Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1506 posts ]  Previous   1 55 56 57 58 59 61  Next
Author Message
PostPosted: 22 Aug 2019 08:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
renemar wrote:
renemar wrote:

Dat laatste heeft hij met Kristensen gedaan. Maar bij Dolberg heeft hij tientallen miljoenen misgelopen omdat hij hem bij een geweldig bod niet liet gaan. Enorme blunder. Om dat te compenseren moet hij heel wat doen.
Dat laatste is onzin. Destijds verwachtte iedereen dat Dolberg internationale top zou worden en wilde werkelijk niemand hem verkopen. Ik vind dat hij daarin zeker goed heeft gehandeld.
Heb nooit begrepen waarop dat gebaseerd was. Zeker, hij speelde enkele geweldige wedstrijden, maar daarnaast was hij ook heel vaak gewoon onzichtbaar. Kan me o.a. nog een wedstrijd tegen huidig Ajacied Pierie herinneren. Raakte hij geen pepernoot. Het aantal wedstrijden waarin hij gewoon heel matig speelde was veel hoger dan het aantal dat hij echt uitblonk. Ik heb toen ook al gezegd dat ik vond dat Overmars hem had moeten verkopen.
Dolberg is gewoon enorm gehypet.
Die 50 miljoen is ook alleen maar gebaseerd op geruchten in de media volgens mij. Dolberg nu verkopen voor dik 20 miljoen is toch erg knap.

PostPosted: 22 Aug 2019 09:57 

Bonzai wrote:
renemar wrote:

Dat laatste is onzin. Destijds verwachtte iedereen dat Dolberg internationale top zou worden en wilde werkelijk niemand hem verkopen. Ik vind dat hij daarin zeker goed heeft gehandeld.
Heb nooit begrepen waarop dat gebaseerd was. Zeker, hij speelde enkele geweldige wedstrijden, maar daarnaast was hij ook heel vaak gewoon onzichtbaar. Kan me o.a. nog een wedstrijd tegen huidig Ajacied Pierie herinneren. Raakte hij geen pepernoot. Het aantal wedstrijden waarin hij gewoon heel matig speelde was veel hoger dan het aantal dat hij echt uitblonk. Ik heb toen ook al gezegd dat ik vond dat Overmars hem had moeten verkopen.
Die 50 miljoen is ook alleen maar gebaseerd op geruchten in de media volgens mij. Dolberg nu verkopen voor dik 20 miljoen is toch erg knap.
Gebaseerd op een gerucht dat De Telegraaf de wereld in geholpen heeft idd, maar is niets van waar. Lijntjes van Mike droogden op en 50 mil is altijd leuke clickbait. Monaco heeft volgens mij zelfs ooit gezegd dat dat een leugen is en het bod ongeveer de helft was.

PostPosted: 22 Aug 2019 12:21 

Bonzai wrote:
renemar wrote:

Nu is dat ook een prima bedrag. Had ik niet verwacht.

PostPosted: 22 Aug 2019 12:23 

Snake wrote:
Bonzai wrote:
renemar wrote:

Gebaseerd op een gerucht dat De Telegraaf de wereld in geholpen heeft idd, maar is niets van waar. Lijntjes van Mike droogden op en 50 mil is altijd leuke clickbait. Monaco heeft volgens mij zelfs ooit gezegd dat dat een leugen is en het bod ongeveer de helft was.
Toen was de Telegraaf heel betrouwbaar, hun berichten klopten heel vaak. En zoals eerder gezegd, toen was hij hot. Geen enkele reden te twijfelen aan die 50 miljoen. Monaco had toen veel geld te besteden.

PostPosted: 22 Aug 2019 12:27 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Geen enkele reden om te twijfelen aan de 50 miljoen die door een krant de lucht in is geslingerd?
Twee Franse kranten (waaronder l'Equipe) ontkrachtten het destijds, dus waarom zou je daar dan wel aan twijfelen?

Niet alles wat je leest is waar, maar dat weet je zelf ook wel.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Aug 2019 12:29 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Overmars kan het nog goed maken, om Davy Propper te halen, of een andere spelverdeler, hop hop hop, .
Niet eigenwijs zijn en zeggen dat Mazraoui en Marin voldoen.. die kunnen het niet... lopen teveel als RCM... zijn niet controlerend... meer box to box.. kan niet in dit systeem..

PostPosted: 22 Aug 2019 13:48 

renemar wrote:
Snake wrote:
Bonzai wrote:

Toen was de Telegraaf heel betrouwbaar, hun berichten klopten heel vaak. En zoals eerder gezegd, toen was hij hot. Geen enkele reden te twijfelen aan die 50 miljoen. Monaco had toen veel geld te besteden.
Daarvoor zaten ze dicht op het vuur, in augustus 2017 al niet meer renemar. Sindsdien heeft Mike ook heel wat minder primeurs. Overige betrouwbare Nederlandse media hebben ook nooit iets gemeld over dit bod, wat bijv. bij dat bod uit China op Neres wel gebeurde. Juist alle reden om te twijfelen aan die 50 miljoen.

PostPosted: 22 Aug 2019 14:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Frank Rijkaard
Droomaankoop: Diego Armando Maradonna
Seizoenskaart: ja, sinds 1975
We kunnen concluderen dat Overmars niet echt gelukkig is met zijn aankopen de afgelopen jaren. Hij doet niet de scouting en of hij regelmatig op de tribune zit (in bv zuid amerika) betwijfel ik.
Daar waarschuwde Jonk ook voor dat er spelers binnenkomen zonder een fatsoenlijke scoutings proces/rapport vooraf.
Hij zei dat o.a. over Dolberg, dat is achteraf goed gekomen (brengt toch 20-25 miljoen in het laatje) maar het scoutings proces was gewoon op goed geluk!!!
Je kan er altijd naast zitten omdat je niet weet of hij kan aarden in NL/Europe, zijn handelingssnelheid kan verbeteren of het tactisch/mentaal aankan maar bij bv Kristensen of Magallan kan je motorisch en technisch zien dat het een moeilijk verhaal gaat worden bij het type spel van Ajax (ook gezien hun leeftijd).
Zo zijn er meer aankopen geweest waarbij menig toeschouwer al vantevoren wist dat het een moeilijk verhaal zou worden voor deze pas aangetrokken speler.
Hoe gaat het proces wat betreft het aanleveren van spelers!!!
Wie gaf allemaal goedkeuring voordat men ervan uitging dat bv Kristensen en Magallan een meerwaarde zou zijn voor Ajax 1.
Marc is daar wel verantwoordelijk voor als Directeur Voetbal!!!

PostPosted: 22 Aug 2019 15:00 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Welkom, FortBoekoe! :ajaxsjaal:

Het is wel verbeterd, maar inderdaad zeker nog niet optimaal. Duidelijk is dat de band met Essel Sports nog te innig is. Waarom weet ik niet. En dat de passant (de trainer) nog te vaak zijn eigen spelers mag doordrukken.

PostPosted: 23 Aug 2019 16:00 

Nog ruim een week te gaan tot de transferdeadline. Ben benieuwd of er nog iets gaat gebeuren. Zowel qua aankopen als verkopen.
Op 1 september kunnen we het werk van Overmars evalueren. Kunnen we zien wat hij heeft uitgegeven voor welke spelers.
Tot nu toe is het oordeel van mij, en dat zal hier niemand verbazen, negatief. In schril contrast met vorig jaar.

PostPosted: 24 Aug 2019 09:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Enige wat Overmars en ten Hag hopelijk nu toch wel inzien is dat Marin niet de opvolger van Frenkie de Jong kan zijn. Misser om te denken dat hij direct in de basis kan en je kan nu zien dat hij simpelweg alleen de intrinsieke kwaliteiten heeft om eventueel over een jaar v/d Beek op te volgen.

Als je dan bekijkt dat Overmars bijna het gehele CL-elftal van vorig jaar heeft kunnen behouden door contracten te verlengen met Onana, Tagliafico, Tadic, Ziyech en Neres, is dat buitengewoon knap. Alvarez, een 'gearriveerd' toptalent daarnaast als vervanger voor de Ligt halen is ook uitstekend werk naar mijn idee.

Ball is in ten Hag's court wat mij betreft. Die moet met het materiaal dat hij voorhanden heeft een 'Frenkieloos' elftal smeden. Een elftal dat dus op 9 plekken hetzelfde was als dat wat vorig jaar de halve finale CL haalde en een selectie waarin je met Dest, Schuurs, Martinez, Promes en Lang sterkere breedte-opties hebt gekregen.

Als Overmars dan met het geld van Dolberg nog een extra '6' weet te creëren door Olmo te halen en Donny een linie terug te laten zakken of voor Pröpper of Berge te gaan, kan je Overmars echt heel weinig aanrekenen. Hoop dat dat hem lukt en dan is het up to ten Hag..

PostPosted: 24 Aug 2019 13:04 
Beheerder

Als Overmars dan met het geld van Dolberg nog een extra '6' weet te creëren door Olmo te halen en Donny een linie terug te laten zakken of voor Pröpper of Berge te gaan, kan je Overmars echt heel weinig aanrekenen. Hoop dat dat hem lukt en dan is het up to ten Hag..
Als dit lukt dan gaat Overmars van een onvoldoende naar een voldoende. Hopelijk wil Overmars nog wel een aankoop doen, maar wacht hij af of AJAX de CL haalt of niet.

PostPosted: 24 Aug 2019 13:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Het is gewoon een moeilijke transferzomer geweest voor Overmars. Laten we niet vergeten, zoals ik al eerder heb aangegeven, dat hij ook heel druk is bezig geweest met het verlengen van contracten. Van verschillende spelers, en niet de minste natuurlijk. Om dan ook nog overbodige spelers te verkopen én nieuwe versterkingen te halen (zowel voor de lange termijn als voor directe versterking), is erg veel werk en niet eenvoudig. Vorig jaar was dan een veel rustigere zomer, met minder contracten om te verlengen, minder onrust en meer ruimte om grote aankopen te doen (Tadic, Blind).

PostPosted: 24 Aug 2019 13:46 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
343 wrote:
Als dit lukt dan gaat Overmars van een onvoldoende naar een voldoende. Hopelijk wil Overmars nog wel een aankoop doen, maar wacht hij af of AJAX de CL haalt of niet.
Zou niet mogen uitmaken want als we geen CL halen, moeten we voor de EL winst gaan. Zal niet vanzelfsprekend zijn, maar als je de halve finale haalt heb je alsnog een mooi (Europees) seizoen. En daar kunnen we nog wel een fatsoenlijke middenvelder bij gebruiken.

Geld mag niet het probleem zijn in deze. De zwaardere belasting? Volgens mij is de kans in de EL op meer wedstrijden groter dan in de CL.

PostPosted: 24 Aug 2019 14:58 

geenidee4 wrote:
Het is gewoon een moeilijke transferzomer geweest voor Overmars. Laten we niet vergeten, zoals ik al eerder heb aangegeven, dat hij ook heel druk is bezig geweest met het verlengen van contracten. Van verschillende spelers, en niet de minste natuurlijk. Om dan ook nog overbodige spelers te verkopen én nieuwe versterkingen te halen (zowel voor de lange termijn als voor directe versterking), is erg veel werk en niet eenvoudig. Vorig jaar was dan een veel rustigere zomer, met minder contracten om te verlengen, minder onrust en meer ruimte om grote aankopen te doen (Tadic, Blind).
Ik mag toch hopen dat men het hele jaar bezig is met spelers in kaart te brengen. Eigenlijk moeten ze bij elke vertrekkende speler namen hebben klaarstaan van spelers om die leemte op te vullen. Hetzij uit eigen geledingen, hetzij van buitenaf.
De transferperiode is er om spijkers met koppen te slaan.
Als je wacht totdat de zomer begint ben je niet professioneel bezig.
Het verlengen van contracten hoeft niet in de zomer te gebeuren. Voor overbodige spelers ben je afhankelijk van geïnteresseerde clubs. Ben je in feite de afwachtende partij.

PostPosted: 24 Aug 2019 16:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Ik neem aan dat ze dat ook wel hebben gedaan. Het is alleen niet zo simpel om te denken dat als speler A vertrekt, ze speler B direct binnen kunnen halen. Onderhandelen met de club, met speler en zaakwaarnemer terwijl die misschien ook nog met andere clubs in gesprek zijn, dat komt niet allemaal rond in een paar weken. En als speler B dan toch een andere keuze maakt, moet je naar speler C. Weer onderhandelen met iedereen, etc.
renemar wrote:
Het verlengen van contracten hoeft niet in de zomer te gebeuren.
En toch is dat wel de periode waarin dat het meest gebeurt. Logisch ook, want spelers willen zich concentreren op het voetbal en gaan pas aan het eind van het seizoen of na het seizoen nadenken over wat ze willen. Hoe staat Ajax ervoor? Wie is er geïnteresseerd? Hoe heb ik mijzelf ontwikkeld dit seizoen? Kan ik me elders beter ontwikkelen?

Natuurlijk wil Ajax ook zo snel mogelijk duidelijkheid over alles hebben, maar zo simpel is het allemaal niet.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 24 Aug 2019 17:16 

Stormrage wrote:
Ik neem aan dat ze dat ook wel hebben gedaan. Het is alleen niet zo simpel om te denken dat als speler A vertrekt, ze speler B direct binnen kunnen halen. Onderhandelen met de club, met speler en zaakwaarnemer terwijl die misschien ook nog met andere clubs in gesprek zijn, dat komt niet allemaal rond in een paar weken. En als speler B dan toch een andere keuze maakt, moet je naar speler C. Weer onderhandelen met iedereen, etc.
renemar wrote:
En toch is dat wel de periode waarin dat het meest gebeurt. Logisch ook, want spelers willen zich concentreren op het voetbal en gaan pas aan het eind van het seizoen of na het seizoen nadenken over wat ze willen. Hoe staat Ajax ervoor? Wie is er geïnteresseerd? Hoe heb ik mijzelf ontwikkeld dit seizoen? Kan ik me elders beter ontwikkelen?

Natuurlijk wil Ajax ook zo snel mogelijk duidelijkheid over alles hebben, maar zo simpel is het allemaal niet.
Dat begrijp ik. Maar ze worden rijkelijk beloond ervoor te zorgen dat ze alles tijdig op orde hebben. Je moet geen excuses zoeken voor falen. Dat doet ten Hag tegenwoordig ook veel.
Er zijn legio clubs die wel de zaken op tijd in orde hebben. Voor AJAX zou dat gezien de mogelijkheden geen probleem moeten zijn.

PostPosted: 24 Aug 2019 20:09 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
renemar wrote:
Stormrage wrote:
renemar wrote:

Dat begrijp ik. Maar ze worden rijkelijk beloond ervoor te zorgen dat ze alles tijdig op orde hebben. Je moet geen excuses zoeken voor falen. Dat doet ten Hag tegenwoordig ook veel.
Er zijn legio clubs die wel de zaken op tijd in orde hebben. Voor AJAX zou dat gezien de mogelijkheden geen probleem moeten zijn.
Ik vind dat je in deze te simpel redeneert, er zijn teveel factoren waarop Overmars en Ajax simpelweg geen controle hebben.

PostPosted: 24 Aug 2019 20:28 
Beheerder

Ik vind wel dat Overmars gefaald heeft in het niet halen van de juiste middenvelder(s). Als je Marin aantrekt....hoe wil je dan spelen? En dan laat je ook nog Schone vertrekken. Die hadden we nu tegen APOEL nog goed kunnen gebruiken.

PostPosted: 24 Aug 2019 20:43 

Alle (top)clubs met ambitie die vanwege hun mogelijkheden al niks hoeven te verkopen kijken toch ieder jaar weer hoe ze de selectie verder kunnen versterken. Zijn nooit tevreden met hetgeen ze hebben. Daarin herken je de echte topclub.
Wat doet AJAX? Verkoopt noodgedwongen de beste spelers (dat is nu eenmaal niet anders) en haalt Europees gezien pure middelmaat ondanks bergen geld.
Geen enkele speler waarvan je op voorhand kunt zeggen dat hij een versterking is. Soms valt het mee, Martinez en mss. Alvarez. Vaak zijn het op zijn best aanvullingen maar zeker geen versterkingen. En al helemaal geen spelers die er meteen staan. "Geef hem tijd" is een veel gehoorde en gelezen kreet. In de top heb je geen tijd.
In plaats van Magallan, Promes, Alvarez, Pierie, Scherpen en Marin (ruim 60 miljoen?) had ik alles op alles gezet om Alderweireld en Vertonghen te halen. Desnoods met tekengeld. Zijn die niet haalbaar dan andere spelers die AJAX sterker maken en er meteen zouden staan. Maar geen twijfelgevallen. Dat heeft AJAX niet nodig.
Daarnaast had ik een creatieve middenvelder gehaald.
Zou in totaal veel geld kosten maar dan heb je ook wat. Geld dat in ruime mate aanwezig is.
Dan toon je dat je beter wil worden ondanks dat de beste spelers vertrokken zijn.
Nu spreken ze van aansluiting aan de Europese (sub)top maar handelen ze daar niet naar.
Dat mogen jullie zeiken noemen, maar ik zie dat zo.
Ik ben niet tevreden met het werk van Overmars.
Mss. komt hij nog in actie als we woensdag winnen.

PostPosted: 24 Aug 2019 21:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Ik vind wel dat Overmars gefaald heeft in het niet halen van de juiste middenvelder(s). Als je Marin aantrekt....hoe wil je dan spelen? En dan laat je ook nog Schone vertrekken. Die hadden we nu tegen APOEL nog goed kunnen gebruiken.
Schone was altijd de eerste die Europees door de mand viel. Ja hij houdt wel positie, maar als Blind of Mazraoui dat ook gewoon doet dan is er niets aan de hand. Zeker als ook v.d. Beek die wat verwend is vorig seizoen met Frenkie achter zich ( die de bal van de verdediging naar hem kon brengen en zijn eigen fouten herstellen ) weer op het middenveld mee doet komt het prima in orde.
renemar wrote:
Alle (top)clubs met ambitie die vanwege hun mogelijkheden al niks hoeven te verkopen kijken toch ieder jaar weer hoe ze de selectie verder kunnen versterken. Zijn nooit tevreden met hetgeen ze hebben. Daarin herken je de echte topclub.
Wat doet AJAX? Verkoopt noodgedwongen de beste spelers (dat is nu eenmaal niet anders) en haalt Europees gezien pure middelmaat ondanks bergen geld.
Geen enkele speler waarvan je op voorhand kunt zeggen dat hij een versterking is. Soms valt het mee, Martinez en mss. Alvarez. Vaak zijn het op zijn best aanvullingen maar zeker geen versterkingen. En al helemaal geen spelers die er meteen staan. "Geef hem tijd" is een veel gehoorde en gelezen kreet. In de top heb je geen tijd.
In plaats van Magallan, Promes, Alvarez, Pierie, Scherpen en Marin (ruim 60 miljoen?) had ik alles op alles gezet om Alderweireld en Vertonghen te halen. Desnoods met tekengeld. Zijn die niet haalbaar dan andere spelers die AJAX sterker maken en er meteen zouden staan. Maar geen twijfelgevallen. Dat heeft AJAX niet nodig.
Zou in totaal veel geld kosten maar dan heb je ook wat. Geld dat in ruime mate aanwezig is.
Dan toon je dat je beter wil worden ondanks dat de beste spelers vertrokken zijn.
Nu spreken ze van aansluiting aan de Europese (sub)top maar handelen ze daar niet naar.
Wij zijn dus geen topclub (Europees gezien) met de begroting en dus de salarissen en ook de transfersommen kunnen wij niet mee met de echte top.
Vertonghen en Alderweireld zijn volgens mij ook wel gepolst, maar het was nog te vroeg.
https://twitter.com/AFCAjax/status/1109136948143247361

Pierie en Scherpen zijn gehaald, zoals vaker gezegd, voor de toekomst, beetje flauw om die nu (weer) te noemen.

Ik kan me goed voorstellen dat Marin is gehaald als vervanger van van de Beek, aangezien die al langer dreigt met een vertrek en snel loopt te morren. Ook heeft hij gezegd dat zijn beste positie op 8 is, dus meer controlerend, maar dan zou Marin dus op 10 kunnen en Blind en v.d. Beek erachter.

Ze hebben nog andere spelers gepolst ( Lyanco is genoemd, die CV van 1. FC Koln ) voordat Alvarez kwam. Alvarez was nog een beetje moe volgens eigen zeggen na de wedstrijd in Venlo omdat hij 2 maanden niet gespeeld heeft. Dat fitness opbouwen heeft dus ook tijd nodig. Is gewoon Mexicaans international, dus lijkt mij niet een heel slechte aankoop. Maar heeft dus wel tijd nodig.

Marin heeft ook tijd nodig, hij is nieuw, de speelwijze is nieuw, de taal is nieuw. Maar ook het team heeft gewoon tijd nodig om automatismen weer op te bouwen. Je kan niet meer met het hele team naar voren en De Ligt regelt in zijn eentje de verdedeging. v.d. Beek kan niet meer voorin de bal opwachten omdat Frenkie hem wel van de Ligt naar hem brengt.
Blind is weer nieuw op het middenveld en kan ook niet de bal uit de verdediging ophalen en hem helemaal naar voren brengen ( wat ik hem laatst wel zag proberen ). Dan zijn er nog wat kleine blessures (Eiting, Mazraoui, Ziyech, Promes nu v.d. Beek) die dit proces vertragen.

Van mij mogen ze Lang wel doorschuiven. Laat het nu weer zien bij Jong Ajax. Gooi hem maar voor de leeuwen. Kent de spelers en het spel heeft dus iets minder tijd nodig.

PostPosted: 24 Aug 2019 21:45 
Beheerder

DeRuit wrote:
Schone was altijd de eerste die Europees door de mand viel. Ja hij houdt wel positie, maar als Blind of Mazraoui dat ook gewoon doet dan is er niets aan de hand. Zeker als ook v.d. Beek die wat verwend is vorig seizoen met Frenkie achter zich ( die de bal van de verdediging naar hem kon brengen en zijn eigen fouten herstellen ) weer op het middenveld mee doet komt het prima in orde.
Kan zijn, maar hij stond er vaker wel dan niet. Zoals tegen Real Madrid.
Je had zo nog vastigheid gehad tegen APOEL. Nu speel je met een compleet nieuw middenveld.

PostPosted: 25 Aug 2019 08:08 

DeRuit wrote:
343 wrote:
renemar wrote:
Wij zijn dus geen topclub (Europees gezien) met de begroting en dus de salarissen en ook de transfersommen kunnen wij niet mee met de echte top.
Vertonghen en Alderweireld zijn volgens mij ook wel gepolst, maar het was nog te vroeg.

Pierie en Scherpen zijn gehaald, zoals vaker gezegd, voor de toekomst, beetje flauw om die nu (weer) te noemen.

Ik kan me goed voorstellen dat Marin is gehaald als vervanger van van de Beek, aangezien die al langer dreigt met een vertrek en snel loopt te morren. Ook heeft hij gezegd dat zijn beste positie op 8 is, dus meer controlerend, maar dan zou Marin dus op 10 kunnen en Blind en v.d. Beek erachter.

Ze hebben nog andere spelers gepolst ( Lyanco is genoemd, die CV van 1. FC Koln ) voordat Alvarez kwam. Alvarez was nog een beetje moe volgens eigen zeggen na de wedstrijd in Venlo omdat hij 2 maanden niet gespeeld heeft. Dat fitness opbouwen heeft dus ook tijd nodig. Is gewoon Mexicaans international, dus lijkt mij niet een heel slechte aankoop. Maar heeft dus wel tijd nodig.

Marin heeft ook tijd nodig, hij is nieuw, de speelwijze is nieuw, de taal is nieuw. Maar ook het team heeft gewoon tijd nodig om automatismen weer op te bouwen. Je kan niet meer met het hele team naar voren en De Ligt regelt in zijn eentje de verdedeging. v.d. Beek kan niet meer voorin de bal opwachten omdat Frenkie hem wel van de Ligt naar hem brengt.
Blind is weer nieuw op het middenveld en kan ook niet de bal uit de verdediging ophalen en hem helemaal naar voren brengen ( wat ik hem laatst wel zag proberen ). Dan zijn er nog wat kleine blessures (Eiting, Mazraoui, Ziyech, Promes nu v.d. Beek) die dit proces vertragen.

Van mij mogen ze Lang wel doorschuiven. Laat het nu weer zien bij Jong Ajax. Gooi hem maar voor de leeuwen. Kent de spelers en het spel heeft dus iets minder tijd nodig.
Vertonghen is geloof ik 32. Als het nu nog te vroeg is hoeft hij ook niet meer te komen. Alderweireld is jonger maar heeft ook gezegd dat hij niet zou komen om "uit te buiken". Ik denk dat die jongens echt wel te porren zijn. Mits je genoeg salaris biedt. Zeker na afgelopen CL seizoen. Nu is het ijzer heet. Ben bang dat dit seizoen de interesse van spelers te komen danig minder is. De kans op nog zo'n internationaal seizoen lijkt mij niet groot.
Waarom mag ik Pierie en Scherpen niet noemen? Zijn toch aankopen die samen naar verluidt zo'n kleine 10 miljoen hebben gekost.
Maar goed, ik ben (erg) kritisch. Jij schiet een beetje in de verdediging. Dat mag uiteraard.
Wat mij vooral stoort is dat er genoeg geld is om, voor zover mogelijk (kunt ook met blessures te maken krijgen), zekerheden te kopen. Op voetbalgebied in ieder geval zekerheden.
Dat laat Overmars na.

PostPosted: 25 Aug 2019 08:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
DeRuit wrote:
343 wrote:
renemar wrote:

Vertonghen is geloof ik 32. Als het nu nog te vroeg is hoeft hij ook niet meer te komen. Alderweireld is jonger maar heeft ook gezegd dat hij niet zou komen om "uit te buiken". Ik denk dat die jongens echt wel te porren zijn. Mits je genoeg salaris biedt. Zeker na afgelopen CL seizoen. Nu is het ijzer heet. Ben bang dat dit seizoen de interesse van spelers te komen danig minder is. De kans op nog zo'n internationaal seizoen lijkt mij niet groot.
Waarom mag ik Pierie en Scherpen niet noemen? Zijn toch aankopen die samen naar verluidt zo'n kleine 10 miljoen hebben gekost.
Maar goed, ik ben (erg) kritisch. Jij schiet een beetje in de verdediging. Dat mag uiteraard.
Wat mij vooral stoort is dat er genoeg geld is om, voor zover mogelijk (kunt ook met blessures te maken krijgen), zekerheden te kopen. Op voetbalgebied in ieder geval zekerheden.
Dat laat Overmars na.
Jij bent soms overkritisch en onredelijk wat mij betreft. De uitspraak van Overmars was in maart, dus op de hoogtijdagen van onze Europese campagne. ja hij is 32, maar als hij het te vroeg vindt ( of dat als excuus gebruikt niet te komen ) dan kan je daar niets aan doen. Ze weten heus wel wat je hier kan verdienen, dus daar zal het niet aan liggen. Dat hij flink geld moet kosten en 32 is zal misschien ook meespelen. Zou me niets verbazen als hij volgend seizoen transfervrij komt. Alderweireld wilde geen nieuw contrac tekenen bij Tottenham omdat die te weinig zouden betalen. Dan zal hij wel naar Ajax komen om voor de helft van wat hij nu verdient te tekenen. Dan kost hij ook nog 30 miljoen en moet daar dan een hele berg tekengeld bij omdat salaris te compenseren.

Je mag ze wel noemen, maar waarom als miskopen. Ze zijn gehaald voor de toekomst, net zoals ze spelers van 15-17 halen uit het buitenland om ze een paar jaar op te leiden met oog op het eerste ( Eriksen, Vertonghen, Alderweireld bijvoorbeeld ). Zo zijn Scherpen en Pierie ook gehaald met het oog op volgend seizoen. Om ze dan nu al bij de miskopen te zetten. Ja ze kosten geld al denk ik niet dat Scherpen ook 5 miljoen kostte, maar dat hebben we zoals gezegd genoeg, ook genoeg om naast hen nog andere aankopen te doen. Dus ja je mag ze van mij noemen als miskopen of aankopen die er niet direct staan. Maar dat 1e is te vroeg om te zeggen en dat tweede is waar, maar daar zijn ze ook niet voor aangekocht dus ook geen valide argument.

Verder lijk je te vergeten dat teams gewoon tijd nodig hebben. Vooral bij Nederlandse teams die veel op tactiek (moeten ) doen door de aantallen jonge spelers en dan helemaal bij het voetbal zoals ten Hag (en Ajax) dit voorstaan. Zeker als de speler waar het hele spel op was afgestemd (Frenkie) weg is. Dan moet het spel weer opnieuw afgestemd worden (zie v.d. Beek die nog steeds vaak snel voorin staat ipv mee te doen op het middenveld). Ook zijn aankopen lastig. Onze begroting is niet zo groot en we zijn rijk geworden, ook door goed aan te kopen en te verkopen. Als je spelers haalt die er gelijk staan dan is je risico veel groter en de opbrengst door de grote aankoopsom veel lager. Die spelers die er gelijk moeten staan kunnen ook tegenvallen ( zoals bij ons Marin ), dat zie je ook bij Coutinho (bijna 150 miljoen ) en Dembele (115 dacht ik ) in Barcelona. Neymar (220 miljoen) bij PSG, Higuian (90 miljoen) bij Juve, Sanchez (niet zo duur wel hun hele salarishuis kapotgemaakt) bij Man Utd.

Het is ook des Ajax om spelers op te leiden. Als je altijd maar je team wil verbeteren met aankopen dan kan je de opleiding ook wel opdoeken. Je kans vast iemand vinden die op dit moment beter presteert dan Dest of Gravenberch die jij er dan maar in wil zetten ipv Marin.

Het enige dat ik Overmars deze zomer verwijt is dat er geen creatieve speler wordt gepromoveerd ( Lang of Jensen bijvoorbeeld ) en als die niet goed genoeg geacht worden dat er geen aankoop is. En dat v. Leer, de Jong, Labyad en Magallan nog bij ons spelen.

PostPosted: 25 Aug 2019 11:43 

Op de eerste plaats interpreteer je mijn woorden zoals het jou uitkomt (jij komt o.a. met namen als Coutinho en Dembele voor idiote prijzen).
En ten tweede, je blijft Overmars verdedigen.
Botman kreeg hier altijd bakken van kritiek. Soms terecht, soms niet. Maar die is niks minder dan Pierie.
We zijn het gewoon niet met elkaar eens. Prima, dat kan.
Maar kom ook niet huilen als we ons woensdag onverhoopt niet plaatsen voor de CL.
En het nationaal ook een tegenvallend seizoen wordt. Zoals het er nu voorstaat verwacht ik een moeizaam seizoen. Voetballend echt behoorlijk minder. Volstrekt onnodig.

Post new topic  Reply to topic  [ 1506 posts ]  Previous   1 55 56 57 58 59 61  Next

All times are UTC+02:00