Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 890 posts ]  Previous   1 32 33 34 35 36  Next
Author Message
PostPosted: 20 Apr 2018 14:24 

De Jong, Van de Beek en Neres gaan niet weg.

PostPosted: 20 Apr 2018 15:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Suarez
Seizoenskaart: 405
Zo 'moeilijk' is het niet. Ik vind het i.i.g. vrij overzichtelijk. Er moet sowieso een ervaren centrale verdediger bij die beter is dan Wober. Vertrekt De Ligt dan wordt Wober basisspeler naast die aankoop.

Ziyech vertrekt en daar moet een vervanger (onze nieuwe sterspeler) voor komen om met De Jong en Van de Beek het middenveld te vormen. Eiting en Schone zijn back ups, aangevuld met jeugd.

Ga er maar vanuit dat Kluivert vertrekt. Als hij blijft en niet bijtekent moet er ook een buitenspeler bij en kan Kluivert banken.

De Jong en Van de Beek blijven sowieso. Neres zie ik inderdaad ook niet vertrekken - hij is vervangbaar en levert een smak met geld op.
Veltman is tot de winterstop uitgeschakeld en in principe zijn Kristensen en Orejuela al gehaald.

Blijft Tagliafico over. Perfecte aankoop en het zou zonde zijn als hij nu al gaat. Maar die is gewoon een op een te vervangen. Als je even goed zoekt kan je echt wel een ervaren linksback ergens vandaan toveren. Daar moet inderdaad nu al een schaduwlijstje voor zijn. Net als met Onana eventueel.

Al met al vind ik het vrij duidelijk. Nu nog de juiste spelers vinden. Als ze nog niet zijn begonnen hebben ze nog een kleine drie maanden de tijd om de nieuwe Tagliafico's, Sanchez en Ziyech's ergens vandaan te toveren.

PostPosted: 20 Apr 2018 15:42 

DeRuit wrote:
Ja hij kan beter nu zeggen dat er waarschijnlijk heel wat gaan en gelijk een prijs erbij geven. Dat scheelt weer wat onderhandelen! :343:

Ik vind dat hij niets raars zei. Ze gaan evalueren of er ervaring bij moet. Verder dat ze de spelers, op Ziyech na in principe willen houden. Als spelers tegenwoordig wegwillen gaan ze toch wel ( Zie Bazoer of Riedewald ). Dat ze er nog niet klaar voor zijn, tja, daar zijn ze zelf ook verantwoordelijk voor. Achteraf had hij misschien niet hoeven gaan, maar het is toch niet raar dat je met zijn spel ( die mooie ingooi toentertijd in de EL finale ) dat je back up wordt achter de Ligt en Sanchez, twee exceptionele talenten op je 20e? Ajax zou er misschien wat beter mee om kunnen gaan in hoe ze met die spelers handelen, zodat ze niet gelijk boos zijn, maar in veel landen maak je pas je debuut op je 20e of later. Helemaal als verdediger.

Het nadeel tegenwoordig is natuurlijk ook wel dat je in een Bulgarije of noem een willekeurig land gewoon een miljoen kan verdienen ook al ben je geen Zlatan. Verder las ik dingen of Salzburg, maar die betaalden die Soriano in 2013 dacht ik al 2 miljoen aan salaris. Dat wil en kan Ajax niet. Vind ik prima.
Dat laatste begrijp ik niet. Natuurlijk kan AJAX dat. Hebben een imo een hogere begroting als Salzburg.
Je moet hoe dan ook mee met de ontwikkelingen anders kun je alle ambities opbergen. Uiteraard zonder onverantwoorde risico's te nemen.

Ik verwacht dat Ziyech en De Ligt vertrekken . Mss wordt De Ligt verkocht en kan AJAX hem nog een jaar huren. Zo nee, dan moet er een RCV (Schuurs imo nog te licht) en LCV komen.
Zowel Orejuela (krijgt geen kansen) en Kristensen komen echt te kort. Orejuela ben ik het overigens niet mee eens.
Een RB moet er imo dan ook komen.
Er moet een vervanger voor Ziyech komen. Ook minstens een vleugelspeler. Kluivert komt te kort. Zou Neres ook nog vertrekken dan moet ook voor hem een vervanger komen.
Vertrekt Onana moet er ook nog een keeper komen.
Wat mij betreft zeker een LCV, RB, middenvelder en vleugelspeler, dus 4. En wellicht een RCV, doelman en nog een vleugelspeler, nog eens 3.
Heel wat werk voor Marc, en dat ook nog snel en moet hij rekening houden met deelnemers aan het WK. Eind juli immers reeds belangrijke wedstrijden.
Veel vraagtekens.

PostPosted: 20 Apr 2018 18:33 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Volgens Overmars zelf heeft hij de selectie 100 procent rond in juli. We gaan het zien. Op die uitspraak komen we vast wel op terug.
https://www.foxsports.nl/video/2858930/ ... ng-hebben/

PostPosted: 20 Apr 2018 19:14 

343 wrote:
Volgens Overmars zelf heeft hij de selectie 100 procent rond in juli. We gaan het zien. Op die uitspraak komen we vast wel op terug.
https://www.foxsports.nl/video/2858930/ ... ng-hebben/
Laten we hopen van wel.

PostPosted: 20 Apr 2018 21:42 

343 wrote:
Vind ik ook. Spelertjes zoals Bazoer, El Ghazi en Riedewald worden veel te snel gepusht om te vertrekken. Waar spelen ze nu. Bij degradatiekandidaten in Duitsland, Frankrijk en Engeland waar ze heel stoer vertellen dat ze daar ook leren. Deze spelers wilden zelf vertrekken.
Ten eerste doe je ze tekort met spelertjes. Ten tweede is het niet helemaal waar. Bij Bazoer wilde Ajax hem al 2x verkopen. 1x in de winter toen hij net zijn eerste seizoen in de basis stond (18 jaar) en een half jaar later toen Ajax op het laatste moment Ziyech aantrok. Toen weigerde Bazoer omdat hij wilde blijven. Daarna kreeg hij weinig kansen onder Bosz. En Riedewald speelde in de meeste gevallen gewoon goed onder Bosz. Het was ook geen toeval dat spelers als Riedewald en Tete moeiteloos invielen toen het nodig was. In de competitie en de EL. Meermaals belangrijk geweest. Bij Ajax hebben ze de verkeerde keuzes gemaakt. Daarna hebben de spelers hun conclusies getrokken.

De realiteit is dat je ze nog had kunnen gebruiken. Want wij wisten allemaal dat Klaassen zou vertrekken. Nou we hebben het gezien. Van de Beek heeft ook gewoon een wisselvallig seizoen gehad. Zelfs zonder Europees voetbal.. moet je nagaan met een vol programma. En Frenkie duurde ook allemaal langer en heeft vooral in de verdediging gespeeld.

Moeten we het nog hebben over de rechtsback positie? 2 dramatische aankopen gedaan voor veel geld en nog steeds Veltman onder contract (ook volgend seizoen).

Riedewald was trouwens op meerdere posities inzetbaar. Was toch bruikbaar gezien het gekloot op de linksbackpositie en de 6.

En nogmaals: kunnen we zeggen dat Wober en Schone een sterk seizoen hebben gedraaid?

Kijk: niet elke jeugdspeler die doorbreekt gaat de top bereiken. Toch kunnen ze nog heel bruikbaar zijn als ze net onder die top zitten. We moeten niet vergeten dat die jongens wat verder zijn in hun ontwikkeling. Dan kan een Frenkie de Jong er uiteindelijk over heen denderen. Die overgang moet gestaag gaan en niet pats boem. Je ziet het aan Kluivert en Neres. Die hebben geen enkele concurrent en hebben allebei een wisselvallig seizoen doorgemaakt. Neres wel beter dan Kluivert.. maar hij is ook 2 jaar ouder.

Ik blijf het zonde vinden. Want nu komen ze incompleet aan bij hun volgende clubs en maken ze veel te weinig meters.

Er zijn voorbeelden van spelers die naar het buitenland gingen, daar niet slaagden, een stap terug deden en daarna alsnog konden doorbreken (Bruma, Van Aanholt, Rekik bijvoorbeeld). Ik hoop dat een aantal van de Ajax jongens dat gaat lukken.

PostPosted: 20 Apr 2018 22:54 
Beheerder

Kan zijn dat Overmars hem (Bazoer) toen wilde verkopen, maar doet niets af aan mijn mening dat deze spelers (El Ghazi, Bazoer en Riedewald) teveel en te vroeg worden gepusht om te vertrekken. Of het nu door AJAX is of door hun familie, vrienden en/of zaakwaarnemers.

Overigens worden niet alleen de Nederlandse spelers te snel gebracht. Ook voor Andersen, Fischer en Boilesen ging het te snel en ze wilden te snel. Vooral die laatste twee. Kijk waar ze nu spelen. Andersen vertoeft zelfs zo nu en dan op de bank bij Grashoppers.

PostPosted: 21 Apr 2018 10:13 

Droomaankoop: Adam Maher
AFCA Niels wrote:
De Jong, Van de Beek en Neres gaan niet weg.
Neres zou ik echt niet weten man, 13 goals 11 assists, zullen wel een hoop clubs met veel geld komen te zwaaien.

PostPosted: 09 May 2018 06:20 

Hij geeft wel veel geld uit aan bagger de laatste tijd of niet dan?

Serieus er leek een stijgende lijn in te zitten toen met Sanchez/Ziyech/Neres. Dan neem je Cassierra op de koop toe. Vervolgens is het daarna stuk voor stuk ellende wat hij aantrekt. Nu weer 7 miljoen voor Labyad lees ik net die max 2 miljoen had moeten kosten.

Het gaat nergens meer over.

PostPosted: 09 May 2018 08:16 

Jerome wrote:
Hij geeft wel veel geld uit aan bagger de laatste tijd of niet dan?

Serieus er leek een stijgende lijn in te zitten toen met Sanchez/Ziyech/Neres. Dan neem je Cassierra op de koop toe. Vervolgens is het daarna stuk voor stuk ellende wat hij aantrekt. Nu weer 7 miljoen voor Labyad lees ik net die max 2 miljoen had moeten kosten.

Het gaat nergens meer over.
Ze zijn echt gek geworden als ze Labyad halen. TH zit er geen 6 maanden meer. Kun je Labyad afschrijven die raak je aan de straatstenen niet kwijt. Wat zullen ze lachen in Utrecht.

PostPosted: 09 May 2018 10:08 
Beheerder

Dat hij zijn oren laat hangen naar Ten Hag zal straks een extra stok zijn om Overmars (terecht) mee te slaan. Echt superdom.

PostPosted: 09 May 2018 10:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Droomaankoop: Anita
Seizoenskaart: Neen
https://blendle.com/getpremium/item/bnl ... Nzk1In0%3D
Hier zegt ten Hag dat het technisch hart beslist, maar dat wel trainer en TH zich moeten kunnen vinden in aankopen.
'Als een td een speler haalt, die een trainer niet ziet zitten, dan gaat het geen succes worden. Of andersom, als een trainer een speler wil, waar een td twijfels bij heeft. Dat werkt niet. Dat moet je niet willen. Uiteindelijk is het Technisch Hart verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie.'

PostPosted: 09 May 2018 15:41 

Indien Kluivert echt blijft wat ze in Italie noemen, en Magallán komt voor De Ligt hoeft het helemaal niet zo een drama worden.

Onana
Mazraou Magallán Wober Tagliafico
Frenkie
Vd Beek Tadic
Neres Dolberg Kluivert

Maar moet Labyad wel banken en moet Tadic ook komen.

PostPosted: 09 May 2018 18:28 

Sinds wanneer is Tadic een middenvelder? (En Labyad een aanvaller for that matter...lees ik ook overal)

PostPosted: 09 May 2018 23:55 

Kluivert is gewoon vertrokken. Waarom zou Ajax anders 7 miljoen uitgeven voor Labyad? Die komt echt niet voor de bank.

PostPosted: 10 May 2018 00:14 

de dominee wrote:
Sinds wanneer is Tadic een middenvelder? (En Labyad een aanvaller for that matter...lees ik ook overal)
Tadic heeft vrijwel altijd op 10 gespeeld, uitwijkend naar de linkerflank.
Als je een buitenspeler hebt die binnendoor gaat, is dit niet zo'n probleem. Dan wordt het gat opgevangen.
Als je een buitenspeler hebt die ook buitenom gaat zul je met Tadic op het middenveld een gat krijgen waardoor de tegenstander makkelijk onder de druk uit zal kunnen voetballen.

PostPosted: 18 May 2018 10:35 
Beheerder

Voor wie Ziggo heeft:
https://twitter.com/AFCAjax/status/997394076436762624

PostPosted: 18 May 2018 12:09 
Beheerder

Alvast een voorproefje;
https://twitter.com/AFCAjax/status/997414300301000704

PostPosted: 18 May 2018 12:29 

343 wrote:
Hij zegt dat geld geen thema is. Dat is natuurlijk onzin. AJAX heeft het geld weliswaar niet nodig maar als de speler 4 keer zoveel gaat verdienen is dat voor hem wel degelijk een thema.
Ook dat hij zegt dat je de opleiding wel kunt opdoeken als je spelers van 18 gaat verkopen. Hoewel daar wel iets in zit is het ook zo dat je dan wel tientallen miljoenen ontvangt die je kunt investeren in andere spelers.
Hij zegt dat Sanchez 21 was. Maar vergeet daar wel bij te zeggen dat hij ook pas 1 jaar bij ons was. Zo redenerend kun je ook zeggen dan halen we maar geen spelers meer.
Het is allemaal niet zo simpel. Je hebt het als club niet in de hand. Het enige dat je kunt en moet doen is overal op voorbereid zijn en adequaat, zo nodig pro-actief handelen. Niet reageren maar ageren.

PostPosted: 18 May 2018 14:34 

Eindelijk verstandige teksten van Marc.

PostPosted: 18 May 2018 14:51 

Overigens iedereen heeft het wel over spenderen het geld, maar dat hangt heel erg van verkopen af vind ik.
Wij hebben op dit moment een afschrijvingspost van 76 miljoen euro!
Zit de vergoedingssom van Kristensen van 5,5 miljoen euro nog niet bij, van Bande en Schuurs wel staat er in de halfjaarcijfers.
Betekend dus dat we op dit moment met Labyad (5,5 miljoen euro initiële bedrag) en met Kristensen 5,5 miljoen euro, op een afschrijvingspost van 87 miljoen euro uitkomen!
Dan komt dus deze Magallán er nog bij, voor een +-9 miljoen euro, zit je al aan de 96! miljoen euro aan afschrijvingen...
Nee dit moet een keer stoppen... gaat nergens over.

PostPosted: 18 May 2018 16:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
343 wrote:
Ben benieuwd naar het ganse interview.

PostPosted: 18 May 2018 17:17 

Morfe0 wrote:
Overigens iedereen heeft het wel over spenderen het geld, maar dat hangt heel erg van verkopen af vind ik.
Wij hebben op dit moment een afschrijvingspost van 76 miljoen euro!
Zit de vergoedingssom van Kristensen van 5,5 miljoen euro nog niet bij, van Bande en Schuurs wel staat er in de halfjaarcijfers.
Betekend dus dat we op dit moment met Labyad (5,5 miljoen euro initiële bedrag) en met Kristensen 5,5 miljoen euro, op een afschrijvingspost van 87 miljoen euro uitkomen!
Dan komt dus deze Magallán er nog bij, voor een +-9 miljoen euro, zit je al aan de 96! miljoen euro aan afschrijvingen...
Nee dit moet een keer stoppen... gaat nergens over.
Als AJAX al niet meer kan kopen welke club dan wel?

PostPosted: 18 May 2018 21:33 
Beheerder

Marc Overmars zegt dat Ajax 'bezig is met 1 of 2 spelers uit de leeftijdscategorie van Zakaria Labyad.' [AJAX Inside] Lekker duidelijk.

PostPosted: 18 May 2018 23:49 
Nieuwsredacteur

Daar vallen Jensen en Tadic niet onder dus in die zin sluit het (voorlopig) wel iets uit. Of zijn ze daar nog mee bezig naast die 'een of twee spelers uit de categorie Labyad'?

Post new topic  Reply to topic  [ 890 posts ]  Previous   1 32 33 34 35 36  Next

All times are UTC+02:00