Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 51 posts ]  Previous   1 2 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: Jurgen Ekkelenkamp
PostPosted: 20 Apr 2018 11:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
renemar wrote:
Imo heeft hij kwaliteit. Scoort ook veel bij O19. Inderdaad speelt hij een beetje zoals Litmanen.
Toch vind ik het onverstandig wat Ten Hag doet. Je kweekt verwachtingen bij zo'n jongen. Die moet na dit seizoen zeker nog 2 jaar bij Jong AJAX spelen. Door hem nu al te laten debuteren wordt hij mss. wel ongeduldig.
Je ziet aan Kluivert wat dat te vroeg brengen voor een gevolgen heeft. Die speelt al maanden werkelijk dramatisch. Je speelt gewoon met 10 man. Een aanfluiting. Waarom heeft hij Jong AJAX overgeslagen. Doordat Younes is weggejaagd door Ten Hag heeft hij ook geen concurrent.
Niet goed voor AJAX, niet goed voor Kluivert. Het ergste is nog dat hij totaal geen zelfreflectie heeft.
Kluivert draait een minder seizoen. En ja hij had een concurrent moeten hebben, maar ik denk niet dat Younes dat geweest was. Die speelde ook niet goed (meer).
Dat Ten Hag hem heeft weggejaagd is natuurlijk onzin. Hij wilde in de zomer al een transfer, kreeg deze niet. Zou in de winter weggaan, heeft wel of niet samen met Napoli spelletjes zitten spelen en is wel of niet door Napoli gepiepeld en is pas toen verbannen. Dat Richarlison er niet is komt ook niet door Overmars vermoed ik.

PostPosted: 20 Apr 2018 16:00 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
Imo heeft hij kwaliteit. Scoort ook veel bij O19. Inderdaad speelt hij een beetje zoals Litmanen.
Toch vind ik het onverstandig wat Ten Hag doet. Je kweekt verwachtingen bij zo'n jongen. Die moet na dit seizoen zeker nog 2 jaar bij Jong AJAX spelen. Door hem nu al te laten debuteren wordt hij mss. wel ongeduldig.
Je ziet aan Kluivert wat dat te vroeg brengen voor een gevolgen heeft. Die speelt al maanden werkelijk dramatisch. Je speelt gewoon met 10 man. Een aanfluiting. Waarom heeft hij Jong AJAX overgeslagen. Doordat Younes is weggejaagd door Ten Hag heeft hij ook geen concurrent.
Niet goed voor AJAX, niet goed voor Kluivert. Het ergste is nog dat hij totaal geen zelfreflectie heeft.
Kluivert draait een minder seizoen. En ja hij had een concurrent moeten hebben, maar ik denk niet dat Younes dat geweest was. Die speelde ook niet goed (meer).
Dat Ten Hag hem heeft weggejaagd is natuurlijk onzin. Hij wilde in de zomer al een transfer, kreeg deze niet. Zou in de winter weggaan, heeft wel of niet samen met Napoli spelletjes zitten spelen en is wel of niet door Napoli gepiepeld en is pas toen verbannen. Dat Richarlison er niet is komt ook niet door Overmars vermoed ik.
Younes is imo in alle opzichten beter dan (de huidige) Kluivert. Ten Hag zette Younes te kakken tegen Heerenveen, zette hem voor 2 weken terug naar Jong AJAX. Toen binnen die twee weken Ten Hag hem sommeerde aan een training van het eerste mee te doen weigerde hij dat. Lijkt mij logisch. Eerst terugzetten en vervolgens hem weer opeisen. Totaal geen logica.
Dat met Richarlison ben ik met je eens. Dat komt op het conto van Van Duivenbode.

PostPosted: 20 Apr 2018 17:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Misschien verdachten ze hem al van het piepelen van Ajax dus laten ze hem even invallen om te kijken of hij dat wil of niet. Hem testen dus. Het is op zich wel een beloning omdat hij dan ook een winstpremie en dergelijke krijgt ( waarschijnlijk ). Als jouw baas je 2 minuten voor je werkdag vraagt om koffie te halen en je daar ook nog 100 euro voor geeft zeg je toch ook geen nee? wetende dat je gewoon je normale tijd weer naar huis kan.

Dat terughalen lijkt mij gewoon een handreiking, net als de test om te zien wat hij wil.

PostPosted: 20 Apr 2018 17:46 

DeRuit wrote:
misschien verdachten ze hem al van het piepelen van Ajax dus laten ze hem even invallen om te kijken of hij dat wil of niet. Hem testen dus. Het is op zich wel een beloning omdat hij dan ook een winstpremie en dergelijke krijgt ( waarschijnlijk ). ALs jou baas je 2 minuten voor je werkdag vraagt om koffie te halen en je daar ook nog 100 euro voor geeft zeg je toch ook geen nee? wetende dat je gewoon je normale tijd weer naar huis kan.

Dat terughalen lijkt mij gewoon een handreiking, net als de test om te zien wat hij wil.
Vanuit hem gezien is het natuurlijk fantastisch.

PostPosted: 10 Apr 2019 23:11 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Opvallend CL-debuut van Ekkeltje. ;)
https://twitter.com/wlaatje/status/1116082488219262977

PostPosted: 11 Apr 2019 08:39 

Uitstekend gedaan. Wel opvallend hoe Ronaldo weg kon lopen. Wat een demarrage.
Raar dat een overtreding de beste actie van een speler is. :D

PostPosted: 11 Apr 2019 20:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik zie het eigenlijk (nog) niet zo, het bijzondere aan Ekkelenkamp. In de hele wedstrijden die ik van hem heb gezien - toegegeven, nog geen twee handen vol - vond ik het eigenlijk niet zo veel. Wel op hem gelet omdat Ten Hag hem al eerder speeltijd gunde of op de bank erbij nam, maar hij is me nooit echt positief opgevallen. Mocht ook al vroeg mee op trainingskamp. Scoorde in de B- en A-junioren destijds echt heel veel, bij Jong nu wat minder. Ook staat hij daar ook niet meer als '10' opgesteld. Verder vind ik het vooral een speler met veel loopvermogen en diepgang, geen technisch heel vaardige speler. En dat laatste type speler geniet toch mijn persoonlijke voorkeur.

Maar laat ik vooral niet zuur klinken. Ik vind dat hij het gisteren verdienstelijk deed, eigenlijk ook direct het beste wat ik gezien heb van hem in Ajaxshirt. Jammer dat hij zijn debuut niet tot droomdebuut wist te kronen met een doelpunt. Het lijkt me wel een intelligente jongen, maakte een goede overtreding.

PostPosted: 11 Apr 2019 21:55 

Leuk voor hem gisteren maar ik kan mij niet voorstellen dat hij ooit een basisspeler voor het eerste wordt.

PostPosted: 12 Apr 2019 08:55 
Beheerder

Ekkelenkamp....we kennen hem en zijn vader al een tijdje van ons vorige forum. :smileajax:
http://www.ajaxfans.net/forum/viewtopic ... =17#204740

Heel RTL-artikel over Ekkel.
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... -omniworld

PostPosted: 13 Apr 2019 14:50 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Leuk voor Peter.
Ik weet niet of hij een vaste kracht word bij Ajax, maar deze jongen is goed genoeg voor de eredivisie.

PostPosted: 13 Apr 2019 20:36 
Beheerder

(Nog) niet goed genoeg voor de basis. Ziet het spel wel goed soms, maar geeft ook teveel pasjes bij spelers die in de as in de dekking staan. Ontstonden meerdere keren gevaarlijke momenten daardoor. Een betere ploeg had dat beter uitgespeeld.

PostPosted: 14 Apr 2019 10:49 

343 wrote:
(Nog) niet goed genoeg voor de basis. Ziet het spel wel goed soms, maar geeft ook teveel pasjes bij spelers die in de as in de dekking staan. Ontstonden meerdere keren gevaarlijke momenten daardoor. Een betere ploeg had dat beter uitgespeeld.
Inderdaad. Tegen een betere tegenstander zakt hij enorm door het ijs. Gisteren leek het soms nog wat omdat hij nooit onder druk kwam. Die paar keer dat het wel gebeurde zag je zijn tekortkomingen goed. Wordt imo nooit een basisspeler.
Ik vind het onbegrijpelijk dat hij zoveel speeltijd krijgt. Vraag me ook af wat er met Gravenberch aan de hand is. Geblesseerd? Is in aanleg natuurlijk een veel betere speler.

PostPosted: 14 Apr 2019 14:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Gravenberch is 16, laat hem eerst nog maar even in Jong Ajax spelen. Of wil je dat hij op z'n 18e al verkocht wordt?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 Apr 2019 14:50 

Helemaal niet. Als je eerdere posts van mij had gelezen zou je weten dat ik daar niet voor ben.
Het ging mij alleen om de kwaliteit van Ekkelenkamp.
En omdat Gravenberch al eerder speeltijd heeft gekregen.

PostPosted: 14 Apr 2019 16:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik weet dat je daar fel op tegen bent, maar dat is wel wat je gaat krijgen als Gravenberch nu al meer/veel minuten zou gaan maken. Dus dan zou ik naar andere spelers kijken als alternatief.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 Apr 2019 20:18 

Ik was er altijd voorstander van om talenten zo vroeg mogelijk in het eerste te gooien, maar de veranderende markt dwingt ons deze benadering te heroverwegen.

Als je er vanuit gaat dat toptalenten maximaal 2-3 seizoenen voor Ajax 1 zullen spelen (en dat is nog vrij hoog ingeschat), dan heb ik liever dat ze dit van hun 19e tot 21e doen, dan van hun 17e tot 19e.

PostPosted: 14 Apr 2019 21:07 
Erelid

De Ligt.

PostPosted: 14 Apr 2019 21:35 

AFCA Niels wrote:
De Ligt.
Cruijff.

Spelers van dergelijk uitzonderlijk kaliber, die al op hun 18e een dragende kracht zijn voor Ajax 1, die moeten we natuurlijk zo snel mogelijk in de basis zetten. Daar hebben we zelf profijt van.

Dat zijn echter extreme uitzonderingen. De meeste talenten zijn op hun achttiende vooral een 'belofte' voor de toekomst, in plaats van een dragende kracht. Helaas is het zo dat ze in de huidige markt die belofte niet bij Ajax zullen inlossen, maar in het buitenland.

Voor de meeste talenten geldt vandaag de dag dat hoe eerder we ze veel minuten laten maken in het eerste, hoe eerder heel Europa over elkaar zal rollen om deze jongens weg te halen, hoe eerder ze door hype, media, geld en zaakwaarnemers naar het buitenland gepusht worden, en hoe eerder ze, gemiddeld, zullen vertrekken, zonder dat ze substantieel hebben bijgedragen aan ons elftal.

Daar hebben we als Ajax zijnde helemaal niets aan. Dus ook al gaat dit tegen de clubtradities in, in ons eigen belang moeten we in de toekomst voorzichtiger worden om aanstormende talenten al heel vroeg veel speeltijd in Ajax 1 te 'gunnen'. Laat ze maar liever rijpen in Jong Ajax, vertraag het traject, zodat we er zelf ook nog wat aan hebben.

Ik vind Justin Kluivert een goed voorbeeld. Stel dat we hem vorig jaar lekker in Jong Ajax hadden laten warmdraaien, dan hadden we hem dit jaar als stand-in achter Tadic, Ziyech en Neres kunnen gebruiken, en dan hadden we voor volgend jaar een waarschijnlijk bekwamere speler in de basis kunnen opstellen dan in 2017/18.

PostPosted: 15 Apr 2019 08:47 

seb4 wrote:
Ik was er altijd voorstander van om talenten zo vroeg mogelijk in het eerste te gooien, maar de veranderende markt dwingt ons deze benadering te heroverwegen.

Als je er vanuit gaat dat toptalenten maximaal 2-3 seizoenen voor Ajax 1 zullen spelen (en dat is nog vrij hoog ingeschat), dan heb ik liever dat ze dit van hun 19e tot 21e doen, dan van hun 17e tot 19e.
Daar komt bij dat het gat tussen jonge talenten en het eerste groter wordt naarmate het niveau van het eerste hoger wordt.

PostPosted: 15 Apr 2019 09:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Zlatan
De Ekkel speelde in mijn ogen ook een goede wedstrijd. Hij heeft geen uitstraling, zijn naam vind ik ook niet 'geil' maar hij valt mij tot op heden zeker niet tegen.

PostPosted: 15 Apr 2019 10:50 

Brasil wrote:
De Ekkel speelde in mijn ogen ook een goede wedstrijd. Hij heeft geen uitstraling, zijn naam vind ik ook niet 'geil' maar hij valt mij tot op heden zeker niet tegen.
Was tegen Excelsior. Had ook 2 keer heel gevaarlijk balverlies. Tegen een beetje tegenstander wordt dat afgestraft. Heb sowieso mijn twijfels maar als hij al kans maakt heeft hij nog wel een tijdje nodig.

PostPosted: 15 Apr 2019 11:04 

Ajax speelt inmiddels zo goed dat dit soort jongens probleemloos kunnen meedraaien, zeker in dit soort wedstrijden. Kiki Musampa draaide ook ooit prima mee tegen Real Madrid. Ten Hag kan gerust mensen als Lang en Ekkelenkamp opstellen tegen Groningen.

PostPosted: 15 Apr 2019 11:09 

Vond dat je wel goed kon zien waar hij goed in is, en waar hij minder in is. In balbezit zeer vaardig, goede aanname, draait snel open, durft ook echt voor de verticale pass te kiezen, ziet mogelijkheden, oogt technisch vaardig (minder zware poten dan V/d Beek bijv.). Verdedigend vond ik hem best wel matig. Zag je ook goed bij de 2e tegengoal. Gaat hij 2 keer de fout in, terwijl hij bijv. de voorzet eruit kan halen maar steekt dan heel slapjes alleen z'n poot wat uit. Dat mag allemaal wel wat overtuigender. Vond zijn positionering en afstemming op V/d Beek ook matig. Hij zwom veel.

PostPosted: 15 Apr 2019 12:15 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
Speelde hij in de A-jeugd ook niet veel meer op de 10 of op zijn minst in veel aanvallendere rol? Dan is het logisch dat hij nog stappen moet blijven maken als hij in een controlerende rol moet gaan spelen, zeker in Ajax 1. Want tegenover jong Ajax is dat qua niveau wel een enorm verschil.

PostPosted: 15 Apr 2019 15:42 
Erelid

seb4 wrote:
Cruijff.

Spelers van dergelijk uitzonderlijk kaliber, die al op hun 18e een dragende kracht zijn voor Ajax 1, die moeten we natuurlijk zo snel mogelijk in de basis zetten. Daar hebben we zelf profijt van.

Dat zijn echter extreme uitzonderingen. De meeste talenten zijn op hun achttiende vooral een 'belofte' voor de toekomst, in plaats van een dragende kracht. Helaas is het zo dat ze in de huidige markt die belofte niet bij Ajax zullen inlossen, maar in het buitenland.

Voor de meeste talenten geldt vandaag de dag dat hoe eerder we ze veel minuten laten maken in het eerste, hoe eerder heel Europa over elkaar zal rollen om deze jongens weg te halen, hoe eerder ze door hype, media, geld en zaakwaarnemers naar het buitenland gepusht worden, en hoe eerder ze, gemiddeld, zullen vertrekken, zonder dat ze substantieel hebben bijgedragen aan ons elftal.

Daar hebben we als Ajax zijnde helemaal niets aan. Dus ook al gaat dit tegen de clubtradities in, in ons eigen belang moeten we in de toekomst voorzichtiger worden om aanstormende talenten al heel vroeg veel speeltijd in Ajax 1 te 'gunnen'. Laat ze maar liever rijpen in Jong Ajax, vertraag het traject, zodat we er zelf ook nog wat aan hebben.

Ik vind Justin Kluivert een goed voorbeeld. Stel dat we hem vorig jaar lekker in Jong Ajax hadden laten warmdraaien, dan hadden we hem dit jaar als stand-in achter Tadic, Ziyech en Neres kunnen gebruiken, en dan hadden we voor volgend jaar een waarschijnlijk bekwamere speler in de basis kunnen opstellen dan in 2017/18.
Het vertragen van het traject vind ik gevaarlijk idee. Als een speler er aan toe is is het juist goed om de lat hoger te leggen. Kluivert was er qua niveau misschien niet direct aan toe, maar Ajax 1 had in die periode wel een flankspeler nodig.

Ik vind dat je het anders bekijken moet. Zolang Ajax haar technisch beleid op orde heeft en elk seizoen een uitgebalanceerde selectie heeft zullen zulke jongens niet 'te vroeg' debuteren.

Post new topic  Reply to topic  [ 51 posts ]  Previous   1 2 3  Next

All times are UTC+02:00