Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2188 berichten ]  Vorige   1 77 78 79 80 81 88  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 24 dec 2020 09:11 

Fier Koen schreef:
renemar schreef:
(...) Sta je als grootste club met een enorm vermogen gewoon voor l*l.
Dat staan ze nu al. De ranglijst verbloemt veel.

Op nos.nl staat, in een artikel over Kudus, dat Ajax in 2020 30% van de officiële wedstrijden verloren heeft.
Dat is deze eeuw nog niet voorgekomen.
Jammer dat men Overmars en Ten Hag niet keihard mee confronteren. De journalisten zijn ook al slappe fatsoensrakkers. Gewoon Ten Hag vragen of hij niet de eer aan zichzelf houdt. Dat zou iedere trainer van AJAX moeten doen bij zulke cijfers.

BerichtGeplaatst: 24 dec 2020 09:49 

Ik weet niet waar ik het anders moet posten daarom maar op deze plek.
Ik wens alle forumleden, iedereen die AJAX en warm hart toedraagt fijne feestdagen en een gelukkig, gezond en succesvol 2021.
Dat we weer met plezier naar AJAX kunnen kijken.

BerichtGeplaatst: 24 dec 2020 11:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
renemar schreef:
Als hij nu nog niet ziet dat Schuurs echt niet kan en er een spits moet komen weet ik het helemaal niet meer. AJAX moet z.s.m. een RCV en een spits halen. Anders zijn we na januari nationaal klaar. En tegen Lille zij we dan ook kansloos.
Sta je als grootste club met een enorm vermogen gewoon voor l*l.
De kansloze nederlaag tegen Rostov heeft ons Ziyech opgeleverd. Laten we hopen dat dit puntverlies in een soortgelijk effect zal sorteren. Als dit er voor zorgt dat er een beul van een verdediger en een goede aanvaller wordt aangetrokken dan blijft de schade beperkt. Sterker nog; dan is het puntverlies wellicht nog waardevol geweest ook. Dit móet de ogen hebben geopend.

BerichtGeplaatst: 24 dec 2020 15:21 
Erelid

Ik stel me zo in waar een hoofdtrainer van Ajax op beoordeeld wordt:

-Aanvallend voetbal
-Voldoende jeugdspelers inpassen
-Kampioen worden
-Europees overwinteren
-Spelers beter maken
-Ajax-waardige presentatie naar buiten toe

Als je dan kijkt naar wat Ten Hag presteert, dan denk ik eigenlijk niet (hoe jammer ook voor ons), dat er een gegronde reden is om iemand te ontslaan door Overmars. Als je vooraf bepaalde doelen stelt (doel was dus Europa League en kampioen worden), dan kan je niet zeggen (op basis van objectieve feiten), dat hij dat niet doet.

Hetzelfde met jeugdspelers. Dat Ten Hag nu ineens wel spelers als Scherpen, Rensch, Brobbey, Taylor en Jensen laat debuteren de laatste weken, is wellicht ook wel een beetje om zijn eigen Hagje te redden, aangezien dan van hogere hand niet kan worden gezegd dat hij geen jeugdspelers inpast.

Ook aanvallend voetbal, zou hij waarschijnlijk kunnen aandragen als je naar statistieken kijkt, dat we wel degelijk aanvallend voetbal spelen. Over spelers beter maken, kan hij terugvallen op een Dest, VD Beek, De Jong, De Ligt, Ziyech etc die voor vele miljoenen zijn verkocht.

Wie beslist eigenlijk binnen Ajax over de hoofdtrainer? Is dat Overmars? Is dat Van der Sar? Is dat de RvC? Dat is me eigenlijk nog wel een beetje onduidelijk.

Feit blijft wel dat je niet weet hoe bovenstaande allemaal gegaan zouden zijn met een andere trainer. Misschien zit er wel veeel meer potentieel in (ik denk het eerlijk gezegd wel).

BerichtGeplaatst: 24 dec 2020 17:19 

RogerGarcia schreef:
Wie beslist eigenlijk binnen Ajax over de hoofdtrainer? Is dat Overmars? Is dat Van der Sar? Is dat de RvC? Dat is me eigenlijk nog wel een beetje onduidelijk. (...)
Ik vermoed iemand die goed met een dobbelsteen kan gooien.

BerichtGeplaatst: 25 dec 2020 10:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar schreef:
Ik weet niet waar ik het anders moet posten daarom maar op deze plek.
Ik wens alle forumleden, iedereen die AJAX en warm hart toedraagt fijne feestdagen en een gelukkig, gezond en succesvol 2021.
Dat we weer met plezier naar AJAX kunnen kijken.
Jij en alle anderen ook van mij een fijn kerstfeest en alvast een goede jaarwisseling en 2021 toegewenst!

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 09:55 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Zou er dan toch nog iemand weggaan deze winter? Omdat Overmars daar wat op zinspeelde.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 10:23 

sincere1983 schreef:
Zou er dan toch nog iemand weggaan deze winter? Omdat Overmars daar wat op zinspeelde.
Dat er iets speelde was wel duidelijk ja.

Ben benieuwd. Hopelijk nog een grote verkoop. Traore of Alvarez ofzo.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 10:28 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
sincere1983 schreef:
Owja, Traoré verwacht ik.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 11:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Riejuh schreef:
sincere1983 schreef:
Owja, Traoré verwacht ik.
Denk niet dat die weg mag zolang Brobbey niet tekent. Ik verwacht Brobbey of onder de juiste voorwaarden Alvarez

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 11:33 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
sincere1983 schreef:
Traore of Brobbey en Alvarez.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 12:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Brobbey en Alvarez weg zou denk ik goed zijn voor de groep. Daar moet je ook geen onrust krijgen.

Zelf zou ik Fosu-Mensah dan ophalen voor 1,5 miljoen en Timber verhuren, maargoed. Dat zal wel niet gebeuren.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 14:05 
Erelid

Overmars heeft wat mij betreft 2 keuzes. Spelers als Labyad, Promes, Alvarez verkopen, zodat die eigenwijze kale trainer deze spelers niet meer kan misbruiken in een Ajax-shirt.

Of onze trainer ontslaan, voor het formeren van een belachelijke opstelling met Labyad in de spits en Promes op 10.

Eigenlijk het liefst nog allebei. Wat een droevenis. Hoeveel punten moet zo'n trainer ons nog kosten? Met een logische opstelling verlies je gisteren gewoon niet hoor.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 14:46 

Dit is Overmars ook wel aan te rekenen ja. Ik heb het al weleens eerder benoemd hier. De fout die Ajax structureel maakt, is dat spelers die niet voldoen hier te lang blijven hangen.

Ik zie bij Magallan en Marin voor het eerst dat ze sneller afscheid durven nemen van miskopen. Aan de andere kant voldoet een Labyad al 2 jaar niet, en mag gewoon zijn 3e jaar in gaan als selectielid. Je ziet nu welk effect het heeft. Alvarez verdween in zijn debuutjaar ook uit de basis en bleek de volgende miskoop. Blijft ook hangen. Die had in de zomer weg moeten zijn.

Promes had een goed jaar met Ziyech aan zijn zijde. Valt nu volledig door de mand. Kan nog redelijke statistieken overleggen, dan moet je 'm deze window verkopen. Maar nee, Ajax laat hem blijven. Kan ik je garanderen dat ie met Haller en Kudus minder aan spelen toekomt, zijn statistieken dus afnemen en je minder voor 'm gaat cashen. Dom dom dom.

BerichtGeplaatst: 11 jan 2021 22:50 

Snake schreef:
(...) De fout die Ajax structureel maakt, is dat spelers die niet voldoen hier te lang blijven hangen.(...)
Ik zie nog een andere structurele fout: dat spelers die niet voldoen worden aangetrokken.

BerichtGeplaatst: 12 jan 2021 10:37 

Fier Koen schreef:
Snake schreef:
(...) De fout die Ajax structureel maakt, is dat spelers die niet voldoen hier te lang blijven hangen.(...)
Ik zie nog een andere structurele fout: dat spelers die niet voldoen worden aangetrokken.
Haha ook dat nog ja :D

En ook met name de reikwijdte waarin hij rondkijkt. Kiest vaak voor de makkelijke weg door naar ex-Ajacieden te kijken, Nederlanders, (oud-)Utrechters, spelers bij Essel of Muy Manero. Dat beperkt je zo enorm in je aankoopbeleid.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2021 17:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Dat interview van Overmars roept nog steeds zoveel vragen op. Wat bedoelde hij nu precies. Welke dingen staan er mogelijk nog te gebeuren. Er zijn best veel geruchten de laatste weken. Alvarez en Valencia, Huntelaar en Schalke, Traoré en de Wolves, Promes en Spartak, Brobbey en Dortmund en ongetwijfeld nog het een en ander dat onder de radar blijft. Fosu-Mensah die helaas Leverkusen boven Amsterdam verkoos. Haller die vrij snel na de geruchten zijn contract kon tekenen.

BerichtGeplaatst: 14 jan 2021 18:06 
Erelid

Ik denk dat er wel 2 gaan vertrekken van dat rijtje dan.

BerichtGeplaatst: 17 jan 2021 23:30 
Erelid

Wil Overmars er deze winter nog even voor zorgen dat Promes en Alvarez verkocht worden en dat Ekkelenkamp verhuurd wordt?

Als je dan toch aan Ten Hag blijft vasthouden, zorg dan alsjeblieft niet meer dat hij kan teruggrijpen op deze parade-paardjes. Graag dan Blind en Taylor weer als opties zien in de rol voor de defensie en een 10/linksbuiten erbij halen.

BerichtGeplaatst: 18 jan 2021 08:57 

RogerGarcia schreef:
Wil Overmars er deze winter nog even voor zorgen dat Promes en Alvarez verkocht worden en dat Ekkelenkamp verhuurd wordt?

Als je dan toch aan Ten Hag blijft vasthouden, zorg dan alsjeblieft niet meer dat hij kan teruggrijpen op deze parade-paardjes. Graag dan Blind en Taylor weer als opties zien in de rol voor de defensie en een 10/linksbuiten erbij halen.
Precies. Ten Hag de mogelijkheid ontnemen ooit nog eens met een middenveld te spelen zoals gisteren, zeker na rust. Geef desnoods Schöne dan maar een contract voor een half jaar. Weet je in ieder geval dat de opbouw van achteruit beter verzorgd word. Heb je ook nog een wapen met vrije trappen.
Liever Schöne dan die 3 non-voetballers die jij noemt. Kunnen Lasse en Gravenberch een beetje in de rol spelen zoals Schöne samen deed met Frenkie. Weliswaar niet zo goed maar een verademing tov de Marx-brothers op voetbalschoenen.

BerichtGeplaatst: 19 jan 2021 18:51 

Overmars bevestigd: Vertrek Huntelaar wordt intern opgevangen met Traoré en Brobbey.

https://www.soccernews.nl/news/776318/o ... -huntelaar

Hopelijk betekent dat dat de vrijgekomen ruimte gereserveerd wordt voor aanwinsten op andere plekken als Promes en/of Alvarez vertrekken.

BerichtGeplaatst: 22 jan 2021 22:59 

Overmars wil Bosz graag terug en heeft geïnformeerd naar Davinson Sanchez.

https://www.soccernews.nl/news/777149/a ... e-in-arena

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/96 ... erdam.html

BerichtGeplaatst: 22 jan 2021 23:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
ibramovic89 schreef:

Bosz de droomkandidaat van velen maar wie welke kandidaat of kandidaten zijn er nog meer?

En zou Sanchez zelf ook open staan voor een terugkeer?

BerichtGeplaatst: 23 jan 2021 11:36 
Erelid

ibramovic89 schreef:

Kijk, dit zijn berichten waar je op zit te wachten. Overmars heeft echt wel een goede visie op wat Ajax-voetbal is.

BerichtGeplaatst: 23 jan 2021 11:42 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
RogerGarcia schreef:
ibramovic89 schreef:

Kijk, dit zijn berichten waar je op zit te wachten. Overmars heeft echt wel een goede visie op wat Ajax-voetbal is.
Pff... vertel mij maar wat een Peter 'mr Feyenoord' Bosz aan prijzen heeft gepakt als trainer. Zijn teams voetballen uiterst labiel en laten het altijd afweten als het erop aankomt. ZOals een Leverkusen dat Bayern op de knieën heeft en er toch in slaagt om te verliezen. Bosz presteerde het als Dortmund-trainer ooit 2 punten in de CL te pakken in een poule met een tegenstander uit Cyprus. Peter Bosz was ook degene die voetballers als een Bazoer en een Tete wegjoeg. Kenners weten genoeg. De man moet het hebben van zijn PR, meer niet.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2188 berichten ]  Vorige   1 77 78 79 80 81 88  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00