Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 57 posts ]  Previous   1 2 3  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mitchel Bakker
PostPosted: 31 Jan 2019 11:27 

Ik denk dat hij toch wat overschat werd of hij moet te makkelijk gedacht hebben om de top bij Ajax te halen. Op een of andere manier heeft hij bij Jong Ajax te weinig laten zien.
Typisch gevalletje van fysiek voordeel in de jeugd, maar op hoger niveau wordt er meer gevraagd en dan kan het niet aanhaken.

Zijn debuut in O19 was erg interessant, maar uiteindelijk kreeg ik er op hoger niveau echt een Dijks 2.0 gevoel bij.

Wel benieuwd wat PSG betaalt voor hem. Zal niet veel zijn, maar toch. Misschien dat Nsoki er nog bij wordt betrokken.

PostPosted: 31 Jan 2019 16:12 
Erelid

Doet Raiola toch weer knap.

PostPosted: 31 Jan 2019 22:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
guy_ajax wrote:
En daarom misschien toch verstandig dat hij naar PSG gaat om te cashen en te trainen met Neymar e.d. ? Zal na PSG nog wel ergens anders een lucratief contract kunnen tekenen. Je kan er ook voor kiezen om nog twee jaar bij Ajax te wachten en dan een half jaar bij De Graafschap ofzo te falen om vervolgens bij Dordrecht te gaan voetballen.
Dat zeg ik toch ook dat het zijn goed recht is om te cashen alleen weet iedereen dat hij daar geen minuut gaat spelen. Of denk je jij dat deze koopclub een speler als Bakker op linksback gaat zetten?

Ik weet niet of hij na PSG nog een lukratief contract gaat tekenen want clubs kijken wel verder als je niet slaagt bij Ajax of PSG. Zelfs een El Ghazi die wel in het eerste heeft gespeeld, speelt nu ergens in de championship in Engeland.

Natuurlijk zou PSG een springplank kunnen zijn maar het kan net zo goed de eerste stap worden in de vergetelheid zijn. Veel spelers hebben al moeite genoeg om van Ajax bij een subtopper te slagen laat staan dat je naar PSG gaat zonder iets gepresteerd te hebben.

PostPosted: 31 Jan 2019 23:06 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Gaat pas in de zomer. Niet meer opstellen dus.
https://m.fcupdate.nl/voetbalnieuws/345 ... er-plaats/

PostPosted: 31 Jan 2019 23:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Volgens VI wilden ook clubs uit het rechter-rijtje van de eredivisie hem huren en daar stond Ajax ook voor open. Zou goed zijn voor zijn ontwikkeling want Ajax zag nog steeds potentie in hem. Echter Bakker en zijn aanhang dachten hier anders over... Tsja. Dan brengt Mina je wel weg en wordt je waarschijnlijk snel financieel onafhankelijk maar zul je sportief hiervoor inleveren.

PostPosted: 01 Feb 2019 02:13 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Wil je meer kansen, ga je naar PSG. Hebben ook net opdam gecontracteerd, ook links back dacht ik. En dan ook nog de tekenbonus willen waardoor je weet dat je kans om dit halve seizoen te spelen sowieso weg ia.

PostPosted: 01 Feb 2019 08:08 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Ach. Uiteindelijk heeft hij straks Ajax en PSG op zijn CV staan. Die komt echt nog wel bij clubs zoals Heerenveen, Zwolle of VVV.

PostPosted: 01 Feb 2019 09:50 

343 wrote:
Eens. En apart trainen.

PostPosted: 01 Feb 2019 12:16 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
AFCA Niels wrote:
Doet Raiola toch weer knap.
Ergens in kan ik hem wel volgen (en Ajax ook trouwens). Niemand moet in het wilde weg aan toekomst werken.

Hij is opgeleid als linkerverdediger rollend van elftal naar elftal, maar merkt niets van de piramide naar het eerste elftal, namelijk een type linkerverdediger in de jeugd is niet perse het beeld van de linksachter die de hoofdtrainer wil hebben. Vervolgens is er geen communicatie op welke andere positie hij zich wel kan richten om ooit te kunnen doorbreken. Er is wel een contract afgesloten, maar niet met communicatie op sportief gebied naar objectieve invullingsvereisten voor het eerste. Er valt voor hem niet te redeneren met de Ajaxleiding, de Ajaxleiding heeft maar schampere redenen om met hem te verlengen, waar Bakker gewoon naar de Supercup Finale is gevlogen, die houdt van The Big Game, en dus krijgt hij een ander onderkomen, waar dat meer in zijn zicht lijkt te kunnen komen.

Dat is de Ajax doctrine. Hoge drempels, geen communicatie, wel boosaardig als iemand weggaat. Ajax wil iets iemand anders op linksachter, maar wat Bakker dan moet leren daaruit, hebben ze niet aangegeven. Als het mijn doctrine was, had ik hem al verteld, hier hebben we Matthijs de Ligt en hier hebben we Mitchel Bakker. Jullie gaan allebei linker centrumverdediger worden. Mitchel, jij lijkt meer op Matthijs dan Sven Botman, dus jou hebben we als reserve centrumverdediger. Je bent trouwens ook beter dan Lisandro. We gaan jou helpen, en jij gaat serieus vol inzet trainen, je krijgt wedstrijden in Jong om te wennen aan de rol in de piramide naar het eerste. En na dit seizoen van testmaanden, hoor jij hoeveel progressie wij zien, en dan mag je zelf kiezen tussen een langere Ajaxtoekomst of een toevlucht naar een ander eerste team. We gaan niet onderhandelen voordat we je serieus hebben gewogen. In de zomer kijken we verder. Veel succes.

Last edited by OptimelNapoleon on 01 Feb 2019 12:50, edited 1 time in total.

PostPosted: 01 Feb 2019 12:48 
Erelid

Nooit meer opstellen, al is het maar om Raiola een poot te draaien met zijn slinkse manier van handelen de hele tijd.

Niet dat ik het erg vind dat Bakker vertrekt overigens..

PostPosted: 01 Feb 2019 13:36 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ik ook niet.
Column van Pushkin spijker op de kop:
https://www.ajaxinside.nl/column-pushki ... isch-toch/

PostPosted: 01 Feb 2019 13:38 

343 wrote:
Ik ook niet.
TFM heeft toch nooit bij Raiola gezeten?

En Overmars zit toch ook niet bij Raiola? Volgens mij zit die bij Jansen.

PostPosted: 01 Feb 2019 16:35 

Zit Gravenberch ook niet bij die vetklep?
Ik weet niet of AJAX er iets kan doen of spelers kan beïnvloeden.
Zo ja, zou ik dat niet nalaten.

PostPosted: 01 Feb 2019 19:25 

renemar wrote:
Klopt ja.. Dan weet je dus alweer hoe laat het is bij Gravenberch.

PostPosted: 02 Feb 2019 13:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Snake wrote:
renemar wrote:
Niet per definitie, maar dan weet je wel wat zijn zaakwaarnemer hem zal ingeven. Hopelijk staat Gravenberch zelf stevig genoeg in zijn schoenen en wil hij voor Ajax gaan. Het is te hopen dat we niet zo'n situatie krijgen als bij Kluivert, dat je maar moet hopen dat hij niet op zijn negentiende 'moet' vertrekken omdat hij het vertikt om zijn contract te verlengen.

PostPosted: 04 Feb 2019 07:57 
Erelid

343 wrote:
Ik ook niet.
Mooi stuk weer van HJ maar er dient wel een nuance in aangegeven te worden aangezien het lijstje volgens mij ook meerdere namen bevat van spelers waar Ajax afscheid van wilde nemen en welke Raiola vervolgens elders heeft ondergebracht.

Blijft echter als een paal boven water dat je als talent die in zijn carriere wil investeren, niets bij Raiola te zoeken hebt. Ben je op zoek naar een zak geld dan heb je de juiste te pakken.

PostPosted: 04 Feb 2019 09:39 

Snake wrote:
renemar wrote:
Niet per definitie, maar dan weet je wel wat zijn zaakwaarnemer hem zal ingeven. Hopelijk staat Gravenberch zelf stevig genoeg in zijn schoenen en wil hij voor Ajax gaan. Het is te hopen dat we niet zo'n situatie krijgen als bij Kluivert, dat je maar moet hopen dat hij niet op zijn negentiende 'moet' vertrekken omdat hij het vertikt om zijn contract te verlengen.
Volgens mij juist wel per definitie. Welke spelers stonden stevig genoeg in hun schoenen en kozen voor hun sportieve carrière?

PostPosted: 04 Feb 2019 12:16 

Snake wrote:
Snake wrote:

Volgens mij juist wel per definitie. Welke spelers stonden stevig genoeg in hun schoenen en kozen voor hun sportieve carrière?
Van der Wiel heeft vaker bijgetekend, is uiteindelijk naar Ajax richting de uitgang gedirigeerd. Raiola wist uiteindelijk die transfer naar PSG te regelen. En ook De Ligt heeft de afgelopen transferperiodes geen vertrek geforceerd sinds de overstap naar Raiola.

Veel jongens konden al veel eerder weg, maar er zijn wel voorbeelden van jongens die toch hun eerste contract bij Ajax tekende en ook en tweede. Niet dat dit bijzonder zou moeten zijn, maar het is dus niet zo dat alle Raiola-gangers problemen hebben met contracten of per definitie een vertrek forceren en snel willen gaan.

PostPosted: 04 Feb 2019 16:25 

Snake wrote:

Van der Wiel heeft vaker bijgetekend, is uiteindelijk naar Ajax richting de uitgang gedirigeerd. Raiola wist uiteindelijk die transfer naar PSG te regelen. En ook De Ligt heeft de afgelopen transferperiodes geen vertrek geforceerd sinds de overstap naar Raiola.

Veel jongens konden al veel eerder weg, maar er zijn wel voorbeelden van jongens die toch hun eerste contract bij Ajax tekende en ook en tweede. Niet dat dit bijzonder zou moeten zijn, maar het is dus niet zo dat alle Raiola-gangers problemen hebben met contracten of per definitie een vertrek forceren en snel willen gaan.
Van der Wiel zat in zijn tijd bij Ajax bij Slimani. Pas een maand voordat hij naar PSG vertrok stapte hij over naar Raiola.
De Ligt vind ik ook een ander verhaal. Die zat altijd al bij Hulshoff en nog steeds, en Raiola is meer adviseur van hem.

Verder nog voorbeelden?

PostPosted: 04 Feb 2019 16:39 

Snake wrote:

Van der Wiel zat in zijn tijd bij Ajax bij Slimani. Pas een maand voordat hij naar PSG vertrok stapte hij over naar Raiola.
De Ligt vind ik ook een ander verhaal. Die zat altijd al bij Hulshoff en nog steeds, en Raiola is meer adviseur van hem.

Verder nog voorbeelden?
Inderdaad, heb je gelijk in. Raiola was er puur om de transfer te regelen. Zoiets zou je ook bij De Ligt kunnen stellen. Maar dan in een later stadium. Verder zo geen voorbeelden paraat, zal er eens een keer voor gaan zitten om dat uit te zoeken. Geen Ajaxvoorbeeld, maar ik weet dat Vilhena ooit met Raiola heeft gebroken, naar het schijnt omdat hij teveel bezig was met het forceren van een transfer.

PostPosted: 17 Feb 2019 19:39 

Maar om het weer terug Bakker te brengen...
Is hij slechter op linksback dan een rechtermiddenvelder die we hebben (Mazraoui)?

Dan is het wel erg triest gesteld.

PostPosted: 17 Feb 2019 20:59 

Weirdo wrote:
Is hij slechter op linksback dan een rechtermiddenvelder die we hebben (Mazraoui)?

Ajax heeft toch geen enkele reden meer om Bakker speeltijd te geven.

PostPosted: 18 Feb 2019 05:58 

Snake wrote:
Weirdo wrote:

Mee eens, maar hebben we dan geen betere linksback meer in ons midden, dan een rechtermiddenvelder? Hoe triest kan dat zijn. Dan hebben we na de zomer, als Nico waarschijnlijk wel zal vertrekken, wel een enorm probleem.

PostPosted: 18 Feb 2019 09:07 

Weirdo wrote:
Snake wrote:
Weirdo wrote:

Mee eens, maar hebben we dan geen betere linksback meer in ons midden, dan een rechtermiddenvelder? Hoe triest kan dat zijn. Dan hebben we na de zomer, als Nico waarschijnlijk wel zal vertrekken, wel een enorm probleem.
Het is wel erg dun bezet idd, heb je zeker een punt. In de fase van de wedstrijd waarin de buit allang binnen was kun je dit wel doen, maar in lastigere wedstrijden heb je best wel een probleem. Hopen dat Nico nog een jaar blijft, maar dat Overmars aan de bak moet is een feit!

PostPosted: 18 Feb 2019 09:44 

Weirdo wrote:
Snake wrote:
Weirdo wrote:

Domme actie van TH. Hij had Blind als LB moeten laten spelen en Veltman centraal. Was veel logischer geweest. Blind kan prima LB (o.a. ook in Oranje en speelde gisteren centraal ook nog eens heel matig) en Veltman is geen back maar een CV.

Post new topic  Reply to topic  [ 57 posts ]  Previous   1 2 3  Next

All times are UTC+01:00