Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1747 posts ]  Previous   1 61 62 63 64 65 70  Next
Author Message
PostPosted: 02 Jan 2020 23:20 
Erelid

Pröpper, Van Bergen, Dilrosun... Ik mag echt hopen dat Ajax hoger mikt dan deze categorie. Willen we Champions League of Europa League spelen?

PostPosted: 02 Jan 2020 23:42 
Erelid

https://www.telegraaf.nl/sport/19377254 ... -voor-ajax

Te verwachten en terecht.

PostPosted: 03 Jan 2020 08:17 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Dan Martinez naar achteren op plek Blind en Propper kopen.

PostPosted: 03 Jan 2020 10:55 

de dominee wrote:
Nu draai je het om. Je oppert hem als versterking, dus laat maar weten waarom jij hem een versterking vindt. Het is niet 'geschikt until proven ongeschikt', maar andersom. Dit is Ajax.
Van Bergen is imo een versterking omdat hij pijlsnel is en een actie heeft. Buiten Promes en Neres hebben we dat niet in onze selectie. Snelheid is een enorm wapen. Sterling is een voorbeeld hiervan.
Ik zie hem liever dan Stengs.

PostPosted: 03 Jan 2020 11:01 

renemar wrote:
de dominee wrote:
Nu draai je het om. Je oppert hem als versterking, dus laat maar weten waarom jij hem een versterking vindt. Het is niet 'geschikt until proven ongeschikt', maar andersom. Dit is Ajax.
Van Bergen is imo een versterking omdat hij pijlsnel is en een actie heeft. Buiten Promes en Neres hebben we dat niet in onze selectie. Snelheid is een enorm wapen. Sterling is een voorbeeld hiervan.
Als snelheid belangrijk is kan je Lukoki ook overwegen. Kent de club en doet het goed in Bulgarije

PostPosted: 03 Jan 2020 12:41 

kladde wrote:
renemar wrote:
de dominee wrote:
Als snelheid belangrijk is kan je Lukoki ook overwegen. Kent de club en doet het goed in Bulgarije
Kan ik niet over oordelen. Lukoki zie ik niet voetballen tegenwoordig. Maar dat snelheid heel belangrijk is voor een vleugelaanvaller is zeker. Maar zoals ik zei, hij moet ook een actie hebben.

PostPosted: 03 Jan 2020 12:56 

Ook handig als hij kan voetballen en iets met een bal kan.

Van Bergen :lol:

PostPosted: 03 Jan 2020 13:02 

renemar wrote:
kladde wrote:
renemar wrote:

Kan ik niet over oordelen. Lukoki zie ik niet voetballen tegenwoordig. Maar dat snelheid heel belangrijk is voor een vleugelaanvaller is zeker. Maar zoals ik zei, hij moet ook een actie hebben.
Lukoki doet het goed in Bulgarije maar is niet goed genoeg voor Ajax. Het blijft een speler die ruimte voor zich nodig heeft. Ik denk dat Van Bergen nog flink wat stappen moet zetten en op dit moment nog geen aanwinst is voor Ajax

PostPosted: 04 Jan 2020 16:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Davy Propper
Seizoenskaart: niet meer
Verstandig van Overmars dat hij Vertonghen voorlopig in de wachtkamer laat zitten. Zolang de eisen van Levy en Vertonghen niet zakken is het geen goede transfer. Vergeet niet dat Vertonghen niet meer de jongste is en geen restwaarde heeft. Het is geen eind twintiger die nog jaren mee kan draaien en op de top van zijn kunnen zit zoals Blind, Promes of Tadic. Dat vind ik een wezenlijk verschil.

Ik vind het wel zoeken in de juiste richting. Dus goed dat er geïnformeerd is en dat er wat is afgetast door Ajax. Dat stemt me tevreden. Evenals de keus om Vertonghen voorlopig even links te laten liggen.

PostPosted: 06 Jan 2020 16:33 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Tomza2 wrote:
Overmars maakt zijn fouten, maar zoals anderen hier ook al zeggen doet hij het echt niet verkeerd. AC Milan was een prachtige club maar heeft nu al jaren een verschrikkelijk aankoopbeleid, Manchester United doet het ook absoluut niet goed, Barcelona heeft ook sporadisch een goede aankoop gedaan de laatste jaren en wat te denken van Real Madrid? Dit zijn allemaal clubs waar ik van vind dat ze geen geweldig beleid voeren en dat Overmars het naar kunnen beter doet bij Ajax. Een Liverpool doet het overigens wel geweldig, maar die hebben ook het geluk dat Klopp van (bijna) elke speler wel iets kan maken.

Natuurlijk moeten aankopen zoals Magallan en Siem de Jong verkomen worden, maar een Alvarez of Marin (wie ik overigens allebei nog niet wil afschrijven) zijn gewoon talenten waar ik van te voren wel goede hoop voor had.

We zijn in ieder geval af van spelers zoals Tainio, Kuffour, Atouba, Luque, Bulykin, etc.
Liverpool haalde voor Klopp ook spelers als Benteke (48 miljoen o.i.d.), Baliotelli (20 miljoen) en recentelijker Keita ( die ook nog nie talles speelt voor 60 miljoen ). Maar hadden wel een degelijk geraamte. Dat lijkt Klopp telkens uit te bouwen nu lijken ze elk jaar een paar dure aankopen en een paar goede goedkope aankopen te doen.

Aankopen Overmars
2012/2013
Slecht
- Tobias Sana (400.000)

Begrijpelijk
- Cuenca ( veel blessures )
- Moisander ( 5m -> 0 )
- Lucas Andersen (1,4m -> 1,5m )

Goed
Ryan Babel
Poulsen

2013/2014
Slecht
- Duarte (3m -> 0 )
- Van der Hoorn (3,8m -> 2,5m )

Goed
- Bojan

2014/2015
Slecht
Zivkovic (2,2m -> 1,2m )
Zimling ( gehuurd )

Begrijpelijk
- Sinkgraven (niet goed, want te duur gehaald door blessure Klaassen om daarna niet gebruikt te worden door de Boer ) (7m -> 5m).
- Boer ( 1 m -> 0 )

Goed
- Onana
- Milik
- Viergever

2015/2016
Slecht
Gudelj (6m -> 5.5m )
Heitinga ( gratis )
Dijks terughalen (1m -> 0)
Sanogo ( huur )
Younes (2,5m -> 0 ) ja ik vond het een slechte aankoop, voor Pione Sisto (ook wat overhypt) gaan kijken en met Younes thuiskomen.

16/17
Slecht
Westermann (0
Krul (huur)
Cassierra (5,5m -> 2,5m ) nog net in de slechte categorie

Goed
Bertrand Traore ( ja Bosz mee geholpen, maar de Boer ook bij wat slechten hieronder en die noem ik ook niet daarvoor ) (huur).
Neres
Ziyech ( paniekaankoop, so what, alles valt met toeval in elkaar soms )
Sanchez

17/18
Slecht
Kristensen ( wel talent, verkeerd team 5,5m -> 5m )
Orejuela (3,65m -> 1,5m - 50% clausule nog )
Siem de jong (2,3m )
van Leer ( 700.000)
Lamprou (gratis)

Goed
Tagliafico
Wober
Schuurs
Huntelaar

18/19
Slecht
magallan
labyad

Begrijpelijk
Bande

19/20
Slecht
Marin

Begrijpelijk
Alvarez
Pierie
Scherpen

Goed
Martinez
Promes

Goed
Blind
Tadic

Dan vind ik het op een paar jaar na toch wel prima gedaan. Dit heb ik van transfermarkt.com gehaald en alleen naar het 1e gekeken ( dus geen de Jong, maar ook geen Cerny of Jensen of Kuhn etc ).

Marin had natuurlijk nooit gehaald moeten worden. Nog meer geldt dat voor Magallan. Nu worden we rijker, dus de gokken ook duurder. Die moet je dan wel proberen te beperken. 1,5 jaar scouten en dan nog steeds Magallan halen en dat die dan zo slecht presteert ( en ik weet niet van ontslagen scouts ) dat moet natuurlijk niet kunnen.

De goedkokpere gokjes kan je ook vaak nog voor een klein bedrag verkopen waardoor het risico nog kleiner is. Zie voor Magallan nog maar eens 9 miljoen te vangen.

PostPosted: 06 Jan 2020 16:47 

En toch zitten er heel veel haken en ogen aan dit lijstje.

- Overmars heeft lang in de spotlights van de RvC moeten werken, met strenge eisen van bovenaf en weinig middelen. Hij moest zuinig te werk gaan. Logisch dat je dan bepaalde transfervrij spelers probeert.
- Een deel ervan is nog onder beheer van het technisch hart aangekocht, waar letterlijk de meeste stemmen leidden tot aankoop
- Een ander deel is bijv. ook door toedoen van de coach gehaald (De Boer die zijn stem weleens doordrukte met V/d Hoorn en Gudelj, Bosz met Traore, Keizer met Orejuela, Ten Hag met Labyad)
- Invloed spelers op elkaar: Westermann had bijv. echt wel z'n functie met De Ligt, en wat heeft Cassierra bijv. bijgedragen aan de acclimatisatie van Sanchez? Heel moeilijk te beoordelen

Wanneer is iets goed trouwens, en wanneer slecht? Zeker met alle verschillende type aankopen. Wordt snel nogal subjectief beoordeeld.

PostPosted: 06 Jan 2020 18:51 
Erelid

Ik vind vooral het 'waarom' achter de transfers interessant. Een miskoop kun je maken, maar wáárom is die miskoop gehaald? Magallan blijft een vaag verhaal en ook bij de transfer van Cassiera leken andere belangen mee te spelen.

Verder is 't ook wel een beetje een lijstje op onderbuikgevoelens. Gokje Sana als absolute miskoop bestempelen, maar transfers als Bandé en Cuenca begrijpelijk vinden.

PostPosted: 06 Jan 2020 19:38 

AFCA Niels wrote:
Ik vind vooral het 'waarom' achter de transfers interessant. Een miskoop kun je maken, maar wáárom is die miskoop gehaald? Magallan blijft een vaag verhaal en ook bij de transfer van Cassiera leken andere belangen mee te spelen.

Verder is 't ook wel een beetje een lijstje op onderbuikgevoelens. Gokje Sana als absolute miskoop bestempelen, maar transfers als Bandé en Cuenca begrijpelijk vinden.
Het lijstje is zeker subjectief. Het zijn wel alle aankopen voor het eerste volgens transfermarkt.
Cuenca heeft buiten zijn blessures wel laten zien potentie te hebben. Hetzelfde vind ik dat bij Bande. Sana heeft mij net als bijvoorbeeld Marin te weinig laten zien. Maar zoals gezegd het is objectief. Het is ook en lijst voor renemar die hem graag zag. Zelfs als je Sana begrijpelijk maakt of een paar anderen slecht, dan vind ik de algehele prestatie nog steeds prima van Marc.

Het doordrukken van trainers of andere factoren heb ik er nu buiten gelaten omdat wee daar niet alles weten.

PostPosted: 06 Jan 2020 20:22 

AFCA Niels wrote:

Ook van Magallan is wel een beargumentatie te brouwen. Ervaren, gunstige leeftijd, fysiek sterk, geen domme gozer, echte verdediger. Dat laatste hadden we enorm nodig volgens velen, met zoveel flegmatieke voetballertjes. Alleen... wat ze hier dus flink hebben onderschat is dat Ajax hem het voetballende wel effe ging bijbrengen. Hele dure maar tevens wijze les.

PostPosted: 06 Jan 2020 20:25 

Snake wrote:
AFCA Niels wrote:

Ook van Magallan is wel een beargumentatie te brouwen. Ervaren, gunstige leeftijd, fysiek sterk, geen domme gozer, echte verdediger. Dat laatste hadden we enorm nodig volgens velen, met zoveel flegmatieke voetballertjes. Alleen... wat ze hier dus flink hebben onderschat is dat Ajax hem het voetballende wel effe ging bijbrengen. Hele dure maar tevens wijze les.
Die wijze les hadden ze al moeten leren van Kristensen ( van 5-3-2 naar 4-3-3 verdedigen), of Zivkovic of een Mike van der Hoorn.

PostPosted: 06 Jan 2020 20:32 

DeRuit wrote:
Snake wrote:
AFCA Niels wrote:

Die wijze les hadden ze al moeten leren van Kristensen ( van 5-3-2 naar 4-3-3 verdedigen), of Zivkovic of een Mike van der Hoorn.
Wel spelers in andere leeftijdscategorieen. Vind Magallan toch wel een andere casus. Van hem zou je ook nog kunnen verwachten dat hij onder druk met verdedigende kwaliteiten of met zijn leeftijd en status direct iets zou toevoegen op topsportgebied, maar blijkbaar viel dat ook tegen.

Vd Hoorn trouwens doorgedrukt door De Boer.

PostPosted: 07 Jan 2020 08:39 

DeRuit wrote:
Tomza2 wrote:
Overmars maakt zijn fouten, maar zoals anderen hier ook al zeggen doet hij het echt niet verkeerd. AC Milan was een prachtige club maar heeft nu al jaren een verschrikkelijk aankoopbeleid, Manchester United doet het ook absoluut niet goed, Barcelona heeft ook sporadisch een goede aankoop gedaan de laatste jaren en wat te denken van Real Madrid? Dit zijn allemaal clubs waar ik van vind dat ze geen geweldig beleid voeren en dat Overmars het naar kunnen beter doet bij Ajax. Een Liverpool doet het overigens wel geweldig, maar die hebben ook het geluk dat Klopp van (bijna) elke speler wel iets kan maken.

Natuurlijk moeten aankopen zoals Magallan en Siem de Jong verkomen worden, maar een Alvarez of Marin (wie ik overigens allebei nog niet wil afschrijven) zijn gewoon talenten waar ik van te voren wel goede hoop voor had.

We zijn in ieder geval af van spelers zoals Tainio, Kuffour, Atouba, Luque, Bulykin, etc.
Liverpool haalde voor Klopp ook spelers als Benteke (48 miljoen o.i.d.), Baliotelli (20 miljoen) en recentelijker Keita ( die ook nog nie talles speelt voor 60 miljoen ). Maar hadden wel een degelijk geraamte. Dat lijkt Klopp telkens uit te bouwen nu lijken ze elk jaar een paar dure aankopen en een paar goede goedkope aankopen te doen.

Aankopen Overmars
2012/2013
Slecht
- Tobias Sana (400.000)

Begrijpelijk
- Cuenca ( veel blessures )
- Moisander ( 5m -> 0 )
- Lucas Andersen (1,4m -> 1,5m )

Goed
Ryan Babel
Poulsen

2013/2014
Slecht
- Duarte (3m -> 0 )
- Van der Hoorn (3,8m -> 2,5m )

Goed
- Bojan

2014/2015
Slecht
Zivkovic (2,2m -> 1,2m )
Zimling ( gehuurd )

Begrijpelijk
- Sinkgraven (niet goed, want te duur gehaald door blessure Klaassen om daarna niet gebruikt te worden door de Boer ) (7m -> 5m).
- Boer ( 1 m -> 0 )

Goed
- Onana
- Milik
- Viergever

2015/2016
Slecht
Gudelj (6m -> 5.5m )
Heitinga ( gratis )
Dijks terughalen (1m -> 0)
Sanogo ( huur )
Younes (2,5m -> 0 ) ja ik vond het een slechte aankoop, voor Pione Sisto (ook wat overhypt) gaan kijken en met Younes thuiskomen.

16/17
Slecht
Westermann (0
Krul (huur)
Cassierra (5,5m -> 2,5m ) nog net in de slechte categorie

Goed
Bertrand Traore ( ja Bosz mee geholpen, maar de Boer ook bij wat slechten hieronder en die noem ik ook niet daarvoor ) (huur).
Neres
Ziyech ( paniekaankoop, so what, alles valt met toeval in elkaar soms )
Sanchez

17/18
Slecht
Kristensen ( wel talent, verkeerd team 5,5m -> 5m )
Orejuela (3,65m -> 1,5m - 50% clausule nog )
Siem de jong (2,3m )
van Leer ( 700.000)
Lamprou (gratis)

Goed
Tagliafico
Wober
Schuurs
Huntelaar

18/19
Slecht
magallan
labyad

Begrijpelijk
Bande

19/20
Slecht
Marin

Begrijpelijk
Alvarez
Pierie
Scherpen

Goed
Martinez
Promes

Goed
Blind
Tadic

Dan vind ik het op een paar jaar na toch wel prima gedaan. Dit heb ik van transfermarkt.com gehaald en alleen naar het 1e gekeken ( dus geen de Jong, maar ook geen Cerny of Jensen of Kuhn etc ).

Marin had natuurlijk nooit gehaald moeten worden. Nog meer geldt dat voor Magallan. Nu worden we rijker, dus de gokken ook duurder. Die moet je dan wel proberen te beperken. 1,5 jaar scouten en dan nog steeds Magallan halen en dat die dan zo slecht presteert ( en ik weet niet van ontslagen scouts ) dat moet natuurlijk niet kunnen.

De goedkokpere gokjes kan je ook vaak nog voor een klein bedrag verkopen waardoor het risico nog kleiner is. Zie voor Magallan nog maar eens 9 miljoen te vangen.
Ik mis nog wel wat namen. Hoesen, Meleg, Sanogo, Bazoer om er een paar te noemen.

PostPosted: 07 Jan 2020 08:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
renemar wrote:
Ik mis nog wel wat namen. Hoesen, Meleg, Sanogo, Bazoer om er een paar te noemen.
Hij heeft het dan ook over aankopen voor het eerste elftal. Bazoer, Meleg en Hoesen zijn aankopen geweest die niet meteen deel zouden uitmaken van het eerste elftal. Sanogo is inderdaad een speler die ook op die lijst hoort te staan.

PostPosted: 07 Jan 2020 09:33 

Tomza2 wrote:
renemar wrote:
Hij heeft het dan ook over aankopen voor het eerste elftal. Bazoer, Meleg en Hoesen zijn aankopen geweest die niet meteen deel zouden uitmaken van het eerste elftal. Sanogo is inderdaad een speler die ook op die lijst hoort te staan.
Sanogo staat er bij. De anderen waren inderdaad, volgens transfermarkt aankopen voor de U21.

PostPosted: 07 Jan 2020 23:12 

Ik vond de woorden van Marco Timmer van VI wel treffend: Overmars moet zorgen dat Ten Hag perspectief ziet, wil hij hem voor de club behouden. Lever Ten Hag een topselectie zodat hij het de moeite waard vindt om te blijven. En wanneer je aan het seizoen 2021/2022 zou denken zou je kunnen hopen dat hij wil oogsten met jongens als Unuvar, Hansen, Traore, Gravenberch, Brobbey, Taylor en die jongens die stappen blijven maken. Een talentvolle lichting klopt dan hard op de deur of staat er zelfs al. Dat biedt mogelijk ook weer perspectief, al is het ver vooruit kijken en speculeren.

PostPosted: 08 Jan 2020 09:11 

Regeren is vooruitzien. Je weet dat de talenten (Unuvar, Taylor, Hansen, gebr. Timber, Rensch, Salah Eddine, Gravenberch etc.) die eraan komen meer kwaliteit hebben dan jongens als Ekkelenkamp. Echter die jongens zullen ook bij de hand moeten worden genomen door ervaren spelers. Wat mij betreft moet je daarop inspelen.
Het middenveld vind ik momenteel kwantitatief niet goed genoeg. Martinez, vd Beek, Ziyech is goed. Alles wat daarachter komt is meteen een stuk minder. En dan heb je met Martinez ook nog het geluk dat hij het als verdediger daar goed doet.
Hou je rekening met een vertrek van Ziyech moet er een creatieve technisch begaafde middenvelder komen. De jonge talenten die ik noemde hebben nog wat tijd nodig. Staan er niet direct. wellicht kan Gravenberch aantikken maar die is ook niet de creatieve speler. Die zie ik meer als opvolger van Donny.
De spelers moeten comfortabel aan de bal zijn. Zag gisteren de eerste helft van Man.u. tegen Man.C.. Zoals City speelde was een lust voor het oog. Dat voetbal moet het streven zijn.

PostPosted: 08 Jan 2020 09:30 

Ik vond de woorden van Marco Timmer van VI wel treffend: Overmars moet zorgen dat Ten Hag perspectief ziet, wil hij hem voor de club behouden. Lever Ten Hag een topselectie zodat hij het de moeite waard vindt om te blijven. En wanneer je aan het seizoen 2021/2022 zou denken zou je kunnen hopen dat hij wil oogsten met jongens als Unuvar, Hansen, Traore, Gravenberch, Brobbey, Taylor en die jongens die stappen blijven maken. Een talentvolle lichting klopt dan hard op de deur of staat er zelfs al. Dat biedt mogelijk ook weer perspectief, al is het ver vooruit kijken en speculeren.
Zou geweldig zijn, maar zou hij daarop willen wachten? Duurt nog even maar idd, dan heb je wel een lichting waar je u tegen zegt. Is heel veel mee mogelijk. Hoop van harte dat Ten Hag onder de indruk raakt van de jongens die hiervan nu al bij 1 meelopen daardoor het geduld krijgt, maar dat geduld kun je idd wel creëren door totdat die generatie doorstroomt, de omstandigheden zo gunstig mogelijk te maken. Vereist wel vakwerk van Overmars.

PostPosted: 08 Jan 2020 11:12 

Snake wrote:
Zou geweldig zijn, maar zou hij daarop willen wachten? Duurt nog even maar idd, dan heb je wel een lichting waar je u tegen zegt. Is heel veel mee mogelijk. Hoop van harte dat Ten Hag onder de indruk raakt van de jongens die hiervan nu al bij 1 meelopen daardoor het geduld krijgt, maar dat geduld kun je idd wel creëren door totdat die generatie doorstroomt, de omstandigheden zo gunstig mogelijk te maken. Vereist wel vakwerk van Overmars.
Dat is de grote vraag en daarom moet je hem voor het komende seizoen een zeer sterke selectie bieden. Om te laten zien dat je ondanks een leegloop (Onana, Tagliafico, Van de Beek, Ziyech, Neres zullen wel vertrekken) tóch weer een rol van betekenis kan spelen op Europees niveau. Waarom zou hij zijn vingers branden en reputatie verknallen door met een relatief zwakke selectie weinig te presteren? Want ook Ten Hag is afhankelijk van het materiaal. Dan zou ik als ik Ten Hag was deze zomer stoppen, dan ga je door de voordeur en als grote man.

Daarom in de winter investeren. Om Ten Hag en andere jongens die op de verlanglijst staan daarmee overtuigd kunnen worden om te blijven dan wel komen. Iedereen kijkt toch naar de selectie die er komt te staan en of je daar de verwachtingen mee waar kan maken of niet. Maar ook omdat je komend seizoen direct geplaatst bent voor de poulefase van de Champions League. Nu verwacht ik niet dat AZ een serieuze concurrent gaat zijn, maar als je de selectie kan versterken en de kans op een kampioenschap daarmee nog groter maakt lijkt me dat geen onverstandige investering. Ook omdat je in de Europa League hoge ogen wil gooien om te laten zien dat de Europese successen niet incidenteel zijn.

PostPosted: 17 Jan 2020 09:59 

Zo verduidelijkte Marc Overmars al meermaals dat afgelopen zomer niet zozeer heel complex was. Natuurlijk, met Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong vertrokken twee hoofdrolspelers. Maar dat zat er al maanden aan te komen. De ware uitdaging lag volgens de directeur voetbalzaken van Ajax in de zomer van 2020. ,,Het wordt moeilijker om dan de selectie intact te houden’’, erkende Overmars al geregeld. ,,Omdat ik onze gemaakte afspraken ken en omdat spelers van Ajax overal geliefd zijn.’’
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/af ... dnEq?amp=1

Je kunt dus itt vorige zomer waarin Overmars voor transfers kon gaan liggen, er nu wel vanuitgaan dat de belangrijke krachten allemaal gaan vertrekken.
- Van de Beek: vertrekt 100%
- Onana: vertrekt 100%
- Ziyech: vertrekt als er een interessante club voorbij komt, maar heeft wederom z'n visitekaartje in Europa afgegeven, ligt beter in de markt dan vorig jaar
- Tagliafico: vertrekt als er een interessante club voorbij komt, ietwat minder goed jaar gehad als afgelopen jaar in Europa, maar zal alsnog goed in de markt liggen lijkt mij
- Neres: idem als Tagliafico denk ik, blessure kan wellicht nog invloed hebben bij geinteresseerde clubs
- Veltman: lijkt me ook een afspraak te liggen met Overmars, maar die is al zovaak gebleven dat het me niet zou verbazen als hij z'n contract uitzit
- en dan heb je ook nog Ten Hag
Met wat geluk hou je Ten Hag nog hier, en 1 a 2 spelers, maar dat er veel werk te verrichten is lijkt me duidelijk.

PostPosted: 17 Jan 2020 10:48 

Snake wrote:
Zo verduidelijkte Marc Overmars al meermaals dat afgelopen zomer niet zozeer heel complex was. Natuurlijk, met Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong vertrokken twee hoofdrolspelers. Maar dat zat er al maanden aan te komen. De ware uitdaging lag volgens de directeur voetbalzaken van Ajax in de zomer van 2020. ,,Het wordt moeilijker om dan de selectie intact te houden’’, erkende Overmars al geregeld. ,,Omdat ik onze gemaakte afspraken ken en omdat spelers van Ajax overal geliefd zijn.’’
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/af ... dnEq?amp=1

Je kunt dus itt vorige zomer waarin Overmars voor transfers kon gaan liggen, er nu wel vanuitgaan dat de belangrijke krachten allemaal gaan vertrekken.
- Van de Beek: vertrekt 100%
- Onana: vertrekt 100%
- Ziyech: vertrekt als er een interessante club voorbij komt, maar heeft wederom z'n visitekaartje in Europa afgegeven, ligt beter in de markt dan vorig jaar
- Tagliafico: vertrekt als er een interessante club voorbij komt, ietwat minder goed jaar gehad als afgelopen jaar in Europa, maar zal alsnog goed in de markt liggen lijkt mij
- Neres: idem als Tagliafico denk ik, blessure kan wellicht nog invloed hebben bij geinteresseerde clubs
- Veltman: lijkt me ook een afspraak te liggen met Overmars, maar die is al zovaak gebleven dat het me niet zou verbazen als hij z'n contract uitzit
- en dan heb je ook nog Ten Hag
Met wat geluk hou je Ten Hag nog hier, en 1 a 2 spelers, maar dat er veel werk te verrichten is lijkt me duidelijk.
Met Overmars aan het roer ben ik bang voor een rampzalige transferperiode. De beste spelers zullen wss. vertrekken. Daar kan hij niks aan doen. Waar hij wel verantwoordelijk is voor de vervangers.
Hem kennende krijgen we "kwaliteitsspelers" als Marin, Magallan, Orejuela, Cassierra Alvarez, Pierie en Labyad. Spelers die helemaal niks toevoegen waardoor we jaren worden teruggegooid. Gelukkig klopt het banksaldo dan wel.

Post new topic  Reply to topic  [ 1747 posts ]  Previous   1 61 62 63 64 65 70  Next

All times are UTC+02:00