Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 190 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8
Author Message
 Post subject: Re: Uefa Youth League
PostPosted: 24 Oct 2018 09:03 

Opvallende parallel met de wedstrijd van het eerste. Twee goede ploegen met veel kansen over en weer in een leuke snelle wedstrijd. Verschil klein. Maar ook hier verdiende de O19 net iets meer de overwinning dan Benfica bij het eerste.

PostPosted: 24 Oct 2018 20:35 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Zie jij nog AJAX 1 materiaal, renemar? Uiteraard Gravenberch, maar verder?

PostPosted: 25 Oct 2018 08:43 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
renemar wrote:
Opvallende parallel met de wedstrijd van het eerste. Twee goede ploegen met veel kansen over en weer in een leuke snelle wedstrijd. Verschil klein. Maar ook hier verdiende de O19 net iets meer de overwinning dan Benfica bij het eerste.
Inderdaad opvallend. Zo'n gevoel had ik ook na de twee wedstrijden.

PostPosted: 25 Oct 2018 09:37 

343 wrote:
Zie jij nog AJAX 1 materiaal, renemar? Uiteraard Gravenberch, maar verder?
Ik zie Brobbey ver komen. Enorm sterk aanspeelpunt. Dinsdag ongelukkig in afronding maar zou me niks verbazen als hij op termijn eerste spits bij ons gaat worden. Type Lukaku. Velen zeggen dat hij het fysieke voordeel gaat kwijtraken als hij tegen volwassen spelers gaat spelen.
Tot zekere hoogte is dat ook wel zo maar hijzelf zal ook nog sterker worden. En wat imo heel belangrijk is, is hoe hij de tegenstander van zich afhoudt en de bal goed beschermt.
Dan zijn er nog spelers waarvan ik denk dat ze het ook zouden kunnen halen (gebr. Timber, Jensen. Kuhn, Dest). Maar het is bij hun afwachten hoe ze zich verder ontwikkelen. Nu geldt dat voor iedere speler maar deze jongens hebben wat mij betreft goede kansen uit te groeien tot selectiespelers.
Als ik zie hoe Dest zowel als back (links en rechts) als in de aanval speelt zie ik in hem een speler die ver kan komen. Technisch goed, snel, vinnig en een prima instelling. Doordat hij op meerdere plaatsen inzetbaar is wordt er nu veel met hem geschoven.
Al met al een selectie waarvan imo zeker 3 spelers het eerste gaan halen. Mss. meer al hangt dat natuurlijk ook af hoe ze zich verder ontwikkelen en of ze (langdurige) blessures krijgen. En hoe ze daaruit komen.

PostPosted: 25 Oct 2018 11:30 
Beheerder

Ja, zeker geen kansloze lichting.
En idd altijd afwachten. Als je ziet hoe de A1 er 6 jaar geleden uitzag na de 0-6 overwinning op Liverpool...
Van der Hart; Ligeon (’69. Nieuwpoort), Veltman, Denswil, Dijks; Sporkslede, Klaassen, Rits; De Sa, Schoop (’65. Gravenberch), Fischer (’75. El Hasnaoui).
Middelmaat en alleen in Klaassen zit er nog misschien muziek. Denswil heeft het redelijk gedaan na zijn lanterfanteren bij AJAX, maar ook hij zit als 25-jarige nog altijd bij, met alle respect, Club Brugge.

PostPosted: 25 Oct 2018 14:51 

Op één na wel allemaal prof geworden ;).

PostPosted: 27 Nov 2018 16:04 
Beheerder

1-8 overwinning en 3x Kuhn.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/85 ... eague.html

PostPosted: 27 Nov 2018 16:10 

Begint hij eindelijk te draaien? Had vooraf hoge(re) verwachtingen van hem.

PostPosted: 12 Dec 2018 17:25 

Heitinga maakt er weer een zooitje van. Ziet het niet, zal het ook nooit zien. Een grote schande dat hij ons vlaggenschip onder z'n hoede heeft.

PostPosted: 12 Dec 2018 17:30 
Beheerder

De kritieken zijn inderdaad vernietigend. Het spel lijkt nergens op.

PostPosted: 12 Dec 2018 19:00 

Hoeveel van de eigenlijke A1-lichting heeft hij daadwerkelijk tot zijn beschikking?

Ik heb daar niet echt kijk op, maar als de eigenlijke A1 voornamelijk in JA en Ajax1 staat, is het misschien ook meer ervaring opdoen. Ik kan mij zo voorstellen dat, door de beperkte doorstroming bij clubs als Bayern, er een fysiek verschil ontstaat in zo'n competitie!

PostPosted: 12 Dec 2018 19:24 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Wat heb ik me zitten ergeren aan Bakker. Eèn van de meest ervaren spelers, die zelfs al bij de selectie heeft gezeten maar dat zie je nergens vanaf.

Bakker wordt gezien als groot talent maar ik twijfel steeds meer en meer. Hij kan het wel maar laat het zo weinig zien. Ik vind het een beetje zoals Kluivert. Speelt 1 wedstrijd per maand goed en de rest te ver onder de maat.

PostPosted: 12 Dec 2018 20:29 

Wat heb ik me zitten ergeren aan Bakker. Eèn van de meest ervaren spelers, die zelfs al bij de selectie heeft gezeten maar dat zie je nergens vanaf.

Bakker wordt gezien als groot talent maar ik twijfel steeds meer en meer. Hij kan het wel maar laat het zo weinig zien. Ik vind het een beetje zoals Kluivert. Speelt 1 wedstrijd per maand goed en de rest te ver onder de maat.
Eens. Ik ben altijd fan van hem geweest maar dit seizoen maakt hij er een potje van. Als hij zo doorgaat wordt het niks.

PostPosted: 13 Dec 2018 08:55 

murdoch01 wrote:
Hoeveel van de eigenlijke A1-lichting heeft hij daadwerkelijk tot zijn beschikking?

Ik heb daar niet echt kijk op, maar als de eigenlijke A1 voornamelijk in JA en Ajax1 staat, is het misschien ook meer ervaring opdoen. Ik kan mij zo voorstellen dat, door de beperkte doorstroming bij clubs als Bayern, er een fysiek verschil ontstaat in zo'n competitie!
Uit m'n hoofd 6 spelers van Jong teruggehaald.

Los van dit deugt de spelopvatting van Heitinga gewoon niet. Niet des Ajax en hijzelf maakt rare keuzes. Ik begreep echt niets van de wissel van Taylor.

PostPosted: 13 Dec 2018 09:09 

Snake wrote:
murdoch01 wrote:

Uit m'n hoofd 6 spelers van Jong teruggehaald.

Los van dit deugt de spelopvatting van Heitinga gewoon niet. Niet des Ajax en hijzelf maakt rare keuzes. Ik begreep echt niets van de wissel van Taylor.
Vooral het tijdstip. Had ook nog een paar minuten kunnen wachten tot de rust. Volkomen onbegrijpelijk.

Post new topic  Reply to topic  [ 190 posts ]  Previous   1 4 5 6 7 8

All times are UTC+01:00