Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1724 posts ]  Previous   1 65 66 67 68 69
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Jong Ajax
PostPosted: 24 Jan 2020 11:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
marx wrote:
NEC zal gehakt maken van de jochies, zeker nu een groot deel deze week voor de beker gaat spelen tegen Spakenburg.
Niet zozeer alleen NEC maar als je soms ziet hoe makkelijk dit elftal overeind blijft, vraag ik me af hoe andere clubs als Cambuur bv zich zo makkelijk laten piepelen door spelers van 17-18 en 19 jaar.

Ajax kiest voor het opleiden dus zullen zeker na het vertrek van Kuhn en Bande nog meer jeugd ingepast worden. Hanssen, Taylor en Unuvar zullen veel minuten gaan maken.

PostPosted: 24 Jan 2020 19:34 
Erelid

Voorin Timber, Brobbey en Danilo. Weinig diepgang en snelheid voorin. Zeker als je onder druk komt staan, kan dit weleens opbreken.

Hopelijk zien we Hansen nog.

PostPosted: 24 Jan 2020 20:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
marx wrote:
Het blijft een vreemde competitie die KKD. Zo'n jeugdig Ajax met veel wisselingen per wedstrijd staat gewoon bovenaan terwijl het niet overloopt van kwaliteit.

Dordrecht speelde heel compact en dan zie je toch ook, dat je snelle diepgaande buitenspelers mist. Timber vind ik niet echt een buitenspeler en Unuvar vult die positie ook anders in.

Verder weinig uitblinkers al vind ik dat Schuurs dit nivo wel ontstegen is. Speelt gewoon heel sober en solide met een paar geweldige crosballen. Iets wat je bij Ajax weleens mist.
De back Timber kan weleens sneller bij de selectie komen want Mazraoui en Dest overtuigen mij nog niet. Pierie speelde misschien wel zijn beste wedstrijd en Castillo ontwikkelt zich prima.

Terheide is gewoon opvulling en Tayler draait ook makkelijk mee. Verder vond ik Mendez ook positief opvallen. Goed oog voor positie en de vrije man. Ook heel ijverig. Dit is ook zijn beste positie.

Voorin erg karig. Unuvar had het ook niet en Danillo had een totale offday. Brobbey viel beter in.
Wie mij opviel, was Danzell Gravenberch. Een heel beroerde verdediger, zelden eentje slechter gezien als Danzell, maar als spits kan ie nog prima mee. Jong Ajax zal trouwens na vrijdag niet meer bovenaan staan. NEC zal gehakt maken van de jochies, zeker nu een groot deel deze week voor de beker gaat spelen tegen Spakenburg.
Gehakt? Jong Ajax maakt gehakt van NEC, en dat met een matige opstelling.

Gelukkig voor NEC staat Pierie erin.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 24 Jan 2020 21:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Wat een wereldgoal van Brobbey. Als Barca deze maakt gaat het de hele wereld over.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 24 Jan 2020 22:01 

Pierie weer zwak. Voegt niks toe bij Jong AJAX. Dat utrecht hem maar komt halen. Castillo vandaag ondermaats.
Ze hadden natuurlijk moeten winnen. Hansen moet voorlopig bij O19 gaan spelen. Het doorschuiven van spelers lijkt wel een obsessief doel. Ze slaan door.

PostPosted: 24 Jan 2020 23:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
renemar wrote:
Pierie weer zwak. Voegt niks toe bij Jong AJAX. Dat utrecht hem maar komt halen. Castillo vandaag ondermaats.
Ze hadden natuurlijk moeten winnen. Hansen moet voorlopig bij O19 gaan spelen. Het doorschuiven van spelers lijkt wel een obsessief doel. Ze slaan door.
NEC had moeten winnen. Kansen genoeg gehad om in de slotfase de wedstrijd naar zich toe te trekken. Musaba was onstuitbaar en invaller Velikonja overklaste het centrale verdedigingsduo. Als NEC niet zo vreselijk laf had gespeeld in de eerste helft, was het een ruime overwinning voor NEC geworden.

PostPosted: 25 Jan 2020 08:56 

marx wrote:
renemar wrote:
NEC had moeten winnen. Kansen genoeg gehad om in de slotfase de wedstrijd naar zich toe te trekken. Musaba was onstuitbaar en invaller Velikonja overklaste het centrale verdedigingsduo. Als NEC niet zo vreselijk laf had gespeeld in de eerste helft, was het een ruime overwinning voor NEC geworden.
Weer een bevestiging, jij kraamt louter onzin uit. Nec werd een groot deel van de wedstrijd voor joker gezet. En dat in eigen huis. Pauperelftal dat zeker niet gaat meedoen om de bovenste plaatsen. Havanna aan de Waal verdient niet beter.

PostPosted: 25 Jan 2020 16:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Pff... ik noem een Dirkie Proper, een Bartje van Rooij, een Antony Musaba, een Ole Romeny. Producten van de florerende voetbalschool van NEC. Die kunnen moeiteloos de Amsterdamse leeftijdsgenoten aan.

PostPosted: 25 Jan 2020 17:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Toby, geef die man een ban aub.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 25 Jan 2020 17:21 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Stormrage wrote:
Toby, geef die man een ban aub.
:mrgreen: Marx is een trol. Dat weet iedereen. Gewoon niet op reageren, Sjaak.
Ik vind hem wel humoristisch.

PostPosted: 25 Jan 2020 20:07 
Erelid

Ik lees z'n scherpe posts ook graag ;-).

PostPosted: 03 Feb 2020 20:45 
Beheerder

Zou goed kunnen dat een paar Jong AJAX-spelers op zondag bij AJAX 1 op de bank zitten.

PostPosted: 03 Feb 2020 20:48 
Erelid

343 wrote:
Zou goed kunnen dat een paar Jong AJAX-spelers op zondag bij AJAX 1 op de bank zitten.
Zeker. Ik zou op zeker Danilo meenemen als optie als buitenspeler, die mis je wel om in te brengen. Daarnaast zou ik Castillo ook gewoon op de bank zetten, want we hebben geen eens een linksback op de bank.

Daarnaast vind ik Taylor nu al een betere voetballer dan Marin. Vind ik verder dat een Ünüvar wel op de bank mag zitten in plaats van een Siem de Jong.

PostPosted: 03 Feb 2020 20:53 
Beheerder

Vergeet Brobbey niet. Sterk en snel.

Zie in Mitchell van der Gaag ook steeds meer als een goede vervanger voor Ten Hag.

PostPosted: 03 Feb 2020 20:55 
Erelid

343 wrote:
Vergeet Brobbey niet. Sterk en snel.

Zie in Mitchell van der Gaag ook steeds meer als een goede vervanger voor Ten Hag.
Inderdaad, met Traoré en Brobbey hoef je Huntelaar niet tegen zo'n megasalaris te gaan verlengen.

Ik vind Van der Gaag geen serieuze kandidaat vooralsnog. Beetje het Keizer-gevoel bij.

PostPosted: 03 Feb 2020 20:58 
Beheerder

Ik totaal niet. Is bijzonder hoe goed hij zijn team laat voetballen. Heeft al 15 jaar ervaring als jeugdopleider en trainer. Met goede assistenten er omheen kan het zeker.
Of schuif Van der Gaag zelf door als assistent.

PostPosted: 03 Feb 2020 21:21 
Beheerder

Unuvar...
https://twitter.com/AjaxYA/status/1224427829145886725

Pierie on the other hand... :roll:
Heeft nog heel veel te leren. Als hij het al zal leren.

PostPosted: 03 Feb 2020 21:25 
Erelid

Promes er dus weer weken uit.

Ik vind dat Unuvar en Danilo naar de eerste selectie moeten om in ieder geval in te kunnen vallen. Qua power en belasting kunnen ze het misschien nog niet aan, maar voor een half uurtje invallen heeft vooral Unuvar ruimschoots de technische capaciteiten WEL.

PostPosted: 03 Feb 2020 21:39 
Beheerder

Over power gesproken. Brobbey.
https://twitter.com/AjaxYA/status/1224430326539223041

Zeker is dat sommige spelers van Jong AJAX zullen doorschuiven naar AJAX 1. Spelers als Veltman en Huntelaar kun je zo vervangen.

PostPosted: 04 Feb 2020 08:14 

Gisteren een prima Jong AJAX gezien. Met name de eerste helft was genieten. De tweede helft minder maar dat de eerste helft was dan ook van een heel hoog niveau. Een ruststand van 6-0 was conform spelbeeld geweest. Pierie was weer een van de mindere. Belachelijke overtreding die hij maakt bij die terechte rode kaart.
Unuvar, Taylor, Brobbey en Hansen worden vaak genoemd maar ik kan ook enorm genieten van de gebr. Timber. Technisch prima, snel, fysiek sterk en leggen durf in hun spel.
Hansen zou ik nog bij de O19 laten spelen.

PostPosted: 04 Feb 2020 11:11 
Erelid

Inderdaad eerste helft was Ajax heel goed terwijl ook Jong Ajax eigenlijk behoorlijk vleugellam is.
Alleen al de klasse van Unuvar op links is genieten. Op rechts staat Danilo maar dat is geen buitenspeler. Vult dit op zijn manier in maar weet niet of hij hiervoor al goed genoeg is om bv tegen Utrecht te spelen. Danilo heeft een flinke blessure gehad maar ik vind het altijd wel iets hebben. Alleen met Traore en Brobbey zal hij het heel moeilijk krijgen. Wel een luxe dat je 3 goede jeugdspitsen hebt.

Mij valt de laatste tijd Timber op die achterin speelt. Of hij nu back speelt of centraal achterin, hij speelt gewoon heel erg goed. Rustig aan de bal maar verdedigend ook sterk.
De andere Timber wordt vaak gebruikt op de open plekken. Staat weleens voorin als buitenspeler maar is toch het beste als nr 6 in mijn ogen.

De verdediger Timber kan weleens bij de selectie zitten komende zondag zeker ook als Mazraoui een extra optie voorin wordt.

Wat goed is komt snel maar of je Unuvar nu al naar het eerste moet halen. Soms denk je dat hij (nog) te klein is en fysiek mist maar soms zie je hem ook zo makkelijk wegdraaien en steeds de meester blijft over de situatie.

Inderdaad een belachelijke overtreding van Pierie. Juist hij - met zijn ervaring - mag zo'n overtreding daar op dat moment nooit maken. Het is duidelijk te zien, dat Pierie moeite heeft met zijn situatie. Schuurs ging hier beter mee op.

PostPosted: 04 Feb 2020 11:23 
Erelid

Moet je ook die Unuvar als een gek zien meeverdedigen op 1.05 en 3.35. En uit beide verdedigende acties komt een doelpunt voort. Prachtig om te zien en weet dus ook wat er bij balverlies wordt gevraagd.

https://www.youtube.com/watch?v=TBQuJRVO63Y

PostPosted: 10 Feb 2020 21:47 

Tegen GEA top, vandaag flop. Dat het wisselvallig is lijkt mij met zo'n jong team wel logisch maar zo'n verval is niet te accepteren.

PostPosted: 17 Feb 2020 17:41 
Beheerder

1 minuut stilte vandaag.... :cry:
viewtopic.php?f=45&t=147&p=159488#p159488

Post new topic  Reply to topic  [ 1724 posts ]  Previous   1 65 66 67 68 69

All times are UTC+01:00