Zie jij nog AJAX 1 materiaal, renemar? Uiteraard Gravenberch, maar verder?
Ik zie Brobbey ver komen. Enorm sterk aanspeelpunt. Dinsdag ongelukkig in afronding maar zou me niks verbazen als hij op termijn eerste spits bij ons gaat worden. Type Lukaku. Velen zeggen dat hij het fysieke voordeel gaat kwijtraken als hij tegen volwassen spelers gaat spelen.
Tot zekere hoogte is dat ook wel zo maar hijzelf zal ook nog sterker worden. En wat imo heel belangrijk is, is hoe hij de tegenstander van zich afhoudt en de bal goed beschermt.
Dan zijn er nog spelers waarvan ik denk dat ze het ook zouden kunnen halen (gebr. Timber, Jensen. Kuhn, Dest). Maar het is bij hun afwachten hoe ze zich verder ontwikkelen. Nu geldt dat voor iedere speler maar deze jongens hebben wat mij betreft goede kansen uit te groeien tot selectiespelers.
Als ik zie hoe Dest zowel als back (links en rechts) als in de aanval speelt zie ik in hem een speler die ver kan komen. Technisch goed, snel, vinnig en een prima instelling. Doordat hij op meerdere plaatsen inzetbaar is wordt er nu veel met hem geschoven.
Al met al een selectie waarvan imo zeker 3 spelers het eerste gaan halen. Mss. meer al hangt dat natuurlijk ook af hoe ze zich verder ontwikkelen en of ze (langdurige) blessures krijgen. En hoe ze daaruit komen.