Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 665 posts ]  Previous   1 21 22 23 24 25 27  Next
Author Message
PostPosted: 20 May 2017 16:45 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Kampioenen! Zesde titel in zeven jaar.

Klasse boys! :ajaxsjaal:

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 20 May 2017 17:06 
Erelid

Keurig, met een lichting zonder echte toptalenten.

PostPosted: 22 May 2017 18:51 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
De Ligt en Kluivert? ;)

PostPosted: 22 May 2017 22:26 
Erelid

343 wrote:
De Ligt en Kluivert? ;)
Die deden tweede seizoenshelft, dus in de kampioenspoule, nauwelijks meer mee natuurlijk.

PostPosted: 22 May 2017 22:40 
Beheerder

Nee, maar horen wel tot die lichting (bedoel ik).

PostPosted: 22 May 2017 22:44 
Erelid

True. Vervang 'lichting' dan voor 'team' in mijn zin. ;)

PostPosted: 26 May 2017 10:06 
Erelid

Titel kan me gestolen worden: liever 3 toppers en 13 middelmaat zonder titel dan 15 middelmaat en 1 topper met titel.

Desondanks wel leuk voor die jongens EN goed dat Ajax tijdens het seizoen al jongens door blijft schuiven naar een niveau hoger/ ouder.

PostPosted: 17 Jul 2017 14:10 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Ajax zou interesse hebben in topscorer Feyenoord.

https://twitter.com/VarkenoordWatch/sta ... 4940776449

PostPosted: 17 Jul 2017 14:15 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik lees net op Twitter dat hij naar Engeland gaat. kwam vorig jaar van Den Haag. Die gaat dus
snel cashen de eerste jaren om daarna weer lekker bij Willem 2 o.i.d. te spelen.

PostPosted: 17 Jul 2017 14:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Leonel wrote:
Ik lees net op Twitter dat hij naar Engeland gaat. kwam vorig jaar van Den Haag. Die gaat dus
snel cashen de eerste jaren om daarna weer lekker bij Willem 2 o.i.d. te spelen.
Bekend scenario inderdaad ;) Engeland... kerkhof der Nederlandse toptalenten.

PostPosted: 17 Jul 2017 14:32 
Erelid

rebuah wrote:
Leonel wrote:
Bekend scenario inderdaad ;) Engeland... kerkhof der Nederlandse toptalenten.
Inderdaad.

Zo zonde. TMF b.v. had allang bij ons in de basis gestaan en was waarschijnlijk ook een stuk verder in zijn ontwikkeling geweest.

PostPosted: 24 Aug 2017 12:53 
Erelid

Ik had eigenlijk wel verwacht dat we een samenvatting zouden zien van de wedstrijd tegen Anderlecht. Maar op de youtube kanaal van Ajax staat het er niet. Iemand toevallig ergens een samenvatting gezien?

Wil graag onze nieuwe spelers zien.

PostPosted: 24 Aug 2017 14:08 
Erelid

Was een oefentoernooi in Heerenveen. Heb snel overal gekeken, maar kon nergens een samenvatting vinden. Ik denk dat we het niet kunnen zien helaas.
Danilo scoorde 3x en Jensen 2x. Pasquali & Ylatupa speelden ook mee.

PostPosted: 24 Aug 2017 19:22 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Mijn verwachting is dat een van de Buitenlandse toptalenten Jong-Ajax gaat overslaan, wie dit is weet ik niet maar dat voorgevoel heb ik.

PostPosted: 25 Aug 2017 00:32 
Erelid

Does the name has an 'r' or an 'n' in it?

PostPosted: 26 Aug 2017 16:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Jong Ajax van Heitinga flink klop gekregen van PSV. 0-5!!

PSV heeft een erg goede lichting. Als PSV het aandurft om een coach aan te stellen, die het aandurft om met (meer) eigen jeugd te spelen, hebben zei het team van de toekomst.

Mauro, Obispo, Piroe, Gakpo en Rigo bv. Geweldige talenten.

PostPosted: 26 Aug 2017 16:21 

O17 slecht, O19 bedroevend. En dat met een hele rits gekochte "top talenten". Niet alleen het eerste maar ook de oudste jeugd stelt weinig voor. Hoop vestigen op O16.
Hoe help ik een club naar de verdoemenis? Kijk bij AJAX. Onbekwame mensen hebben het voor het zeggen i.c.m. onbekwame trainers. Ziedaar een gevaarlijke cocktail.
Maar ze hebben wel allemaal het AJAX DNA. Of ze kwaliteit hebben is niet relevant. Als het maar allemaal vriendjes van elkaar zijn. Heb het vaker gezegd, een grote inteelt bende.
Wordt tijd voor een frisse wind, een andere kijk. De wind die er nu waait stinkt verschrikkelijk.

PostPosted: 26 Aug 2017 18:53 
Erelid

renemar wrote:
O17 slecht, O19 bedroevend. En dat met een hele rits gekochte "top talenten". Niet alleen het eerste maar ook de oudste jeugd stelt weinig voor. Hoop vestigen op O16.
Hoe help ik een club naar de verdoemenis? Kijk bij AJAX. Onbekwame mensen hebben het voor het zeggen i.c.m. onbekwame trainers. Ziedaar een gevaarlijke cocktail.
Maar ze hebben wel allemaal het AJAX DNA. Of ze kwaliteit hebben is niet relevant. Als het maar allemaal vriendjes van elkaar zijn. Heb het vaker gezegd, een grote inteelt bende.
Wordt tijd voor een frisse wind, een andere kijk. De wind die er nu waait stinkt verschrikkelijk.
Ga nou niet die nieuwe spelers nu al afkraken. Hou toch op. Het is één wedstrijd. Ze wonnen ook met 8-0 van Anderlecht waar Danilo 3x en Jensen 2x scoorde. Ook één wedstrijd.

PostPosted: 26 Aug 2017 19:24 
Beheerder

Moet wel zeggen dat ik niet heel veel vertrouwen heb in Heitinga.

PostPosted: 26 Aug 2017 20:12 
Erelid

343 wrote:
Moet wel zeggen dat ik niet heel veel vertrouwen heb in Heitinga.
Same here.

PostPosted: 26 Aug 2017 20:25 

Jnp wrote:
renemar wrote:
Ga nou niet die nieuwe spelers nu al afkraken. Hou toch op. Het is één wedstrijd. Ze wonnen ook met 8-0 van Anderlecht waar Danilo 3x en Jensen 2x scoorde. Ook één wedstrijd.
Heb je de wedstrijd gezien? Werden volkomen overklast.

PostPosted: 26 Aug 2017 20:33 
Erelid

Nee, niet gezien. Maar ik geloof best dat ze volkomen overklast werden. Hoef je nog niet te doen alsof die aangekochte talenten er niets van kunnen en verspild geld zijn. Op basis van één wedstrijd kan ik je ook makkelijk doen geloven dat Dolberg een prutsvoetballer is. Maar dat 'talent' gaat toch aardig wat opbrengen.

Edit: Ah, ik zie dat je in het A-jeugd topic ineens wel heel goed begrijpt dat je niet op basis van één wedstrijd hoeft te oordelen...

PostPosted: 26 Aug 2017 23:36 

Jnp wrote:
Nee, niet gezien. Maar ik geloof best dat ze volkomen overklast werden. Hoef je nog niet te doen alsof die aangekochte talenten er niets van kunnen en verspild geld zijn. Op basis van één wedstrijd kan ik je ook makkelijk doen geloven dat Dolberg een prutsvoetballer is. Maar dat 'talent' gaat toch aardig wat opbrengen.

Edit: Ah, ik zie dat je in het A-jeugd topic ineens wel heel goed begrijpt dat je niet op basis van één wedstrijd hoeft te oordelen...
Zijn toch ook als toptalenten aangekondigd. 3,5 Miljoen voor een jeugdspeler betalen zegt bijvoorbeeld toch ook genoeg. Ik zeg ook nergens dat het verspild geld is en dat ze er niets van kunnen. Ze bakten er vandaag in ieder geval helemaal niks van.
Ik kijk in eerste instantie nog niet eens naar de uitslag hoewel die in het algemeen wel veelzeggend zijn. Maar de techniek, handelingssnelheid, creativiteit, dat alles was bij psv duidelijk beter. Dat heeft ook niks te maken dat die jongens pas bij elkaar zijn. Dat zou uiteraard wel gevolgen kunnen hebben voor het samenspel en dat er misverstanden zijn. Maar niet hoe vaak een speler de bal moet aanraken voor hij hem onder controle heeft, hoe makkelijk hij een mannetje passeert, of hij de bal met de juiste snelheid in een keer raken naar een medespeler kan spelen. Weten wat je moet doen voor je de bal hebt, al hebt gekeken waar de vrije mensen staan. Vooruit kunnen denken. Degene die mij wat dat allemaal nog het beste beviel was Pasquali (?). De rest viel zwaar tegen. Van niemand een vleugje klasse gezien. Dat zie je bij Dolberg wel elke wedstrijd. Dat is het verschil. Dolberg speelt tot nu toe ondermaats en toch zie je in sommige situaties dat hij klasse heeft. Dat heb ik vandaag gemist bij zowel de O17 als O19. Laten we maar het beste hopen.

PostPosted: 27 Aug 2017 11:10 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Het probleem licht achterin bij dit elftal, Ajax probeerde gisteren op te bouwen en PSV speelde op de counter en kreeg veelal veel ruimtes waardoor alles er wel heel goed uitziet natuurlijk, maar met veel ruimtes kan iedereen makkelijker voetballen.
De verdediging en de keeper zijn gewoon dramatisch aan Ajax kant, het middenveld en aanval is wel leuk om te zien, maar als je vanuit achteruit wil voetballen, en je middenveld word niet eens bereikt omdat de achterhoede niet goed genoeg is om eronder de druk uit te voetballen lijkt dit zwaar geflateerd, bij PSV kant is die Mauro natuurlijk wel een pareltje, maar dat heb ik al eens eerder gemeld, maar een Piero vind ik persoonlijk wel zwaar gehyped, net zoals een Sierhuis bij ons.

PostPosted: 26 Sep 2017 10:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Afgelopen zaterdag in Heerenveen gaan kijken naar de wedstrijd van de A1. Moet zeggen dat dit mij heel erg goed beviel. Heerenveen had vooral de eerste helft niets in te brengen en het stond na 25 minuten ook al 4-0 volgens mij.

Spelers die me vooral positief opvielen waren Mitchell Bakker, deze linksback zie ik nu al liever dan Dijks en Viergever, gaf ook twee assists.

Pasquali vond ik erg goed spelen, balvast, overzicht en lekker rustig aan de bal.

Pereira, goede sterke en beweeglijke spits. Maakte binnen een paar minuten een goede goal en was erg gevaarlijk, scoorde tweede helft zijn tweede. Met een beetje meer geluk/rust had hij er 4 gemaakt.

Che Nunnely was een plaag voor de verdediging van Heerenveen, vind alleen dat zijn voorzet nog beter moet. Had weinig rendement verder.

De twee zuid afrikanen vielen ook in maar wedstrijd was al gespeeld en dus lastig om ze te beoordelen. Onze Fin die wij voor de gemak maar Jari noemen stond eerste helft op de linksbuiten, vind ik niet zijn positie. Tweede helft op middenveld kwam hij meer aan de bal maar vond het nog niet zoveel.

Liefhebber David Endt liep rond in Heerenveen en ook pizzabakker Mino Raiola was er, zal wel weer jonge spelers willen verzieken.

Post new topic  Reply to topic  [ 665 posts ]  Previous   1 21 22 23 24 25 27  Next

All times are UTC+02:00