Ga terug naar AjaxInside →

Alle tijden zijn UTC+02:00

Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2188 berichten ]  Vorige   1 84 85 86 87 88  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 22 aug 2021 14:11 

22 augustus en wij hebben nog heel veel werk te doen.

Tjonge jonge wat een schande.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2021 14:39 

Snake schreef:

Die Overmars zal wel zijn middagslaapje hebben gedaan.
Niet alleen een snelle aanvaller met diepgang is nodig, ook een middenvelder die meer kan dan een bal breed en terug te schuiven over enkele meters. En achter een muur liggen niet te vergeten.
De invulling van het middenveld ligt natuurlijk niet aan Overmars maar aan zijn kale vriend. Overmars moet wel zorgen voor betere alternatieven. Want zonder Kudus zijn er alleen maar middenvelders die nog slechter zijn.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2021 16:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar schreef:
Snake schreef:

Die Overmars zal wel zijn middagslaapje hebben gedaan.
Niet alleen een snelle aanvaller met diepgang is nodig, ook een middenvelder die meer kan dan een bal breed en terug te schuiven over enkele meters. En achter een muur liggen niet te vergeten.
De invulling van het middenveld ligt natuurlijk niet aan Overmars maar aan zijn kale vriend. Overmars moet wel zorgen voor betere alternatieven. Want zonder Kudus zijn er alleen maar middenvelders die nog slechter zijn.
Als Marc een speler verkoopt kan Ten Hag hem ook niet meer opstellen. Zo is het ook. Ik had Alvarez gewoon verkocht en er een ander voor gehaald.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2021 16:57 

Ja eens. En je krijgt gewoon de rekening gepresenteerd voor de enorm domme houding om de focus zo op oud bekenden en Nederlanders te leggen.

Voor 37 miljoen was er echt wel wat beters te krijgen dan Haller en Klaassen.

Dit beleid is diep triest en remt Ajax.

BerichtGeplaatst: 22 aug 2021 17:50 

Snake schreef:
Ja eens. En je krijgt gewoon de rekening gepresenteerd voor de enorm domme houding om de focus zo op oud bekenden en Nederlanders te leggen.

Voor 37 miljoen was er echt wel wat beters te krijgen dan Haller en Klaassen.

Dit beleid is diep triest en remt Ajax.
Mooi te zien dat er toch meer mensen zijn die het beleid zeer matig vinden. Overmars krijgt overal veren in zijn dikke r**t maar faalt eigenlijk m.u.v. 2018 iedere jaar weer.
Nu ook weer dat vasthouden aan onze Mexicaanse diesel zonder balgevoel. 20 Miljoen voor deze non voetballer is een geschenk uit de hemel. Onze eigen Jörgensen. Je moet weten wanneer je een speler moet houden maar ook wanneer je blij moet zijn als er een gek is die zoveel geld wil betalen voor een speler die aan de bal helemaal niks kan.

BerichtGeplaatst: 23 aug 2021 23:14 

Snake schreef:
22 augustus en wij hebben nog heel veel werk te doen. (...)
In welk jaar onder Overmars & co. is dat anders geweest?! :roll:

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 11:27 

Fier Koen schreef:
Snake schreef:
18/19 ;) Maar inderdaad, dat lijkt meer uitzondering dan de regel.

Jarenlang hoor je over dat ze vroeg actief willen zijn ivm de voorronde CL. Nu ben je direct gekwalificeerd en is je selectie na 3 officiële wedstrijden nog steeds niet rond.

In slaap gesust door nationaal succes.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 11:36 

Snake schreef:
Fier Koen schreef:
Snake schreef:

Jarenlang hoor je over dat ze vroeg actief willen zijn ivm de voorronde CL. Nu ben je direct gekwalificeerd en is je selectie na 3 officiële wedstrijden nog steeds niet rond.

Overmars heeft die bolle kop en dikke buik niet voor niks gekregen. Zelfgenoegzaamheid is hem ook iet vreemd. Vorig seizoen had hij het over een tussenjaar. benieuwd hoe hij dit jaar gaat noemen.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 11:39 

renemar schreef:
Snake schreef:
Fier Koen schreef:

Overmars heeft die bolle kop en dikke buik niet voor niks gekregen. Zelfgenoegzaamheid is hem ook iet vreemd. Vorig seizoen had hij het over een tussenjaar. benieuwd hoe hij dit jaar gaat noemen.
Ten Hag had het over willen overwinteren in de CL, dus dat zal Overmars ook zo noemen gok ik. Maarja, dan heb je 'm weer: in slaap gesust door nationaal succes. Ze denken echt dat deze selectie potten kan breken, maar dat konden we vorig jaar ook niet.

In december als we er kansloos zijn uitgevlogen zullen ze wel weer verbaasd zijn en het gooien op de zware loting en het niveau van de tegenstanders. Ja, dat niveau daar had je zelf al jaren naartoe kunnen werken, stelletje lapzwansen. Ze leren het nooit.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 13:38 

misschien gokken ze op de komst van Eriksen en dat die door zijn problemen niet zo duur is. Als Inter het contract ontbindt omdat hij daar niet mag spelen heb je wellicht een top speler voor relatief weinig geld.
Eigenlijk hoop ik daar een beetje op want het middenveld heeft echt behoeft aan een kwaliteitsinjectie.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 14:16 

Zou niet verkeerd zijn, maar die kan nog zeker 4 tot 6 maanden niet spelen volgens mij. Dus daar moet je wel rekening mee houden.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 14:37 

Ondanks dat Eriksen een geweldige speler is ga ik niet zo mee in het enthousiasme om hem te halen. Dat komt door de volgende redenen:

- Wééééér een oude bekende
- De zoveelste dure jongen (die Overmars en Ten Hag moet redden)
- Niet bekend wanneer hij fit is
- Op zijn positie moet dan de enorm dure Klaassen (ook al een oud bekende die is teruggehaald, zo inventief zijn ze bij Ajax) het slachtoffer worden
- Weer een oudje zonder restwaarde
- Nog altijd niks verkocht, maar wel dure spelers blijven halen

Als ik de RvC was had ik tegen Overmars gezegd dat ie z'n rotzooi eerst eens moet opruimen voordat ie weer miljoenen gaat uitgeven.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 16:30 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Zitten inderdaad behoorlijk wat haken en ogen aan. Daarom zou het verstandiger zijn om voor een type Eriksen te gaan in plaats van Eriksen zelf. Dus een creatieve middenvelder met een goede pass en loopvermogen. Een katalysator van ons spelletje in plaats van iemand die zand in de motor strooit zoals Alvarez of Klaassen.

Een controleur met voetballend vermogen vind ik ook prima, om toch maar weer met een niet-creatieve naam te komen: Lobotka. Zo'n spelversnellende dwerg als Anita in zijn beste tijd. Balletje aannemen, kort wegdraaien en naar voor spelen. Eventueel een korte dribbel om iemand kwijt te raken, zoals ook Frenkie dat kan. Of een Tonali bij Inter. Ik hoop echter dat onze scouting wat meer op dat type speler gaat letten. Spelverdelers met durf vooruit en een dribbel. Die een man kunnen passeren en het eerste aanspeelpunt in de opbouw kunnen zijn. Jongens waar je de bal altijd aan kan en durft te geven, man in de rug of niet. In verdedigend opzicht terriërs die er kort opzitten en vooruit verdedigen en pressen.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 16:33 

Snake schreef:
Ondanks dat Eriksen een geweldige speler is ga ik niet zo mee in het enthousiasme om hem te halen. Dat komt door de volgende redenen:

- Op zijn positie moet dan de enorm dure Klaassen (ook al een oud bekende die is teruggehaald, zo inventief zijn ze bij Ajax) het slachtoffer worden

Als ik de RvC was had ik tegen Overmars gezegd dat ie z'n rotzooi eerst eens moet opruimen voordat ie weer miljoenen gaat uitgeven.
Ik vind Eriksen wel een paar klassen beter dan Klaassen. Die laatste wordt je helaas nooit meer kwijt. Is een blok aan het been.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 16:33 

Zitten inderdaad behoorlijk wat haken en ogen aan. Daarom zou het verstandiger zijn om voor een type Eriksen te gaan in plaats van Eriksen zelf. Dus een creatieve middenvelder met een goede pass en loopvermogen. Een katalysator van ons spelletje in plaats van iemand die zand in de motor strooit zoals Alvarez of Klaassen.

Een controleur met voetballend vermogen vind ik ook prima, om toch maar weer met een niet-creatieve naam te komen: Lobotka. Zo'n spelversnellende dwerg als Anita in zijn beste tijd. Balletje aannemen, kort wegdraaien en naar voor spelen. Eventueel een korte dribbel om iemand kwijt te raken, zoals ook Frenkie dat kan. Of een Tonali bij Inter. Ik hoop echter dat onze scouting wat meer op dat type speler gaat letten. Spelverdelers met durf vooruit en een dribbel. Die een man kunnen passeren en het eerste aanspeelpunt in de opbouw kunnen zijn. Jongens waar je de bal altijd aan kan en durft te geven, man in de rug of niet. In verdedigend opzicht terriërs die er kort opzitten en vooruit verdedigen en pressen.
Lobotka zou top zijn maar ben bang dat hij veel te duur is.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 16:36 

renemar schreef:
Ik vind Eriksen wel een paar klassen beter dan Klaassen. Die laatste wordt je helaas nooit meer kwijt. Is een blok aan het been.
Een fitte Eriksen, absoluut. Maar het is natuurlijk wel afwachten hoe hij zich gaat herstellen. Blijft een heftige gebeurtenis. Blind had ook een flinke periode nodig om weer naar het oude niveau te groeien. En ik denk te zien dat hij regelmatig niet voluit durft te sprinten/omschakelen. Bang voor zijn rikketik? Ik zie hem zelden in volle sprint terugverdedigen, altijd een sukkeldrafje. Nu was Blind al nooit de snelste, maar wat ik nu regelmatig zie vind ik behoorlijk schrikken. Daarom ook niet geschikt voor het middenveld, in die grote ruimtes zie ik Blind teveel zwemmen. Ik had verwacht dat hij dat beter in zou kunnen vullen.

Wat betreft Klaassen eens, die zit lekker op zijn plekje in Amsterdam. Riant salaris, vrijwel zeker van een plek in de basis en staat er in het buitenland vast niet heel goed op. Die zie ik niet zomaar even een stap maken.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 17:03 

renemar schreef:
Snake schreef:

Ja absoluut. Maar Eriksen halen betekent dat de volgende dure speler dus geen knaak meer waard is (Klaassen). En Klaassen drukt behoorlijk op de begroting.

Financieel is dat niet te verantwoorden en ik heb liever niet dat Overmars nog meer van zulke onverantwoorde keuzes mag maken. Tenzij hij eerst Klaassen wegbrengt: prima. Maar we weten allemaal dat Overmars geen verkoopskills heeft als spelers niet vanuit zichzelf goed in de markt liggen.

BerichtGeplaatst: 24 aug 2021 23:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Droomaankoop: Luis Suarez
Seizoenskaart: Nee
Zoals bijna iedereen hier al zegt: stilstaan is achteruitgang. Overmars' collega in Eindhoven zal na vanavond een bittere pil moeten verwerken en kan misschien niet de spelers halen die hij met het bereiken van de CL van plan was, maar is wel daadkrachtig. Wat zou het toch een fiasco zijn als er naast die Daramy (het zal wel een flop worden als alleen Brugge hem wilt..) niets meer bijkomt. En die bizar zwakke bank van ons dan.. Moeten we weer naar Ajax-PEC kijken met Ekkelenkamp en Labyad?

Na een paar sterke jaren denkt Ajax dat het wel prima is. De afstand met PSV slinkt en ik ben zelfs bang voor een Marcel Keizer-seizoen, toen we ook ruim achter PSV eindigden (had zeker met Nouri te maken maar ook die spelersgroep was te zwak). Dit middenveld is echt bizar slecht. Klaassen moet nooit je nummer 10 zijn, maar je twaalfde man. Die drie stralen gezamenlijk toch totaal geen Ajax uit? Iemand hier benoemde de afwezigheid van fans vorig seizoen en ik denk ook dat dat een grote rol heeft gespeeld. En dat de spelers vorig seizoen in zichzelf geloofde en tegenstanders voelde dat Ajax een maatje te groot was. Als je niet aan frisse krachten trekt, kan het niveau van je selectie ook niet omhoog.

Gelukkig hebben we twee keepers aangetrokken die allebei sneller naar de grond gaan dan die misselijkmakende Stekelenburg. Helaas keept laatstgenoemde. Pffrt.

BerichtGeplaatst: 25 aug 2021 00:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
ajaciedwillem schreef:
Zoals bijna iedereen hier al zegt: stilstaan is achteruitgang. Overmars' collega in Eindhoven zal na vanavond een bittere pil moeten verwerken en kan misschien niet de spelers halen die hij met het bereiken van de CL van plan was, maar is wel daadkrachtig. Wat zou het toch een fiasco zijn als er naast die Daramy (het zal wel een flop worden als alleen Brugge hem wilt..) niets meer bijkomt. En die bizar zwakke bank van ons dan.. Moeten we weer naar Ajax-PEC kijken met Ekkelenkamp en Labyad?

Na een paar sterke jaren denkt Ajax dat het wel prima is. De afstand met PSV slinkt en ik ben zelfs bang voor een Marcel Keizer-seizoen, toen we ook ruim achter PSV eindigden (had zeker met Nouri te maken maar ook die spelersgroep was te zwak). Dit middenveld is echt bizar slecht. Klaassen moet nooit je nummer 10 zijn, maar je twaalfde man. Die drie stralen gezamenlijk toch totaal geen Ajax uit? Iemand hier benoemde de afwezigheid van fans vorig seizoen en ik denk ook dat dat een grote rol heeft gespeeld. En dat de spelers vorig seizoen in zichzelf geloofde en tegenstanders voelde dat Ajax een maatje te groot was. Als je niet aan frisse krachten trekt, kan het niveau van je selectie ook niet omhoog.

Gelukkig hebben we twee keepers aangetrokken die allebei sneller naar de grond gaan dan die misselijkmakende Stekelenburg. Helaas keept laatstgenoemde. Pffrt.
Nee, de bank van PSV is lekker. Vertessen, Bruma ( :lol: ), Thomas, Gutierrez, Doan, Viergever...

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

BerichtGeplaatst: 25 aug 2021 01:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Trabelsi
Seizoenskaart: Nee
Stormrage schreef:
ajaciedwillem schreef:

Nee, de bank van PSV is lekker. Vertessen, Bruma ( :lol: ), Thomas, Gutierrez, Doan, Viergever...
Daar heb je weinig aan, net als wij aan Ekkelenkamp, Labyad, Klaiber, Traore niets hadden. Bedoel vooral een Teze, Pröpper en Obispo. Aanvallend is hun bank drama, maar daar zal de komende week wel aan gewerkt worden. Wij hebben vier middenvelders, waarvan er eentje chronisch geblesseerd is.

BerichtGeplaatst: 25 aug 2021 09:24 

ajaciedwillem schreef:

Precies, er is vers bloed nodig. Middenveld is EL niveau zonder overwintering. Tenzij Ten Hag het aandurft het middenveld te formeren met Kudus (mits fit uiteraard) en Berghuis. Dan heb je veel meer voetbal. waarschijnlijk ook wat meer risico maar dat kun je elimineren door de backs wat minder aanvallend te laten spelen. Ik denk echter dat hij zweert bij Klaassen en Alvarez. Beiden het best/minst slecht zonder bal, hoe wil je dan tot een goede aanvalsopzet komen?
Onbegrijpelijk dat zoveel ex-voetballers bij AJAX werken en niemand dat blijkbaar ziet. Of zou Ten Hag als eindverantwoordelijke eigenwijs als hij is (heeft hij al bewezen) adviezen naast zich neerleggen?
In de achterhoede zou ik nog graag en echt sterke RCV zien komen. Voorin liggen de minste problemen, zeker als die nieuwe jongen ook centraal uit de voeten kan. Kan Haller banken.
Maar dat middenveld, wat een voetballende armoede. Zelfs minder dan het middenveld van clubs als Feijenoord en Utrecht.
Wat zouden de meesten kiezen: Klaassen, Alvarez en Gravenberch of Van Ginkel, Pröpper en Götze? Nou, ik weet het wel als ik mocht kiezen.

BerichtGeplaatst: 25 aug 2021 11:40 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zwakke bankzitters snij je weg en vervang je met vers bloed.
Maar er zijn juist meer zwakke bankzitters bijgekomen. (Magallan)

BerichtGeplaatst: 25 aug 2021 11:44 

Onze bankzitters zijn ook niet gemotiveerd en hongerig, ook op dat vlak moet je doorselecteren en de groep van vers bloed voorzien. Niet alleen de eerste elf lijken soms verzadigd, ook de spelers daarachter kakken in. Een Labyad, Magallan, Ekkelenkamp en Neres weten allang wat hun positie is en willen niet voor het zoveelste jaar knokken voor een plek, die weten allang dat ze geen serieuze kans maken. Voor een Taylor en Kudus is dat weer anders, dat zijn jongens die normaal gesproken wel hongerig zijn en zich dit jaar moeten laten gelden. Dat soort types moet je ook op de bank hebben, spelers die wel nog ergens voor knokken. Aan lamme bankzitters die hun plek accepteren en er vooral zitten om een riant salaris op te strijken heb je weinig, die stuwen het team niet naar een hoger plan.

BerichtGeplaatst: 27 aug 2021 17:22 

Ik hoop dat Ajax nog een goede spits haalt en een goede middenvelder. Voor mijn gevoel zijn dat de ontbrekende spelers voor dit seizoen. Haller komt helaas tekort; ik had het graag anders gezien! Op het middenveld ontbreekt een spelmaker; zeg maar type Sneijder of Eriksen.
Ik ben benieuwd of er nog iets gaat gebeuren. De tijd dringt.....

BerichtGeplaatst: 27 aug 2021 17:41 

yiske schreef:
Ik hoop dat Ajax nog een goede spits haalt en een goede middenvelder. Voor mijn gevoel zijn dat de ontbrekende spelers voor dit seizoen. Haller komt helaas tekort; ik had het graag anders gezien! Op het middenveld ontbreekt een spelmaker; zeg maar type Sneijder of Eriksen.
Ik ben benieuwd of er nog iets gaat gebeuren. De tijd dringt.....
Ajax gaat never nooit meer een spits halen. Met Haller, Tadic, Danilo en eventueel Daramy ben je daar ruimschoots voorzien. Ook wanneer Danilo wordt verkocht gaat er niets komen. Pas wanneer Haller vertrekt, maar dat zal (hopelijk!) pas volgend jaar zomer zijn.

Wat betreft die middenvelder eens, al verwacht ik ook daar helaas weinig van. Klaassen is grootverdiener en onomstreden.

Berichten van vorige weergeven:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen  Reageer op onderwerp  [ 2188 berichten ]  Vorige   1 84 85 86 87 88  Volgende

Alle tijden zijn UTC+02:00