 2012 19:39 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajax raakt nog drie leden medische staf kwijt

Bron: Fcupdate

BerichtGeplaatst: 01 mar 2012 20:00 

Ach, dat kan er dan ook nog wel is bij. Gewoon een algehele vernieuwing en nu wel de goede mensen binnenhalen!

BerichtGeplaatst: 01 mar 2012 23:16 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
De veroorzakers van de blessures vertrekken, lijkt me uitstekend. Dat scheelt weer ontslag premies.

Nu alles er aan doen om Verheijen binnen te halen. Feyenoord hart of niet, flink betalen dan komt hij wel. Hij gaat zichzelf snel terugverdienen.

Gezien zijn uitlatingen heeft hij ook wel interesse in een functie

BerichtGeplaatst: 01 mar 2012 23:22 

Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
JL10 schreef:
De veroorzakers van de blessures vertrekken
Ik heb het nieuws waarschijnlijk gemist dat De Boer, Bergkamp en Jonk zijn vertrokken. Heb je een bron?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

BerichtGeplaatst: 02 mar 2012 00:46 

Alsof dat de veroorzakers van deze blessuregolf zijn. Als onervaren trainer is hij op dit flak afhankelijk van de medische staf. De Boer weet niet hoe lang en hoe vaak hij spelers kan laten trainen dat moet de medische staf hem vertellen.

BerichtGeplaatst: 02 mar 2012 08:24 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
@ Ovenwant

Dit jaar is mssischien extreem qua blessures. Maar het is al jaaaaaaaaaaaaren kommer en kwel met blessuregevallen. Pech kon je het ook niet meer noemen wanneer je structureel veel meer blessures had dna je concurrenten. De Boer en Jonk zullen best hier en daar een fout hebben gemaakt, echter zit het echte probleem toch echt bij de medische bezetting.

BerichtGeplaatst: 02 mar 2012 09:49 
Erelid

Pushkin schreef:
@ Ovenwant

Dit jaar is mssischien extreem qua blessures. Maar het is al jaaaaaaaaaaaaren kommer en kwel met blessuregevallen. Pech kon je het ook niet meer noemen wanneer je structureel veel meer blessures had dna je concurrenten. De Boer en Jonk zullen best hier en daar een fout hebben gemaakt, echter zit het echte probleem toch echt bij de medische bezetting.
inderdaad op elk vlak heb je experts binnen je organisatie die (dwingend) advies moeten geven op gebieden waar hun expertise vereist is. Dit geldt juist absoluut ook voor de medische staf. De blessures analyserend dan kun je concluderen dat het lijstje breuken, gescheurde banden en blessures welke voortkomen uit direct contact met een tegenstander verdomde kort is. Oftewel het overgrote deel van de blessures kun je toewijzen aan (over)belasting. Je kunt niet verwachten van een Frank de Boer en een Wim Jonk dat zij de fitheid zo goed kunnen monitoren van elke afzonderlijke speler om daar met de INDIVIDUELE belasting op in te spelen.

Verheijen heeft een aantal zaken de media ingeslingerd die lijken op losse flodders maar voltreffers waren. Laat het hem maar zien met zijn grote mond nu, zijn opmerkingen en trackrecord geven in ieder geval blijk van kunde........

BerichtGeplaatst: 02 mar 2012 09:57 
Erelid

Wat mij het meest verbaasd is dat Boerrigter tot wel 2 keer toe is fit verklaard en dat na een scan toen bleek dat hij nog maanden nodig had.
Boilesen mocht weer meedoen tegen Manchester United en was een dag later weer geblesseerd.
En Sigthorsson's blessure is ook een vreemde. Dergelijk lange blessures zie normaal alleen als iemand zijn kniebanden helemaal afscheurd of een verschrikkelijke doodschop krijgt.

BerichtGeplaatst: 03 mar 2012 14:24 

Medische staf Ajax loopt weg
ad.nl
Nadat eerder clubarts Edwin Goedhart al zijn vertrek aankondigde omdat hij zich niet kan vinden in 'de lijn Cruijff', kondigden deze week ook de overige leden van de medische staf hun vertrek aan. Clubarts Piet Bon, sportarts Niels Wijhe en conditietrainer René Wormhoudt nemen op korte termijn afscheid.

'Het is altijd jammer als mensen vertrekken met wie je goed hebt samengewerkt', reageerde trainer Frank de Boer. 'Van de andere kant biedt het ruimte om dingen opnieuw in te vullen, waardoor er een soort frisse wind gaat waaien.'

Ajax voert onder meer gesprekken met de Amsterdamse fysiotherapeut Leo Echteld over de nieuwe invulling van de medische staf.
Leo Echteld is onder andere de vaste fysio van Van Persie.

BerichtGeplaatst: 03 mar 2012 14:38 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Zou top zijn als Leo Echteld komt! Iemand die zijn sporen wel heeft verdiend dacht ik zo (vooral ook bij het NL elftal).

BerichtGeplaatst: 03 mar 2012 16:19 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Cruijff en daarmee ook het technische hart wilden de medische staf, vorig seizoen al vervangen. Dit ging echter niet omdat de aanstelling van Jonk/Bergkamp gewoon veels te laat waren. Hierdoor is een seizoen verloren.

Dat er enkele nu de zwarte piet toespelen op het technische hart is dan ook maar deels juist. Ja, er is mogelijk in de voorbereiding te hard getraind. Maar waar is de medische staf dan om dit tegen te spreken?

Die Echteld bevalt me inderdaad ook wel. Laat verder maar Verheijen met z'n grote waffel ook part-time werken bij Ajax.

BerichtGeplaatst: 04 mar 2012 05:41 
De Goeie Ouwe Tijd

Pushkin schreef:
@ Ovenwant

Ja en zo is dat !! De blessure`s bij Ajax zijn mij al jaren een doorn in het oog, maar zeker ook de behandelingen en daar hebben Frank, Dennis en Wim niks mee te maken.
Waarom zijn spelers er bij Ajax altijd zoveel langer uit dan bij andere clubs?
Ze hebben veel hamstring klachten maar als je ziet hoe lang ze uitgeschakeld zijn dan krijg ik de indruk dat ze een knieband hebben afgescheurd of zo. :evil:
Ik heb stilletjes gejuicht toen ik het nieuws las, maar nu is het natuurlijk zaak om wel de juiste mensen binnen te halen.
Ik hoorde hier de naam Verheijen al vallen.....dat zou wat kunnen zijn.

BerichtGeplaatst: 04 mar 2012 05:47 
De Goeie Ouwe Tijd

Sigtyr schreef:
Wat mij het meest verbaasd is dat Boerrigter tot wel 2 keer toe is fit verklaard en dat na een scan toen bleek dat hij nog maanden nodig had.
Boilesen mocht weer meedoen tegen Manchester United en was een dag later weer geblesseerd.
En Sigthorsson's blessure is ook een vreemde. Dergelijk lange blessures zie normaal alleen als iemand zijn kniebanden helemaal afscheurd of een verschrikkelijke doodschop krijgt.
Dit bedoel ik precies "Sigtyr" ......zo heb ik bv nog nooit van vermoeidheidsbreuken gehoord tot Sigthorson en Boerigter ze ineens hadden......ik hoor bij geen een andere speler in de ere divisie deze klachten.......weer typisch Ajax dus... :?

BerichtGeplaatst: 04 mar 2012 12:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
De Boer baalt van vertrek Wormhoudt

Door Huib Oversloot | 04 Mar 2012 om 11:40 | Gratis live voetbal

René Wormhoudt heeft vorige week in Amsterdam zijn vertrek als herstel- en conditietrainer van Ajax ingeluid. Frank de Boer, trainer van de Amsterdammers, betreurt het vertrek en baalt er eveneens van dat clubarts Piet Bon en sportarts Niels Weijne vertrekken.

"Het is altijd jammer als mensen vertrekken met wie je goed hebt samengewerkt. Van de andere kant biedt het ruimte om dingen opnieuw in te vullen, waardoor er een soort frisse wind gaat waaien", vertelt De Boer tegenover het Algemeen Dagblad.

De clubleiding van de titelhouder van de Eredivisie is al in gesprek met fysiotherapeut Leo Echteld. De hoofdstedelingen hopen Echteld toe te kunnen voegen aan de medische staf. Ajax kampt momenteel met een golf aan blessures. Siem de Jong keerde onlangs terug, Derk Boerrigter is echter al maanden uit de roulatie wegens klachten aan de rug.

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/148771/De ... z1o94fCN9v

BerichtGeplaatst: 04 mar 2012 12:15 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Indirect zegt de Boer daar dat het goed is dat Wormhoudt weg is zodat het ingevuld kan worden zoals hun het willen.

BerichtGeplaatst: 04 mar 2012 13:20 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Precies, hij zou ook nooit in de media gaan zeggen dat het maar een waardeloze bende is.

BerichtGeplaatst: 04 mar 2012 14:08 

Aangezien ik een beetje "forum moe"ben en dus niet veel meer post, kan ik het nu even niet laten want ik zit me rot te ergeren aan al deze reacties van mensen, niet alleen hier maar ook op andere fora, die echt niet weten waar ze het over hebben.

Zoals ook overal te lezen is Goedhart weggegaan omdat hij steeds minder zeggenschap had en verantwoording moest overleggen aan de technische staf (FdB, Jonk,Bergkamp) met alles wat hij en zijn team deed Mensen die totaal niet medisch zijn geschoold.
Bovenstaande is overal te lezen maar de inside informatie die ik heb en ik zal niet alles uit de school klappen want dat vind ik niet netjes, dat de medische staf dus eerder werd tegengewerkt, dan dat er naar ze geluisterd werd. Daarbij waren er enkele spelers, ik noem geen namen, die dachten ook hun bevriende fysiotherapeuten in te kunnen zetten, buiten de fysiotherapeuten van Ajax. Wat krijg je dan; 2 verschillende behandelmethodes die elkaar niet aanvullen, integendeel, dus tegenwerken, dus slecht voor herstel. Ook was bekend dat Sigtorson een blessure gevoelig type was.
Valt het jullie dan niet op dat juist sind FdB trianer is de blessures zijn toegenomen?
De rest van het medische team is opgestapt uit coelance voor Goedhart.
Het was nl geen werken meer voor hen als alle adviezen werden genegeerd.

http://www.soccernews.nl/news/146732/Cl ... woordelijk

BerichtGeplaatst: 04 mar 2012 14:57 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Het is al jaren slecht Gallina. Alleen toen Jol er was met Lindeman waren er amper blessures. Maar daarvoor was het ook al ellende. Ik kan me ook nog de domme blessure van Pienaar herinneren waar hij ook ruim een half jaar uit de roulatie was. Was Goedhardt er toen al?

BerichtGeplaatst: 04 mar 2012 16:48 
Erelid

Dat spelers bij andere fysiotherapeuten rondlopen is op zich geen probleem. Een Eriksen is ook bij een andere fysiotherapeut aangesloten dan die van Ajax en heeft dit seizoen geen klachten. Net zoals Van der Wiel ook al een aantal jaar bij een andere fysio zit en heeft pas sinds dit jaar klachten. Ik denk dat je het daarom eerder een oorzaak moet zoeken in de jonge leeftijd van de selectie met veel wedstrijden en het niet goed kennen van je eigen lichaam.

BerichtGeplaatst: 07 mar 2012 12:44 
Erelid

Volgens VI gaat Ajax zeer waarschijnlijk samenwerken met Fysiomed, de praktijk van Leo Echteld.

BerichtGeplaatst: 07 mar 2012 19:59 
De Goeie Ouwe Tijd

Riejuh schreef:
Volgens VI gaat Ajax zeer waarschijnlijk samenwerken met Fysiomed, de praktijk van Leo Echteld.
Dat lijkt me wel een goede die Echteld......hoor ik veel goede verhalen over.

@ Galllina:......Waar haal jij die kennis en info vandaan over de medische wereld moppie?
Ik heb zeker de wijsheid niet in pacht maar ook ik constateer dat we al vele jaren letterlijk krom lopen van de blessure`s en dat is geen toeval.
Jij noemt FdB maar ook onder andere trainers regende het blessure`s. Alleen onder Jol viel het mee.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2012 14:28 
Erelid

Basketballen en frisbëen als uitloop trainingen. Iemand enig idee waarom dit zo gebeurd?

BerichtGeplaatst: 12 mar 2012 14:43 

Spieren op een andere manier gebruiken is goed voor je spieren.

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2012 14:47 
Erelid

Ovenwant schreef:
Spieren op een andere manier gebruiken is goed voor je spieren.
Toch niet altijd.. Een wielrenner moet b.v. niet gaan voetballen. Kan me nog een interview met Boogerd herinneren dat hij van zijn ploegleiding geen balsporten mocht beoefenen.

BerichtGeplaatst: 12 mar 2012 14:53 

Als je de 4-daagse loopt, is 't aan te raden om na het lopen een uur te fietsen.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 141 berichten ]  Vorige   1 2 3 4 5 6  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00