Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 625 posts ]  Previous   1 21 22 23 24 25
Author Message
PostPosted: 07 Dec 2017 06:52 
Nieuwsredacteur

Ik las van niet.

PostPosted: 07 Dec 2017 09:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Stormrage wrote:
Kunnen ze nou tegen Feyenoord loten?
Nee, niet tegen clubs uit het eigen land las ik gisteren op AS.

PostPosted: 23 Jan 2018 20:47 

Weet iemand wat ze vandaag hebben gemaakt tegen Watford?

PostPosted: 24 Jan 2018 09:40 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
renemar wrote:
3-4 verloren las ik. Verder geen info bekend.

PostPosted: 24 Jan 2018 10:38 

Bonzai wrote:
renemar wrote:
In Nederland walsen ze eigenlijk over iedere tegenstander heen maar internationale wedstrijden worden verloren. Ook tegen Schalke vorige week. Opvallend.
Zijn we dan in vergelijking met het buitenland toch niet zo goed terwijl onze opleiding hoog staat aangeschreven.
Het kan ook te maken hebben met het feit dat bij ons talenten sneller worden doorgeschoven.
Zou handig zijn als we de opstelling zouden weten.
Ik vind dat we veel te weinig info over de jeugd krijgen. Bij AS zie je (meestal) op zaterdag wel nog een en ander. Zelfs op de officiële site van AJAX vind ik de info (vooral bij de onderbouw) erg summier. Er zijn ook herhaaldelijk midweekse wedstrijden. Daar krijg je zelfs de uitslagen niet. Of ik weet niet waar ze te vinden zijn, kan ook natuurlijk.
Jammer. Heb daar veel interesse in.

PostPosted: 24 Jan 2018 11:19 

renemar wrote:
Bonzai wrote:
renemar wrote:
In Nederland walsen ze eigenlijk over iedere tegenstander heen maar internationale wedstrijden worden verloren. Ook tegen Schalke vorige week. Opvallend.
Zijn we dan in vergelijking met het buitenland toch niet zo goed terwijl onze opleiding hoog staat aangeschreven.
Het kan ook te maken hebben met het feit dat bij ons talenten sneller worden doorgeschoven.
Zou handig zijn als we de opstelling zouden weten.
Ik vind dat we veel te weinig info over de jeugd krijgen. Bij AS zie je (meestal) op zaterdag wel nog een en ander. Zelfs op de officiële site van AJAX vind ik de info (vooral bij de onderbouw) erg summier. Er zijn ook herhaaldelijk midweekse wedstrijden. Daar krijg je zelfs de uitslagen niet. Of ik weet niet waar ze te vinden zijn, kan ook natuurlijk.
Jammer. Heb daar veel interesse in.
Ben het wel met je eens dat er te weinig info over jeugdwedstrijden bekend is over het algemeen. AS is elke zaterdag wel van de partij en kijkt veel wedstrijden. AjaxTV zendt nog wel eens wedstrijden uit maar dat is ook erg summier de laatste maanden.

Ik denk dat de A1 gisteren met een hoop wissels speelden en ook de spelopvatting van buitenlandse tegenstanders is heel anders. Daarom wel goed dat ze deze wedstrijden inplannen.

PostPosted: 10 Feb 2018 18:41 

En opnieuw niet het gewenste resultaat ondanks een 'versterkte' selectie. Laat Nunnely, Lang en Bakker toch gewoon bij Jong Ajax spelen. -19 kan het toch ook wel af met Ylätupa en Schön op de flanken? Eerder dit seizoen werd er met die spelers nog gewonnen in Eindhoven.

Ik wil niet te hard oordelen over de gehele jeugdopleiding aangezien ik eigenlijk alleen Jong en -19 volg, maar ik vind het zorgwekkend wat ik zie en lees. Veel spelers van buitenaf die weinig tot niets toevoegen, vreemd spelersbeleid dat totaal niet gericht lijkt op individuele ontwikkeling. En uiteraard een tactiek die niet uitnodigt tot goed, aantrekkelijk voetbal.

Ik kan alleen maar hopen dat er vanuit de club kritisch wordt gekeken naar deze ontwikkelingen.

PostPosted: 10 Feb 2018 19:00 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Zimmerman wrote:
En opnieuw niet het gewenste resultaat ondanks een 'versterkte' selectie. Laat Nunnely, Lang en Bakker toch gewoon bij Jong Ajax spelen. -19 kan het toch ook wel af met Ylätupa en Schön op de flanken? Eerder dit seizoen werd er met die spelers nog gewonnen in Eindhoven.

Ik wil niet te hard oordelen over de gehele jeugdopleiding aangezien ik eigenlijk alleen Jong en -19 volg, maar ik vind het zorgwekkend wat ik zie en lees. Veel spelers van buitenaf die weinig tot niets toevoegen, vreemd spelersbeleid dat totaal niet gericht lijkt op individuele ontwikkeling. En uiteraard een tactiek die niet uitnodigt tot goed, aantrekkelijk voetbal.

Ik kan alleen maar hopen dat er vanuit de club kritisch wordt gekeken naar deze ontwikkelingen.
Sinds Jonk weg is lijken ze wel een andere aanpak er op aan te houden. Iemand die daar meer over weet?

PostPosted: 15 Feb 2018 18:06 

Morgen speelt de A1 de mini klassieker tegen Feyenoord om half 5. De wedstrijd wordt ook uitgezonden op het YouTube kanaal van Ajax.

PostPosted: 21 Feb 2018 12:30 

Zuid-Afrikaan Allie van AC op stage bij Ajax.

http://sportsoftheday.com/south-african ... ax-s-ajax/

PostPosted: 21 Apr 2018 17:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Verloren vandaag met 2-0 van PSV O19 en staan nu twee punten achter met een wedstrijd meer gespeeld. Ik was er vandaag bij en een aantal dingen vielen me op:

Ten eerste: het spel leek helemaal nergens op. Het is alle ballen op Brobbey en die moet de bal maar zien vast te houden of door te koppen. Zo benut je de kwaliteit van de spelers helemaal niet. Danilo en Ylatupa kwamen bijvoorbeeld nauwelijks aan de bal.

Jasper ter Heide viel mij op in positieve zin. Stond volgens mij niet te boek als een megatalent en had ook niet altijd een basisplaats, maar deed het vandaag prima. Ekkelenkamp speelde ongelukkig. De scheidsrechter was ook erg slecht trouwens.

De verdediging ben ik niet kapot van, keeper El Maach lijkt mij wel een talent. Wat een beer van een vent en wat een snelle reflexen heeft hij.

Al met al dus een slechte middag voor Ajax O19. Ik hoop dat Heitinga de speelstijl aanpast, want dit leek nergens op. Het middenveld werd telkens overgeslagen.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 21 Apr 2018 17:46 

Heitinga is een prutser en moet zo snel mogelijk weggehaald worden bij onze grootste talenten.

PostPosted: 21 Apr 2018 19:25 

geenidee4 wrote:
Verloren vandaag met 2-0 van PSV O19 en staan nu twee punten achter met een wedstrijd meer gespeeld. Ik was er vandaag bij en een aantal dingen vielen me op:

Ten eerste: het spel leek helemaal nergens op. Het is alle ballen op Brobbey en die moet de bal maar zien vast te houden of door te koppen. Zo benut je de kwaliteit van de spelers helemaal niet. Danilo en Ylatupa kwamen bijvoorbeeld nauwelijks aan de bal.

Jasper ter Heide viel mij op in positieve zin. Stond volgens mij niet te boek als een megatalent en had ook niet altijd een basisplaats, maar deed het vandaag prima. Ekkelenkamp speelde ongelukkig. De scheidsrechter was ook erg slecht trouwens.

De verdediging ben ik niet kapot van, keeper El Maach lijkt mij wel een talent. Wat een beer van een vent en wat een snelle reflexen heeft hij.

Al met al dus een slechte middag voor Ajax O19. Ik hoop dat Heitinga de speelstijl aanpast, want dit leek nergens op. Het middenveld werd telkens overgeslagen.
De bezem moet door de hele vereniging. Al die oud spelers op belangrijke plaatsen is vergif. Ze moeten kwaliteit halen en geen vrienden.
Heel triest te constateren dat niet alleen het eerste van psv maar ook de jeugd het beter doet. Dat laatste is toch even slikken. We konden op de kwaliteit van onze jeugdspelers rekenen. Wordt daar beter mee omgesprongen zou er veel meer uit te halen zijn.
Het kan zomaar zijn dat geen enkel jeugdelftal van de bovenbouw dit jaar kampioen wordt. Kan me niet herinneren dat dat al eens eerder is gebeurd.

PostPosted: 21 Apr 2018 19:41 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Speelde de A-jeugd van AJAX niet met een jongere ploeg (jaar jonger dan die van psv)?

PostPosted: 22 Apr 2018 07:55 

Als je alleen al naar Brobbey, Van gelderen en Gravenberch kijkt. Allemaal nog O17 spelers. Leuk allemaal maar war schiet je op nu je de YL mist. Hele belangrijke en mooie wedstrijden waarin ze veel ervaring kunnen opdoen.
In zo'n wedstrijd hadden o.a. Pasquali en Kuhn (zaten beide op de bank tegen Volendam) moeten spelen.
In al hun wijsheid slaan ze de plank volledig mis. Weer een volkomen verkeerde inschatting.

PostPosted: 22 Apr 2018 12:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
343 wrote:
Speelde de A-jeugd van AJAX niet met een jongere ploeg (jaar jonger dan die van psv)?
Klopt wel, veelal spelers uit de jaren 2000 en 2001 bij Ajax, zelfs een enkeling uit 2002. Bij PSV een hoop uit 1999 die hun debuut voor Jong PSV al hadden gemaakt.

https://pbs.twimg.com/media/DbTgWZ6X4AACyot.jpg:large

Het viel ook op hoe een talent als Jensen (viel in voor Ylätupa) er niet aan te pas kwam in het krachtvoetbal van Heitinga. Ajax heeft de laatste tien minuten alleen maar ballen naar voren gepompt, ik heb bijna niet een aanval over de zijkanten gezien. Erg teleurstellend.

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 22 Apr 2018 12:10 

geenidee4 wrote:
343 wrote:
Klopt wel, veelal spelers uit de jaren 2000 en 2001 bij Ajax, zelfs een enkeling uit 2002. Bij PSV een hoop uit 1999 die hun debuut voor Jong PSV al hadden gemaakt.

https://pbs.twimg.com/media/DbTgWZ6X4AACyot.jpg:large

Het viel ook op hoe een talent als Jensen (viel in voor Ylätupa) er niet aan te pas kwam in het krachtvoetbal van Heitinga. Ajax heeft de laatste tien minuten alleen maar ballen naar voren gepompt, ik heb bijna niet een aanval over de zijkanten gezien. Erg teleurstellend.
Dat is het resultaat als je incapabele mensen als Heitinga voor de groep zet.

PostPosted: 11 May 2018 13:57 
Beheerder

Giovanni de la Vega vertrekt transfervrij naar FC Utrecht.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/81 ... ekken.html

PostPosted: 11 May 2018 14:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
343 wrote:
Giovanni de la Vega vertrekt transfervrij naar FC Utrecht.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/81 ... ekken.html
Wijs besluit van Ajax om hem niet te verlengen?

PostPosted: 25 May 2018 08:44 

https://twitter.com/MarioBalvers/status ... 92896?s=19

PostPosted: 25 May 2018 10:22 

Heitinga ook komend seizoen trainer van de U19.
https://www.telegraaf.nl/sport/2079637/ ... x-onder-19

@Rebuah, wat ik ervan begreep sluit die Salah bij de U17 aan.

PostPosted: 25 May 2018 11:22 

Wat een ramp. Die man kan er geen klap van en zou niet binnen 2km van onze grootste talenten moeten mogen komen.

PostPosted: 14 Jun 2018 15:00 
Beheerder

Keeper Plomper transfervrij naar Groningen.
https://twitter.com/fcgopleiding/status ... 1883812866

PostPosted: 14 Jun 2018 15:22 

Verliezen we niks aan.

PostPosted: 14 Aug 2018 08:36 
Beheerder

Cleonise naar Genoa, volgens Di Marzio.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/83 ... enoa-.html

Post new topic  Reply to topic  [ 625 posts ]  Previous   1 21 22 23 24 25

All times are UTC+02:00