Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 624 posts ]  1 2 3 4 5 25  Next
Author Message
 Post subject: [Centraal] Ajax A-jeugd
PostPosted: 11 Oct 2011 20:04 
Erelid

A-junioren (geen vaste A1 en A2) 2015/16

Stan van Bladeren (2018)
Jeffrey de Lange
Joe van der Sar

Teun van Zweeden
Nathan Leyder (2016)
Leon Bergsma
Philippe Sandler
Furkan Kurban
Noussair Mazraoui
Darren Sidoel (2018)
Conner Blöte
Jorg Ooievaar
Deyovaisio Zeefuik
Matthijs de Ligt
Navajo Bakboord (2018)

Ramiz Zerrouki
Markus Bay (2016)
Carel Eiting (2018)
Azor Matusiwa
Keshone Mettendaf (Kiki)
Zian Flemming
Dani de Wit
Reda Boultam
Noa Benninga

Ottar Magnus Karlsson (2016)
Vince-Gino Dekker (2017)
Ezra Walian (2017)
Adham El Idrissi (2018)
Nabi Hakimzadeh
Kasper Dolberg Rasmussen (2018)
Mees de Wit
Kaj Sierhuis
Donyell Malen
Che Nunnely (2018)
[Centraal] Ajax A1-jeugd 2013/14

Image

Wedstrijden: http://www.ajax.nl/web/show/id=59732/langid=43

Stand: http://www.ajax.nl/web/show/id=1018667/langid=43

Selectie:
Achter v.l.n.r.:, Melvin Vissers, James Efmorfides, Vince Gino Dekker, Damian van Bruggen, Branco van den Boomen, Mike Grim, Jantje Vermolen, Jairo Riedewald, Damon Mirani, Ezra Walian, Queensy Meenig en Jordy Bruijn.

Midden v.l.n.r.: Orlando Trustfull (trainer), Gery Vink (trainer), Rob Kalse (leider), Markus Bay, Djavan Anderson, Elton Acolatse, Sheraldo Becker, Ricardo Kishna, Indy Groothuizen, Xavier Mous, Jari Verburg, Anwar El Ghazi, Samet Bulut, Aschraf El Mahdioui, Peter Teiwes, Ralph v.d. Horst en Bastiaan Bruning.

Zittend v.l.n.r.: Nathan Leyder, Danny Bakker, Milan Vissie, Django Warmerdam, Leeroy Owusu, Pelle Clement, Tom Noordhoff, Zakaria El Azzouzi, Alen Custovic, Serhat Cakmak, Terry Lartey Sanniez en Daoud Bousbiba.

Trainingstijden (onder voorbehoud):
Ma 15:00 - 17:15 uur
Di 15:00 - 17:15 uur
Do 15:00 - 17:15 uur
Vr 15:15 - 17:00 uur

Post subject: Re: Ajax A-jeugd
PostPosted: 16 Oct 2011 00:42 

Deze A1 is volgens velen de beste A1 van de laatse jaren. Vandaag tegen NEC/Oss lieten ze dat helaas niet zien. Resultaat: een 3-3 gelijkspel en daarmee het eerste puntverlies dit seizoen. Fred Grim was aan het eind dan ook niet echt 'amused'.

De A1 speelde veel te traag, liet zich te vaak aftroeven door het counterende NEC en creëerde weinig kansen. Pas in de tweede helft nam Ajax het initiatief, wat leidde tot een aantal doelkansen. Op de vleugel miste ik de acties en snelheid van Lesley de Sa, maar goed, die vertelde dat hij maandag met Jong meegaat naar Heerenveen. Goed nieuws!

Wat losse opmerkingen over een aantal spelers:
Micky van der Hart zat er naast bij het eerste doelpunt, herstelde zich daarna goed en coachte zoals vanouds fanatiek.
Fabian Sporkslede speelde op 3 een solide wedstrijd, maakte technisch gezien de mooiste sliding in de eerste helft, maar leidde na een verkeerde terugspeelbal de 3-3 in. Zijn pa is er nog ziek van.
Darren Rosheuvel (1e jaars) had een goede invalbeurt op 5.
Davy Klaassen speelde op zich goed; punt is dat je van hem meer verwacht; in ieder geval kon hij vandaag niet zijn stempel drukken op de wedstrijd (of zijn team).
Youssef Fennich op 6 speelde ook een goede wedstrijd, veroverde veelvuldig de bal en was helaas onzuiver met zijn freekicks.
Ik vond Ouasim Bouy (op 8) matig in de eerste helft; de tweede helft eiste hij meer de bal op en zette Ajax aan tot aanvallend voetbal. Overigens vertelde hij dat hij mogelijk een pink had gebroken in de eerste helft. Wordt vervolgd.
Nick de Bondt op 7 leek wedstrijdritme te missen, werd soms niet begrepen, zo leek het, maar scoorde wel het mooiste doelpunt: 3-2.
Abdelmalek El Hasnaoui van de A2 viel de 2e helft goed in, omspeelde regelmatig zijn tegenstander alsof hij een basisspeler is uit de A1.
Rowendey Schoop op 9 viel regelmatig terug om te kaatsen, echter zelden gevolgd door een goede combinatie.
Viktor Fischer op 11 showde een aantal fraaie acties maar had niet altijd oog voor een combinatie met zijn medespelers. Vlak voor tijd werd hij grof uit de wedstrijd geschopt. Belachelijk. Hopelijk valt de blessure mee.

Viktor Fischer
Image

Darren Rosheuvel
Image

Meer foto's ...

PostPosted: 16 Oct 2011 12:18 

Seizoenskaart: 427
Uitslag was wel zwaar onterecht, hadden ook nog een penalty moeten hebben..

PostPosted: 16 Oct 2011 13:01 

Ze hadden het gewoon zelf kunnen en moeten afmaken. De uitslag voelt dan ook aan als een verlies. Maar goed, van verliespartijen leer je misschien meer dan van 5x achter elkaar winst.

Onder de toeschouwers: Joeri De Kamps (Jong) en Lesly de Sa (A1).
Image

Meer foto's ...

PostPosted: 29 Nov 2011 21:32 

0-2 verloren tegen rosenborg, niet zo best lijkt mij, maarja nu tegen barcelona.

PostPosted: 10 Dec 2011 18:11 
Erelid

Ben vandaag weer een keer gaan kijken naar de A1. Ajax had het moeilijk tegen PSV, omdat PSV redelijk wat terug zakte, waardoor Ajax geen goede oplossing kon vinden. Ajax heeft in het team ook niet iemand die erg creatief is of diepgang heeft, waardoor het erg plichtmatig word bij Ajax. Na een half uur greep Grim ook in door De Bondt eruit te halen voor Schoop, waardoor Fischer naar de linkerkant ging om de bal wat meer in de ploeg te houden.

Ajax begon trouwens met acht tweedejaars, terwijl PSV met twee Tweedejaars begon en ook nog een paar B-junioren.

PostPosted: 10 Dec 2011 18:16 
Moderator De Toekomst

Fischer is toch iemand die vrij creatief is, maar nooit op z'n beste positie uitgespeeld wordt: vlak achter de spits.

Hoe deden de eerste jaars B-junioren het bij PSV? Bakkali (11) en Bazoer (3). En vind je de rechtsback van PSV, Joshua Brenet, een misser van Ajax om die niet van Zeeburgia op te pikken?

PostPosted: 10 Dec 2011 18:37 
Erelid

Die positie is er niet in het systeem wat Ajax speelt, dus daar kan die niet creatief zijn. Bakkali viel het meest op dat die zijn eigen keeper in problemen bracht, werd verder niet in het spel betrokken. Bazoer is een prima verdediger die wel nog wel regelmatig zijn foutjes maakt, fysiek ook enorm sterk voor zijn leeftijd. Ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen komende jaar.
D_skilled wrote:
Joshua Brenet, een misser van Ajax om die niet van Zeeburgia op te pikken
Nee, die keren dat ik hem zien spelen. Ik weet niet of Ajax interesse in hem heeft gehad, maar als ik zou gaan vergelijken zou die dit jaar in de A2 spelen bij Ajax.

PostPosted: 10 Dec 2011 18:43 
Moderator De Toekomst

Klopt, maar zet hem dan rechtshalf met een aanvallender rol en in de rug gedekt door Bouy en Fennich. Op de linksbuiten positie wordt hij verpest. In de spits is een optie, al denk ik dat hij daarvoor niet balvast genoeg is.

PostPosted: 10 Dec 2011 19:02 
Erelid

Om Fischer op het middenveld te laten spelen komt die loopvermogen te kort, daarbij was het zijn eerste volledige wedstrijd na zijn blessure. Ik vind dat Fischer prima in de spits kan spelen, maar dan moet er wel aansluiting komen vanuit het middenveld en zoals vandaag bestond uit Sporkslede, Fennich, Bouy weet je dat je dat niet gaat krijgen.

PostPosted: 10 Dec 2011 19:52 
Moderator De Toekomst

Als ik alvast vooruit kijk naar volgend seizoen dan wordt het nog knap lastig om een goed A1-team te formeren. De lichting '93 worden eerste jaars senior en de magere lichtingen '94 en '95 nemen het stokje over. Het had er evenwel anders uitgezien als Ajax nog Yassin Ayoub, Wouter Soomer en Oussama Tannane had gehad, maar dat is niet het geval. Na wat puzzelen kom ik tot het volgende elftal;

Nick de Bondt/Lazic - Bitter/Panka - Kishna/Becker
El Hasnaoui/Keskin - Rosheuvel - Vd Boomen
Kuipers/Marinkovic - Marinkovic/Noordhoff - Van Duijn/Papamelodias - Tete/Owusu
Leeuwenburgh/Vd Hart

PostPosted: 10 Dec 2011 20:03 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
D_skilled wrote:
Als ik alvast vooruit kijk naar volgend seizoen dan wordt het nog knap lastig om een goed A1-team te formeren. De lichting '93 worden eerste jaars senior en de magere lichtingen '94 en '95 nemen het stokje over. Het had er evenwel anders uitgezien als Ajax nog Yassin Ayoub, Wouter Soomer en Oussama Tannane had gehad, maar dat is niet het geval. Na wat puzzelen kom ik tot het volgende elftal;

Leeuwenburgh/Vd Hart
Zover ik heb kunnen lezen, zijn Kishna, Vd Boomen en Papamelodias toch hele grote talenten? Hoe is het eigenlijk met Kishna? Zit hij al tegen z'n rentee aan?

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 10 Dec 2011 20:11 

Seizoenskaart: 427
Op linksbuiten wel een beetje luxeprobleem, beide spelen nu toch ook al A1.

PostPosted: 10 Dec 2011 20:12 
Moderator De Toekomst

Ik heb mij in het verleden heel kritisch uitgelaten over Papamelodias. Hij heeft zich iets verbeterd (opbouwend) en onder de voormalig leidinggevenden genoot hij volop het vertrouwen, maar tegenwoordig is hij veroordeeld tot het spelen van back. Redelijk talent, that's it.

Branco vd Boomen heeft een aantal specifieke kwaliteiten (trap en overzicht), maar ook aanzienlijke minpunten. Hij is bijv. niet dynamisch (vrij traag) en in de omschakeling is hij kwetsbaar. Je kunt hem het best vergelijken met een type Bouy, maar dan groter en tweebenig.

Kishna is nog zeker tot het einde van het seizoen uitgeschakeld. Dit seizoen hoef je niet meer te tellen. Vanaf volgend seizoen moet hij weer langzaam aan op niveau komen. Misschien gebeurt dat eerst in de A2. Ik hoop dat hij helemaal de oude wordt, want ik kon erg van hem genieten voor z'n blessure.

PostPosted: 10 Dec 2011 20:23 

D_skilled wrote:

Leeuwenburgh/Vd Hart
Vergeet je Fischer en Gravenberch nu niet, die zijn ook beide van de '94 lichting toch?

PostPosted: 10 Dec 2011 20:28 
Moderator De Toekomst

'Panka' is Gravenberch. Fischer schuift wellicht door naar Jong Ajax. Ik sluit niet uit dat hem die toezegging is gedaan.

PostPosted: 10 Dec 2011 21:16 

D_skilled wrote:
'Panka' is Gravenberch.
Ah dat had ik eerder al eens gezien maar was het weer vergeten, dom.
Fischer schuift wellicht door naar Jong Ajax. Ik sluit niet uit dat hem die toezegging is gedaan.
Maar onder het nieuwe beleid laten ze juist de grootste talenten Jong Ajax overslaan en schuiven juist nooit meer spelers vervroegd door. Jong Ajax is nu meer van de spelers die te oud zijn voor de jeugdopleiding en niet goed genoeg voor het eerste. Bouy en Denswil spelen af en toe met Jong Ajax mee maar horen normaliter gewoon nog bij de A1.

PostPosted: 11 Dec 2011 09:52 
Erelid

Samenvatting van PSV A1 - Ajax A1

PostPosted: 11 Dec 2011 13:00 
Moderator De Toekomst

Die de Bondt is geen gezicht. Een kwakkelende eend. Pure opvulling.

PostPosted: 12 Dec 2011 09:10 

Droomaankoop: Vaclav Kadlec
Seizoenskaart: 125
Ben eigenlijk wel benieuwd, is Gravenberch AJAX 1 materiaal? Zie die naam steeds vaker opduiken namelijk.

PostPosted: 12 Dec 2011 16:18 

D_skilled wrote:
Al is dat onder 19 materiaal op nationaal niveau... Er staan ons magere jaren te wachten.

PostPosted: 12 Dec 2011 16:26 
Moderator De Toekomst

Leg uit....

PostPosted: 13 Dec 2011 13:01 

D_skilled wrote:
De Bondt speelde toch nog zo'n goed jeugdtoernooi vorig seizoen?

PostPosted: 13 Dec 2011 18:51 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Heeft iemand enig idee hoe Dijks het doet? Heeft bij mij op school gezeten. Ken 'm verder niet ofzo, maar is toch leuk om te weten.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 28 Dec 2011 14:46 
Erelid

Bouy gaat met het eerste mee op trainingskamp in Brazilië.

VI

Post new topic  Reply to topic  [ 624 posts ]  1 2 3 4 5 25  Next

All times are UTC+02:00