Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1506 posts ]  Previous   1 57 58 59 60 61
Author Message
PostPosted: 11 Sep 2019 08:45 

renemar wrote:

Waar heeft Dani Olmo zich bewezen dan? Het niveau van Dinamo Zagreb zijn we inmiddels ontstegen, bij Spanje heeft hij nog geen minuut gemaakt. Lijkt mij geen speler waar je 30 miljoen aan wil uitgeven, laat staan nog meer. Want Dinamo wilde geloof ik 40 miljoen.

Je kunt voor 10-15 miljoen echt prima spelers halen die ons niveau aankunnen, want tegenover jouw 'halve spelers' kun je ook Tagliafico, Tadic, Blind, Neres en Ziyech zetten. Alvarez en Martinez heb ik er uitgelaten omdat die er nog niet zo lang zijn, maar die lijken tot nu toe ook prima mee te draaien.

We hebben Ziyech voor 11 miljoen gehaald, dus dat netto bedrag klopt niet. Als we spelers voor 30 miljoen gaan halen gaan we ongezond beleid voeren, je moet ze dan voor minimaal 90 miljoen verkopen om een rendement te halen vergelijkbaar met je Ziyech voorbeeld. Wat gebeurt er als zo'n speler zijn kniebanden afscheurt en het einde carriere is? Op een begroting van zo'n 90-100 miljoen kun je dat gewoon niet maken.
Wat heeft de transfersom te maken met de begroting? Salarissen zeker wel, maar de transfersom toch niet.
AJAX heeft mss. wel 400 miljoen op de bank. Waarom dan geen 50 miljoen (om maar een enorm bedrag te noemen) voor een speler betalen die voor ons salaris wil spelen en wil komen?
De "dure" aankopen tot nu toe waren inderdaad minder dan 20 miljoen, maar toen verkochten we ook geen spelers voor 85 miljoen.
Als de 2 beste spelers gaan moet je topkwaliteit halen. Spelers die zich al hebben bewezen op het hoogste niveau. Geen Labyad, Magallan, Pierie, Marin etc..
Je hebt hebt over spelers die mss. zwaar geblesseerd raken en afgekeurd moeten worden. Hoe vaak gebeurt dat? Bovendien zijn de spelers verzekerd. Als je zo gaat redeneren moet je helemaal niemand meer halen. Dan is 15 miljoen ook veel te veel.
Die verzekering geldt alleen voor salaris, niet voor zijn transferwaarde. Als een speler van 30 miljoen geblesseerd raakt en zijn waarde weg is, dan ben je in 1 klap je voorsprong op PSV kwijt. Dat risico moet en mag je niet nemen, als je die waarde moet afschrijven moet dat wel degelijk via je begroting.
Het is gewoon een idiote reden een dure speler niet te halen omdat hij mss. geblesseerd raakt en niet meer kan voetballen. Als mijn tante kloten had was het mijn oom.
Hoe vaak is dat in de geschiedenis van het voetbal gebeurd?
In een klap de voorsprong op psv kwijt? Los ervan dat dat onzin is, is meteen duidelijk waar jouw prioriteiten liggen, de financiële voorsprong op psv.
Koop dan helemaal niemand en speel met jeugd en transfervrije spelers.

PostPosted: 11 Sep 2019 08:55 

DeRuit wrote:
ajaxrules wrote:

Ajax kan dat makkelijk betalen. En ik denk ook dat we in de toekomst naar dat soort bedragen toe moeten voor spelers. Ik wil enkel nog directe versterkingen zien. Liever 1 echte topspeler voor 30 miljoen, dan 3 "halve spelers" à la Marin, Magallan en Labyad. En Dani Olmo is zeker een directe versterking.

We hebben inmiddels zoveel geld op de bank staan, dat wanneer je bijvoorbeeld een Ziyech zou verkopen voor 35 miljoen (waar je dan netto 27.5 miljoen oid aan overhoudt). Waarom zou je dan niet 27.5 miljoen euro willen uitgeven voor een uitstekende vervanger, waarvan je zeker bent dat hij binnen het systeem past en een directe versterking is?
Inderdaad, miljoenen hebben we op de bank en bij welke spelers komen we uit? Magallan, Promes, Marin, Kristensen, Bande. Als je dan toch iedere keer op koopjestoer wilt gaan, houd dan liever het geld in de portomonnee en geef jeugd de kans. Dit is ook minachting naar de eigen jeugd door spelers als Marin en Magallan te gaan kopen voor veel miljoenen.
Nu hebben ze voor Marin, een van de uitblinkers uit de Belgische competitie gekozen. Als die tegenvalt kan je niet gelijk wat nieuws kopen. Neres kostte een vergelijkbaar bedrag en stond er ook niet gelijk. Zlatan idem.
Los van de aankoop van Marin en of die voldoet of niet, het middenveld is ook met zijn komst onderbezet. Er had sowieso nog een middenvelder moeten komen. Waarom anders spelers die gehaald zijn voor andere posities daar uitproberen? Martinez en Alvarez zijn van nature geen middenvelders maar "kunnen er uit de voeten". Een club met ambitie en een enorm vermogen moet niet afhankelijk zijn van spelers die "er ook uit de voeten kunnen". En geen spelers voor de basis halen die eerst maanden moeten wennen. Trouwens, dat Neres het eerste half jaar niet speelde was belachelijk.
Of Marin uitblinker in België was weet ik niet. Wat ik wel weet is dat dat niet relevant is.
Magallan speelde de finale van de Copa Libertadores. De CL van Zuid Amerika. We hebben gezien wat dat betekent.

PostPosted: 11 Sep 2019 10:00 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Precies, Rene. En het is niet dat we dit achteraf zeggen. AJAX heeft met Schone, De Jong en ook Sinkgraven enorm veel creativiteit en techniek verloren. En dan haal je alleen Marin? Kom op.

PostPosted: 11 Sep 2019 13:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
Los van de aankoop van Marin en of die voldoet of niet, het middenveld is ook met zijn komst onderbezet. Er had sowieso nog een middenvelder moeten komen. Waarom anders spelers die gehaald zijn voor andere posities daar uitproberen? Martinez en Alvarez zijn van nature geen middenvelders maar "kunnen er uit de voeten". Een club met ambitie en een enorm vermogen moet niet afhankelijk zijn van spelers die "er ook uit de voeten kunnen". En geen spelers voor de basis halen die eerst maanden moeten wennen. Trouwens, dat Neres het eerste half jaar niet speelde was belachelijk.
Of Marin uitblinker in België was weet ik niet. Wat ik wel weet is dat dat niet relevant is.
Magallan speelde de finale van de Copa Libertadores. De CL van Zuid Amerika. We hebben gezien wat dat betekent.
Nou hij is gehaald als basisspeler. Je hebt helaas geen tijd om om te bouwen en hij valt wat tegen. Als dan spelers die er wel kunnen spelen voldoen om de CL te halen dan vind ik dat prima. Die zullen ter zijner tijd naar hun echte plek gaan.

V.d. Beek was geblesseerd, Eiting is geblesseerd. Dan is het logisch dat je wat moet schuiven.

Je hebt nu voor centraal:
Marin, V.d. Beek, Eiting, met daarachter uit Jong Ajax Ekkelenkamp, Mendez en Castillo ( staat als middenvelder ) die rond de 20 jaar oud zijn en daar achter Taylor en Gravenberch.

voor 10:een uit het rijtje Ziyech/Promes/Tadic, Lang, Labyad.

Als je naast Marin nog een speler haalt die dan zo'n 2 jaar blijft, dan loop je gegarandeerd iemand van hen in de weg. Dan krijg je naast verhalen van Fernando hier over hoe wij promoten onze jeugd op te stellen en dat niet doen ook verhalen van mij over hoe we op koopclub barca gaan lijken en kunnen we de jaarlijkste 11 miljoen ook wel weggooien die we in de jeugd stoppen als we op het gebied waar het grootste talent loopt ze geen kansen geven.

PostPosted: 11 Sep 2019 19:40 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
Nou hij is gehaald als basisspeler. Je hebt helaas geen tijd om om te bouwen en hij valt wat tegen. Als dan spelers die er wel kunnen spelen voldoen om de CL te halen dan vind ik dat prima. Die zullen ter zijner tijd naar hun echte plek gaan.

V.d. Beek was geblesseerd, Eiting is geblesseerd. Dan is het logisch dat je wat moet schuiven.

Marin, V.d. Beek, Eiting, met daarachter uit Jong Ajax Ekkelenkamp, Mendez en Castillo ( staat als middenvelder ) die rond de 20 jaar oud zijn en daar achter Taylor en Gravenberch.

Als je naast Marin nog een speler haalt die dan zo'n 2 jaar blijft, dan loop je gegarandeerd iemand van hen in de weg. Dan krijg je naast verhalen van Fernando hier over hoe wij promoten onze jeugd op te stellen en dat niet doen ook verhalen van mij over hoe we op koopclub barca gaan lijken en kunnen we de jaarlijkste 11 miljoen ook wel weggooien die we in de jeugd stoppen als we op het gebied waar het grootste talent loopt ze geen kansen geven.
Van die jongens die jij noemt voor centraal is alleen Donny een zekerheid. Moet er niet aan dneken in de CL te moeten gaan spelen met Eiting, Ekkelenkamp en die anderen die je noemt.
Labyad noemen als alternatief voor 10 vind ik ook zeer optimistisch. Lang is talentvol maar imo niet klaar voor grote wedstrijden. Met de andere 3 is het weer schuiven.
Ik blijf erbij, voor een club die vorig seizoen de halve finale CL heeft gespeeld, ambitie zou moeten hebben en over een kapitaal beschikt is het armoedig.
Het interesseert mij verder niks om als koopclub te worden weggezet. Alsof dat vies is. Kan me noig een elftal onder Olsen herinneren met heel veel aankopen. Was wel smullen met spelers als de gebr. Laudrup, Arveladze, Dani, etc. wat voetbal betreft. Zie ik echt veel liever dan Ekkelenkamp, Labyad, Eiting etc..
De jonge talenten moeten gewoon geduld hebben. Als ze beter zijn dan de aankopen gaan ze ook spelen.

PostPosted: 12 Sep 2019 08:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
renemar wrote:
DeRuit wrote:
renemar wrote:

Van die jongens die jij noemt voor centraal is alleen Donny een zekerheid. Moet er niet aan dneken in de CL te moeten gaan spelen met Eiting, Ekkelenkamp en die anderen die je noemt.
Labyad noemen als alternatief voor 10 vind ik ook zeer optimistisch. Lang is talentvol maar imo niet klaar voor grote wedstrijden. Met de andere 3 is het weer schuiven.
Ik blijf erbij, voor een club die vorig seizoen de halve finale CL heeft gespeeld, ambitie zou moeten hebben en over een kapitaal beschikt is het armoedig.
Het interesseert mij verder niks om als koopclub te worden weggezet. Alsof dat vies is. Kan me noig een elftal onder Olsen herinneren met heel veel aankopen. Was wel smullen met spelers als de gebr. Laudrup, Arveladze, Dani, etc. wat voetbal betreft. Zie ik echt veel liever dan Ekkelenkamp, Labyad, Eiting etc..
De jonge talenten moeten gewoon geduld hebben. Als ze beter zijn dan de aankopen gaan ze ook spelen.
Dat laatste ben ik het volledig mee eens renemar. Zie de situatie met Dest. Perfect voorbeeld van een speler uit de jeugd die doorkomt die dusdanig goed is dat basisspeler Mazraoui een pas op de plaats moet maken.

Voor de rest is het achteraf natuurlijk makkelijk praten. Kijk ook hier maar weer naar Dest: Wie in mei of juni had voorspelt dat Dest nu geopperd zou worden als rechtsback voor het Nederlands elftal, zou rond die tijd voor gek verklaard zijn. Andersom kan dat natuurlijk ook het geval zijn met bv. een Marin. Je hebt helaas geen glazen bol..

Maar overall vind ik de beleidsmatige benadering van Overmars en de doortastendheid waarmee hij werkt echt enorm te prijzen. Hij leert snel van eerder gemaakte fouten. Jaar in, jaar uit. Ook wanneer de situatie anders wordt nadat je bv. EL-finalist bent geweest. Of nadat je in dat jaar weer snel uitgeschakeld wordt van Europees voetbal.
Heeft de selectie bv. nu - zoveel mogelijk - op orde voor de CL-voorronde en vist in een andere vijver dan de 'Labyad'-vijver. Ambities worden opgeschroefd en de benodigde beleidsmatige stappen daarin ook gemaakt. Contract opgewaardeerd van belangrijke krachten i.p.v. dat deze zoals eerder gewoon snel verkocht werden.

Foutloos? Zeker niet. Er zijn wellicht nog stappen te maken in de scouting om nóg betere keuzes te maken in je transferbeleid. Maar als je kijkt naar het tijdperk Overmars, vind ik echt dat de man een enorm snelle leercurve heeft en we een van de beste voetbaltechnische directeurs van de wereld hebben.

Ik zou zelf oprecht niet weten welke Europese directeurs er geschikter zijn voor deze job..

Post new topic  Reply to topic  [ 1506 posts ]  Previous   1 57 58 59 60 61

All times are UTC+02:00