Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 21 dec 2020 20:05 

Sinds de zomer van 2019 hebben we een nieuwe conditietrainer, Alessandro Schoenmaker. Lees in het artikel hieronder de motivatie om hem te halen.

https://www.ajaxlife.nl/articles/2019/6 ... rker-maken

Ik zie eigenlijk het aantal blessure gevallen en vermoeidheid alleen maar toenemen sinds zijn aanstelling. Schoenmaker heeft het bij zijn laatste 5 werkgevers maximaal een jaar volgehouden. Klinkt niet echt positief.

Zijn jullie tevreden over hem?

BerichtGeplaatst: 22 dec 2020 14:29 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Wat betreft blessures en vermoeidheid zie ik in de praktijk geen verbetering met Schoenmaker, dus tevreden kan ik niet zijn.

BerichtGeplaatst: 22 dec 2020 15:16 
Erelid

Vind het heel moeilijk om wat over zijn presteren te zeggen. Er zijn ook zat factoren die tot meer of minder blessures kunnen leiden. Wij hebben gewoon te weinig informatie om hem te beoordelen denk ik.

BerichtGeplaatst: 22 dec 2020 17:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
343 schreef:
Wat betreft blessures en vermoeidheid zie ik in de praktijk geen verbetering met Schoenmaker, dus tevreden kan ik niet zijn.
Maar zie je wel een verslechtering? Gezien het huidige drukke programma zou je stilstand dus ook als vooruitgang kunnen zien. Meer wedstrijden, maar evenveel blessures. Het is maar net hoe je het bekijkt.

Al met al te weinig zicht op wat die man doet. Geen idee, ik zie hem op de training een actieve rol hebben en de nodige trainingsoefeningen begeleiden. Maar of hij goed werk verricht, daar kan ik weinig over zeggen.

BerichtGeplaatst: 22 dec 2020 20:10 

Deze man heeft bij 7 van de 11 clubs waar hij actief is geweest een dienstverband van 1 jaar of korter. Hij heeft een blauwe maandag bij Inter gewerkt samen met De Boer, voor de rest alleen maar bij subtoppers en nog mindere clubs gewerkt.

Hoe kan deze man verstand hebben van 3 wedstrijden per week en CL voetbal? Ajax moet toppers in het veld en in de staf willen hebben.

BerichtGeplaatst: 22 dec 2020 20:46 
Erelid

Wellicht op basis van kennis in plaats van ervaring.
Dat ie niet zo lang bij clubs blijft zegt me niet zoveel, dat is vaak eerder afhankelijk van hoe lang de hoofdtrainer aanblijft dan van zijn eigen presteren.

Het zou kunnen hoor, dat ie er niets van kan, maar ik denk niet dat we genoeg weten om dat te kunnen beoordelen.

BerichtGeplaatst: 23 dec 2020 01:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Het is gewoon te lastig om te zien, zeker voor ons outsiders. Rekelhof zat ook al heel lang bij Ajax en onder de Boer, Bosz en Keizer waren er ook gewoon periodes met veel blessures. Hij is nu nog steeds head of performance.

BerichtGeplaatst: 23 dec 2020 20:59 

Jullie kunnen l#llen wat jullie willen:

- Een conditietrainer die overal geflopt is (geen ervaring met topsport op hoog niveau)
- Een keeperstrainer van FC bal op het dak
- Schreuder ingeruild voor Poulsen, schreuder nu assistant van Koeman (hij lekte :lol: )
- Reiziger wordt never en te nooit een topcoach

Allemaal tekens aan de wand dat Ten Hag macht krijgt en er een complete teringzooi van maakt.

BerichtGeplaatst: 23 dec 2020 21:10 
Erelid

dwtk schreef:
Een conditietrainer die overal geflopt is (geen ervaring met topsport op hoog niveau)
Laat ik het on-topic houden en hier nog maar eens op ingaan; ik vind niet dat je kan zeggen dat hij overal geflopt is. Weten we niet. Dat hij overal snel weg was is iets heel anders.

BerichtGeplaatst: 29 dec 2020 14:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Wat ik wel opvallend vind, maar dat vind ik bij meer clubs zijn alle blessures. Nu is het natuurlijk niet te vergelijken, maar als je ziet wat sommige wielrenners het afgelopen seizoen gedaan hebben zonder blessures vind ik dat er bij Ajax wel veel blessures zijn en ook een teken dat spelers nu niet fris zouden zijn na zo'n lange mogelijkheid tot rust vind ik zorgwekkend.

BerichtGeplaatst: 29 dec 2020 17:54 

DeRuit schreef:
Wat ik wel opvallend vind, maar dat vind ik bij meer clubs zijn alle blessures. Nu is het natuurlijk niet te vergelijken, maar als je ziet wat sommige wielrenners het afgelopen seizoen gedaan hebben zonder blessures vind ik dat er bij Ajax wel veel blessures zijn en ook een teken dat spelers nu niet fris zouden zijn na zo'n lange mogelijkheid tot rust vind ik zorgwekkend.
Welke blessures zou je bij wielrenners verwachten?

En waarom zou je bij hen blessures verwachten?
Ze hebben immers individueel gewoon door kunnen trainen, buiten of op de hometrainer.
Bovendien sporten zij onder omstandigheden die veel constanter zijn: houding, ondergrond, soort inspanning, etc.

Het begrip mentaliteit laat ik maar even buiten beschouwing. Dat is ook een wezenlijk verschil dat invloed heeft.

BerichtGeplaatst: 29 dec 2020 18:18 

Fier Koen schreef:
Het begrip mentaliteit laat ik maar even buiten beschouwing.
Je gaf het zelf al aan, dit maakt terdege het verschil. Bobby Haarms had no mercy bij een hersteltraining en nu hebben ze alleen een pamper begeleiding.

BerichtGeplaatst: 29 dec 2020 18:41 

dwtk schreef:
Fier Koen schreef:
Het begrip mentaliteit laat ik maar even buiten beschouwing.
Je gaf het zelf al aan, dit maakt terdege het verschil. Bobby Haarms had no mercy bij een hersteltraining en nu hebben ze alleen een pamper begeleiding.
Pamperen is het probleem van tegenwoordig. Je ziet het overal. Zo krijg je een watjes samenleving.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 13 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC+02:00