Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1700 posts ]  Previous   1 64 65 66 67 68
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Jong Ajax
PostPosted: 16 Dec 2019 10:20 

renemar wrote:
Sontje duidelijk geen buitenspeler. Ik vind hem voetballend beter dan Brobbey. Die heeft het voordeel van zijn fysiek. Ik denk toch dat uiteindelijk Sontje beter is.
100%. Sontje ook veel meer de spits die je bij Ajax wilt zien. De goal die hij maakte zul je Brobbey niet zien maken. Vind Brobbey een slag minder talent hebben. Ook niet echt een vaardigheid waarin hij enorm uitblinkt, technisch mwa. Vind het geen hele bijzondere spits. Traore is getalenteerder. Lang voordeel gehad ook van zijn fysiek maar dat gaat nu ophouden.

PostPosted: 16 Dec 2019 11:09 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Snake wrote:
renemar wrote:
Sontje duidelijk geen buitenspeler. Ik vind hem voetballend beter dan Brobbey. Die heeft het voordeel van zijn fysiek. Ik denk toch dat uiteindelijk Sontje beter is.
100%. Sontje ook veel meer de spits die je bij Ajax wilt zien. De goal die hij maakte zul je Brobbey niet zien maken. Vind Brobbey een slag minder talent hebben. Ook niet echt een vaardigheid waarin hij enorm uitblinkt, technisch mwa. Vind het geen hele bijzondere spits. Traore is getalenteerder. Lang voordeel gehad ook van zijn fysiek maar dat gaat nu ophouden.
Brobbey kan ook prima bij Ajax. Laat zijn team ook beter spelen. Zijn fysiek zal wel standhouden, was 16 jaar en woog zonder krachttraining 91kg. Supersnel, kan een balletje vasthouden en kan redelijk kaatsen. Je hebt dan met Sontje en Brobbey twee type spitsen, net zoals je nu Tadic en Huntelaar hebt.

PostPosted: 16 Dec 2019 21:24 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Klopt wel wat je zegt DeRuit maar Brobbey heeft natuurlijk altijd veel voordeel gehad tegen leeftijdsgenoten. Dat gaat vervallen dus je krijgt meer weerstand tegen. De vraag is of dan zijn talent nog toerijkend is, dat hij dan ook redelijk makkelijk overeind blijft anders blijft het een wat beperkte spits zonder echte snelheid. Ja hij kan goed een bal bijhouden maar dat moet later blijken of hij dit ook kan tegen sterkere slimmere tegenstanders.

Dit zie je toch vaak en dan onderscheiden zich de echt grote talenten van de andere talenten.

Kijk maar toen Unuvar erin kwam, die is zo slim en weet zich onder de fysieke kracht van Cambaar uit te spelen.

PostPosted: 17 Dec 2019 02:20 

Klopt wel wat je zegt DeRuit maar Brobbey heeft natuurlijk altijd veel voordeel gehad tegen leeftijdsgenoten. Dat gaat vervallen dus je krijgt meer weerstand tegen. De vraag is of dan zijn talent nog toerijkend is, dat hij dan ook redelijk makkelijk overeind blijft anders blijft het een wat beperkte spits zonder echte snelheid. Ja hij kan goed een bal bijhouden maar dat moet later blijken of hij dit ook kan tegen sterkere slimmere tegenstanders.

Dit zie je toch vaak en dan onderscheiden zich de echt grote talenten van de andere talenten.

Kijk maar toen Unuvar erin kwam, die is zo slim en weet zich onder de fysieke kracht van Cambaar uit te spelen.
Dat is waar, het is geen monster qua techniek. Maar hij gaat wel steeds beter voetballen. Hij is volgens mij wel echt snel hoor. Volgens Heitinga was hij aan het begin van het seizoen de snelste bij Ajax (30m in 3,7s). Ziet er niet altijd zo uit, dat dan weer wel.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=345335

PostPosted: 14 Jan 2020 12:07 

Gisteren een belabberde wedstrijd tegen Jong Psv. Was wel eigenlijk voor een groot deel de tweede keus. Ekkelenkamp was zelfs een van de minste. Ongelooflijk dat sommigen die jongen als serieuze optie zien voor het eerste. Had moeten scoren en speelde voor de rest heel matig.

PostPosted: 14 Jan 2020 12:10 

renemar wrote:
Gisteren een belabberde wedstrijd tegen Jong Psv. Was wel eigenlijk voor een groot deel de tweede keus. Ekkelenkamp was zelfs een van de minste. Ongelooflijk dat sommigen die jongen als serieuze optie zien voor het eerste. Had moeten scoren en speelde voor de rest heel matig.
Idd, Ekkelenkamp zet zijn vorm door want hiervoor was het ook heel matig wat hij liet zien in Jong. Heeft echt helemaal niets te zoeken bij het eerste.

En wat gister op het veld stond... mijn hemel. Wat doen sommige jongens bij Ajax? Echt bizar.

PostPosted: 14 Jan 2020 18:23 
Erelid

Inderdaad wat een slechte wedstrijd. Duidelijk signaal ook van Ajax dat het Jong Ajax dus echt ziet als leerschool want anders had je wel wat meer jongens eerder van Qatar naar huis laten vliegen (als je de koppositie echt had willen pakken).

Scherpen keepte een leuke partij maar verder was het niet veel. Eigenlijk niks. Nee Ekkelenkamp ook niet meer zeker Dest ook niet. Die hobbelde ook gewoon mee.

Jong Ajax zal na de winterstop ook wel verder afglijden want spelers als Gravenberch, Traore en Eiting zullen niet of nauwelijks meer mee doen en dan heb je eigenlijk de as al te pakken. Mooie kans voor Taylor om vlieguren te maken. Tijd op de lichting van onder 17 vorig jaar veel minuten te laten maken.

Trouwens was Jong PSV ook zeer slecht. We moeten ook zo geloven dat die Academy daar zo geweldig is maar dat was gisteren ook niet te zien.

PostPosted: 14 Jan 2020 18:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Fernando Redondo wrote:
Trouwens was Jong PSV ook zeer slecht. We moeten ook zo geloven dat die Academy daar zo geweldig is maar dat was gisteren ook niet te zien.
Ik weet niet waar jij je voetbalnieuws vandaan haalt, maar ik zie je bijna niks anders zeggen dat de media PSV zo groot maken. Ik zie dat echt nergens, al een jaar niet.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 16 Jan 2020 02:33 

Stormrage wrote:
Fernando Redondo wrote:
Ik weet niet waar jij je voetbalnieuws vandaan haalt, maar ik zie je bijna niks anders zeggen dat de media PSV zo groot maken. Ik zie dat echt nergens, al een jaar niet.
Het was aan het begin van dit seizoen nieuws, omdat ze een nieuw trainingscomplex hadden opgeleverd. Ook zouden ze meer gaan inzetten op eigen jeugd volgens henzelf.

PostPosted: 20 Jan 2020 12:17 
Erelid

Stormrage wrote:
Fernando Redondo wrote:
Ik weet niet of jij ooit voetbalpraatprogramma's kijkt maar voordat de competitie begon, was Ajax torenhoog favoriet. Ajax had wat afstemmingsproblemen en PSV won een paar wedstrijden en ineens was PSV kampioenskandidaat met goed voetbal. Ja dat ze kampioenskandidaat zijn, zijn ze vrijwel elk jaar maar niet met deze selectie.

En ze roepen al jaren dat hun jeugdopleiding zo geweldig is maar waar zie je dat vanaf naast hun toptalent Ihatarren? Ze hebben nu wat geblesseerden maar hun andere talenten Lammers en Gakpo hadden anders ook weining minuten gemaakt laat staan die Mandueke. En als je zo roept over je opleiding waarom haal je dan zulke dure spelers als Bruma en Doan terwijl je die zelf in de opleiding hebt?

Ook van Marwijk gister bij Rondo zei dat van Bommel zoveel jeugd heeft ingepast. Wie dan op bovenstaande spelers na?

PostPosted: 20 Jan 2020 12:20 
Erelid

Toch opmerkelijk dat Ajax Kuhn naar Bayern laat vertrekken. Er wordt ook beweerd, dat Ajax nog steeds potentie ziet in hem maar waarom verhuur je hem dan en hoe los je dit op bij Jong Ajax?

Je hebt nu voor Jong Ajax Timber, Thetani, Hanssen en Unuvar. Thetani is gewoon helemaal niks, Timber is niet echt een buitenspeler en de 2 laatste zijn heel erg jong.

PostPosted: 20 Jan 2020 12:54 

Hansen en Unuvar zullen wel doorgeschoven worden. Als Giovanni nog komt kan die ook op 10 en de vleugels volgens mij.

PostPosted: 20 Jan 2020 12:54 

Die zijn inderdaad erg jong, maar wel talentvol. Ajax kiest voor de ontwikkeling van deze spelers boven een kampioenschap in de KKD lijkt me.

Verder vind ik de verhuur van Kuhn maar vreemd. Speelt bij Duitsland vaak sterk op 10, bij Ajax komt het er nog niet helemaal uit. Als Bayern het in hem ziet zitten: waarom dan geen optie tot koop? Als Ajax het in hem ziet zitten: waarom dan verhuren?

Vreemd.

PostPosted: 20 Jan 2020 13:03 
Erelid

de dominee wrote:
Die zijn inderdaad erg jong, maar wel talentvol. Ajax kiest voor de ontwikkeling van deze spelers boven een kampioenschap in de KKD lijkt me.
Lijkt mij ook want anders hadden ze wel meer jeugdspelers eerder terug laten vliegen afgelopen week.

PostPosted: 20 Jan 2020 13:06 
Erelid

Wat is de situatie omtrent Danilo? Speelt weinig bij Jong, maar ging wel mee naar Qatar.

PostPosted: 20 Jan 2020 13:16 
Erelid

Volgens mij heel lang geblesseerd geweest en nu net weer terug, die zal wel meer gaan spelen komende tijd.

PostPosted: 20 Jan 2020 13:23 
Erelid

AFCA Niels wrote:
Wat is de situatie omtrent Danilo? Speelt weinig bij Jong, maar ging wel mee naar Qatar.
In mijn ogen een spits, die voorbij is gestreeft door Traore. Met Traore stond hij ook vaak aan de buitenkant. Alleen nu Traore is overgeheveld, lijkt me dat weer de eerste spits.

Afgelopen maandag stonden Timber en Mendez als buitenspeler opgesteld. Kuhn stond toen in de spits. Heb je geen diepgang. Tuurlijk zullen Unuvar en Hanssen hun minuten gaan maken maar voor een club als Ajax, heb je toch weinig alternatieven in Jong ajax.

Juist deze posities zou je overbezet moeten hebben omdat goede buitenspelers bijna niet te koop zijn.

Oh ja, Bande is er ook nog...

PostPosted: 20 Jan 2020 13:35 

AFCA Niels wrote:
Voorbij gestreefd door Traore inderdaad. Zoveelste miljoenenaankoop voor de jeugd die het niet haalt. Wordt een dingetje zo langzamerhand.

PostPosted: 20 Jan 2020 14:38 

de dominee wrote:
AFCA Niels wrote:
Voorbij gestreefd door Traore inderdaad. Zoveelste miljoenenaankoop voor de jeugd die het niet haalt. Wordt een dingetje zo langzamerhand.
Is het al lang zo helaas.
Meleg, Muric, Cerny, Zivkovic, Anderson, karlsson, bay, Pascquali, Schon, Horvath, Antonucci, Boccara, Ylatupi.

PostPosted: 20 Jan 2020 16:24 

Antonucci is nog voor een leuk bedrag verkocht. 8-)

PostPosted: 20 Jan 2020 17:28 

Snake wrote:
Antonucci is nog voor een leuk bedrag verkocht. 8-)
Klopt, ze kostten ook niet allemaal miljoenen. En ik heb ze met ernstige blessures er nog uit gelaten (Fischer, Boilesen, Leyder, Rits ) maar er breekt bar weinig buitenlands talent door.

PostPosted: 20 Jan 2020 18:57 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Toch opmerkelijk dat Ajax Kuhn naar Bayern laat vertrekken. Er wordt ook beweerd, dat Ajax nog steeds potentie ziet in hem maar waarom verhuur je hem dan en hoe los je dit op bij Jong Ajax?

Je hebt nu voor Jong Ajax Timber, Thetani, Hanssen en Unuvar. Thetani is gewoon helemaal niks, Timber is niet echt een buitenspeler en de 2 laatste zijn heel erg jong.
Tsja, opstelling voor vanavond:
Scherpen; J. Timber, Schuurs, Pierie, Castillo; Ter Heide, Q. Timber, Taylor; Danilo, Mendez, Ünüvar.
Oa Hansen en Brobbey op de bank. Keuze genoeg.

PostPosted: 20 Jan 2020 21:55 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Jong Ajax zorgt voor unicum in Nederlandse voetbalgeschiedenis
https://www.vi.nl/nieuws/jong-ajax-zorg ... schiedenis

PostPosted: 21 Jan 2020 13:17 
Erelid

Het blijft een vreemde competitie die KKD. Zo'n jeugdig Ajax met veel wisselingen per wedstrijd staat gewoon bovenaan terwijl het niet overloopt van kwaliteit.

Dordrecht speelde heel compact en dan zie je toch ook, dat je snelle diepgaande buitenspelers mist. Timber vind ik niet echt een buitenspeler en Unuvar vult die positie ook anders in.

Verder weinig uitblinkers al vind ik dat Schuurs dit nivo wel ontstegen is. Speelt gewoon heel sober en solide met een paar geweldige crosballen. Iets wat je bij Ajax weleens mist.
De back Timber kan weleens sneller bij de selectie komen want Mazraoui en Dest overtuigen mij nog niet. Pierie speelde misschien wel zijn beste wedstrijd en Castillo ontwikkelt zich prima.

Terheide is gewoon opvulling en Tayler draait ook makkelijk mee. Verder vond ik Mendez ook positief opvallen. Goed oog voor positie en de vrije man. Ook heel ijverig. Dit is ook zijn beste positie.

Voorin erg karig. Unuvar had het ook niet en Danillo had een totale offday. Brobbey viel beter in.

PostPosted: 21 Jan 2020 13:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Martin Wiggemansen
Droomaankoop: Younes
Het blijft een vreemde competitie die KKD. Zo'n jeugdig Ajax met veel wisselingen per wedstrijd staat gewoon bovenaan terwijl het niet overloopt van kwaliteit.

Dordrecht speelde heel compact en dan zie je toch ook, dat je snelle diepgaande buitenspelers mist. Timber vind ik niet echt een buitenspeler en Unuvar vult die positie ook anders in.

Verder weinig uitblinkers al vind ik dat Schuurs dit nivo wel ontstegen is. Speelt gewoon heel sober en solide met een paar geweldige crosballen. Iets wat je bij Ajax weleens mist.
De back Timber kan weleens sneller bij de selectie komen want Mazraoui en Dest overtuigen mij nog niet. Pierie speelde misschien wel zijn beste wedstrijd en Castillo ontwikkelt zich prima.

Terheide is gewoon opvulling en Tayler draait ook makkelijk mee. Verder vond ik Mendez ook positief opvallen. Goed oog voor positie en de vrije man. Ook heel ijverig. Dit is ook zijn beste positie.

Voorin erg karig. Unuvar had het ook niet en Danillo had een totale offday. Brobbey viel beter in.
Wie mij opviel, was Danzell Gravenberch. Een heel beroerde verdediger, zelden eentje slechter gezien als Danzell, maar als spits kan ie nog prima mee. Jong Ajax zal trouwens na vrijdag niet meer bovenaan staan. NEC zal gehakt maken van de jochies, zeker nu een groot deel deze week voor de beker gaat spelen tegen Spakenburg.

Post new topic  Reply to topic  [ 1700 posts ]  Previous   1 64 65 66 67 68

All times are UTC+01:00