Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1655 posts ]  Previous   1 62 63 64 65 66 67  Next
Author Message
PostPosted: 17 Jan 2020 10:55 
Erelid

Snake wrote:
Zo verduidelijkte Marc Overmars al meermaals dat afgelopen zomer niet zozeer heel complex was. Natuurlijk, met Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong vertrokken twee hoofdrolspelers. Maar dat zat er al maanden aan te komen. De ware uitdaging lag volgens de directeur voetbalzaken van Ajax in de zomer van 2020. ,,Het wordt moeilijker om dan de selectie intact te houden’’, erkende Overmars al geregeld. ,,Omdat ik onze gemaakte afspraken ken en omdat spelers van Ajax overal geliefd zijn.’’
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/af ... dnEq?amp=1

Je kunt dus itt vorige zomer waarin Overmars voor transfers kon gaan liggen, er nu wel vanuitgaan dat de belangrijke krachten allemaal gaan vertrekken.
- Van de Beek: vertrekt 100%
- Onana: vertrekt 100%
- Ziyech: vertrekt als er een interessante club voorbij komt, maar heeft wederom z'n visitekaartje in Europa afgegeven, ligt beter in de markt dan vorig jaar
- Tagliafico: vertrekt als er een interessante club voorbij komt, ietwat minder goed jaar gehad als afgelopen jaar in Europa, maar zal alsnog goed in de markt liggen lijkt mij
- Neres: idem als Tagliafico denk ik, blessure kan wellicht nog invloed hebben bij geinteresseerde clubs
- Veltman: lijkt me ook een afspraak te liggen met Overmars, maar die is al zovaak gebleven dat het me niet zou verbazen als hij z'n contract uitzit
- en dan heb je ook nog Ten Hag
Met wat geluk hou je Ten Hag nog hier, en 1 a 2 spelers, maar dat er veel werk te verrichten is lijkt me duidelijk.
Klopt, eris nog wat werk te verrichten komende zomer. Maar als die spelers vrijwel allemaal bij erg interessante clubs terecht komen, geeft dat ook weer een aantrekkingskracht aan Ajax. Net zoals dat bij porto het geval is/was. Nieuwe targets nemen de eredivisie dan voor lief, omdat ze zien waar ze terecht kunnen komen als ze slagen bij Ajax! De sleutel is toch wel de trainerspositie...... blijft Ten Hag? Of komt Jonk en/of Slot? Bosz edn Schreuder lijken nog vast te zitten in Duitsland en verders zie ik niet heel veel optie's. De interessante optie's uit het buitenland lijken ook onhaalbaar. (of Guardiola moet een onbekende afspraak met Cruijff hebben gemaakt :p )

PostPosted: 17 Jan 2020 11:01 
Erelid

renemar wrote:
Met Overmars aan het roer ben ik bang voor een rampzalige transferperiode. De beste spelers zullen wss. vertrekken. Daar kan hij niks aan doen. Waar hij wel verantwoordelijk is voor de vervangers.
Hem kennende krijgen we "kwaliteitsspelers" als Marin, Magallan, Orejuela, Cassierra Alvarez, Pierie en Labyad. Spelers die helemaal niks toevoegen waardoor we jaren worden teruggegooid. Gelukkig klopt het banksaldo dan wel.
Tjonge, je hebt echt een pesthekel aan Overmars is het niet? Onana, Tagliafico, Blind, Tadic, Neres, Promes, Sanchez, Ziyech en Frenkie waren ook verschrikkelijke aankopen

PostPosted: 17 Jan 2020 11:15 
Erelid

Ik denk dat Overmars inmiddels wel genoeg leergeld heeft betaald en inmiddels wel een duidelijk beeld moet hebben wat er wel en niet kan slagen bij Ajax. Ik zie de komende transferperiodes wel met vertrouwen tegemoet wat dat betreft.

PostPosted: 17 Jan 2020 12:31 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Snake wrote:
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/af ... dnEq?amp=1

Je kunt dus itt vorige zomer waarin Overmars voor transfers kon gaan liggen, er nu wel vanuitgaan dat de belangrijke krachten allemaal gaan vertrekken.
- Van de Beek: vertrekt 100%
- Onana: vertrekt 100%
- Ziyech: vertrekt als er een interessante club voorbij komt, maar heeft wederom z'n visitekaartje in Europa afgegeven, ligt beter in de markt dan vorig jaar
- Tagliafico: vertrekt als er een interessante club voorbij komt, ietwat minder goed jaar gehad als afgelopen jaar in Europa, maar zal alsnog goed in de markt liggen lijkt mij
- Neres: idem als Tagliafico denk ik, blessure kan wellicht nog invloed hebben bij geinteresseerde clubs
- Veltman: lijkt me ook een afspraak te liggen met Overmars, maar die is al zovaak gebleven dat het me niet zou verbazen als hij z'n contract uitzit
- en dan heb je ook nog Ten Hag
Met wat geluk hou je Ten Hag nog hier, en 1 a 2 spelers, maar dat er veel werk te verrichten is lijkt me duidelijk.
Daar ben ik nog niet zo zeker van hoor. Ik heb hem nu al meerdere keren horen zeggen dat hij niet per se weg wilt deze zomer. Er moeten natuurlijk ook plekken vrijkomen in de top waar hij ook nog eens interesse in moet hebben. Ik zou niet verbaasd zijn als hij volgend jaar nog bij ons onder de lat staat.

Neres vind ik ook nog twijfelachtig. Als hij het straks in de tweede seizoenshelft laat zien dan kan het zijn dat er clubs interesse gaan tonen, maar voor de rest heeft hij nog een zeer matig seizoen door blessures en gewoon matig spel.

Ziyech blijft natuurlijk een gok. Ik denk de laatste twee seizoenen elke zomer weer dat hij weg gaat, maar toch blijft hij telkens. Hij wacht echt op clubs uit het rijtje Madrid, Barca, Liverpool, etc. Ik ben alleen benieuwd of die gaan komen. Ik hoop van niet.

Van de Beek zie ik ook sowieso vertrekken en Veltman eigenlijk ook. Ik ga er vanuit dat of Schuurs of Alvarez zijn positie centraal zal overnemen en dat Dest en Mazraoui mogen vechten voor de rechtsback positie. Daarnaast praat hij inderdaad al twee jaar over een vertrek maar hebben blessure hem daar nog van onthouden.

PostPosted: 17 Jan 2020 13:25 

murdoch01 wrote:
renemar wrote:
Met Overmars aan het roer ben ik bang voor een rampzalige transferperiode. De beste spelers zullen wss. vertrekken. Daar kan hij niks aan doen. Waar hij wel verantwoordelijk is voor de vervangers.
Hem kennende krijgen we "kwaliteitsspelers" als Marin, Magallan, Orejuela, Cassierra Alvarez, Pierie en Labyad. Spelers die helemaal niks toevoegen waardoor we jaren worden teruggegooid. Gelukkig klopt het banksaldo dan wel.
Tjonge, je hebt echt een pesthekel aan Overmars is het niet? Onana, Tagliafico, Blind, Tadic, Neres, Promes, Sanchez, Ziyech en Frenkie waren ook verschrikkelijke aankopen
Moet ik hier werkelijk nog eens de tientallen miskleunen gaan vermelden? Dat heb ik al vaak genoeg gedaan.
Ook heb ik al vaak gezegd dat de aankopen van Blind en Tadic top waren.
Dat geldt ook voor de andere die je noemt. M.u.v. Ziyech. Een week voordat hij werd gehaald zei Overmars nog op TV dat Ziyech geen issue was. Maar..., ze verloren kansloos met 4-1 ergens in Oost Europa (ik meen Rostov) en de paniek sloeg toe. De komst van Ziyech heeft niks te maken met uitgekiend beleid maar met pure paniek.
Met een fatsoenlijke TD waren we veel verder geweest. Overmars levert m.u.v. 2018 bijna jaarlijks een wanprestatie. En ja, ook in die jaren zaten er nu en dan goede aankopen bij. Als je met hagel schiet raak je altijd wel iets. Het zou ook wel heel erg triest zijn als alles wat hij doet slecht is.
Velen laten zich verblinden door het succes. Succes dat niet dankzij maar veel meer ondanks Overmars is/wordt behaald.

PostPosted: 19 Jan 2020 21:07 

Ben benieuwd of hij toch nog in actie komt als de blessure van Ziyech ernstig is. Hij gaf meteen aan dat hij gewisseld wilde worden. Gebeurde niet in een duel, dan is het vaak een blessure die wat langer gaat duren. Volgens mij had hij voor de winterstop ook al last van die kuit.
Als AJAX, Overmars dus, niks doet op de transfermarkt bij wekenlange absentie van Ziyech vind ik dat een schande. De creativiteit zonder Ziyech is wel heel pover. Het hele spel is op hem afgestemd. Het is niet te hopen dat Alvarez, Marin, Ekkelenkamp of Eiting de oplossing moet gaan worden.
Dan houden we op het middenveld pure middelmaat over wat creativiteit betreft.

PostPosted: 19 Jan 2020 21:09 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zeker. Dan iemand halen. Had al in de zomerstop moeten gebeuren. Desnoods iemand huren van Chelsea of Barcelona. De spoeling is veel te dun.

PostPosted: 20 Jan 2020 00:17 
Erelid

renemar wrote:
Ben benieuwd of hij toch nog in actie komt als de blessure van Ziyech ernstig is. Hij gaf meteen aan dat hij gewisseld wilde worden. Gebeurde niet in een duel, dan is het vaak een blessure die wat langer gaat duren. Volgens mij had hij voor de winterstop ook al last van die kuit.
Als AJAX, Overmars dus, niks doet op de transfermarkt bij wekenlange absentie van Ziyech vind ik dat een schande. De creativiteit zonder Ziyech is wel heel pover. Het hele spel is op hem afgestemd. Het is niet te hopen dat Alvarez, Marin, Ekkelenkamp of Eiting de oplossing moet gaan worden.
Dan houden we op het middenveld pure middelmaat over wat creativiteit betreft.
Eens, Ten Hag twijfelde tussen Siem de Jong (die een fantastisch trainingskamp achter de rug schijnt te hebben...) en Ekkelenkamp om in te brengen als vervanger van Ziyech.

Dan vraag ik me soms wel eens af wat het hele idee van Ten Hag is over voetbal. Van Ziyech naar Ekkelenkamp/Siem de Jong.... Totaal verschillende types waardoor je heel ander voetbal krijgt.

PostPosted: 20 Jan 2020 06:25 
Erelid

Maar hij had toch ook niet echt een optie op de bank zitten die qua type wel op Ziyech leek?

PostPosted: 20 Jan 2020 08:09 

Jnp wrote:
Maar hij had toch ook niet echt een optie op de bank zitten die qua type wel op Ziyech leek?
Precies. Het bewijs van falen van Overmars. Valt Ziyech tegenwoordig weg heb je geen of weinig creativiteit. Wie moet de bal geven? Dan blijft het schuiven. Vd Beek heb je dan helemaal niks aan. Is bij uitstek een speler die volkomen afhankelijk is van creatieve medespelers.
Als je ook soms de ruimte op rechts ziet als de rechtsbuiten naar binnen trekt. Enorm gat waar helemaal niemand induikt. Mazraoui was een drama en Donny heeft daar de snelheid niet voor. Dan is Dest nog de beste keus. Die dendert wel zo nu en dan het gat in. Op links doet Nico dat wel.

PostPosted: 20 Jan 2020 10:11 

Eens, Ten Hag twijfelde tussen Siem de Jong (die een fantastisch trainingskamp achter de rug schijnt te hebben...) en Ekkelenkamp om in te brengen als vervanger van Ziyech.

Dan vraag ik me soms wel eens af wat het hele idee van Ten Hag is over voetbal. Van Ziyech naar Ekkelenkamp/Siem de Jong.... Totaal verschillende types waardoor je heel ander voetbal krijgt.
Sowieso vind ik het vaak maar moeilijk te volgen, dat wisselbeleid van Ten Hag. Voor de winter waren Siem of Alvarez vaak invaller en zat Ekkelenkamp volgens mij een aantal keer niet eens bij de selectie, nu is Ekkelenkamp ineens weer de man? Over een maand mag Siem het zeker weer doen.
Kies nou eens voor één lijn zou ik zeggen. Is voor spelers toch ook veel duidelijker.

PostPosted: 20 Jan 2020 10:15 

Ik denk dat Ten Hag het gewoon niet weet. Of hij krijgt van bovenaf ingefluisterd wat hij moet doen ivm in etalage zetten van spelers. In beide gevallen zeer discutabel.
Zijn commentaar irriteert mij ook al langer. Heeft het vaak over uitstekend spelende jongens.
Die ziet verder bijna niemand. Hij is volstrekt ongeloofwaardig. Ook op dit gebied was Bosz een verademing.

PostPosted: 20 Jan 2020 10:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Wisselt ie een keer eigen jeugd er in. Traore, Eiting en Ekkelenkamp is het weer niet goed? Ik hoop dat hij het nu doorzet en Siem definitief aan de kant houdt en Huntelaar ook zoveel mogelijk.

Verder was er bij Bosz ook veel commentaar op zijn uitspraken. Die kon het beter verwoorden maar praatte zo nu en dan ook onzin.

PostPosted: 20 Jan 2020 10:38 

Maar Ekkelenkamp in de etalage zetten levert hooguit een paar ton extra op tov Siem. In dat geval zou Alvarez 1e invaller moeten zijn, als je kijkt naar waardevertegenwoordiging. Geloof niet dat ze dat doen.

Bij Marin denk ik dat Ten Hag zelf ook wel inziet dat hij tekort komt. Daarom is hij in de media lovend over hem, houdt ie hem bij de selectie maar laat hem wel op de bank zitten. Zo werkt dat spelletje gewoon.

PostPosted: 20 Jan 2020 10:40 

DeRuit wrote:
Wisselt ie een keer eigen jeugd er in. Traore, Eiting en Ekkelenkamp is het weer niet goed? Ik hoop dat hij het nu doorzet en Siem definitief aan de kant houdt en Huntelaar ook zoveel mogelijk.

Verder was er bij Bosz ook veel commentaar op zijn uitspraken. Die kon het beter verwoorden maar praatte zo nu en dan ook onzin.
Waar zeg ik dat het niet goed is? Knap om mij woorden in de mond te leggen. Ik merk op dat het wisselbeleid enorm verschilt in korte tijd en denk dat een bepaalde vaste lijn volgen beter is. Heb het nog niet eens over wie dan de voorkeur zou moeten krijgen.

PostPosted: 20 Jan 2020 11:00 

Snake wrote:
DeRuit wrote:

Waar zeg ik dat het niet goed is? Knap om mij woorden in de mond te leggen. Ik merk op dat het wisselbeleid enorm verschilt in korte tijd en denk dat een bepaalde vaste lijn volgen beter is. Heb het nog niet eens over wie dan de voorkeur zou moeten krijgen.
Ik zie het wel een beetje als kritiek op zijn wisselbeleid, net als het commentaar van renemar. Er is een winterstop geweest, waar ook jeugdspelers horen wat hun nieuwe elftal of rol wordt. Zo zal het misschien ook gaan met de senioren. Zou me niets verbazen dat er gepraat is met Siem en Klaas-Jan dat hun rol ook minder gaat worden.

Ik hoor weinig tot niets uit de staf lekken dan ten Hag het niet goed doet qua people management. Dus hij zal het kunnen verantwoorden naar de spelers toe.

PostPosted: 20 Jan 2020 11:17 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik vind het wel ver gaan, Eiting doet het goed in Jong Ajax, maar Ajax 1 heeft hij nooit echt goed gespeeld.
Als Gravenberch de nummer 1 is wat ik wel weer begrijp want die doet het goed, en Marin wil je verkopen omdat die niet voldoet wat ik ook begrijp.
Maar alsjeblief, laat Alvarez gewoon de nummer 2 achter Gravenberch, Eiting komt tekort.
Toen Eiting erin kwam werden we ook overlopen op het middenveld, dat was echt schrijnend.

PostPosted: 20 Jan 2020 11:54 

DeRuit wrote:

Ben ik niet met je eens. Bosz was altijd eerlijk. Als het slecht was zei hij dat onomwonden. Ook als er toch gewonnen was. En het woord "uitstekend" dat Ten Hag ongeveer wekelijks gebruikt heb ik Bosz voor zover ik mij kan herinneren nog nooit horen zeggen. Wel goed maar nooit uitstekend.

PostPosted: 20 Jan 2020 11:55 

Morfe0 wrote:
Ik vind het wel ver gaan, Eiting doet het goed in Jong Ajax, maar Ajax 1 heeft hij nooit echt goed gespeeld.
Als Gravenberch de nummer 1 is wat ik wel weer begrijp want die doet het goed, en Marin wil je verkopen omdat die niet voldoet wat ik ook begrijp.
Maar alsjeblief, laat Alvarez gewoon de nummer 2 achter Gravenberch, Eiting komt tekort.
Toen Eiting erin kwam werden we ook overlopen op het middenveld, dat was echt schrijnend.
En Ten Hag vond Eiting "uitstekend" invallen. Dat woord verliest zijn hele lading bij Ten Hag.

PostPosted: 20 Jan 2020 12:50 

renemar wrote:
Morfe0 wrote:
En Ten Hag vond Eiting "uitstekend" invallen. Dat woord verliest zijn hele lading bij Ten Hag.
De meeste kansen kwamen uit standaardsituaties en lange (uit)trappen van een verdediger of keeper toch? Daar kan Eiting niet zoveel tegen doen als middenvelder.

PostPosted: 20 Jan 2020 12:52 

Maar dat wil niet zeggen dat hij goed inviel, laat staan uitstekend. Kwam gewoon weer (handelingsnelheid) tekort.

PostPosted: 20 Jan 2020 13:12 
Erelid

Vind het veel belangrijker hoe Ten Hag intern communiceert en wat zijn voetbalvisie is. Heb bij hem ook het idee dat hij de huidige interviewers maar oppervlakkig vindt en dat zijn antwoorden dan ook een beetje voor de bühne zijn. Zodra hij echt inhoudelijk over voetbal begint te praten vind ik hem een verademing. Alleen weinig interviewers die daarop doorvragen...

PostPosted: 27 Jan 2020 16:45 

Feyenoord versterkt zich even flink, Ajax doet niets terwijl de halve basis eruit ligt.

Toon eens ambities Marc. We moeten toch koste wat het kost kampioen worden? Haal die Ihattaren nou eens op nu het nog kan. Dan maar een keer geen onbekende Argentijn of Mexicaan.

PostPosted: 27 Jan 2020 17:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Iedereen doet alsof Ihattaren in de etalage staat en Ajax hem zo kan ophalen met een fatsoenlijk bod.
Ik denk persoonlijk dat hij helemaal niet naar Ajax wil. Daarbij komt ook nog dat PSV hem natuurlijk nooit aan Ajax gaat verkopen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 27 Jan 2020 17:18 

Met een fatsoenlijk bod kun je iedereen kopen. En als PSV nog wat wil, zal het juist moeten gaan verkopen. Daarom is dit het moment.

Post new topic  Reply to topic  [ 1655 posts ]  Previous   1 62 63 64 65 66 67  Next

All times are UTC+01:00