Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1763 posts ]  Previous   1 67 68 69 70 71
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Jong Ajax
PostPosted: 01 Aug 2020 02:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Ajaciedjuh wrote:
Weinig aanvallers .... en dan is Unuvar eigenlijk ook nog een middenvelder.
Ja en totaal geen buitenspelers op Hanssen na. Toch zeer opmerkelijk.
Lang heb je ook nog maar die zal ook niet nog een jaar bij Jong gaan spelen. Zijn kans op speeltijd in het eerste zal ook niet al te hoog zijn.

Zeer talentvol en jong team.
Lang zit al officieel bij het eerste. Hansen is misschien nog wel beter als spits.

edit: Kjaer waren ze mee bezig volgens mij. Is wel een vleugelspeler volgens transfermarkt. Misschien dat ze nog wat meer willen kopen hiervoor?

PostPosted: 01 Aug 2020 11:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
DeRuit wrote:
Lang zit al officieel bij het eerste.
Klopt maar mag je dan nooit meer meedoen bij Jong?
Hansen is misschien nog wel beter als spits.
Ik zou hem eerst eens veel vlieguren laten maken als buitenspeler. Zeker als Brobbey blijft. Het zal moeten blijken of Hanssen uiteindelijk beter als spits is dan Brobbey.
edit: Kjaer waren ze mee bezig volgens mij. Is wel een vleugelspeler volgens transfermarkt. Misschien dat ze nog wat meer willen kopen hiervoor?
Ze zullen wel moeten want met deze selectie wordt het anders net als bij het eerste. Wel creativiteit maar het ontbeert aan diepgang.

PostPosted: 01 Aug 2020 12:11 

DeRuit wrote:
Lang zit al officieel bij het eerste.
Klopt maar mag je dan nooit meer meedoen bij Jong?
Hansen is misschien nog wel beter als spits.
Ik zou hem eerst eens veel vlieguren laten maken als buitenspeler. Zeker als Brobbey blijft. Het zal moeten blijken of Hanssen uiteindelijk beter als spits is dan Brobbey.
Ze zullen wel moeten want met deze selectie wordt het anders net als bij het eerste. Wel creativiteit maar het ontbeert aan diepgang.
Dat wel, maar dit lijstje ging om de selectie. Niet om wie er nog mee mag doen. Verder denk ik dat hij in de KKD wel uitgeleerd is en dus bij het eerste minuten moet gaan maken of verhuurd moet worden.

Hansen gaf ik aan dat hij eigenlijk spits is om te laten zien dat er eigenlijk helemaal geen vleugelspelers zijn aangezien Unuvar een betere 10 is dan een vleugelspeler.

PostPosted: 01 Aug 2020 13:54 

Ik denk dat een vrij grote groep, waaronder Lang, Ekkelenkamp en Labyad de voorbereiding sowieso mee gaan draaien, en misschien ook wel de eerste weken van de competitie. Mochten ze overbodig blijken, dan kun je ze tot begin oktober nog uitlenen/verkopen.

PostPosted: 01 Aug 2020 18:12 

Dat elftal dat vandaag tegen Almere speelde is toch lachwekkend. Een jeugdelftal. In de Madurodam-competitie een titelkandidaat.
Ook die talenten kunnen niet voldoen in de KKD zonder spelers die hen bij de hand neemt. Die verzuipen zo. Geen inhoud genoeg. Is maar de vraag hoe ze er straks mee omgaan als ze wekelijks een pak slaag krijgen tegen volwassen mannen.

PostPosted: 01 Aug 2020 18:21 

renemar wrote:
Dat elftal dat vandaag tegen Almere speelde is toch lachwekkend. Een jeugdelftal. In de Madurodam-competitie een titelkandidaat.
Ook die talenten kunnen niet voldoen in de KKD zonder spelers die hen bij de hand neemt. Die verzuipen zo. Geen inhoud genoeg. Is maar de vraag hoe ze er straks mee omgaan als ze wekelijks een pak slaag krijgen tegen volwassen mannen.
En hoe wil je dat oplossen, hier ook wat spelers kopen? Brobbey deed nog niet mee, Unuvar licht geblesseerd en straks zullen ook jongens van het eerste zo af en toe mee doen.

PostPosted: 01 Aug 2020 19:01 

DeRuit wrote:
renemar wrote:
En hoe wil je dat oplossen, hier ook wat spelers kopen? Brobbey deed nog niet mee, Unuvar licht geblesseerd en straks zullen ook jongens van het eerste zo af en toe mee doen.
Ook met die 2 is het geen KKD waardig elftal. Wel qua potentie maar met deze selectie krijg je klap op klap tegen volwassen ploegen. Je hebt ook bij Jong AJAX spelers nodig die al wat verder zijn. Je krijgt straks broekies tegen mannen. En dan weet je hoe de tegenstander gaat spelen.

PostPosted: 01 Aug 2020 19:15 
Erelid

Misschien leren die broekies daar wel verdomd veel van. Klinkt bij jou alsof prestaties boven individuele ontwikkeling gaat. Zou andersom moeten zijn. En ja, natuurlijk valt er ook veel te leren van wat oudere spelers in je eigen team, maar zolang ze er niet elke week met ruime cijfers vanaf gaan zullen ze ook een hele hoop leren van het spelen tegen mannen. Ook zonder wat meer ervaren spelers in het eigen team.

PostPosted: 01 Aug 2020 19:31 

Jnp wrote:
Misschien leren die broekies daar wel verdomd veel van. Klinkt bij jou alsof prestaties boven individuele ontwikkeling gaat. Zou andersom moeten zijn. En ja, natuurlijk valt er ook veel te leren van wat oudere spelers in je eigen team, maar zolang ze er niet elke week met ruime cijfers vanaf gaan zullen ze ook een hele hoop leren van het spelen tegen mannen. Ook zonder wat meer ervaren spelers in het eigen team.
Vorig seizoen gingen ze ook af en toe het schip in, zeker aan het begin van het seizoen toen de tank gedurende de wedstrijd leeg raakte. In de jeugd winnen ze bijna alles, dus dat het niet vanzelf gaat is alleen maar goed lijkt me.

PostPosted: 01 Aug 2020 20:41 

Jnp wrote:
Prestaties en individuele ontwikkeling moeten hand in hand gaan.

PostPosted: 01 Aug 2020 21:00 
Erelid

Vind je? Ook bij Jong Ajax?
Vind dat individuele ontwikkeling absoluut op één moet staan, en als dat toevallig tot prestaties leidt of als prestaties daarvoor een voorwaarde zijn, is dat mooi meegenomen.

Maar ik heb tien keer liever de jonge maar talentvolle jochies die af en toe op hun bek gaan in Jong Ajax, dan de zogenaamd ervaren spelers die uiteindelijk het eerste nooit gaan versterken.

PostPosted: 01 Aug 2020 21:09 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, kampioen worden was leuk, maar dat is echt bijzaak. Wat een middelmatige ploeg was de kampioensploeg van Jong AJAX (2018) trouwens.
https://www.voetbal.com/teams/jong-ajax/2018/2/

Het zijn junioren die zo een prachtige kans hebben om kennis te maken met echte broodvoetballers als tegenstanders. Natuurlijk winnen ze niet alles en geven ze vaak een voorsprong weg. Ze leggen het veelal ook fysiek en qua ervaring af.

PostPosted: 02 Aug 2020 09:51 

Jnp wrote:
Vind je? Ook bij Jong Ajax?
Vind dat individuele ontwikkeling absoluut op één moet staan, en als dat toevallig tot prestaties leidt of als prestaties daarvoor een voorwaarde zijn, is dat mooi meegenomen.

Maar ik heb tien keer liever de jonge maar talentvolle jochies die af en toe op hun bek gaan in Jong Ajax, dan de zogenaamd ervaren spelers die uiteindelijk het eerste nooit gaan versterken.
Individuele ontwikkeling moet ook op de eerste plaats staan. Ben ik met je eens. Maar het moeten presteren is ook noodzakelijk voor de ontwikkeling. Je mag, nee moet prestaties eisen.
met alle respect, dat elftal van vandaag kan niet in de KKD. Zijn helemaal doorgeslagen.
Wat doet het met die jongens als ze wekelijks op hun kloten krijgen? Dat is niet ondenkbaar. Buiten Brobbey zijn het stuk voor stuk jochies. Heel talentvolle jochies maar bij het volwassen voetbal komt veel meer kijken dan techniek, inzicht, kortom puur voetballende zaken.
Ze hebben de fysiek en de inhoud gewoon nog niet. Is ook logisch. Ook niet erg. Maar als er 8 of 9 i.p.v. 2 of 3 van de spelers op die vlakken tekortschieten heb je en probleem.
Kan me voorstellen dat het voor tegenstanders als een rode lap werkt als ze tegen mannekes die nog niet droog achter de oren zijn moeten spelen. Een beetje een teken van minachting en disrespect.

Post new topic  Reply to topic  [ 1763 posts ]  Previous   1 67 68 69 70 71

All times are UTC+02:00