Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1128 posts ]  Previous   1 39 40 41 42 43 46  Next
Author Message
PostPosted: 23 Jan 2019 20:15 

Ajaciedjuh wrote:
renemar wrote:
Ajaciedjuh wrote:
We zijn geen Engelse topclub, om alle posities 3 dubbel te hebben. Dan komt er pas echt onrust. De samenstelling vd selectie is prima voor Ajax begrippen. Je moet ook ruimte houden voor de jeugd doorstroming.

Daarnaast is ervaring & kwaliteit erbij gekomen, liggen spelers langdurig vast. Dus prima lange termijn beleid :mrgreen: .
We worden alleen slachtoffer van het succes en zul je weer moeten gaan bouwen. Zullen we de komende jaren wel vaker moeten doen hoop ik, want dan hebben we nog steeds succes.
3 Dubbel bezet? Noem me een positie die dat is.
We hebben maar een echte vleugelspeler. Dat Tadic en Ziyech daar nu spelen maakt hen geen vleugelspeler. Jongens als Cerny, Johnsen, Kuhn zijn (nog) te licht.
Bovendien hebben we verschillende jongens in de selectie die het niveau duidelijk niet hebben. Als je bijv. Kristensen ziet is dat toch triest dat hij bij ons speelt.
En over de doelman maar te zwijgen. Is idioot dat men na 1,5 jaar erachter komt dat de tweede man niet goed genoeg is. Over zijn lengte maar te zwijgen. Lamprou komt letterlijk en figuurlijk tekort.
Ik zou zeggen lees het nog eens rustig. :mrgreen:
Ik zeg dat we maar een buitenspeler hebben en maar 1 doelman die voldoet. Bij de jeugd is er vooralsnog geen enkele speler klaar om een plaats in het eerste in te nemen.
Dat is op 3 posities niet eens dubbel bezet (2 vleugels en de doelman). Vandaar dat ik chargeerde met 3 dubbel bezet.
Dacht dat je daar wel doorheen zou prikken.

PostPosted: 23 Jan 2019 20:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ajaciedjuh wrote:
Mochten er zoveel weggaan als gesuggereerd, dan kan je kijken of Ajax er goed op geanticipeerd heeft. Deze winter hebben ze 2 aankopen (Magallan & Traore] voor de toekomst gedaan en 1 is mislukt (Lainez). Dus ze zijn wel degelijk met de toekomst bezig. Iedereen ligt ook langdurig vast. Het is niet zo dat ze zomaar kunnen weglopen.

Als je nu nog een 3-tal opvolgers zou halen, dan geeft dat alleen maar onrust in de selectie. Er kunnen er maar 11 spelen.
Nee dat vind ik niet. Dat ligt er ook aan hoe je het communiceert. Want iemand als Neres is waarschijnlijk wel gezegd dat hij een half jaar zou krijgen om te wennen. Wanneer dit duidelijk is gaat hij ook geen herrie schoppen. En wanneer hij beter is dan de concurrentie dan moet die concurrentie zich achter de oren krabben. Het is een topclub hé, dan moet je elkaar naar hogere hoogte zien te stuwen. En uiteraard tot op zekere hoogte.

Een middenvelder halen die De Jong op gaat volgen lijkt me daarom ook geen probleem. Schöne kan wel wat concurrentie gebruiken. Eiting ligt er voorlopig uit en Gravenberch is een groot talent maar momenteel nog geen optie om een serie wedstrijden in het eerste te spelen. Die komt er wel als hij zo doorgaat, maar we moeten het ook niet overhaasten.

Een buitenspeler halen zou ook niet verkeerd zijn. Want je hebt nu enkel Ziyech, Neres en Tadic die voldoen. En twee staan er op de nominatie om te vertrekken komende zomer. Bij Ziyech is die kans heel groot, bij Neres zou ik zeggen 50/50. Daarom zou Lainez ook een goede transfer zijn geweest. Jongens als Johnsen, Labyad, Lang, Kühn, Bandé zijn allen (nog) niet goed genoeg. Ik zou graag zien dat er alsnog een buitenspeler wordt aangetrokken, al lijkt die kans me inmiddels klein.

Een goede keeper halen, dat zou topprioriteit moeten zijn. Want ook van Onana weten we dat hij komende zomer wil vertrekken. Haal een jongen voor pakweg 8 miljoen ergens weg, een waardige opvolger die een half jaar kan wennen. Of overbrug die periode voor een halfjaar met een huurling (zoals ze nu van plan lijken te zijn) en haal in de zomer een keeper. Mogelijk zelfs twee, zodat er weer een gezonde concurrentiestrijd ontstaat. Lamprou exit en Kotarski moet minuten blijven maken in Jong Ajax.

Een nieuwe centrale verdediger is ook mogelijk, zeker wanneer Blind naar het middenvelder zou verhuizen. Je hebt volgend jaar dan naast Blind enkel Magallan. Dat vind ik vrij karig. Daarom vind ik het ook vreemd dat Wöber is vertrokken. Want Schuurs voldoet niet, Botman is ook niet goed genoeg en Veltman gaat ook vertrekken deze zomer. Dan moet je toch de knip gaan trekken voor een jongen als Alvarez of iets dergelijks. Of iemand als Vertonghen zo gek kunnen krijgen om te komen.

Dus ik zie voldoende reële mogelijkheden om het elftal te versterken zonder dat het ten koste gaan van de sfeer of balans in de groep.

PostPosted: 23 Jan 2019 20:26 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ajaciedjuh wrote:
Als je nu nog een 3-tal opvolgers zou halen, dan geeft dat alleen maar onrust in de selectie. Er kunnen er maar 11 spelen.
Niet als de contracten na het lopende seizoen ingaan.

PostPosted: 23 Jan 2019 20:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik zou het ook wel prettig vinden als je met dit geld in ieder geval alvast een vervanger voor De Ligt aantrekken. Als ze echt overtuigd zijn van die Alvarez dan moet je die nu halen.

Qua middenveld heb je nog wel voldoende opties met Sinkgraven ook nog en Blind die door kan schuiven (door de komst van Magallan en de herstelde Veltman).

Van de andere kant is het ook moeilijk om nu een volwaardige speler binnen te halen, die basisspeler is bij een andere club. Die gaat/wil hier waarschijnlijk niet op de bank gaan zitten. Ik kan me wel vinden als ze dit volgend jaar doen maar dan zou je dus wel al een talentvolle verdediger nu kunnen aantrekken.

PostPosted: 23 Jan 2019 21:07 

343 wrote:
Ajaciedjuh wrote:
Klopt, maar of ze dan nu halen of voor het seizoen start is dan om het even.

PostPosted: 23 Jan 2019 21:24 

Ajaciedjuh wrote:
343 wrote:
Ajaciedjuh wrote:
Klopt, maar of ze dan nu halen of voor het seizoen start is dan om het even.
Nee, dat is niet zo. Sommige spelers moet je nu halen omdat ze in de zomer onhaalbaar zijn of omdat andere clubs er in die tussentijd nog vandaar kunnen gaan. Zoals Ajax iemand als Lainez wel aan had kunnen trekken deze transferperiode maar wanneer we hadden gewacht we sowieso afgetroefd.

Andersom ook trouwens, zou een club als Barcelona tot de zomer hebben gewacht met De Jong dan zouden ze waarschijnlijk ook te laat zijn geweest.

PostPosted: 23 Jan 2019 21:35 
Erelid

Trouwens ook wel mooi dat "vele" Overmars afgeschoten hebben op het mislopen van Lainez. Betis kwam op het laatste moment met een veel beter bod en heeft uiteindelijk niet voor Ajax gekozen.

De Jong zou tot vrijdag naar PSG gaan en Barca is met een hoger bod gekomen om Frenkie alsnog te overtuigen.

Beide gevallen lijken op elkaar alleen zijn we de ene keer de verliezer en nu de winnaar.

PostPosted: 23 Jan 2019 21:49 

Trouwens ook wel mooi dat "vele" Overmars afgeschoten hebben op het mislopen van Lainez. Betis kwam op het laatste moment met een veel beter bod en heeft uiteindelijk niet voor Ajax gekozen.

De Jong zou tot vrijdag naar PSG gaan en Barca is met een hoger bod gekomen om Frenkie alsnog te overtuigen.

Beide gevallen lijken op elkaar alleen zijn we de ene keer de verliezer en nu de winnaar.
Zo ik begreep lagen de aanbiedingen dicht bij elkaar en was Guardado eerder een van de factoren die beslissend was. Evenals de taal, de competitie en het land. Qua transfersom en salaris maakte de aanbiedingen elkaar niet gek veel uit, aldus De Telegraaf.

PostPosted: 23 Jan 2019 22:59 
Erelid

Zo ik begreep lagen de aanbiedingen dicht bij elkaar en was Guardado eerder een van de factoren die beslissend was. Evenals de taal, de competitie en het land. Qua transfersom en salaris maakte de aanbiedingen elkaar niet gek veel uit, aldus De Telegraaf.
Ik geloof daar niet zo in, dat Guardado de doorslaggevende factor zou zijn geweest. Natuurijk is hij een grootheid in Mexico en ziet hij ook liever een groot talent bij zijn huidige club dan bij een andere club.

Ik wil alleen maar aangeven, dat je niet alles bij Overmars neer kunt leggen. Spelers maken keuzes en daar heb je als club ook mee te maken. PSG lag lang op pole position om De Jong in te lijven, net zoals Ajax op pole position lag om Lainez over te nemen. Beide op laatste moment toch nog voorbij gestreefd door " andere factoren waar je als club weinig aan kon doen".

Ik heb ook veel gelezen, dat het mislopen van Lainez de schuld van Overmars zou zijn. Ook de Telegraaf wekt de suggestie. Evenals de Telegraaf nu de suggestie wekt, dat Barca dus op het allerlaatste moment PSG heeft afgetroefd.

PostPosted: 24 Jan 2019 05:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Lainez kan je Overmars niet aanrekenen. Het bod van Ajax was gewoon geaccepteerd. Het zou mij niets verbazen als hij daar meer verdient of dat zijn entourage daar meer verdient ( of aan de transfer verdient heeft ) en dat zij zo'n jongen daarna overgehaald hebben om voor Betis te kiezen. Op AJaxshowtime stond ook dat hem verteld was dat Betis een grote club was, dat klinkt nogal raar.

PostPosted: 24 Jan 2019 08:21 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
DeRuit wrote:
Lainez kan je Overmars niet aanrekenen. Het bod van Ajax was gewoon geaccepteerd. Het zou mij niets verbazen als hij daar meer verdient of dat zijn entourage daar meer verdient ( of aan de transfer verdient heeft ) en dat zij zo'n jongen daarna overgehaald hebben om voor Betis te kiezen. Op AJaxshowtime stond ook dat hem verteld was dat Betis een grote club was, dat klinkt nogal raar.
Betis een grote club, wat een grap, in 2015 gepromoveerd , 2016 en 2017 rond plek 12-15, vorige jaar plek 6, ... dit jaar draaien ze ook oke, maar als Guardado daar weg gaat valt daar ook alles in een keer weg... ze hebben niet veel geld, geen grote achterban, allemaal niet zoveel.. het is en blijft een kleinere club dan ons.

PostPosted: 24 Jan 2019 10:31 

Hoezo beter bod? Dat weten wij helemaal niet.
Goede leerschool voor Overmars. Zowel Betis als Barca gingen/kwamen met een zware delegatie en bleven niet achter een bureau zitten in de hoop en met vertrouwen dat het wel goed zou komen bij Lainez.
Voor Frenkie heeft het naar eigen zeggen ook de doorslag gegeven om voor AJAX te kiezen ipv voor psv omdat tijdens gesprekken belangrijke mensen als Bergkamp hun gezicht lieten zien.
Dat werkt.
Hoop dat hij ervan leert.

PostPosted: 24 Jan 2019 13:24 
Erelid

Er worden nogal wat conclusies getrokken uit aannames die als feiten worden gebracht.

Wie zegt dat het aan het bod van Ajax lag?
Wie zegt dat Lainez voor het geld koos?
Wie zegt dat Betis de onderhandelingen beter aanpakte dan Ajax?
Wie zegt dat Betis op het laatste moment pas inhaakte?

Bij heel veel dingen wordt een bepaalde indruk gewekt door de media en dat wordt klakkeloos overgenomen en uitvergroot. Net als bij De Jong. Alsof Barcelona wakker schrikt als PSG met De Jong om tafel zit en even gauw een mega bedrag op tafel gooit. Dat gaat echt niet over één nacht ijs en dat zal bij Lainez ook niet zo zijn gegaan. Zowel bij Ajax niet als bij Betis.

Ik vind het erg makkelijk om Ajax dit zo zwaar aan te rekenen. Details van de onderhandelingen zijn onbekend en daarom worden er maar wat dingen verzonnen die aanneembaar lijken, puur om de frustratie van het mislopen van deze jongen kracht bij te zetten.

We moeten niet doen alsof Ajax nog steeds de naam is die het 20 jaar geleden had. Voetballers kijken, volkomen terecht, verder dan historie en de achtste finale in de Champions League. Wij als fan kunnen wel 100 redenen bedenken waarom een talentvolle jongen uit Mexico beter kan kiezen voor Ajax dan voor Betis. Die voetballer zelf kan wel 100 redenen bedenken waarom hij beter niet naar ons kan gaan.

PostPosted: 24 Jan 2019 18:20 

‘We’ geven nu eenmaal graag de schuld. Lekker onderbouwen met aannames. :)

PostPosted: 24 Jan 2019 23:07 

Volgens hem was het bod op Neres nog groter. Hoe dom kun je zijn?

PostPosted: 30 Jan 2019 21:28 

Geen wonder dat er geen spelers meer komen.
Overmars is alleen maar bezig met verkopen c.q. verhuren van spelers. Wöber, Cassierra, Orejuela, Matusiwa, Johnsen, Bakker, Ylatupa, Sierhuis. En dan vergeet ik er mss. nog wel.
Hij heeft helemaal geen tijd voor inkomende transfers.
Magallan en Traoré waren al veel eerder duidelijk. Lainez liep ook al van voor januari. Alleen de keeper is gekomen.

PostPosted: 31 Jan 2019 09:31 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Was toch ook nodig?
De schoonmaak was eerst nodig om weer spelers te kunnen aantrekken, we hadden echt veels te veel contractspelers die gewoon niet voldoen, dan moet je eerst schoon schip maken alvorens je weer spelers kan halen.
Dat is gewoon goed werk van Overmars.

PostPosted: 31 Jan 2019 11:31 

Ik hou mijn hart wel een beetje vast komende zomer. Ben bang dat hij gaat doorslaan in het kopen van spelers met waardes van 9 miljoen. Die drempel wordt minder hoog, dat merk je nu al.

Ook al krijg je bakken met geld binnen, ik vind dat ze nog steeds moeten proberen slim en zuinig te investeren en niet al het geld er maar tegenaan gooien.

PostPosted: 31 Jan 2019 11:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
Snake wrote:
Ik hou mijn hart wel een beetje vast komende zomer. Ben bang dat hij gaat doorslaan in het kopen van spelers met waardes van 9 miljoen. Die drempel wordt minder hoog, dat merk je nu al.

Ook al krijg je bakken met geld binnen, ik vind dat ze nog steeds moeten proberen slim en zuinig te investeren en niet al het geld er maar tegenaan gooien.
Zolang ze uit het buitenland komen en er gedegen scouting naar gedaan is, vind ik dat je dat risico best mag nemen. Binnen Nederland moet je inderdaad ophouden met dat soort bedragen betalen aan AZ/Heerenveen/Utrecht voor middelmatige spelers in de categorie Labyad.

PostPosted: 31 Jan 2019 12:35 

Morfe0 wrote:
Was toch ook nodig?
De schoonmaak was eerst nodig om weer spelers te kunnen aantrekken, we hadden echt veels te veel contractspelers die gewoon niet voldoen, dan moet je eerst schoon schip maken alvorens je weer spelers kan halen.
Dat is gewoon goed werk van Overmars.
Dat klopt. Heb het eerder gezegd, hij is beter in uitgaande transfers dan in binnenkomende transfers.

PostPosted: 31 Jan 2019 12:57 

Ik ben heel benieuwd wat er in de zomer gaat gebeuren.
Het zou zo maar kunnen gebeuren dat 7 basisspelers vertrekken.
De vraag is hoe AJAX zich dan moet opstellen ten opzichte van de spelers. Gunnen ze de een wel en de ander wel een transfer.
Stel dat naast Frenkie vertrekken De Ligt, Onana, vd Beek, Ziyech, Neres, Tagliafico.
Je kunt bijv. niet Tagliafico een lucratieve transfer ontzeggen terwijl je vd Beek wel laat gaan.
Enige voordeel is dat enorm veel geld binnenkomt.
75 Miljoen voor Frenkie, 65 voor De Ligt, 40 voor Ziyech en Neres, 25 voor vd Beek, 20 voor Tagliafico en 15 voor Onana. Ik denk dat de bedragen realistisch zijn. Totaal 280 miljoen.
Is de vraag wat je daarmee doet. Ik denk dat het erg belangrijk is dat er spelers terugkomen die bekend zijn met de club, ongeacht de prijs. Ik denk aan Vertonghen, Alderweireld en TFM.
Vertonghen zal 20 kosten, Toby heeft een vastgelegde transfersom van 29 en TFM rond 15 miljoen. Totaal 65 miljoen. Voor een nieuwe keeper niet meer dan 15 miljoen uitgeven.
Dan heb je een stevig fundament waarop je kunt bouwen. Blind evt. op 6. Ziet het verdedigend prima uit.
Heb je nog een LB nodig. Middenveld is met Blind, Schöne, Eiting, Matusiwa (ben ik gecharmeerd van) en Gravenberch (zal imo zeker een optie zijn) onderbezet. Je zou Tadic ook nog als aanvallende middenvelder kunnen gebruiken. Ook Nous kan prima op het middenveld. Toch zou ik nog een creatieve middenvelder halen. Odegaard? Met 25 miljoen moet je een prima middenvelder kunnen halen.
Grootste zorg is imo de aanval. Je zult zeker 2 vleugelspelers moeten halen en een spits. Wat ik tot nu toe heb gezien van Traoré stemt mij hoopvol, maar ervan uitgaan hij de vaste spits wordt vind ik gevaarlijk. Dolberg reken ik niet meer op. Kortom, de voorhoede kan alles bij elkaar wel eens duur worden. Stel totaal 75 miljoen.
Dan heb je naast 280 miljoen aan inkomsten 180 miljoen uitgaven. Hou je nog 100 miljoen over (naast de CL inkomsten) en belangrijker, je krijgt een elftal dat sterker is dan het huidige elftal. Bijkomend voordeel is dat jongens als Vertonghen en Alderweireld niet meer verkassen en samen met Blind en Tadic het geraamte vormen dat jaren staat. Dan hoef je de jaren daarna veel minder te besteden.
Gaat mss. wat ver allemaal maar het scenario van vertrekkende jongens is zeker niet ondenkbaar.

PostPosted: 31 Jan 2019 15:19 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Denk zelfs dat je voor De Ligt, Tagliafico en misschien ook wel Onana nog meer kan vangen. En als we nog beter gaan presteren zou dat voor nog meer kunnen zorgen. Stel, wat niet gaat gebeuren, maar stel je wint van Madrid en je wordt daarnaast ook nog eens landskampioen. Dat zou nog meer opleveren. En dat zal ook beter zijn voor de spelers die mogelijk hierheen willen komen.

Ik hoop in ieder geval dat Overmars een lijst heeft met vervangers en die ook al gepolst heeft.

PostPosted: 31 Jan 2019 15:44 

GJ1402 wrote:
Denk zelfs dat je voor De Ligt, Tagliafico en misschien ook wel Onana nog meer kan vangen. En als we nog beter gaan presteren zou dat voor nog meer kunnen zorgen. Stel, wat niet gaat gebeuren, maar stel je wint van Madrid en je wordt daarnaast ook nog eens landskampioen. Dat zou nog meer opleveren. En dat zal ook beter zijn voor de spelers die mogelijk hierheen willen komen.

Ik hoop in ieder geval dat Overmars een lijst heeft met vervangers en die ook al gepolst heeft.
Ik denk ook dat we voor sommige spelers meer kunnen krijgen. Ik heb bewust de bedragen "laag" gehouden.

PostPosted: 31 Jan 2019 16:09 

Als ik Marc was zou ik een serieuze poging gaan doen voor Suarez. Dan haal je echt een ongelofelijk dikke kwaliteitsimpuls in huis. Contacten met Barca zijn warm, Barca wil De Ligt volgens mij, maak daar een mooie deal van.

PostPosted: 31 Jan 2019 16:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Proberen kan altijd, maar de kans dat hij dit jaar nog naar Ajax komt acht ik niet groter dan 1%.

Misschien in de zomer van 2020, maar dan is hij al 33.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Post new topic  Reply to topic  [ 1128 posts ]  Previous   1 39 40 41 42 43 46  Next

All times are UTC+01:00