Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1529 posts ]  Previous   1 55 56 57 58 59 62  Next
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Jong Ajax
PostPosted: 20 Apr 2018 23:31 
Nieuwsredacteur

Orejuele speelde inderdaad goed maar zou het niet degelijk willen noemen want leed wel twee keer zeer gevaarlijk balverlies doordat hij te traag handelde. Werd nu niet afgestraft maar had makkelijk gekund. Verder opkomend wel sterk en zijn strakke inspeelpass viel me op.

PostPosted: 20 Apr 2018 23:33 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Was de 1-1 niet zijn schuld toen hij zwak wegkopte?

PostPosted: 20 Apr 2018 23:52 
Nieuwsredacteur

Ook dat.

PostPosted: 21 Apr 2018 08:36 

Jnp wrote:
Zwaarbevochten maar verdiende overwinning. Vond het toch wel spannend hoor, hoop meer dat ze het worden dan ik eigenlijk dacht.
Inderdaad en ook dit Jong Ajax had moeite om de wedstrijd te beslissen.

Een paar spelers wil ik er nu toch even uithalen:

Orejeula speelt gewoon degelijk en goed zijn wedstrijden onder Reiziger. Als ik al onze rechtsback bekijk, is Orejuela het beste aan de bal (al is dit bij Jong Ajax) en zeker aanvallend de beste. Ik blijf hoop houden, dat hij alsnog echt doorstroomt.

Johnson was vandaag ook weer goed bezig is. Deze lijn moet hij doorzetten.

Cassiera viel vandaag wederom tegen. Na de winterstop toch een totaal andere Cassiera dan daarvoor.

Reiziger weet toch een team neer te zetten met wisselende samenstellingen. Voor de winterstop bestond het middenveld heel vaak uit Mazraoui, Eiting en De Wit. Na de winterstop vaak Bijleveld, De Wit en Matisuwa. Zijn elftallen blijven gewoon hetzelfde spelen.

Als hij dit Jong Ajax kampioen maakt, is het een geweldige teamprestatie.
Eens. Ik zie er vrijwel speler waarvan ik denk dat hij op termijn een alternatief voor het eerste kan worden.
Orejuela vind ik beduidend beter dan Kristensen, maar die krijgt geen kans dus ik denk dat ze hem hebben afgeschreven. Best verontrustend de keuzes van Ten Hag. Hoop dat hij wat betreft de aankopen geen stem heeft. Dan komt Labyad nog.
Ik denk Cassierra is ook bezig aan zijn afscheidstournee. Geldt min of meer hetzelfde als bij Orajuela. Ik vind dat Cassierra potentie heeft maar speelt de laatste tijd echt minder. Mss. mist hij wel de motivatie omdat hij geen kans krijgt in het eerste terwijl iedereen ziet dat Huntelaar kans op kans mist en voetballend te kort komt. Ten Hag laat Siem nog eerder invallen.
Aangezien Sierhuis een veel beter moyenne heeft denk ik dat AJAX Cassierra kwijt wil. Sierhuis vind ik voetballend te beperkt voor het eerste.
Johnsen blijf ik een vraagteken blijven ondanks hij momenteel beter is dan de afgelopen maanden.
De verdediging van Jong AJAX vind ik echt ondermaats. Krijgen niet voor niks veel tegendoelpunten.
Voor de rest vind ik Matusiwa wel een goede indruk maken. Ontwikkelt zich goed.

PostPosted: 21 Apr 2018 10:49 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Orejuela heeft zich de laatste half jaar behoorlijk verbeterd. Als hij zo doorgaat gaat hij zeker de concurentie winnen van Kristensen.

PostPosted: 21 Apr 2018 12:00 

Leonel wrote:
Orejuela heeft zich de laatste half jaar behoorlijk verbeterd. Als hij zo doorgaat gaat hij zeker de concurentie winnen van Kristensen.
Ben bang dat dat niet gebeurt zolang Ten Hag trainer is.

PostPosted: 21 Apr 2018 16:17 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Leonel wrote:
Ben bang dat dat niet gebeurt zolang Ten Hag trainer is.
Je moet niet alles aan Ten Hag ophangen.
Orejuela was onder Keizer geen selectiespelers omdat hij moeite had met de communicatie. Ik vond hem toen ook wat minder spelen. Als dan een nieuwe trainer komt, die ook nog eens een nieuwe back erbij krijgt, kan ik me voorstellen, dat hij deze nieuweling als eerste uittest.

Zeker nu Veltman wegvalt zal Ten Hag volgend jaar Orejuela er wel bijhouden en dan zal blijken hoe Ten Hag hem ziet. Ten Hag kan wel een nieuwe back eisen maar het technisch hart heeft hier ook nog zeggenschap over en wellicht Orejuela willen behouden, zeker nu hij beter aan het presteren is.

Frenkie De Jong en VD Beek hebben ook gewoon een jaartje bij Jong Ajax gespeeld dus wie weet zit dit ook gewoon in het plan van Ajax mbt Orejuela.

Ik denk ook, dat Reiziger wel een positief advies zal afgeven binnen Ajax mbt Orejuela.

PostPosted: 21 Apr 2018 17:17 

Als ik zie dat Ten Hag steevast Kristensen prefereert boven Orajuela hang ik dat aan hem op. De Deen kan er werkelijk geen pepernoot van. Kan me niet voorstellen dat die op de trainingen laat zien dat hij kan verdedigen, of beter gezegd voetballen. Let eens op tegen AZ. Die wordt dronken gespeeld door Idrissi.

PostPosted: 24 Apr 2018 09:01 

Veranderingen op komst: ‘Vaste selecties, het liefst per 31 augustus’
Lees meer op www.voetbalzone.nl

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=327819

Ik snap het wel, maar ik zit toch met de nodige vragen. Vaste selectie, betekent dit dat spelers van de -19 ook niet meer mee mogen doen? Mogen de spelers van Jong Ajax niet tussentijds worden doorgeschoven naar het eerste? Mogen clubs als NEC en Fortuna ook geen spelers van het tweede elftal gebruiken?

Dat zouden hele kwalijke ontwikkelingen zijn, ten koste van de ontwikkeling van de spelers. Dan ga je echt aan je doel voorbij als KNVB zijnde. Het zou sowieso fijn zijn als die een keer de poot stijf hielden. De regels zijn al meerdere keren aangescherpt, maar nu Jong Ajax kampioen dreigt te worden moet het nog extremer. Je kunt wel weer toegeven, maar volgend jaar vinden de andere clubs wel weer iets anders om over te zeiken.

PostPosted: 24 Apr 2018 09:19 
Beheerder

Inderdaad.
Zal wel niet zo zijn dat de jongere spelers uit de A of B jeugd niet mogen doorstromen. Zou imbeciel zijn. Ook vind ik dat spelers jonger dan 19 jaar zowel bij AJAX 1 en bij Jong AJAX zouden moeten kunnen spelen.

PostPosted: 24 Apr 2018 11:01 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Sneu hoor. Ajax gebruikt nagenoeg geen spelers die ook minuten in 1 maken. En de spelers die dat wel doen zijn niet ouder dan 21.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 24 Apr 2018 14:10 

Het heet niet voor niks Jong AJAX. Stel een leeftijdslimiet van bijv. 21 jaar.
Los daarvan vind ik dat Jong AJAX juist heel weinig "oudere" spelers heeft gebruikt. Cassierra is imo ook nog een jonge speler, ook al heeft hij ruim 5 miljoen gekost. Dat is toch geen criterium.

PostPosted: 24 Apr 2018 15:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Had Ajax toch net als PSV moeten zeggen dat ze niet kampioen willen worden en maar een paar ballen in de eigen goal knallen.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=327789

PostPosted: 24 Apr 2018 15:49 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Dat is echt het meest belachelijke wat ik in een tijdje gehoord heb. PSV die geen kampioen wilt worden!? Die gasten spelen een zaadvoetbal om zoveel mogelijk punten te krijgen.
Ik geloof er helemaal geen zak van. Wat een l*l die Langeler.

PostPosted: 24 Apr 2018 16:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik vind het ook raar dat Jong Ajax kampioen wil worden. Je leert helemaal niks van omgaan met de druk om een titel te pakken in het betaald voetbal. Het zou véél beter voor ze zijn als ze ergens in de middenmoot zouden spelen, geen druk om kampioen te worden of om te degraderen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 24 Apr 2018 17:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Stormrage wrote:
Ik vind het ook raar dat Jong Ajax kampioen wil worden.
Onzin, elke sporter of elk team op welk niveau dan ook wil het hoogst haalbare nastreven. Anders kun je beter stoppen.

Maar bij JA zijn de resultaten van ondergeschikt belang ten opzichte van de persoonlijke ontwikkeling van de individuele spelers. Het eigenlijke doel van JA is immers om spelers af te leveren/op te leiden voor Ajax 1, maar als JA kampioen kan worden dan moeten ze daar vol voor gaan. Je merkt dat het al enkele weken serieus leeft in die groep. Die gasten leven daar naar toe, willen tonen dat een jeugdteam beter is dan veel voormalige eredivisieclubs. Dat is toch alleen maar mooi dat ze die sportieve motivatie bij zichzelf zoeken. Laat ze al die zeikende jupiler clubs de mond maar snoeren door de titel te pakken. Ook zonder promotie is dat toch een historische gebeurtenis. Ik zou het toch knap vinden.

Tenslotte wat betreft dat stukje op VZ, het is voorlopig maar een voorstel hé jongens ;) De KNVB heeft nog niets definitief beslist dus ik wacht nog even af. Maar mocht dit voorstel effectief 100% overgenomen worden, dan zou dit wel intriest zijn.

PostPosted: 24 Apr 2018 17:21 
Beheerder

:mrgreen: Ok, ook G-J is niet bekend met het begrip sarcasme.
https://twitter.com/AjaxTotaalnl/status ... 5291512833

Zou inderdaad triest zijn. Ik vind de regels nu ook al goed. Moet AJAX niet mee akkoord gaan.

PostPosted: 24 Apr 2018 17:43 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
:lol: :lol: :lol: Busted en grappig tegelijkertijd. Nochtans mijn favoriete vorm van humor, maar nu duidelijk niet genoeg gelezen en dus te snel gereageerd :D

PostPosted: 24 Apr 2018 22:56 

Poezie leeft nog steeds teveel in die flutcompetitie. Komt omdat men nog steeds denkt dat het allemaal prima verloopt in dit land.

PostPosted: 25 Apr 2018 08:56 
Beheerder

Haha, nu verlangen ze nog 1,5 miljoen euro per jaar van AJAX ook.
https://www.bd.nl/nederlands-voetbal/ee ... ~a00f580c/

PostPosted: 25 Apr 2018 09:14 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Het niveau van Oranje is bedroevend... en dan willen ze bij de KNVB ook nog eens dat de tweede elftallen met vaste selecties gaan werken. Terwijl veel spelers uit die elftallen later in het betaalde voetbal uitkomen voor Jupiler League clubs, Eredivisie clubs of misschien daarboven.

Het gaat toch om ontwikkeling? Als spelers niet mogen switchen tussen de A1, het tweede elftal en het eerste dan is het gevolg dat je de grote talenten nooit in Jong Ajax neerzet. Die slaan dat elftal over. En als ze nog geen speeltijd krijgen in het eerste is het gevolg dat ze te lang blijven hangen in de A1 (te weinig weerstand). Terwijl de ontwikkeling van de individuele speler soms heel snel kan gaan. Zie Unuvar, Gravenberch, Ekkelenkamp om maar iets te noemen.

Daarnaast hebben clubs die Europees voetballen brede selecties. Als je wisselspelers van het eerste geen speeltijd kan geven op een degelijk niveau is dat niet echt fijn. Ja je kan soms oefenpotjes organiseren... over welk niveau hebben we het dan en hoe serieus worden die wedstrijden genomen?

Kortom: het slaat weer nergens op en die clubs uit de JL moeten eens kappen met dat gejank.

PostPosted: 25 Apr 2018 09:37 

Als het klopt dat spelers wel bij een hoger elftal mogen spelen, maar niet andersom, heb ik daar eigenlijk geen probleem mee. Maar wat weerhoud Ajax er dan van om bijvoorbeeld Cassiera en Orejuela gewoon in te schrijven bij Jong Ajax?

Verder slaat die 1,5 miljoen natuurlijk nergens op. Ja, de spelers van die elftallen worden beter, maar telt dat dan niet voor de overige clubs? De beloften brengen de Jupiler League naar een hoger niveau, of op zijn minst die van Ajax en PSV. Daar hebben de andere clubs ook profijt van. Nog los van het aantal spelers dat vanuit de beloften bij een andere Jupiler League club eindigen.

Dit is gewoon een belachelijke eis omdat ze hopen dat de Jong-elftallen eruit stappen. Ze denken dat ze het prima zelf kunnen. Nou succes er mee. Als ik een ding heb geleerd de laatste 5 jaar is het wel dat de Jupiler League een verzameling is van clubs waar wanbeleid wordt gevoerd. En ze hebben allemaal dezelfde oplossing: omhoog schoppen. Het is allemaal de schuld van de KNVB en de topclubs.

PostPosted: 25 Apr 2018 11:14 

Die clubs uit de JL moeten zelf hun broek ophouden. Lukt dat niet dan terug naar de amateurs. Saneert het voetbal zichzelf. Geld eisen van andere clubs. Die zijn niet goed bij hun hoofd.
Ik zou als AJAX zijnde contact met clubs uit het buitenland opnemen. Een aparte competitie met "Jong" elftallen. Bijv. met clubs als Anderlecht, Brugge, Genk, Schalke, Leverkusen, Köln, BVB, Gladbach etc.
Zo een internationale competitie opzetten. Leren ze veel meer van.

PostPosted: 26 Apr 2018 12:14 
Beheerder

http://www.at5.nl/artikelen/181348/geen ... jong-ajax-

PostPosted: 26 Apr 2018 13:50 
Beheerder

Mazraoui zit bij de wedstrijdselectie van komende zondag en speelt zaterdag dus niet mee in de kampioenswedstrijd van Jong #Ajax #ajaaz

Post new topic  Reply to topic  [ 1529 posts ]  Previous   1 55 56 57 58 59 62  Next

All times are UTC+01:00