Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1305 posts ]  Previous   1 43 44 45 46 47 53  Next
Author Message
PostPosted: 14 Feb 2019 14:28 

Dat zei Ziyech volgens mij ook achteraf. Dat de sfeer de spelers ook aanzet om erop te vliegen en door te blijven gaan.

PostPosted: 14 Feb 2019 16:40 

Stormrage wrote:
Ik denk juist dat het in het stadion begint. De sfeer vooraf was al fantastisch, daar krijg je als speler een kick van hoor.

Je had erbij kunnen zijn. ;)
Dat klopt.

PostPosted: 15 Feb 2019 13:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Ik zou niet graag in Overmars' schoenen staan komende zomer. Is echt niet normaal veel werk aan de winkel en alles moet alweer staan per 1 juli in verband met de volgende CL kwalificatie. Eigenlijk alleen als Ajax vroegtijdig exact laat weten welke spelers wel en absoluut niet mogen gaan, en dan ook nog eens niet meer dan 4 spelers (waarbij de Jong, de Ligt en Ziyech dan al zekerheden zijn), is die taak te overzien.

PostPosted: 15 Feb 2019 14:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jan Vertonghen
Ziyech, De Jong en De Ligt vertrekken sowieso. Denk dat je Onana kan behouden door een fikse opwaardering van z'n contract. Wellicht moet je er zelfs aan denken om hem aanvoerder maken. Er is ook veel aan gelegen om Tadic en Blind te behouden om het niveau van de eerste 11 te waarborgen. We moeten echter m.i. niet doorslaan in de hoeveelheid aankopen. Liever 2 top-aankopen erbij van 20-25 miljoen dan 5 van 10 miljoen. Prioriteit ligt daarbij op een topper op LCV en een RB. Daarnaast gewoon weer veel jeugd inpassen. Vooral Gravenberch, Kuhn, Cerny en wellicht Taylor moeten zich volgend seizoen aan gaan dienen.

Out : Ziyech, De Jong, De Ligt
In : RB, LCV

Zou liever een opstelling zien met de punt naar achteren. Maar zo speelt EtH nou eenmaal niet.

Neres - Dolberg - Aankoop
Tadic
Blind - Vd Beek
Nico - Aankoop - Magallan - Mazraoui
Onana

Overig selectie :
- Gravenberch
- Cerny
- Bandé
- Kuhn
- Taylor
- Brobbey
- Dest
- Veltman
- Kristensen
- Sinkgraven
- Schuurs
- Schöne
- Dani de Wit
- Labyad
- Huntelaar
- Eiting
- Lang
- Kotarski
- Varela??/El Maach

PostPosted: 15 Feb 2019 15:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Dio30 wrote:
Ziyech, De Jong en De Ligt vertrekken sowieso. Denk dat je Onana kan behouden door een fikse opwaardering van z'n contract. Wellicht moet je er zelfs aan denken om hem aanvoerder maken. Er is ook veel aan gelegen om Tadic en Blind te behouden om het niveau van de eerste 11 te waarborgen. We moeten echter m.i. niet doorslaan in de hoeveelheid aankopen. Liever 2 top-aankopen erbij van 20-25 miljoen dan 5 van 10 miljoen. Prioriteit ligt daarbij op een topper op LCV en een RB. Daarnaast gewoon weer veel jeugd inpassen. Vooral Gravenberch, Kuhn, Cerny en wellicht Taylor moeten zich volgend seizoen aan gaan dienen.

Out : Ziyech, De Jong, De Ligt
In : RB, LCV

Zou liever een opstelling zien met de punt naar achteren. Maar zo speelt EtH nou eenmaal niet.

Neres - Dolberg - Aankoop
Tadic
Blind - Vd Beek
Nico - Aankoop - Magallan - Mazraoui
Onana

Overig selectie :
- Gravenberch
- Cerny
- Bandé
- Kuhn
- Taylor
- Brobbey
- Dest
- Veltman
- Kristensen
- Sinkgraven
- Schuurs
- Schöne
- Dani de Wit
- Labyad
- Huntelaar
- Eiting
- Lang
- Kotarski
- Varela??/El Maach
Zo is het wel te overzien. Maar ga er maar van uit dat het helemaal los gaat en er flink getrokken en geboden gaat worden op Neres, vd Beek, Tagliafico en Onana. En wat doe je als die laten weten wel te willen vertrekken? Hoe ga je in godsnaam zoveel (5+) basisspelers vervangen?
Dit is eigenlijk de enige reden waarom ik totaal niet begrijp waarom Ajax die 10 miljoen voor Wöber aanpakte. Hij had een prima basisspeler kunnen worden in 2019/2020.

Worst case:
Aankoop - Dolberg - Aankoop
Tadic
Blind - Aankoop
Aankoop - Aankoop - Magallan - Mazraoui
Aankoop

PostPosted: 15 Feb 2019 16:32 

Ik denk dat naast Frenkie, ook Ziyech, De Ligt, Neres, Donny en Onana vertrekken. Tagliafico denk ik eerlijk gezegd ook.
Hoe wil je het aan spelers verkopen dat anderen mogen vertrekken en zij niet? Neem Neres, krijgt een aanbieding die hij niet kan weigeren, mocht in januari niet gaan. Komt die club in juli weer kin je dat niet weigeren. Onana heeft meermaals aangegeven een transfer te willen. Hem aanvoerder maken maakt helemaal niks uit. Blind en Tadic zie ik niet vertrekken.
Ga er maar vanuit dat we straks ruim meer dan de helft van onze huidige basis kwijt zijn.
Komt een berg geld aan, maar wat te doen daarmee? Mooie taak voor Overmars. Hij zei deze week dat er een mooie blauwdruk klaar ligt mits de spelers willen komen die daarop staan.
Heb het vaker gezegd, Kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze ver zijn met jongens als Vertonghen en Alderweireld. Goede LB ook nodig. Krijg je i.i.g een stabiele verdediging.
Middenveld moet versterkt worden met (minstens) 1 echte topper. Verwacht daarnaast veel van Gravenberch.
Meeste zorgen heb ik over de voorhoede. Die moet nodig gerenoveerd worden. Tadic zou evt. op middenveld kunnen.
Twee technische snelle vleugelspelers hebben w.m.b. prioriteit.
Overmars kan aan de bak. Ik hoop en denk ook wel dat hij al bezig is.

PostPosted: 16 Feb 2019 14:59 
Erelid

Dio30 wrote:
ou liever een opstelling zien met de punt naar achteren. Maar zo speelt EtH nou eenmaal niet.
Ik denk helemaal niet dat dit Ten Hag zijn enige en ideale opstelling is. Alleen hij is van mening dat op deze manier het team met zijn beste spelers het beste renderen (lees: Tadic en Ziyech).

PostPosted: 18 Feb 2019 10:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jan Vertonghen
AFCA Niels wrote:
Dio30 wrote:
ou liever een opstelling zien met de punt naar achteren. Maar zo speelt EtH nou eenmaal niet.
Ik denk helemaal niet dat dit Ten Hag zijn enige en ideale opstelling is. Alleen hij is van mening dat op deze manier het team met zijn beste spelers het beste renderen (lees: Tadic en Ziyech).
Maar de manier waarop een middenveld functioneert verander je niet zomaar. Trainers hebben op dat gebied toch wel een bepaalde voorkeur en vastigheid. Vandaar dat ik uit Ten Hag zijn formaties wel kan afleiden dat hij gewoon een sterke voorkeur heeft voor een middenveld met een 10, ongeacht de spelers die hij tot zijn beschikking heeft. Deze selectie zou m.i. ook prima geschikt kunnen zijn voor een opstelling met 2 aanvallende middenvelders en een 6, maar dat is tot nu toe niet één keer gebeurd

PostPosted: 18 Feb 2019 10:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
De geruchten rondom Overmars blijven wel aanhouden. Hopelijk kiest Arsenal voor Monchi en kan Overmars nog even blijven. De komende transferzomer is cruciaal. Zoveel jongens die op de nominatie staan om verkocht te worden en zoveel jongens die dus ook gehaald moeten worden. Vanuit de jeugd komt er (te) weinig door momenteel, er zal flink gekocht moeten worden.

PostPosted: 18 Feb 2019 12:30 

De geruchten rondom Overmars blijven wel aanhouden. Hopelijk kiest Arsenal voor Monchi en kan Overmars nog even blijven. De komende transferzomer is cruciaal. Zoveel jongens die op de nominatie staan om verkocht te worden en zoveel jongens die dus ook gehaald moeten worden. Vanuit de jeugd komt er (te) weinig door momenteel, er zal flink gekocht moeten worden.
Maar wat mij betreft is het ook de enige reden dat Overmars zou moeten blijven. Er gaat de komende maanden heel veel gebeuren. Ook vd Sar schijnt bij United op een lijst te staan.
Alvorens de spelerscarrousel op gang komt moet eerst duidelijk zijn wie er in de leiding zit. Kan niet zo zijn dat Overmars spelers aan- en verkoopt terwijl daarna een nieuwe technische man komt. Die heeft mss. andere ideeën en ingangen. Met nam wat aankopen betreft.
Wat zijn functioneren betreft zou ik geen probleem met zijn vertrek hebben. Goede spelers verkopen kan iedereen. Frenkie en Mathijs verkopen zich in principe zelf.
Maar adequaat en snel handelen met aankopen gaat nog wel eens mis.
Je kunt het nooit bewijzen maar met Richarlison waren we imo vorig seizoen kampioen geworden. Alleen door het getalm van Overmars ging dat niet door. Bovendien schijnt die jongen nu al 80 miljoen waard te zijn. En dat alleen omdat hij om, vergelijkingswijs, geringe bedragen zat te klooien.
Zelfde met Lainez. Die jongen wilde komen maar door het maar blijven onderhandelen met de club kon Betis ertussen komen. Zoiets doe je ook zoveel mogelijk buiten de pers.

PostPosted: 18 Feb 2019 14:50 
Erelid

Aannames en feiten door elkaar heen halen... Ik blijf erbij: die jongens wilden niet, dus helaas pindakaas. NEXT!

PostPosted: 18 Feb 2019 15:35 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Dat Richarlison en Lainez niet komen kan ik nog wel accepteren, maar dat er kennelijk geen backup plan is achter die spelers vind ik niet goed. Ook heeft hij nagelaten om in de zomer, na het vertrek van Van Leer, een goede keeper te halen en nog een goede back. Dat wreekte zich na de winterstop.

PostPosted: 18 Feb 2019 16:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Dat Richarlison en Lainez niet komen kan ik nog wel accepteren, maar dat er kennelijk geen backup plan is achter die spelers vind ik niet goed. Ook heeft hij nagelaten om in de zomer, na het vertrek van Van Leer, een goede keeper te halen en nog een goede back. Dat wreekte zich na de winterstop.
Toen zagen ze het waarschijnlijk voldoende zitten in Lamprou. Die is nog steeds 2e keeper, want die Varela is / was geblesseerd. Volgens mij is die meer gehaald als mogelijk opvolger van Onana dan nu als 2e keeper.
Als Lainez was gekomen, was volgens de geruchten Neres weggeweest deze winter. Dus dat was de opvolger daarvan een backup plan heb je dan niet nodig (Neres blijft ). Over Richarlison wel eens, al betwijfel ik hoe goed hij bij Ajax gepast had, maar dat terzijde.

PostPosted: 18 Feb 2019 16:13 

Het eerste plan met Lainez was volgens mij dat hij werd gehaald om een half jaar te wennen, zodat hij in de zomer het stokje kon overnemen. De Neres-route werd dat toch ook telkens genoemd. Dit veranderde toen die Chinese club om de hoek kwam kijken voor Neres.

PostPosted: 18 Feb 2019 16:52 
Erelid

Het back-up plan is Neres of een aankoop komende zomer die er direct staat.
Vond dit alles inzake Lainez nog allemaal niet zo raar.

Richarlison was wel een ander verhaal.

PostPosted: 18 Feb 2019 17:30 

AFCA Niels wrote:
Aannames en feiten door elkaar heen halen... Ik blijf erbij: die jongens wilden niet, dus helaas pindakaas. NEXT!
Natuurlijk wilden die jongens wel. AJAX was rond met beiden alleen met de club bleef men bezig. Alleen om mss. een half miljoen te sparen.
Dat is allemaal duidelijk gebleken uit de berichten in de media.
Dat Lainez zou zijn gehaald voor volgend seizoen is niet relevant in deze discussie. Hier gaat het over de werkwijze van Overmars.
Zo was Ziyech ook een duidelijke paniekaankoop. Geen doordacht beleid.

PostPosted: 18 Feb 2019 17:40 

AFCA Niels wrote:
Wat overigens ook een aanname is ;)

Maar zeker weten doen we het als supporters nooit. En heel veel uitmaken doet het ook niet, feit is dat we moeten doorschakelen naar andere opties. Het is te hopen dat Overmars slagvaardig is en dat hij doet wat binnen zijn macht ligt. Hij komt steeds rustig en zelfverzekerd over in interviews waarin het gaat over de komende transferzomer. Laten we hopen dat hij zijn zaken op orde heeft en al goed op weg is met die voorbereidingen.

PostPosted: 18 Feb 2019 19:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ajax was toch juist rond met Club America? Het wachten was nog op een akkoord met Lainez, maar die koos ineens voor Betis.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 18 Feb 2019 21:06 

Stormrage wrote:
Ajax was toch juist rond met Club America? Het wachten was nog op een akkoord met Lainez, maar die koos ineens voor Betis.
Volgens mij waren de berichten dat ze met de speler een akkoord hadden maar dat er nog gesteggeld werd met de club over de transfersom. Althans zo stond het in de pers.
Omdat die wel het vliegtuig namen en met een zware delegatie gingen om hem om te praten. Als je iemand perse wil hebben doe je dat zo en niet vanachter een bureau.
Met Richarlison waren ze ook eens. Maar opeens belde de manager van Watford. Als Overmars sneller had gehandeld had hij al getekend.

PostPosted: 18 Feb 2019 21:42 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Te makkelijk om dat zo te stellen. Wij hebben geen idee wat er allemaal speelde, behalve wat er in de media stond. Maar zoals jij ook weet verzint de media een hele hoop, met name De Telegraaf.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 18 Feb 2019 22:13 
Erelid

Maar zeker weten doen we het als supporters nooit. En heel veel uitmaken doet het ook niet, feit is dat we moeten doorschakelen naar andere opties. Het is te hopen dat Overmars slagvaardig is en dat hij doet wat binnen zijn macht ligt. Hij komt steeds rustig en zelfverzekerd over in interviews waarin het gaat over de komende transferzomer. Laten we hopen dat hij zijn zaken op orde heeft en al goed op weg is met die voorbereidingen.
Hoezo? Ze kwamen toch niet?

PostPosted: 19 Feb 2019 08:40 

AFCA Niels wrote:

Hoezo? Ze kwamen toch niet?
Maar je weet niet waar de oorzaak ligt. Ajax die te lang zou talmen, de speler die niet wil, de club die aanvullende of hogere eisen stelt, een zaakwaarnemer die de boel loopt te rekenen in de hoop op een andere lucratieve aanbieding. Het hoeven dus niet per se de spelers te zijn die niet willen.

PostPosted: 19 Feb 2019 09:32 

Stormrage wrote:
Te makkelijk om dat zo te stellen. Wij hebben geen idee wat er allemaal speelde, behalve wat er in de media stond. Maar zoals jij ook weet verzint de media een hele hoop, met name De Telegraaf.
We hebben inderdaad geen idee wat er allemaal speelde. We lezen alleen wat er in de media staat. Maar zo kun je ook alles goedpraten. Maar er zijn imo nog meer voorbeelden van het niet goed handelen van Overmars.
Neem het verkopen van Sanchez vlak voor een belangrijke wedstrijd. Je kunt stellen dat het niet tegen te houden was. Maar bij Neres doet hij dat nu wel ondanks een gigantisch bod.
Waar is de logica?
En het verkopen van Wöber onlangs? Vind ik onbegrijpelijk.
Het ontbreken van evenwicht in de selectie. We hebben momenteel maar 1 echte buitenspeler.
Zoals ik eerder zei, de paniekaankoop van Ziyech. Na een "slechte" beurt van Lamprou na 1,5 jaar erachter komen dat hij niet goed genoeg is.
Allemaal zaken die wat mij betreft aantonen dat hij faalt.

PostPosted: 19 Feb 2019 10:37 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Sanchez weigerde te trainen/spelen terwijl Neres niet voor problemen zorgt. Toch wel een groot verschil.

PostPosted: 19 Feb 2019 10:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Sanchez was nog altijd boos over het vertrek van Peter Bosz. Anders was hij 100 procent een seizoen langer gebleven.

Post new topic  Reply to topic  [ 1305 posts ]  Previous   1 43 44 45 46 47 53  Next

All times are UTC+02:00