Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1529 posts ]  1 2 3 4 5 62  Next
Author Message
 Post subject: [Centraal] Jong Ajax
PostPosted: 12 Oct 2011 20:48 

[Centraal] Jong Ajax 2015/16

Shaquill Sno, Danny Bakker, Django Warmerdam, Milan Vissie, Daoud Bousbiba en Samet Bulut hebben (nog) geen topic. De rest dus wel!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Jong_Ajax
Trainers: Andries Ulderink en Jaap Stam
Assistent-trainer: Said Bakkati
Teammanager Herman Arendse
Fysiotherapeut Peter Hoogland
Vr 07/08/2015 20:00 jupiler: Achilles 29 - Jong Ajax
Ma 17/08/2015 20:00 jupiler: Jong Ajax - Helmond Sport
Vr 21/08/2015 20:00 jupiler: NAC - Jong Ajax
Ma 24/08/2015 20:00 jupiler: Jong Ajax - FC Eindhoven
Ma 14/09/2015 20:00 jupiler: Jong Ajax - Telstar
Vr 18/09/2015 20:00 jupiler: Go Ahead Eagles - Jong Ajax
Ma 28/09/2015 20:00 jupiler: Jong Ajax - FC Oss
Vr 02/10/2015 20:00 jupiler: FC Dordrecht - Jong Ajax
Ma 19/10/2015 20:00 jupiler: Jong Ajax - Almere City FC
Vr 23/10/2015 20:00 jupiler: Jong Ajax - Fortuna Sittard
Vr 30/10/2015 20:00 jupiler: VVV Venlo - Jong Ajax
Vr 06/11/2015 20:00 jupiler: Jong Ajax - MVV
Ma 23/11/2015 20:00 jupiler: Jong PSV - Jong Ajax
Vr 27/11/2015 20:00 jupiler: FC Emmen - Jong Ajax
Ma 30/11/2015 20:00 jupiler: Jong Ajax - Sparta Rotterdam
Vr 04/12/2015 20:00 jupiler: RKC Waalwijk - Jong Ajax
Vr 11/12/2015 20:00 jupiler: FC Den Bosch - Jong Ajax
Ma 21/12/2015 20:00 jupiler: Jong Ajax - FC Volendam
Vr 15/01/2016 20:00 jupiler: Jong Ajax - Achilles 29
Ma 18/01/2016 20:00 jupiler: Helmond Sport - Jong Ajax
Ma 25/01/2016 20:00 jupiler: Jong Ajax - NAC
Vr 05/02/2016 20:00 jupiler: FC Eindhoven - Jong Ajax
Vr 12/02/2016 20:00 jupiler: Telstar - Jong Ajax
Ma 15/02/2016 20:00 jupiler: Jong Ajax - Go Ahead Eagles
Vr 19/02/2016 20:00 jupiler: FC Oss - Jong Ajax
Ma 29/02/2016 20:00 jupiler: Jong Ajax - FC Dordrecht
Vr 04/03/2016 20:00 jupiler: Almere City FC - Jong Ajax
Vr 11/03/2016 20:00 jupiler: Jong Ajax - VVV Venlo
Ma 14/03/2016 20:00 jupiler: MVV - Jong Ajax
Vr 18/03/2016 20:00 jupiler: Jong Ajax - Jong PSV
Vr 01/04/2016 20:00 jupiler: Fortuna Sittard - Jong Ajax
Vr 08/04/2016 20:00 jupiler: Jong Ajax - FC Emmen
Ma 11/04/2016 20:00 jupiler: Sparta Rotterdam - Jong Ajax
Vr 15/04/2016 20:00 jupiler: Jong Ajax - RKC Waalwijk
Vr 22/04/2016 20:00 jupiler: FC Volendam - Jong Ajax
Vr 29/04/2016 20:00 jupiler: Jong Ajax - FC Den Bosch

Last edited by Rudolph on 14 Mar 2012 13:20, edited 1 time in total.

Post subject: Re: Jong Ajax
PostPosted: 13 Oct 2011 13:08 

Rudolph wrote:
Amsterdam, 19 september 2011. Leuke acties gezien van Jong. Een wedstrijd was het niet, daarvoor was Jong ADO Den Haag een maatje te klein. (foto's)

Ajax startte met Ouasim Bouy in de basis. De reservebank was A1 met uitzondering van Warner Hahn; vreemd dat Jeroen Verhoeven op het doel stond.

Ismaïl Aissati speelde zeer sterk op 10 en was voor mij 'man of the match'. Aras Özbiliz maakte zijn comeback, speelde enkel de 1e helft, is ontzettend snel aan de bal, werd niet echt gevaarlijk en lijkt nog wat wedstrijdritme te missen.

Langs de kant veel bekende gezichten en ouders. O, en het broodje ossenworst met zuur smaakte weer goed :-)

Tom Boere
Image

Volgende wedstrijd: 26/09/2011 18:30 Jong FC Groningen-Jong Ajax.

Training, vanmorgen. Ligeon en Lukoki trainden weer met Ajax 1 mee. Van Rhijn is daar afgevallen; Ricardo trainde weer bij Jong. (foto in Ajax-AZ topic) Net als Aisatti, die afgelopen dagen apart trainde door een blessure. El Hamdaoui heeft een scheurtje in zijn bovenbeen en was er niet bij. Overmars en Davids assisteerden Gery Vink.

Ricardo van Rhijn
Image

Last edited by Rudolph on 14 Mar 2012 13:22, edited 1 time in total.

PostPosted: 13 Oct 2011 15:17 

Vreemd dat Van Rhijn niet meer meetrainde :|.

PostPosted: 13 Oct 2011 20:06 

Inderdaad, zou hem toch graag eens in het eerste zien spelen.

PostPosted: 13 Oct 2011 20:50 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Lionel Messi
Ja, je had hem ook op de bank kunnen zetten ipv Blind.
In dat geval heb je wel alleen Anita als linksback.

PostPosted: 13 Oct 2011 20:59 

ajax 4 ever wrote:
Ja, je had hem ook op de bank kunnen zetten ipv Blind.
In dat geval heb je wel alleen Anita als linksback.
Het zou me niks verbazen als Van Rhijn beter is op LB dan Blind.. Waardoor mocht Anita uitvallen, je hem daar neer kan zetten.

PostPosted: 13 Oct 2011 21:25 

Waarom zou Van Rhijn het op linksback beter doen dan Blind? Hij speelt nooit op die positie en is vast niet voor niets van de back naar het centrum gehaald het laatste jaar.

PostPosted: 13 Oct 2011 22:19 

Hij heeft juist vooral in het centrum gespeeld, hij werd alleen een tijdje als rechtsback gebruikt bij Jong Ajax. Ik denk trouwens ook dan Van Rhijn het beter zou doen dan Daley omdat Van Rhijn sneller en wendbaarder is dan Daley, twee zeer belangrijke aspecten voor een back.

PostPosted: 13 Oct 2011 22:22 

Van Rhijn speelde bij de A's toch ook rechtsback?

PostPosted: 13 Oct 2011 22:24 

In ieder geval niet de keren dat ik ging kijken, ik heb hem alleen bij Jong Ajax rechtsback zien spelen. Hij is van oorsprong een centrale verdediger en op die positie is hij ook beter. Ik zou hem graag eens een competitiewedstrijd mee zien doen. Volgens mij past hij veel beter bij Ajax dan de langzame Alderweireld en ik hoop dan ook dat snel Van Rhijn naast Denswil centraal in de verdediging staat. Hopelijk kunnen Alderweireld en Vertonghen voor veel geld worden verkocht.

Last edited by ghostwriter on 13 Oct 2011 22:27, edited 1 time in total.

PostPosted: 13 Oct 2011 22:26 

Nou, dan denk ik dat al een jaartje ofzo verkeerd :evil:.

PostPosted: 13 Oct 2011 22:43 

Zijn beste positie is natuurlijk CV maar zoals ghostwriter al zij, is Van Rhijn sneller en wendbaarder.

PostPosted: 14 Oct 2011 21:07 

Seizoenskaart: 427
Het wordt tijd dat Van Rhijn de plek van Ooijer in gaat nemen op de reservebank, dat is in ieder geval zeker, Ooijer voegt alleen nog iets toe op het trainingsveld.

PostPosted: 17 Oct 2011 09:04 
Moderator De Toekomst

Droomaankoop: Virgil van Dijk
Ik ga vanavond naar Jong Heerenveen - Jong Ajax. Ben benieuwd. Met name naar Ligeon (mocht hij spelen) en naar De Sa. Persoonlijk vind ik De Sa namelijk beter dan Lukoki maar ik zal na de wedstrijd even hier een verslag + bevindingen doorgeven.

Heb er zin in!!

PostPosted: 17 Oct 2011 16:02 

Eline wrote:
Persoonlijk vind ik De Sa namelijk beter dan Lukoki maar ik zal na de wedstrijd even hier een verslag + bevinding
Ik ben het helemaal met je eens, De Sa is onvoorspelbaarder en ondanks zijn kleine fysiek is hij toch redelijk sterk in de duels. Hopelijk wordt hij komend seizoen aan een Eredivisie club verhuurt zodat hij zich op dat niveau verder kan ontwikkelen.

PostPosted: 17 Oct 2011 21:52 

1-1 tegen de nummer 2. 25 Minuten met 10 man na een rode kaart voor Lesly de Sa.

Eline, hoe was de wedstrijd? Hoe speelde Fabian Sporkslede?

PostPosted: 17 Oct 2011 22:58 
Moderator De Toekomst

Ten eerste, en daar moet ik mee beginnen. Wat was die scheids een hondenlul zeg. Zo wat een thuisfluiter. Ik was daar met Groningen-fans en die man zei het al, nadat Lesly de Sa was doorgebroken in de 6e minuut, hij alleen op de keeper kon maar werd neergehaald. Lesly kreeg toen geel voor een schwalbe. Echt ongelovelijk.

Algemeen:
Slechte wedstrijd. Beide ploegen oogden onrustig, er zat geen lef/durf in het spel en het was een te traag tempo. Het leek alsof ze niet wilden. 1e helft was wel een stuk beter dan de 2e helft. Slechtste man van het veld: Ismaïl Aissati. Verder had de helft niet zijn goede schoenen bij zich, man wat een glijpartijen op het veld (bij beide ploegen). Gebeurde mij echt veel te veel. Gewoon niet van die plastic dinkies aandoen maar schoenen met noppen. Davy had trouwens rare schoenen aan, leken wel oranje van Puma ofzo.

Opstelling:
Verhoeven;
Ligeon (60. Sporkslede), Van Rhijn (C), Schenk (65. Bouy), Kamps;
Rits (60. Klaassen), Aissati, Kip;
De Sa, Boere, Arica.
WISSELS: Hahn, Kramer (2 keepers?), Klaassen, Bouy, Sporkslede, Schoop

Scoreverloop/verslag:
In de 56e seconde wilde Xandro Schenk een dieptebal over de grond geven aan spits Boere, Boere komt inlopen, glijdt uit en Heerenveen staat vervolgens stil, de bal glijdt door en Yener Arica is sneller dan de keeper, omspeelt de keeper en schiet binnen. Binnen een minuut 0-1. In de 6e minuut zoals gezegd kreeg Lesly de Sa een gele kaart voor een vermeende schwalbe. In onzer ogen een belachelijk beslissing omdat hij 1:1 op de keeper kwam. Hij werd gewoon geraakt.
In de 20e minuut maakt spits Arsenio Valpoort (de beste man aan Heerenveen zijde) gelijk. Een foute lange pass in de opbouw, middenveld vecht om de 2e bal, Aissati moet verdedigen maar staat een beetje debiel voor zijn man te staan, mid-mid van Hveen geeft steekbal aan Valpoort, 1-1.
Ligeon werd in de 1e helft belachelijk hard geraakt in een kopduel door zijn tegenstander en lag (zover ik het kon zien) even knockie. Scheids zag het niet eens (ongelovelijk!). Elk duel wat Arica uitvocht met zijn tegenstander Schmidt was een overtreding van Arica. Als Arica dan tot twee keer toe werd gevloerd was het opstaan geblazen. De spelers die positief opvielen in de 1e helft waren van Rhijn, Mats Rits, Arica, en Ricardo Kip werkte hard.

In de 2e helft begint Ajax met wat meer initiatief maar het komt er niet uit. Boere wint erg weinig duels, De Sa begon goed, want hij kwam de 1e helft geen 1x langs zijn tegenstander, deze keer komt ie zowel op links/rechts langs zijn tegenstander. Aan de linkerkant gaat de Sa dan op zijn manier zoals ik hem ken langs zijn tegenstander met veel snelheid en wordt vervolgens gevloerd, gele kaart voor De Sa voor een vermeende schwalbe. Heel vreemd. Het jammere is dan ook, dat als spelers gaan warmlopen niet de slechtste spelers van het veld gaan (Boere en Aissati) maar waarschijnlijk 2 afgesproken spelers: Ligeon en Rits.

Vlak daarna wordt een voorzet vanaf de linkerkant door 2 spelers geraakt, Valpoort en Schenk maar Xandro Schenk blijft liggen. Verhoeven roept meteen iets, en Van Rhijn maakt wilde gebaren van 'komen komen' (tegen de fysio). Hij moest ook van het veld af worden gedragen. Omdat er belachelijk weinig wissels zijn komt Ouasim Bouy in het veld en gaat Ajax 1:1 achterin spelen. Bouy viel goed in.

De hoeveelheid kansen zijn vanaf dan op 1 hand te tellen, 2 voor Heerenveen en 1 voor Ajax, als Bouy in de 87e minuut 1:1 op de keeper wordt gezet maar zonodig met zijn linker moest inschieten en op de keeper schoot. In de 90e minuut is een voorzet van Martinus te scherp voor Valpoort, de voorzet vliegt net voorlangs en Valpoort vliegt in het doel. Rajiv van la Parra (jeugdinternational) komt nog in de 88e minuut in het veld bij Heerenveen. In de 90e minuut verliest -zoals zovaak vandaag- Aissati knullig de bal, Martinus wordt diep gestuurd en Kip en Martinus vliegen naar de bal, Kip is net 1 seconde te laat en raakt daardoor Martinus en wordt met rood van het veld gestuurd. De vrije trap wordt weggewerkt.

Positief:
Invalbeurt Ouasim Bouy, hij bracht rust in het spel (alleen jammer van die kans)
Ricardo Kip, Ruben Ligeon en Ricardo van Rhijn
Jeroen Verhoeven (pakte absoluut een punt daar, beetje jammer dat die kiddo's aldoor ohhhhh pizza riepen).
Mats Rits speelde ook degelijk, weinig balverlies.

Lesly de Sa viel me echt tegen vandaag. Hij had de durf niet, weinig overtuiging en ging in de 1e helft 1x langs zijn tegenstander. Tweede helft begon hij iets beter maar had al snel de rode kaart te pakken.
De absolute prutser was Ismail Aissati. Spelvertragend, veel balverlies op knullige momenten, speelde een beetje verdedigende middenvelder maar verdedigend richt hij niks uit. Hij lijkt soms wel bang in een duel, hij wint hem in ieder geval nooit. En toen ze met 10 man stonden, ging hij veel bal opeisen, terwijl je dan juist vaker de diepte moet zoeken in 1x. Hij verloor hem dan ook knullig, terwijl Joeri de Kamps net alle moeite had gedaan om de bal te veroveren.

PostPosted: 17 Oct 2011 23:03 
Moderator De Toekomst

Rudolph wrote:
Hoe speelde Fabian Sporkslede?
Degelijk, niet bijzonder, hij kan beter, maar het was niet slecht. Hij had een lastige tegenstander in Martinus, maar hield hem wel redelijk onder controle. Ricardo Kip hielp hem ook vaak mee, of gaf de druk en hij de rugdekking. In de opbouw vond ik hem Ajax-gezien matig. Maar dat kwam ook doordat Arica het nodig vond om in de 2e helft nooit voor zijn man te komen, en Boere dat ook al niet deed. Hij had wel 1 hachelijk momentje met Verhoeven, ging toen zijn man passeren (was opzich goed) en gaf toen een balletje breed op Van Rhijn zodat die weer in de problemen kwam.

Ik denk dat zijn passes waren 60% diepteballen en 30% middenveld (Kip of meestal Aissati) en de rest terugspeelballen op Verhoeven.

Overigens won hij in de laatste minuten wel een belangrijk kopduel, al gleed hij eerder ook uit in de 80e minuut bij een belangrijke voorzet waardoor Valpoort kon koppen en de lat werd geraakt.

PostPosted: 17 Oct 2011 23:35 

Bedankt voor het uitgebreide verslag. Interessant dat Jong met een paar A1 spelers en een man minder de nummer 2 op 1-1 houdt.

,,Het was een enerverende en leerzame avond'', keek Jong Ajax-trainer Gery Vink terug. (zie ajax.nl)

Over de keepers: het blijft vreemd, vind ik, dat Verhoeven keept en niet Hahn (of Kramer).

Volgende wedstrijden:
24/10/2011 18:30 Jong ADO Den Haag-Jong Ajax (KNVB Beker)
31/10/2011 18:30 Jong Ajax-Jong Sparta Rotterdam (competitie)

PostPosted: 18 Oct 2011 07:40 
Moderator De Toekomst

Rudolph wrote:
Bedankt voor het uitgebreide verslag. Interessant dat Jong met een paar A1 spelers en een man minder de nummer 2 op 1-1 houdt.

,,Het was een enerverende en leerzame avond'', keek Jong Ajax-trainer Gery Vink terug. (zie ajax.nl)

Over de keepers: het blijft vreemd, vind ik, dat Verhoeven keept en niet Hahn (of Kramer).

Heerenveen moet het echt hebben van hun aanval: Van la Parra, Valpoort, Martinus. Martinus is een razendsnelle linksbuiten, Valpoort is een sterke, snelle spits (Amsterdammer), en Van la Parra is ook een goede rechtsbuiten. Zij scoren ook het meest van alle beloftenteams en dat verbaast me niet.

Ik denk dat dat de reden is dat zij redelijk bovenaan staan, net zoals in Hveen 1.

Wat me opviel is dat op het moment Ajax goed ging storen in de 1e helft, Hveen vaak knullig de bal verloor. Ook het middenveld van Hveen vond ik niet goed, geen driehoekjes, geen voetbal. Alles gewoon op kracht. In de 2e helft gokte Heerenveen op Valpoort, constant werd via de CV een lange bal gespeeld op Martinus of Valpoort, terwijl je naar mijn idee moet zorgen dat je met een man meer het uit gaat spelen.

Wat ik overigens niet begrijp, is dat Vink tevreden is met een punt. Het was echt een slechte wedstrijd waarin zij het al eerder hadden kunnen beslissen. Verder moet je tevreden zijn met een punt als je wordt weggespeeld. De rode kaart voor Lesly was dan misschien onterecht, maar zelfs toen bleven ze de betere partij. De scheidsrechter heette trouwens E. Van de Graaf (drama). Davy en Fabian sprongen elkaar ook al in de armen na het laatste fluitsignaal, terwijl ik dan denk alleen de laatste 4 minuten was het een penibele situatie na de rode kaart van Kip en zij ballen in gingen brengen, en je wint niet in Heerenveen. Anyway, ik had er meer van verwacht hehe.

Wat betreft de keepers ben ik met je eens, al was Verhoeven echt goed gisteren. Ik weet niet of Hahn die ballen had gehad, en Verhoeven coachte ook zijn (jonge) team erg goed.

Maar omdat Ajax 1 natuurlijk de wedstrijd tegen Dinamo Zagreb heeft, stonden er zoveel A-junioren in het veld. Ik vind dat goed voor hun ontwikkeling, want ze moeten dan wel een stap extra zetten en Heerenveen is natuurlijk een zeer goede tegenstander met een aantal grote talenten. De A-spelers van Heerenveen waren Doke Schmidt (geboren Hveen, rechtsback), Samir Fazli, en Quenten Martinus. Normaal zouden ze de beschikking hebben over: Koppers, Lukoki, Bulykin, Ooijer, Lodeiro en evt. Blind of Ebecilio.

Ik denk alleen dat Ajax zich wel snel moet lossen van Boere. Hij heeft het gewoon niet hoor. Hij is traag, moet het van zijn fysiek hebben. In zo'n wedstrijd als deze komt hij totaal niet uit de verf, en gleed hij bovendien ook nog eens heel vaak uit.

Op de site van sc-heerenveen.nl staat een videosamenvatting van de wedstrijd tegen Jong Ajax. Ik zag op hun site dat Van La Parra begon als rechtsbuiten, en dat Seymonsson erin kwam. Ik dacht eerst dat het andersom was. Beetje spanning he, kon niet alles onthouden haha. Wel een mooie samenvatting.

PostPosted: 24 Oct 2011 20:34 

Jong bekert door: 2-4 winst tegen Jong ADO Den Haag. Jong eindigde de wedstrijd met drie A-junioren (Fennich, Schoop, Nieuwpoort).

Opstelling: Hahn; Ligeon, Van Rhijn, Blind, De Kamps; Rits, Lodeiro, Aissati, Bouy (A1); Boere, Arica.

Doelpunten: Lodeiro 0-1, Boere 0-2, Boere 2-3, Aissati 2-4.

PostPosted: 24 Oct 2011 23:10 
Moderator De Toekomst

Rudolph wrote:
Jong bekert door: 2-4 winst tegen Jong ADO Den Haag. Jong eindigde de wedstrijd met drie A-junioren (Fennich, Schoop, Nieuwpoort).

Opstelling: Hahn; Ligeon, Van Rhijn, Blind, De Kamps; Rits, Lodeiro, Aissati, Bouy (A1); Boere, Arica.

Doelpunten: Lodeiro 0-1, Boere 0-2, Boere 2-3, Aissati 2-4.
4-4-2 opstelling?

PostPosted: 24 Oct 2011 23:12 
Moderator De Toekomst

Nee, Lodeiro hangend op rechts.

PostPosted: 24 Oct 2011 23:47 

Eline, ga a.u.b. door met dit soort verslagen!
Super!

PostPosted: 01 Nov 2011 00:10 

Jong Ajax - Jong Sparta Rotterdam 4-0 (2-0)

"Jong Ajax heeft de competitiewedstrijd tegen Jong Sparta Rotterdam maandagavond met ruime cijfers gewonnen. De Beloften versloegen de jonge Kasteelheren met 4-0. Mats Rits, Tom Boere (2x) en Ismaïl Aissati waren trefzeker." Lees verder ... (verslag op ajax.nl)

Een aantal losse opmerkingen van mezelf: Jong Ajax ging in een hoog tempo van start, combineerde snel, speelde naar voren, had (mede daardoor) de wedstrijd onder controle. Vermakelijk om te zien. En knap, wanneer je bedenkt dat de samenstelling van Jong per wedstrijd wisselt.
Mooi: de 1-0 van Mats Rits, die slim een hoek koos; mooier: de 3-0 van Tom Boere, fraai vanaf links ingeschoten vanuit een moeilijke hoek; mooiste: de 4-0 van Ismaïl Aissati, een meesterlijke lob over de Sparta-keeper. Opmerkelijk: Darren Rosheuvel (A1, 1e jaars) op de reservebank; Jeroen Verhoeven (Ajax 1) op het doel en daardoor Warner Hahn (Jong) op de bak en Chiel Kramer (Jong) tussen het publiek ... evenals Sjaak Swart, Wim Suurbier, Frank de Boer en vele anderen. Man of the match voor mij: Ismaïl Aissati.

Volgende wedstrijd: 07/11/2011 18:30 Jong Ajax-Jong Heracles Almelo.

Last edited by Rudolph on 14 Mar 2012 13:43, edited 1 time in total.

Post new topic  Reply to topic  [ 1529 posts ]  1 2 3 4 5 62  Next

All times are UTC+01:00