Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1200 posts ]  Previous   1 40 41 42 43 44 48  Next
Author Message
PostPosted: 31 Jan 2019 16:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
renemar wrote:
Ik ben heel benieuwd wat er in de zomer gaat gebeuren.
Het zou zo maar kunnen gebeuren dat 7 basisspelers vertrekken.
De vraag is hoe AJAX zich dan moet opstellen ten opzichte van de spelers. Gunnen ze de een wel en de ander wel een transfer.
Stel dat naast Frenkie vertrekken De Ligt, Onana, vd Beek, Ziyech, Neres, Tagliafico.
Je kunt bijv. niet Tagliafico een lucratieve transfer ontzeggen terwijl je vd Beek wel laat gaan.
Enige voordeel is dat enorm veel geld binnenkomt.
75 Miljoen voor Frenkie, 65 voor De Ligt, 40 voor Ziyech en Neres, 25 voor vd Beek, 20 voor Tagliafico en 15 voor Onana. Ik denk dat de bedragen realistisch zijn. Totaal 280 miljoen.
Is de vraag wat je daarmee doet. Ik denk dat het erg belangrijk is dat er spelers terugkomen die bekend zijn met de club, ongeacht de prijs. Ik denk aan Vertonghen, Alderweireld en TFM.
Vertonghen zal 20 kosten, Toby heeft een vastgelegde transfersom van 29 en TFM rond 15 miljoen. Totaal 65 miljoen. Voor een nieuwe keeper niet meer dan 15 miljoen uitgeven.
Dan heb je een stevig fundament waarop je kunt bouwen. Blind evt. op 6. Ziet het verdedigend prima uit.
Heb je nog een LB nodig. Middenveld is met Blind, Schöne, Eiting, Matusiwa (ben ik gecharmeerd van) en Gravenberch (zal imo zeker een optie zijn) onderbezet. Je zou Tadic ook nog als aanvallende middenvelder kunnen gebruiken. Ook Nous kan prima op het middenveld. Toch zou ik nog een creatieve middenvelder halen. Odegaard? Met 25 miljoen moet je een prima middenvelder kunnen halen.
Grootste zorg is imo de aanval. Je zult zeker 2 vleugelspelers moeten halen en een spits. Wat ik tot nu toe heb gezien van Traoré stemt mij hoopvol, maar ervan uitgaan hij de vaste spits wordt vind ik gevaarlijk. Dolberg reken ik niet meer op. Kortom, de voorhoede kan alles bij elkaar wel eens duur worden. Stel totaal 75 miljoen.
Dan heb je naast 280 miljoen aan inkomsten 180 miljoen uitgaven. Hou je nog 100 miljoen over (naast de CL inkomsten) en belangrijker, je krijgt een elftal dat sterker is dan het huidige elftal. Bijkomend voordeel is dat jongens als Vertonghen en Alderweireld niet meer verkassen en samen met Blind en Tadic het geraamte vormen dat jaren staat. Dan hoef je de jaren daarna veel minder te besteden.
Gaat mss. wat ver allemaal maar het scenario van vertrekkende jongens is zeker niet ondenkbaar.
Vertonghen én Alderweireld. Ben bang dat je wat te optimistisch bent. Ben het wel met je eens dat je het moet proberen. Ik denk dat je ook een realistische inschatting maakt van de transfersommen en die zouden geen probleem moeten zijn omdat je zo gigantisch veel binnen krijgt, het 'zekerheidjes' zijn en je alleen met het behalen van de Champions League al een gigantische financiële injectie krijgt.

Ik zie Alderweireld niet terug komen. Niet nu. Denk dat hij ergens nog een contract in de top gaat tekenen. Vertonghen.. laten we het hopen; kan je inderdaad Blind op het middenveld zetten. TMF acht ik wel realistisch.
Snake wrote:
Als ik Marc was zou ik een serieuze poging gaan doen voor Suarez. Dan haal je echt een ongelofelijk dikke kwaliteitsimpuls in huis. Contacten met Barca zijn warm, Barca wil De Ligt volgens mij, maak daar een mooie deal van.
100% mee eens. Proberen kan altijd en dan kan je De Ligt voor een 'vriendenprijsje' van 50-60 miljoen laten gaan. Maar los van of Suarez (nu) terug wil; Barca laat hem never gaan naar Ajax. Simpelweg omdat hij na Messi de grote ster is en de enige die het verschil maakt (aanvallend). Hij is op leeftijd, maar voor die 20/30 miljoen (korting op De Ligt) kunnen ze geen vervanger halen en Barcelona moet ook op de financien letten. Volgend seizoen hebben ze Suarez keihard nodig.

PostPosted: 31 Jan 2019 17:43 
Erelid

Vertonghen, Alderweireld, Suarez. Poeh, is dat het beleid wat we willen gaan voeren? Dan zitten we binnen de kortste keren weer in het Van Basten tijdperk.

PostPosted: 31 Jan 2019 17:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Toen haalde we spelers die sportief niets toe bleken te voegen: Oleguer, Sno, Wieleart. De ervaren spelers die daarvoor werden gehaald: Kuffoer, Luque, Rommedahl, Kennedy, Colin.

Dat valt toch niet te vergelijken met Suarez, Vertonghen, Alderweireld?

PostPosted: 31 Jan 2019 18:49 

AFCA Niels wrote:
Vertonghen, Alderweireld, Suarez. Poeh, is dat het beleid wat we willen gaan voeren? Dan zitten we binnen de kortste keren weer in het Van Basten tijdperk.
Hoe bedoel je dat? Dat we in financiële problemen komen? Dat meen je toch zeker niet.

PostPosted: 31 Jan 2019 19:00 
Erelid

Dat meen ik wel. Als het nieuwe beleid is dat we het nu verdiende geld in duurbetaalde spelers zonder restwaarde gaan steken zal het potje van 150 miljoen snel leeglopen. En nog verontrustender, nauwelijks aangevuld worden.

PostPosted: 31 Jan 2019 21:48 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Dat meen ik wel. Als het nieuwe beleid is dat we het nu verdiende geld in duurbetaalde spelers zonder restwaarde gaan steken zal het potje van 150 miljoen snel leeglopen. En nog verontrustender, nauwelijks aangevuld worden.
Als je structureel de poulefase overleeft heb je ook structureel meer te besteden

PostPosted: 31 Jan 2019 22:20 

AFCA Niels wrote:
En het geld dat er nog binnenkomt? IK schat toch minstens 200 miljoen en dan nog de inkomsten uit de CL. Hoe kun je dan in hemelsnaam in financiële problemen komen?
Los daarvan, er zijn dan nog genoeg jongens met restwaarde. Denk aan Gravenberch en later jongens als Unuvar, mss. Traoré en anderen die ongetwijfeld nog gaan doorbreken.
Ook de jonge spelers die we dan nog aantrekken zullen restwaarde hebben. Met nam in de voorhoede.

PostPosted: 31 Jan 2019 22:30 
Erelid

renemar wrote:
AFCA Niels wrote:
En het geld dat er nog binnenkomt? IK schat toch minstens 200 miljoen en dan nog de inkomsten uit de CL. Hoe kun je dan in hemelsnaam in financiële problemen komen?
Los daarvan, er zijn dan nog genoeg jongens met restwaarde. Denk aan Gravenberch en later jongens als Unuvar, mss. Traoré en anderen die ongetwijfeld nog gaan doorbreken.
Ook de jonge spelers die we dan nog aantrekken zullen restwaarde hebben. Met nam in de voorhoede.
Snap wel wat je bedoelt, en je zal ook niet direct in financiële problemen komen, maar snap Niels ook wel. Het geld dat je aan die spelers besteedt zie je niet weer terug en dan wordt het inderdaad een potje met een bodem. Van het geld dat binnenkomt kan je, naar mijn mening, beter kijken hoe je op de lange termijn beter mee kunt doen, in plaats van de korte termijn. Je moet investeren in zaken die structureel je inkomsten verhogen. Bijvoorbeeld het kopen van de ArenA (weet niet wat dat oplevert, maar het schijnt rendabel te zijn om een eigen stadion te hebben) en het structureel verbeteren van je jeugdopleiding. Je moet potjes zonder bodem creëren.

PostPosted: 31 Jan 2019 23:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
AFCA Niels wrote:
Precies. Koop je spelers als Ziyech, Tadic, Tagliafico dan kan je er ook nog op verdienen. Haal je Vertonghen, Alderweireld of Suarez zit je al weer in een andere leeftijdsfase te vissen. En ja Tadic is ook al 30 maar die zie ik na 1 of 2 jaar Ajax nog wel naar China vertrekken.

PostPosted: 31 Jan 2019 23:19 
Erelid

Het geld wat binnenkomt wordt nog wel 's wat overschat. Voor De Jong wordt 75 miljoen betaald, maar Ajax heeft niet 75 miljoen te besteden. Helemaal bij jongens als Neres, waar al een flink bedrag voor is betaald en ook nog een doorverkoopclausule is afgesproken, lijkt 43 miljoen de hoofdprijs, maar onderaan de streep valt de winst maar tegen.

Champions League inkomsten zijn noodzakelijk voor Ajax, maar met het kopen van twee of drie zwaargewichten stel je die inkomsten niet automatisch veilig. We hebben het nu over structureel overwinteren, maar Ajax heeft het al lastig zat met het structureel hálen van de Champions League. Hoe vaak zijn we er al uitgevlogen tegen ploegen die kwalitatief en financieel beduidend minder waren? Zulke ervaren mannen moeten je dan over de streep trekken, maar waar waren onze ervaren jongens de afgelopen twee competitiewedstrijden? Verstoppertje spelen, letter en figuurlijk.

PostPosted: 01 Feb 2019 08:14 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ik snap niet dat mensen blijven komen met Vertonghen en Alderweireld. Beide spelers hebben werkelijk net hun contract verlengd bij Tottenham. Daarnaast zijn zij allebei nog basisspeler bij een veel beter team dan Ajax, spelen ze in een betere competitie dan de Eredivisie en staan zij beiden zelfs nog in de belangstelling van grote clubs.

Vertonghen zie ik op zijn vroegst pas komen aan het eind van het volgende seizoen. Alderweireld wellicht de zomer daarna.

Suarez zal hoogstwaarschijnlijk ook nog niet komen deze zomer omdat hij het ook nog prima doet voor Barcelona.

PostPosted: 01 Feb 2019 09:14 

guy_ajax wrote:
Snake wrote:
Als ik Marc was zou ik een serieuze poging gaan doen voor Suarez. Dan haal je echt een ongelofelijk dikke kwaliteitsimpuls in huis. Contacten met Barca zijn warm, Barca wil De Ligt volgens mij, maak daar een mooie deal van.
100% mee eens. Proberen kan altijd en dan kan je De Ligt voor een 'vriendenprijsje' van 50-60 miljoen laten gaan. Maar los van of Suarez (nu) terug wil; Barca laat hem never gaan naar Ajax. Simpelweg omdat hij na Messi de grote ster is en de enige die het verschil maakt (aanvallend). Hij is op leeftijd, maar voor die 20/30 miljoen (korting op De Ligt) kunnen ze geen vervanger halen en Barcelona moet ook op de financien letten. Volgend seizoen hebben ze Suarez keihard nodig.
Kans is zeer klein dat het lukt idd, maar dat dachten we ook bij Tadic. Was ook gewoon een key player voor Southampton. Ik wil het nog weleens zien als je Barca warm maakt voor De Ligt en Suarez voor een terugkeer.
AFCA Niels wrote:
Mee eens. Daar moet je echt heel goed voor gaan uitkijken. Niet in door gaan slaan. Sowieso ga je dan ook de levensader van de club tekort doen. Mijn inziens moet je een mix van 3/4 (oudere spelers met routine), 5/6 (grote talenten met hoge restwaarde), 1/2 (spelers van rond 25 met redelijke restwaarde) in de basis hebben.

PostPosted: 01 Feb 2019 09:24 
Erelid

Snake wrote:
Kans is zeer klein dat het lukt idd, maar dat dachten we ook bij Tadic. Was ook gewoon een key player voor Southampton.
Van Southampton naar Aajx is wel even wat anders dan van Barcelona naar Ajax.

PostPosted: 01 Feb 2019 09:33 

Jnp wrote:
Snake wrote:
Kans is zeer klein dat het lukt idd, maar dat dachten we ook bij Tadic. Was ook gewoon een key player voor Southampton.
Van Southampton naar Aajx is wel even wat anders dan van Barcelona naar Ajax.
Oh, echt?

PostPosted: 01 Feb 2019 09:34 

Jnp wrote:
renemar wrote:
AFCA Niels wrote:
Snap wel wat je bedoelt, en je zal ook niet direct in financiële problemen komen, maar snap Niels ook wel. Het geld dat je aan die spelers besteedt zie je niet weer terug en dan wordt het inderdaad een potje met een bodem. Van het geld dat binnenkomt kan je, naar mijn mening, beter kijken hoe je op de lange termijn beter mee kunt doen, in plaats van de korte termijn. Je moet investeren in zaken die structureel je inkomsten verhogen. Bijvoorbeeld het kopen van de ArenA (weet niet wat dat oplevert, maar het schijnt rendabel te zijn om een eigen stadion te hebben) en het structureel verbeteren van je jeugdopleiding. Je moet potjes zonder bodem creëren.
De meerwaarde van die spelers is ook dat jonge spelers zich sneller ontwikkelen en doordat ze meer wedstrijden op hoog niveau gaan spelen meer opbrengen. ik denk niet dat Frenkie zoveel had opgebracht als we in EL hadden gespeeld. Er zijn ook niet direct aanwijsbare voordelen aan het aantrekken van kwaliteit. Door genoemde spelers te halen worden de andere spelers ook net een paar procenten beter omdat ze met betere jongens trainen en spelen.
Heb je bijv. een goede spits die constant 2 verdedigers bezig houdt krijgen medespelers net wat meer ruimte. Niet alleen de intrinsieke kwaliteit van de individuele spelers, maar ook de invloed daarvan op andere spelers is van belang.
Dat zijn niet meetbare voordelen.
Zeker, verbeteren van de jeugdopleiding is ook goed. Alleen, hoe hoger het niveau van het eerste hoe groter ook het gat tussen eerste en jeugd. Daar ontkom je niet aan. Daar moet je een oplossing voor vinden.
Als je een goed beleid voert (goede opleiding en, minstens zo belangrijk, goede scouting) maak je met geld nog meer geld.

PostPosted: 01 Feb 2019 09:39 

AFCA Niels wrote:
Het geld wat binnenkomt wordt nog wel 's wat overschat. Voor De Jong wordt 75 miljoen betaald, maar Ajax heeft niet 75 miljoen te besteden. Helemaal bij jongens als Neres, waar al een flink bedrag voor is betaald en ook nog een doorverkoopclausule is afgesproken, lijkt 43 miljoen de hoofdprijs, maar onderaan de streep valt de winst maar tegen.

Champions League inkomsten zijn noodzakelijk voor Ajax, maar met het kopen van twee of drie zwaargewichten stel je die inkomsten niet automatisch veilig. We hebben het nu over structureel overwinteren, maar Ajax heeft het al lastig zat met het structureel hálen van de Champions League. Hoe vaak zijn we er al uitgevlogen tegen ploegen die kwalitatief en financieel beduidend minder waren? Zulke ervaren mannen moeten je dan over de streep trekken, maar waar waren onze ervaren jongens de afgelopen twee competitiewedstrijden? Verstoppertje spelen, letter en figuurlijk.
Zekerheid heb je nooit. Maar je mag toch wel stellen dat de kans op succes met ervaren jongens groter is. Jij noemt nu de laatste 2 wedstrijden. Komt dat even goed uit.
Maar ik kan net zo goed zeggen dat we wel in de CL overwinteren terwijl dat jaren niet is gelukt.
Komt dat door de ervaring? Ik denk dat het zonder die ervaren jongens niet was gelukt.
En dat levert een vermogen op. Stel de spelers die ik noemde komen daadwerkelijk. Dan schat ik de kans op overwinteren in de CL op meer dan 75%. En dat levert de komende jaren weer geld op.
Soms gaan de kosten de baten vooruit.

PostPosted: 01 Feb 2019 09:48 

Snake wrote:
guy_ajax wrote:
Snake wrote:
Kans is zeer klein dat het lukt idd, maar dat dachten we ook bij Tadic. Was ook gewoon een key player voor Southampton. Ik wil het nog weleens zien als je Barca warm maakt voor De Ligt en Suarez voor een terugkeer.
AFCA Niels wrote:
Mee eens. Daar moet je echt heel goed voor gaan uitkijken. Niet in door gaan slaan. Sowieso ga je dan ook de levensader van de club tekort doen. Mijn inziens moet je een mix van 3/4 (oudere spelers met routine), 5/6 (grote talenten met hoge restwaarde), 1/2 (spelers van rond 25 met redelijke restwaarde) in de basis hebben.
Restwaarde vind ik een vies woord. Zijn we nu een bank of een voetbalclub?
Heb je Alderweireld, Vertonghen, Blind en Tadic heb je die 4 oudere spelers met routine. Ziyech gaat weg.
Met TFM, Gravenberch heb je al twee van die grote talenten. Daarnaast zullen de aankopen (minstens 3, met name voorin), ook grote talenten zijn. Zoals Lainez de bedoeling was. Of zoals Neres is. Daarnaast heb je wellicht in Kuhn en Traoré ook zo'n talenten. Van wat ik heb gezien vn die jongens zou me dat niet verbazen. Daarnaast heb je met Eiting en Matusiwa (hoop dat die terugkomt) ook jongens die imo kwaliteit hebben en nog door kunnen groeien.
Dus daaraan voldoe je dan ook ruimschoots. Blijft alleen die laatste categorie, maar ik denk dat we die niet echt zo nodig hebben gezien de hele kwaliteit van de selectie.
Met een enorme, daar komt ie, restwaarde.

PostPosted: 01 Feb 2019 11:52 

renemar wrote:
Snake wrote:
guy_ajax wrote:

AFCA Niels wrote:
Restwaarde vind ik een vies woord. Zijn we nu een bank of een voetbalclub?
Heb je Alderweireld, Vertonghen, Blind en Tadic heb je die 4 oudere spelers met routine. Ziyech gaat weg.
Met TFM, Gravenberch heb je al twee van die grote talenten. Daarnaast zullen de aankopen (minstens 3, met name voorin), ook grote talenten zijn. Zoals Lainez de bedoeling was. Of zoals Neres is. Daarnaast heb je wellicht in Kuhn en Traoré ook zo'n talenten. Van wat ik heb gezien vn die jongens zou me dat niet verbazen. Daarnaast heb je met Eiting en Matusiwa (hoop dat die terugkomt) ook jongens die imo kwaliteit hebben en nog door kunnen groeien.
Dus daaraan voldoe je dan ook ruimschoots. Blijft alleen die laatste categorie, maar ik denk dat we die niet echt zo nodig hebben gezien de hele kwaliteit van de selectie.
Met een enorme, daar komt ie, restwaarde.
Gaat er gewoon om dat je je inkomsten op het gebied van spelersverkoop blijft laten vloeien. Dat doe je met name door jongere spelers na jaren basisklant te zijn geweest, te verkopen. Dan is een sportief mindere periode ook minder schadelijk. Ik heb het overigens over de basis, of eigenlijk nog beter gezegd de categorie (circa) 14 spelers met meeste speelminuten. Speelminuten dragen bij aan waarde. De categorie eronder vertegenwoordigt stukken minder waarde.

PostPosted: 01 Feb 2019 21:18 

Overigens, mocht Suarez niet lukken, dan vind ik Cillessen ook prima 8-)

PostPosted: 03 Feb 2019 13:03 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
‘Marc Overmars groeit uit tot ‘front runner’ en wacht gesprek met Kroenke’
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=345993

PostPosted: 04 Feb 2019 12:28 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Zou wel echt een probleem zijn wanneer Overmars vertrekt. Zeker gezien de huidige situatie waar Ajax in zit. Er gaan een hoop spelers verkocht worden en als Overmars ergens goed in is dan is het wel om alles uit een uitgaande transfer te kunnen halen. De verkoop van De Jong is ook een huzarenstukje gebleken, echt perfect uitgespeeld. Kan niet anders zeggen.

Ook wanneer we geen kampioen worden kan het hoofd van Overmars niet rollen. Niet dat ik daar op zit te wachten, maar het is een veelgehoord geluid. Die man is - naar eigen zeggen - al druk bezig met het komende seizoen en heeft de contacten al gelegd. Dan moet je dat proces niet verstoren of spelers mislopen doordat je ineens een belangrijke schakel laat vertrekken. Ik denk dat de komende zomerse transferperiode een van de belangrijkste is van de afgelopen tien jaar en wellicht ook van de komende jaren. Er staat zoveel te gebeuren en er komt zoveel geld binnen. Dat geld zal blijven komen, maar zoveel als komende zomer gaan we denk ik niet meer meemaken de komende jaren. Dat is echt bizar.

Overmars naar Arsenal laten gaan of zelf eruit gooien zou absurd zijn.

PostPosted: 04 Feb 2019 12:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik verwacht niet dat hij gaat. Volgens mij heeft hij het veel te veel naar zijn zin bij Ajax. Is met een project begonnen dat begint zich nu langzaam uit te betalen. Dan ga je niet weg voordat je echt bent begonnen met oogsten.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 04 Feb 2019 15:34 

Stormrage wrote:
Ik verwacht niet dat hij gaat. Volgens mij heeft hij het veel te veel naar zijn zin bij Ajax. Is met een project begonnen dat begint zich nu langzaam uit te betalen. Dan ga je niet weg voordat je echt bent begonnen met oogsten.
Dat lijkt mij ook. En de klik is goed met V/d Sar, Ten Hag en Veldmate.

PostPosted: 05 Feb 2019 08:24 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Overmars gelinkt aan Arsenal: 'Reden om aan te nemen dat hij in contact is'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... t-is-.html

PostPosted: 05 Feb 2019 09:39 
Erelid

343 wrote:
Overmars gelinkt aan Arsenal: 'Reden om aan te nemen dat hij in contact is'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... t-is-.html
Tja... als er echt geen reden is, heeft de telegraaf er nog steeds alle belang bij om het beeld te vormen dat er wel iets speelt.... iets met het verkoopt kranten!

Post new topic  Reply to topic  [ 1200 posts ]  Previous   1 40 41 42 43 44 48  Next

All times are UTC+02:00