Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 53 posts ]  Previous   1 2 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: Sergiño Dest
PostPosted: 15 Aug 2019 10:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Christian Chivu
Ontwikkeling van Dest is ook cruciaal voor Mazraoui. Want die moet óf nog 1 jaar op rechtsback spelen en dan verkocht worden, óf zich nu echt richten op de RCM positie. Tijd voor Nous om stappen te gaan maken.

PostPosted: 15 Aug 2019 10:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Stormrage wrote:
De laatste aankoop voor de basis was Ogararu in 2006?
Bruno Silva in 2007. Voor de rest kan ik mij ook niet spelers herinneren die gehaald zijn voor de basis. Kun je Kristensen meerekenen?

PostPosted: 15 Aug 2019 12:47 

Dest wordt imo onze RB. Heeft alles om een moderne back te zijn.

PostPosted: 15 Aug 2019 16:06 
Erelid

Seizoenskaart: 125
Was uiteraard soms nog wat ongelukkig, maar corrigeerde zo ongeveer elke fout van zichzelf (of van Nous op het middenveld) met zijn felheid en snelheid.

PostPosted: 28 Aug 2019 19:06 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Opgeroepen voor Team USA. Dus het grote Amerikaanse elftal.
https://www.goal.com/nl/nieuws/ajax-tal ... mm48ichiom

PostPosted: 28 Aug 2019 19:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Opgeroepen voor Team USA. Dus het grote Amerikaanse elftal.
https://www.goal.com/nl/nieuws/ajax-tal ... mm48ichiom
Voor Ajax maakt het niet uit, misschien zelfs wel goed met het nieuwe kantoor in New York ( Pierie en Pynadath kunnen ook voor de USA kiezen ). Heeft ook altijd de jeugdduels daar gespeeld dus zal me niets verbazen dat hij gewoon daar gaat spelen.

PostPosted: 28 Aug 2019 23:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Matthijs de Ligt
Droomaankoop: Luis Suarez
Gaan we nog veel van horen dit seizoen. Trabelsi-achtige stoomtrein, maar dan met beter verdedigend inzicht. Ben benieuwd naar zijn ontwikkeling.

PostPosted: 28 Aug 2019 23:28 
Erelid

Speelde vandaag erg sterk! Vond tot noch toe zijn voorzet vaak ondermaats en soms ook zijn keuzes in het veld, maar het eerste heeft ie vandaag nauwelijks gebruikt en het tweede was prima. Mooie rol ook bij de 2-0.

PostPosted: 29 Aug 2019 04:55 

Mazraoui gaat het nog lastig krijgen om weer terug in de basiself te komen.

PostPosted: 29 Aug 2019 08:41 

Prima gespeeld. Na Ziyech de beste. Is geen enkele aanleiding hem er weer uit te halen.

PostPosted: 29 Aug 2019 11:49 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Prima pot. Lekker laten staan ipv Mazraoui.

PostPosted: 02 Sep 2019 14:17 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Goed bezig KNVB, na Ziyech misloop je weer een potentiële basisklant voor Oranje...

https://twitter.com/SN_Clickbait/status ... 50981?s=09

PostPosted: 02 Sep 2019 14:32 

rebuah wrote:
Goed bezig KNVB, na Ziyech misloop je weer een potentiële basisklant voor Oranje...

Snap echt niet waar ze mee bezig zijn bij de KNVB. Het is niet dat we zo geweldig zitten in de rechtsbacks, en als je ziet welke namen er zijn opgeroepen voor Jong Oranje. Het is echt on-ge-lofelijk.

PostPosted: 02 Sep 2019 15:21 

Snake wrote:
rebuah wrote:

Snap echt niet waar ze mee bezig zijn bij de KNVB. Het is niet dat we zo geweldig zitten in de rechtsbacks, en als je ziet welke namen er zijn opgeroepen voor Jong Oranje. Het is echt on-ge-lofelijk.
Zou wel opportunistisch zijn om hem nu ineens op te roepen. Is volgens mij toch wel langer een groot talent? Maar nog nooit opgeroepen voor een elftal.

PostPosted: 02 Sep 2019 15:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Dest is in zijn jeugd ook uitgekomen voor de nationale elftallen van de VS. Ook recent op dat eindtoernooi. Dus ik zou hem lekker voor dat land laten spelen. Als Marokkaanse jongens voor nationale jeugdelftallen van Oranje spelen en vervolgens voor Marokko kiezen lopen we hier ook met zijn allen te zeiken. En Dest doet het verrassend goed op rechtsback, maar is (of wordt) hij zoveel beter dan Janmaat, Veltman, Karsdorp, Tete, Dumfries, Hateboer en weet ik het wat we allemaal op rechtsback hebben gehad. Lood om oud ijzer als je het mij vraagt.

PostPosted: 02 Sep 2019 15:31 

Dest is in zijn jeugd ook uitgekomen voor de nationale elftallen van de VS. Ook recent op dat eindtoernooi. Dus ik zou hem lekker voor dat land laten spelen. Als Marokkaanse jongens voor nationale jeugdelftallen van Oranje spelen en vervolgens voor Marokko kiezen lopen we hier ook met zijn allen te zeiken. En Dest doet het verrassend goed op rechtsback, maar is (of wordt) hij zoveel beter dan Janmaat, Veltman, Karsdorp, Tete, Dumfries, Hateboer en weet ik het wat we allemaal op rechtsback hebben gehad. Lood om oud ijzer als je het mij vraagt.
Als Karsdop fit blijft dan missen we niet zo veel aan Dest nationaal gezien. Gelijksoortige spelers.

PostPosted: 02 Sep 2019 17:00 

DeRuit wrote:
Snake wrote:
rebuah wrote:

Zou wel opportunistisch zijn om hem nu ineens op te roepen. Is volgens mij toch wel langer een groot talent? Maar nog nooit opgeroepen voor een elftal.
Dus omdat het opportunistisch is moeten we Dest maar laten lopen? Vind ik echt een non-reden. Als je breed zit in je talentvolle backs kan ik dat nog begrijpen... maar ze roepen Floranus, Teze en Zeefuik op en Dest niet :lol:
DeRuit wrote:
Als Karsdop fit blijft dan missen we niet zo veel aan Dest nationaal gezien. Gelijksoortige spelers.
Karsdorp is 24, Dest is 18. Karsdorp heeft ook niet het eeuwige leven he, nog los van dat concurrentie goed is om het hoogste uit spelers te halen. Het is ook een beetje krom als ik zou zeggen dat als V/d Beek fit blijft, we niet zoveel hebben aan Unuvar.

Last edited by Snake on 02 Sep 2019 17:02, edited 1 time in total.

PostPosted: 02 Sep 2019 17:11 

Dest wilde best nadenken over Oranje he. Die had zelf helemaal geen keuze gemaakt, ondanks dat hij altijd voor de VS heeft gespeeld. Die Marokkanen zijn allemaal in NL geboren - net als Dest - dus snap wel dat mensen daar hun kritiek op hebben.

Met zo'n insteek ga je er niet snel op vooruit nee. "Hij zal wel niet beter worden dan Veltman, Karsdorp, etc.", dus laat maar lopen. Je weet toch nooit hoe die jongen zich gaat ontwikkelen? Unuvar ook maar voor Turkije laten spelen? En Ihattaren voor Marokko?

Je moet als bond de drang hebben om je talentenpool binnenboord te houden. Onze vijver is al minder groot dan Duitsland en Spanje, dus binnenboord houden wat kan en dan vanzelf zien hoe ze zich ontwikkelen. Bij voorbaat laten lopen getuigt niet echt van ambities.

PostPosted: 02 Sep 2019 18:49 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Snake wrote:
Dest wilde best nadenken over Oranje he. Die had zelf helemaal geen keuze gemaakt, ondanks dat hij altijd voor de VS heeft gespeeld. Die Marokkanen zijn allemaal in NL geboren - net als Dest - dus snap wel dat mensen daar hun kritiek op hebben.
Dat is ook prima. En de KNVB moet er ook werk van maken. Ik bedoel meer dat ze die jongen niet onder druk moeten zetten en de keus met zijn hart moet laten maken. We moeten er namelijk niet vreemd van opkijken als hij voor de VS kiest aangezien die hem al jarenlang selecteren en de kans geven.
Met zo'n insteek ga je er niet snel op vooruit nee. "Hij zal wel niet beter worden dan Veltman, Karsdorp, etc.", dus laat maar lopen. Je weet toch nooit hoe die jongen zich gaat ontwikkelen? Unuvar ook maar voor Turkije laten spelen? En Ihattaren voor Marokko?
Zie het bovenstaande. Ik vind hem nu nog niet direct beter dan die namen. Kan hij mogelijk wel worden. Maar op dit moment vind ik het geen must have. Daarom niet geforceerd selecteren voor het GROTE Oranje. Bij Jong Oranje zou hij wel eens mogen zitten, dat zou niet vreemd zijn. Maar goed, dat is niet bepalend voor zijn interlandcarriere. Dat is niet bindend.
Je moet als bond de drang hebben om je talentenpool binnenboord te houden. Onze vijver is al minder groot dan Duitsland en Spanje, dus binnenboord houden wat kan en dan vanzelf zien hoe ze zich ontwikkelen. Bij voorbaat laten lopen getuigt niet echt van ambities.
Laten lopen niet. Maar net als met Yildirim of El Ghazi een jongen maar selecteren om hem 'vast binnen te hebben' vind ik ook niet chique. Zorg eerst dat die jongens goed genoeg zijn en laat ze dan zelf de keuze maken zonder ze onder druk te zetten. Bijvoorbeeld door ze heel vroeg te selecteren of in de media uitspraken te doen.

PostPosted: 05 Sep 2019 18:45 
Beheerder

KNVB wil snel met Ajacied Dest om tafel
https://www.vi.nl/nieuws/knvb-wil-snel- ... t-om-tafel#_=_

PostPosted: 06 Sep 2019 08:25 

Ik vind het volkomen logisch als die jongen voor Amerika kiest. Nederland heeft hem altijd links laten liggen. Je zag op z'n laatst bij de O19 al zijn potentie. Hij moest daar op verschillende plekken spelen en overal voldeed hij. Je zag zijn technische bagage, snelheid, prima wedstrijdmentaliteit.
Nederland had veel eerder actie moeten ondernemen. Hij speelde nota bene onder de neus van de keuzeheren.
Amerika heeft hem gezien en op waarde geschat. Oud speler Dave vd Bergh speelde daar naar verluidt weliswaar een rol in, maar toch.

PostPosted: 06 Sep 2019 11:24 

343 wrote:
KNVB wil snel met Ajacied Dest om tafel
https://www.vi.nl/nieuws/knvb-wil-snel- ... t-om-tafel#_=_
'Het is niet zo dat wij Dest pas hebben gezien nu hij een paar wedstrijden in Ajax 1 heeft gespeeld. Ik heb vorig jaar misschien wel vijftien wedstrijden van Jong Ajax gezien waar hij bijna altijd meedeed. Het is niet zo dat Dest nu opeens uit de lucht komt vallen', aldus de trainer van Jong Oranje.
Maakt het nog schandaliger dat hij nooit eerder is opgeroepen. Vorig jaar ontwikkelde hij zich al goed. Nu USA hem overhevelt gaan de alarmbellen ineens af bij de KNVB.

Maarja, V/d Looi..... hoop ook niet dat hij de gesprekken met Dest moet gaan voeren.

PostPosted: 07 Sep 2019 12:34 

Iemand Dumfries gister zien spelen? Hoe kun je nou toch zeggen dat we Dest niet nodig hebben :lol: Elke talentvolle rechtsback moet je hier zien te houden. Veruit de zwakste positie bij NL.

PostPosted: 10 Sep 2019 16:34 
Beheerder

De Telegraaf: AJAX heeft Dest een nieuw contract voorgelegd.
https://www.voetbal4u.com/2019/09/10/ma ... -bij-ajax/

PostPosted: 13 Sep 2019 14:10 
Beheerder

Nu tot 2022 bij AJAX.
https://www.ajaxinside.nl/ajax-selectie ... lers-niet/

Post new topic  Reply to topic  [ 53 posts ]  Previous   1 2 3  Next

All times are UTC+02:00