Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1128 posts ]  Previous   1 38 39 40 41 42 46  Next
Author Message
PostPosted: 16 Dec 2018 16:08 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
guy_ajax wrote:
Als wat zie je hem dan? Als wisselspeler van 10 miljoen?
Nope. Als 1 van de verdedigers. Als De Ligt vertrekt dan komt er nog een verdediger.

PostPosted: 18 Dec 2018 16:40 
Beheerder

https://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/343 ... n-de-jong/

PostPosted: 18 Dec 2018 22:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Lekker de prijs opdrijven. Ze zijn toch niet meer te houden.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 20 Dec 2018 09:18 
Beheerder

De Telegraaf weer aan het stoken.
Had Overmars gisteren ook maar ingegrepen. Hopelijk vanaf de kwartfinale weer met AJAX 1 spelen.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... -psv-.html

PostPosted: 20 Dec 2018 10:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik geloof er geen zak van dat Overmars vorige keer heeft 'ingegrepen'. Die uitspraak is ook echt totaal uit de lucht gegrepen.

Bovendien snap ik de opstelling van Ten Hag echt wel. Je stelt met Schuurs en Eiting slechts twee jongens op die echt weinig ervaring hebben. Labyad heeft bij Utrecht bewezen een uitstekende speler te zijn, Kristensen valt toch regelmatig in, Wöber staat gewoon basis tegen Bayern en speelt uitstekend. Daarnaast natuurlijk Lamprou die weinig speelt, maar die kan niks aan het slechte veldspel doen. Hij heeft gewoon zijn werk gedaan met een paar goede, belangrijke reddingen. Die penalty was niet zo handig, maar ook veel te zwaar gestraft.

Maar verder heb je met Blind, De Jong, Tadic, Huntelaar en Neres samen met dus Labyad, Wöber en Kristensen een team staat dat dit Roda met gemak moet kunnen verslaan, hoe verdedigend die ook spelen.
Het ligt dus vooral aan de spelers dat het gisteren zo moeizaam ging, niet aan Ten Hag.

Wat ik Ten Hag wel kwalijk neem, is dat de bank echt verschrikkelijk mager was. Je kan niet Van de Beek, Schöne, Tagliafico, Mazraoui en Ziyech allemaal niet meenemen. Je moet iets kunnen forceren als het niet loopt en dat was nu nauwelijks mogelijk.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 20 Dec 2018 10:49 

Ik neem het Ten Hag wel kwalijk. Niet alleen toon je weinig respect voor de tegenstander maar het niet laten spelen van veel basisspelers heeft ook werking op de anderen. Gemakzucht sluipt onbewust in het spel. Maar niet alleen de "nieuwe" jongens speelden slecht, ook de "vaste" spelers. M.u.v. Lamprou en de ingevallen Dolberg verdiende niemand een voldoende.
Heeft met wedstrijdinstelling te maken.
Wat mij inmiddels wel duidelijk is dat Kristensen gewoon niet goed genoeg is. Dat hebben we eigenlijk bij iedere wedstrijd gezien dat hij minuten kreeg. Schuurs komt ook te kort. Evenals Labyad, deed hij uberhaupt mee? Leuke speler voor subtopper maar meer zeker niet. En heeft al helemaal niet het niveau waar we naartoe willen.
Eiting heb ik altijd veelbelovend gevonden voor de 6 positie maar gisteren imo absoluut de slechtste man op het veld.
Ten Hag moet Wöber nooit meer als back laten spelen. Is ook iedere keer gebleken dat hij dat niet kan.
Ik hoop dat Ten Hag van die ridicule modegril spelers te sparen in de bekercompetitie afstapt.
Gewoon de beste spelers laten spelen.

PostPosted: 20 Dec 2018 11:56 
Erelid

renemar wrote:
Ik hoop dat Ten Hag van die ridicule modegril spelers te sparen in de bekercompetitie afstapt.
Gewoon de beste spelers laten spelen.
Denk dat de voornaamste overweging vooral het tevreden houden van nummer 12-18 in je selectie is EN het zorgen dat deze jongens wedstrijden in de benen houden aangezien ze veelal niet met JA mee mogen doen. Mijn inziens een terechte keuze, dit soort potjes waarin het totaal niet loopt kun je ook met de A-keuze hebben op een stroef en slecht kunstgrasveld in de kou, zijn talloze voorbeelden van. Viel mij vooral tegen dat bij meerdere spelers de 'echte wil' wel leek te ontbreken, dat vind ik pas echt zorgelijk.

PostPosted: 30 Dec 2018 00:44 
Beheerder

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=343860

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... open-doen/

PostPosted: 19 Jan 2019 13:34 
Beheerder

VI meldt dat Overmars op de shortlist staat van Arsenal.
https://www.vi.nl/nieuws/arsenal-hengelt-naar-overmars

PostPosted: 19 Jan 2019 13:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
343 wrote:
VI meldt dat Overmars op de shortlist staat van Arsenal.
https://www.vi.nl/nieuws/arsenal-hengelt-naar-overmars
Als hij was vertrokken in de periode De Boer had ik het geen enkel probleem gevonden. Inmiddels ligt dat anders. Niet dat elke aankoop nu fantastisch is..... maar het lijkt me voor een club als Ajax wel lastig om iemand te vinden die het beter kan.

Met alle uitgaande transfers van komende zomer heb je een serieus probleem als ook Overmars besluit te vertrekken.

PostPosted: 19 Jan 2019 20:06 
Erelid

Ach, Bergkamp zou ook al tien jaar naar Arsenal toe.

PostPosted: 20 Jan 2019 13:32 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
AFCA Niels wrote:
Ach, Bergkamp zou ook al tien jaar naar Arsenal toe.
Was hij tien jaar geleden maar gegaan. ;)

PostPosted: 23 Jan 2019 08:28 

Overmars is maar druk met uitgaande transfers. In plaats daarvan zou hij zich eerst moeten bezig houden de onevenwichtige selectie op peil te brengen. Eerst de zaken voor AJAX op orde hebben. Dat is het belangrijkste.
Dat onderhandelen van uitgaande transfers per 1 juli kan ook na 1 februari.
Hij weet geen prioriteiten te stellen en bewijst weer een incapabele kluns te zijn.

PostPosted: 23 Jan 2019 08:50 

Ik verbaas me nu ook wat minder dat er geen alternatief voor Lainez is, en dat ze niet kunnen schakelen in een paar dagen naar een nieuwe doelman. Blijkbaar zijn de verkopende belangen groter en draait het uiteindelijk toch weer om geld.

Lamprou zondag in de goal is sowieso faalbeleid en weg titel.

PostPosted: 23 Jan 2019 10:31 

Een beetje paniekvoetbal onder de supporters na 1 gelijkspel. Feiten zijn dat we tot die wedstrijd slechts 5 punten hadden verloren, vol voor de kampioenstitel, door in de beker en zonder nederlaag door in de CL. Met goed voetbal, waar je als fan trots op kan zijn.

Nu gaat er 1 bakkzitter weg en worden er 2 spelers aangetrokken. Dus feitelijk is de selectie waar we trots op zijn, zelfs versterkt.

Omdat 1 transfer niet doorgaat (part of the game, we zijn nu eenmaal niet de enige die toptalenten wil kopen) en het ziek zijn van Onana, zou het compleet falen zijn!? Dat is wel erg kort door de bocht.

PostPosted: 23 Jan 2019 11:44 

Ajaciedjuh wrote:
Een beetje paniekvoetbal onder de supporters na 1 gelijkspel. Feiten zijn dat we tot die wedstrijd slechts 5 punten hadden verloren, vol voor de kampioenstitel, door in de beker en zonder nederlaag door in de CL. Met goed voetbal, waar je als fan trots op kan zijn.

Nu gaat er 1 bakkzitter weg en worden er 2 spelers aangetrokken. Dus feitelijk is de selectie waar we trots op zijn, zelfs versterkt.

Omdat 1 transfer niet doorgaat (part of the game, we zijn nu eenmaal niet de enige die toptalenten wil kopen) en het ziek zijn van Onana, zou het compleet falen zijn!? Dat is wel erg kort door de bocht.
Maar wij kijken naar de lange termijn, en niet naar 1 week vooruit. Dat we het dit seizoen leuk doen is mooi en super, maar ik wil dat dit structureel wordt. Ik ben ook nog niet tevreden, want we staan nog altijd 2 punten achter op PSV.

Overmars en Sar zouden hebben geleerd van het verleden. Die wilden eerder de selectie rond hebben en bij voorkeur al spelers in de winter halen. Zie vorig jaar met Tagliafico. Ook willen ze daarmee inspelen op vertrekken. Met Magallan leken ze daarop in te spelen, daarna vertrok Wober en kun je dus eigenlijk die transfers tegen elkaar wegstrepen. Bij Lainez werd beweerd dat die moest komen om een half jaar in de luwte te wennen, daarna kon hij dan Neres of Ziyech opvolgen. Lainez komt niet en er is geen alternatief. Eigenlijk is er tot zover dus geen actie ondernomen om alvast in te spelen op volgend seizoen, terwijl JUIST volgende zomer een garantie is dat er een leegloop zal plaatsvinden.

Lamprou wordt allang afgekeurd. Dat is niet iets van nu. We hebben de mazzel gehad dat Onana altijd kon keepen. Daardoor verdwijnt het topic dat Lamprou niet voldoet naar de achtergrond. Zoiets komt pas weer naar boven als Lamprou wél minuten moet maken omdat Onana niet fit is. Dat is nu dus gaande en Lamprou bewijst dat hij het niveau niet heeft. Mensen beginnen nu te beseffen dat je dit de titel weleens kan kosten. Het zijn hele dure fouten.

PostPosted: 23 Jan 2019 12:26 

Ajaciedjuh wrote:

Geen paniekvoetbal. Ik zeg al vanaf het begin van het seizoen dat de selectie niet in evenwicht is. En wat Lamprou betreft, het is toch ongelooflijk dat ze iemand die al 1,5 jaar onder contract staat opeens niet meer goed genoeg vinden. Zijn lengte was toch ook bekend toen ze hem contracteerde. En dan heb ik het niet over wat ik van de keeperskwaliteiten van Lamprou vind. Het gaat er gewoon om dat zij toen deden en nu opeens doen.
Los daarvan is het ook op menselijk vlak een blunder van jewelste. Wat moet die jongen nu denken? Hij weet dat het in principe exit is voor hem. Het is te hopen dat Onana morgen fit is en de rest van het seizoen fit blijft. Stel je voor dat Lamprou morgen en zondag moet keepen.
Heb je een op en top gemotiveerde keeper in het doel.

PostPosted: 23 Jan 2019 13:11 

We zijn geen Engelse topclub, om alle posities 3 dubbel te hebben. Dan komt er pas echt onrust. De samenstelling vd selectie is prima voor Ajax begrippen. Je moet ook ruimte houden voor de jeugd doorstroming.

Daarnaast is ervaring & kwaliteit erbij gekomen, liggen spelers langdurig vast. Dus prima lange termijn beleid :mrgreen: .
We worden alleen slachtoffer van het succes en zul je weer moeten gaan bouwen. Zullen we de komende jaren wel vaker moeten doen hoop ik, want dan hebben we nog steeds succes.

PostPosted: 23 Jan 2019 13:18 
Beheerder

We hebben nu geen goede tweede keeper.
We hebben nog niet ingespeeld op volgend seizoen.
Dat heeft niets met 3 dubbel te maken. Is gewoon weer geen goed beleid wat nu ook punten heeft gekost in een competitie waar door psv en AJAX amper punten worden verspeeld.
Het is niet voor niets dat AJAX al 1000 dagen geen koploper is geweest. Slaat nergens op.

PostPosted: 23 Jan 2019 13:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
343 wrote:
We hebben nu geen goede tweede keeper.
We hebben nog niet ingespeeld op volgend seizoen.
Eens.

Je moet er niet raar van opkijken als er volgend seizoen 5 of meer spelers vertrekken (De Ligt, De Jong, Onana, Ziyech en Vd Beek). Je weet ook, dat er nu weer gekeken wordt naar je spelers door de prestaties in de CL.

Ook vind het zorgwekkend dat het zeer belangrijke dragende spelers zijn die vertrekken. Met De Ligt en De Jong verdwijnen de belangrijkste spelers uit de as. Die vervang je niet zomaar en al zeker niet een speler als De Jong. Tel daarbij op dat er ook een kans bestaat dat Onana vertrekt en je as is weg.

We hebben 1 goede keeper. Zegt ook genoeg.

Vanuit de jeugd zit er ook weinig aan te komen want de echte grote talenten komen uit een lichting lager (Gravenberch en Unuvar).

En dan kun je wel een zak met geld hebben maar een elftal bij elkaar kopen, is ook zeer moeilijk. Ajax hoeft van mij ook geen onnodige risicos te lopen mbt transfers maar je weet, dat je een hele hoop geld gaat krijgen voor die 2 dus mag je nu best iets doen.

PostPosted: 23 Jan 2019 14:11 

Mochten er zoveel weggaan als gesuggereerd, dan kan je kijken of Ajax er goed op geanticipeerd heeft. Deze winter hebben ze 2 aankopen (Magallan & Traore] voor de toekomst gedaan en 1 is mislukt (Lainez). Dus ze zijn wel degelijk met de toekomst bezig. Iedereen ligt ook langdurig vast. Het is niet zo dat ze zomaar kunnen weglopen.

Als je nu nog een 3-tal opvolgers zou halen, dan geeft dat alleen maar onrust in de selectie. Er kunnen er maar 11 spelen.

PostPosted: 23 Jan 2019 14:25 
Erelid

Ajaciedjuh wrote:
Mochten er zoveel weggaan als gesuggereerd, dan kan je kijken of Ajax er goed op geanticipeerd heeft. Deze winter hebben ze 2 aankopen (Magallan & Traore] voor de toekomst gedaan en 1 is mislukt (Lainez). Dus ze zijn wel degelijk met de toekomst bezig. Iedereen ligt ook langdurig vast. Het is niet zo dat ze zomaar kunnen weglopen.

Als je nu nog een 3-tal opvolgers zou halen, dan geeft dat alleen maar onrust in de selectie. Er kunnen er maar 11 spelen.
Je hebt voor een deel gelijk vind ik. Als Lainez wegvalt, en ze zien geen alternatief die in de winterstop zou moeten komen die zich ook zou moeten aanpassen, dan kun je beter niemand halen en in de zomer verder kijken. Tenzij er nog een speler in de categorie Lainez is die een half jaar aanpassing kan gebruiken en hetzelfde potentieel vertoont om bij ons toekomstige basisspeler te zijn.

Met de keeperspositie hebben ze wel geblunderd vind ik. Lamprou achter Onana is gewoon te mager, en dat is al een heel tijdje duidelijk. Verder staat er een uitstekende selectie, op de meeste punten dubbel bezet.

Al met al zeer tevreden over het werk van Overmars.

PostPosted: 23 Jan 2019 16:40 

Ajaciedjuh wrote:
We zijn geen Engelse topclub, om alle posities 3 dubbel te hebben. Dan komt er pas echt onrust. De samenstelling vd selectie is prima voor Ajax begrippen. Je moet ook ruimte houden voor de jeugd doorstroming.

Daarnaast is ervaring & kwaliteit erbij gekomen, liggen spelers langdurig vast. Dus prima lange termijn beleid :mrgreen: .
We worden alleen slachtoffer van het succes en zul je weer moeten gaan bouwen. Zullen we de komende jaren wel vaker moeten doen hoop ik, want dan hebben we nog steeds succes.
3 Dubbel bezet? Noem me een positie die dat is.
We hebben maar een echte vleugelspeler. Dat Tadic en Ziyech daar nu spelen maakt hen geen vleugelspeler. Jongens als Cerny, Johnsen, Kuhn zijn (nog) te licht.
Bovendien hebben we verschillende jongens in de selectie die het niveau duidelijk niet hebben. Als je bijv. Kristensen ziet is dat toch triest dat hij bij ons speelt.
En over de doelman maar te zwijgen. Is idioot dat men na 1,5 jaar erachter komt dat de tweede man niet goed genoeg is. Over zijn lengte maar te zwijgen. Lamprou komt letterlijk en figuurlijk tekort.

PostPosted: 23 Jan 2019 18:59 

renemar wrote:
Ajaciedjuh wrote:

3 Dubbel bezet? Noem me een positie die dat is.
We hebben maar een echte vleugelspeler. Dat Tadic en Ziyech daar nu spelen maakt hen geen vleugelspeler. Jongens als Cerny, Johnsen, Kuhn zijn (nog) te licht.
Bovendien hebben we verschillende jongens in de selectie die het niveau duidelijk niet hebben. Als je bijv. Kristensen ziet is dat toch triest dat hij bij ons speelt.
En over de doelman maar te zwijgen. Is idioot dat men na 1,5 jaar erachter komt dat de tweede man niet goed genoeg is. Over zijn lengte maar te zwijgen. Lamprou komt letterlijk en figuurlijk tekort.
Ik zou zeggen lees het nog eens rustig. :mrgreen:

PostPosted: 23 Jan 2019 20:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
En wat gaat Overmars met die 75 miljoen doen? Hij moet nu wel een deel daarvan investeren.

Post new topic  Reply to topic  [ 1128 posts ]  Previous   1 38 39 40 41 42 46  Next

All times are UTC+01:00