Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 179 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 8  Next
Author Message
 Post subject: Re: De scouting
PostPosted: 11 Aug 2012 17:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: -
Seizoenskaart: Geen
343 wrote:
@Ovenwant. Ze hebben een jaar de tijd gehad om iemand te vinden. Bijna hadden ze een huurling van Barcelona binnen. Dat noem ik niet goed scouten.
Zoals Pushkin zegt is de vijver kennelijk te klein.
Je weet wat de definitie is van scouten?

Een echte Ajacied paai je niet met een kampioenschap. Die paai je met voetbal. Voetbal dat bij Ajax hoort. Voetbal vol bravoure. De echte Ajacied is een purist. Een idealist. Een kampioenschap is slechts een bonus.

PostPosted: 11 Aug 2012 18:22 
Erelid

Ik weet niet of je hier de scouting de schuld van kunt geven. Er zijn hier een enkeling die de competities waarin Ajax zoekt wel degelijk kennen en aan hun berichten op dit forum merk ik nou niet echt dat er veel voor Ajax op dit moment tussen zit. Of scouten in andere landen dan veel nut heeft is maar de vraag, aangezien je op andere type voetballers stuit.

Waar het mij nu aan begint te storen is het krakende nieuwe beleid. Ajax wil geen enorme bedragen meer neertellen voor nieuwe jongens, wat ik 100% steun, maar wat Ajax nu lijkt te doen is weigeren te onderhandelen. Narsingh had gewoon voor minder dan een miljoen extra nu Ajacied kunnen zijn, Moisander (niet mijn eerste keuze, maar daar gaat het me nu niet om) in iets mindere mate hetzelfde. Ajax zal net als iedere andere club een beetje water bij de wijn moeten doen wil het nog fatsoenlijke spelers voor 1 september binnen krijgen, anders zul je zien dat ze bijvoorveeld een Viergever nu voor vijf miljoen laten staan en hem in de winter alsnog voor de hoofdprijs halen wanneer de nood aan de man is als blijkt dat Blind en Denswil toch niet voldoende is.

PostPosted: 11 Aug 2012 20:36 
Beheerder

Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dat zal het zijn, Niels, maar je zult het met mij eens zijn dat ze allang geleden een vervanger voor Vertonghen binnen moesten hebben.

PostPosted: 11 Aug 2012 20:43 
Erelid

Natuurlijk, daar zijn ze naar eigen zeggen al sinds begin dit jaar mee bezig. Chivu was optie 1, bleek niet haalbaar, Vertonghen bleef en het idee ging weer in ijskast. Als ik Ajax was telde ik maar gewoon 5 miljoen neer voor Moisander of Viergever (mijn keus). Misschien past het niet in de weg waarin Ajax geslagen is, maar het is wel duidelijk dat dit niet gaat werken.

Ik ben het met JL10 eens over Van Geel. Het aankoopbeleid was flut, maar het personeelsbeleid des te beter. Dat mis je nu wel in zo'n onervaren technisch hart. Hopelijk stelt Overmars orde op zaken de komende maanden, maar dat gaat nog een hele klus worden.

PostPosted: 11 Aug 2012 20:58 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Pushkin wrote:
Wat Ajax zoekt qua speler is nu nagenoeg niet in de scoutingsgebieden van Ajax te vinden (verdediger die voldoende zekerheid biedt en haalbaar is). Ajax scout echt wel, de Roemeense talenten die op bezoek kwamen zijn daar het beste voorbeeld van.
De 'fout' zit hem meer dat Ajax ook in andere gebieden meer zou moeten gaan kijken. Het probleem van Ajax is de ontzettende verbreding van de subtop (Oekraine, Rusland, bodem PL, ...) waardoor je met veel meer concurrentie te maken hebt in de relatief kleine vijver waar Ajax in kijkt.
Ajax moet natuurlijk ook gewoon intensief in Argentinië, Brazilë, Uruguay, Colombia en Mexico gaan scouten. Genoeg talent daar. Eventueel ook in Chili en Paraguay.

PostPosted: 11 Aug 2012 21:07 
Erelid

Ik weet niet of dat wel zoden aan de dijk zit, doelde ik in mijn post hierboven ook al op. Het zijn vaak frivole dribbelaars, maar tactisch niet sterk. Bovendien haalt de Europese top de echte talenten daar al weg (voor veel geld).

PostPosted: 11 Aug 2012 21:36 
Erelid

Argentinië en vooral Brazilië is iets moeilijker. Sowieso denk ik dat Uruguayanen, Argentijnen en die andere nationaliteiten die ik opnoemde, beter bij Ajax passen dan Brazilianen.
Maar Suarez, Falcao (had ik nog getipt toen hij haalbaar was), Coates, Moreno.. Er blijft echt wel genoeg talent over in die competities die haalbaar zijn en willen.

Spelers uit die landen hebben wél overlevingsdrang, een winnaarsmentaliteit en de wil om te slagen in ''het grote voetbalwalhalla Europa''.

La Garra Charrúa, blijf het iets moois vinden.

PostPosted: 11 Aug 2012 21:42 
Erelid

Wanneer heb jij dan in vredesnaam Falcao getipt? Vijf, zes jaar geleden? Dat zijn bovendien uitzonderingen, talenten die je niet vaak tegen komt.

PostPosted: 11 Aug 2012 22:42 
Erelid

Iets meer dan drie jaar geleden toen hij nog bij River Plate speelde. Kan me nog herinderen dat er veel twijfels waren of hij het niveau van Ajax aan zou kunnen. Het was niet echt doelpuntenmachine en hij was voor een talent al redelijk oud.

PostPosted: 11 Aug 2012 22:44 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
3 jaar geleden was Falcao ook al geen haalbare kaart meer...

PostPosted: 12 Aug 2012 10:39 
Erelid

FC Porto betaalde nog niet eens 5 miljoen dacht ik.

PostPosted: 12 Aug 2012 11:00 

Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Goed scouten bij Ajax bestaat vooral uit over het hoofd geziene voetballers (bijvoorbeeld Boerrigter Sana) en de grote talenten op jonge leeftijd (Fischer, Boilesen, Eriksen). Dat zou ik aanvullen met de competities waar geen Maffia van zaakwaarnemers heerst en waar de salarissen lager liggen dan in Nederland.

Ik vond de scoutingsgebieden altijd met name Scandinavie en voormalig Joegoslavië. Daar kan Ajax de toptalenten binnenhalen, zeker als je er vroeg bij bent. Al komt Joegoslavië steeds meer in handen van maffiose zaakwaarnemers.

Af en toe kun je een "makkelijke aankoop" doen. Een aankoop die iedereen ziet, maar waarbij het om een belangrijke positie gaat. Bijvoorbeeld een Narsingh.

Mijn stelling is altij dat er nooit zo veel verschil zit tussen voetballers. Het draait meestal om snelheid handelingssnelheid en overzicht. Sommige spelers zou jezelfs van de amateurvelden kunnen plukken. Neem Ron Vlaar, geen grot talent, maar kreeg de kans door blessures en wordt gehyped. Inmiddels speelt hij in de premier league. Normaal gesproken had hij nu in de hoofdklasse gespeeld. Dat geld ook voor Alderweireld en dat zou nu Voor Veltman kunnen opgaan. Daarom moeten we lekker onze jeugd de kans geven. Met name in de verdediging, want die kennen de speelstijl

PostPosted: 12 Aug 2012 12:03 
Erelid

Goed scouten bij Ajax bestaat vooral uit over het hoofd geziene voetballers (bijvoorbeeld Boerrigter Sana) en de grote talenten op jonge leeftijd (Fischer, Boilesen, Eriksen). Dat zou ik aanvullen met de competities waar geen Maffia van zaakwaarnemers heerst en waar de salarissen lager liggen dan in Nederland.
Dat laatste is dus moeilijk, want waar voetballers zijn zijn vervelende zaakwaarnemers. Met name dus ook in Zuid-Amerika.
Ik vond de scoutingsgebieden altijd met name Scandinavie en voormalig Joegoslavië. Daar kan Ajax de toptalenten binnenhalen, zeker als je er vroeg bij bent. Al komt Joegoslavië steeds meer in handen van maffiose zaakwaarnemers.
Servie is nog best pittig omdat je met heel de Serie A concureert. Het is opzich wel mogelijk, maar opnieuw het zijn niet alleen de zaakwaarnemers maar b.v. ook de voorzitters.
Af en toe kun je een "makkelijke aankoop" doen. Een aankoop die iedereen ziet, maar waarbij het om een belangrijke positie gaat. Bijvoorbeeld een Narsingh.
Eens.
Mijn stelling is altij dat er nooit zo veel verschil zit tussen voetballers. Het draait meestal om snelheid handelingssnelheid en overzicht. Sommige spelers zou jezelfs van de amateurvelden kunnen plukken. Neem Ron Vlaar, geen grot talent, maar kreeg de kans door blessures en wordt gehyped. Inmiddels speelt hij in de premier league. Normaal gesproken had hij nu in de hoofdklasse gespeeld. Dat geld ook voor Alderweireld en dat zou nu Voor Veltman kunnen opgaan. Daarom moeten we lekker onze jeugd de kans geven. Met name in de verdediging, want die kennen de speelstijl
Dat ben ik simpelweg niet met je eens. Je hebt als voetballer altijd bepaalde vaardigheden nodig. Wel is het zo dat je voor bepaalde posities zelf sowieso altijd in staat moet zijn spelers op te leiden zoals de rechtsback, dan krijg jhe niet die ellende die PSV heeft.

PostPosted: 10 Sep 2012 12:53 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Mogelijke voetbalschool in Roemenië

Pushkin kom er maar in!

PostPosted: 09 Nov 2012 13:44 
Beheerder

Ongewenste gast op training Ajax

Bron: Telesport

PostPosted: 09 Nov 2012 13:46 
Erelid

Ach een Roemeense scout, het lijkt me dan een van die contacten van Viitorul Constanta:).

PostPosted: 12 Dec 2012 16:44 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/alfred- ... -duitsland

PostPosted: 12 Dec 2012 16:54 
Erelid

Duitsland? Die zien we niet vaak bij Ajax. Ik kan me de laatste zo snel niet herinneren.

Maar er loopt daar zeker talent rond, dus kan geen kwaad om er iemand in te zetten.

PostPosted: 12 Dec 2012 17:40 

Droomaankoop: Viktor Fischer :O
Inderdaad zat talent, laat de volgende Götze en Draxler maar komen. Het begint bij Ajax steeds meer ergens op te lijken.

PostPosted: 12 Dec 2012 22:55 
Erelid

Ik denk niet dat de toptalenten naar Ajax toe zullen gaan, die krijgen daar al een goede opleiding en breken met bosjes door.

PostPosted: 13 Dec 2012 08:50 

Seizoenskaart: 427
Alsnog kan het geen kwaad daar een scout neer te zetten. Al wordt er in 5 jaar maar 1 talent gehaald wat doorverkocht kan worden voor 10 miljoen, heeft die scout zijn salaris al dubbel en dwars terugbetaald. Er zijn verschillende Duitse talenten die pas via een omweg bij de club zijn gekomen waar ze nu spelen, ik noem een Reus.

PostPosted: 13 Dec 2012 11:05 
Erelid

Goed nieuws. Meer EU-spelers scouten: minder verplicht salaris, kortere aanpassingstijd etc.

PostPosted: 30 Jan 2013 15:49 
Erelid

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/andries ... t-bij-ajax

PostPosted: 30 Jan 2013 15:53 

Seizoenskaart: 427
Heeft hij ook Chadli en Mertens gescout?

PostPosted: 30 Jan 2013 16:01 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Zal dus België en Frankrijk onder de hoede nemen. Druk bezocht land qua scouts maar er valt daar altijd wat te halen.

Post new topic  Reply to topic  [ 179 posts ]  Previous   1 2 3 4 5 8  Next

All times are UTC+02:00