Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 668 posts ]  Previous   1 22 23 24 25 26 27  Next
Author Message
PostPosted: 26 Sep 2017 10:25 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Bonzai wrote:
Ook pizzabakker Mino Raiola was er, zal wel weer jonge spelers willen verzieken.
:evil:

De Hongaren speelden niet mee, toch?

PostPosted: 26 Sep 2017 11:18 

Bonzai wrote:
Afgelopen zaterdag in Heerenveen gaan kijken naar de wedstrijd van de A1. Moet zeggen dat dit mij heel erg goed beviel. Heerenveen had vooral de eerste helft niets in te brengen en het stond na 25 minuten ook al 4-0 volgens mij.

Spelers die me vooral positief opvielen waren Mitchell Bakker, deze linksback zie ik nu al liever dan Dijks en Viergever, gaf ook twee assists.

Pasquali vond ik erg goed spelen, balvast, overzicht en lekker rustig aan de bal.

Pereira, goede sterke en beweeglijke spits. Maakte binnen een paar minuten een goede goal en was erg gevaarlijk, scoorde tweede helft zijn tweede. Met een beetje meer geluk/rust had hij er 4 gemaakt.

Che Nunnely was een plaag voor de verdediging van Heerenveen, vind alleen dat zijn voorzet nog beter moet. Had weinig rendement verder.

De twee zuid afrikanen vielen ook in maar wedstrijd was al gespeeld en dus lastig om ze te beoordelen. Onze Fin die wij voor de gemak maar Jari noemen stond eerste helft op de linksbuiten, vind ik niet zijn positie. Tweede helft op middenveld kwam hij meer aan de bal maar vond het nog niet zoveel.

Liefhebber David Endt liep rond in Heerenveen en ook pizzabakker Mino Raiola was er, zal wel weer jonge spelers willen verzieken.
Dank voor het verslag. Ik ben ook al langer gecharmeerd van Bakker. Prima LB.

PostPosted: 26 Sep 2017 11:37 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
343 wrote:
Bonzai wrote:
Ook pizzabakker Mino Raiola was er, zal wel weer jonge spelers willen verzieken.
:evil:

De Hongaren speelden niet mee, toch?
Schon viel nog in tweede helft, die andere zat niet bij de selectie. De A1 is aardig breed op dit moment helemaal nu ook de twee Zuid afrikanen zijn aangesloten. Het wordt nog een uitdaging om iedereen speel minuten te gunnen.

Weet iemand of de A1 vanavond ergens wordt uitgezonden?

PostPosted: 26 Sep 2017 16:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Bonzai wrote:
Afgelopen zaterdag in Heerenveen gaan kijken naar de wedstrijd van de A1. Moet zeggen dat dit mij heel erg goed beviel. Heerenveen had vooral de eerste helft niets in te brengen en het stond na 25 minuten ook al 4-0 volgens mij.

Spelers die me vooral positief opvielen waren Mitchell Bakker, deze linksback zie ik nu al liever dan Dijks en Viergever, gaf ook twee assists.

Pasquali vond ik erg goed spelen, balvast, overzicht en lekker rustig aan de bal.

Pereira, goede sterke en beweeglijke spits. Maakte binnen een paar minuten een goede goal en was erg gevaarlijk, scoorde tweede helft zijn tweede. Met een beetje meer geluk/rust had hij er 4 gemaakt.

Che Nunnely was een plaag voor de verdediging van Heerenveen, vind alleen dat zijn voorzet nog beter moet. Had weinig rendement verder.

De twee zuid afrikanen vielen ook in maar wedstrijd was al gespeeld en dus lastig om ze te beoordelen. Onze Fin die wij voor de gemak maar Jari noemen stond eerste helft op de linksbuiten, vind ik niet zijn positie. Tweede helft op middenveld kwam hij meer aan de bal maar vond het nog niet zoveel.

Liefhebber David Endt liep rond in Heerenveen en ook pizzabakker Mino Raiola was er, zal wel weer jonge spelers willen verzieken.
Leuke informatieve post :ajaxsjaal:

PostPosted: 26 Sep 2017 17:20 
Beheerder

Bonzai wrote:
Weet iemand of de A1 vanavond ergens wordt uitgezonden?
Ik heb gezocht, maar ik heb niets kunnen vinden.

PostPosted: 26 Sep 2017 20:59 

Vandaag heel matige eerste helft en betere tweede helft. Mede door 2 vroege doelpunten. Solomoms was de eerste helft RB dramatisch, herstelde zich de tweede helft als CV. Ruilde van plaats met Sidoel.
Pasquali was imo beste man op het veld. Nunnely ook dreigend en scoorde prima goal. Bakker vond ik prima en Kemper en Ekkelenkamp goed. Mooi doelpunt nog van Gravenberch. Doelman weinig beproeft maar wat hij deed was solide.
Sierhuis heel matig. Mss. ook logisch na zo lange tijd. Vond hem ook niet afgetraind.

PostPosted: 18 Oct 2017 12:08 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Heb gisteren stukjes gekeken van de Youth League wedstrijd en was best leuk om te zien.
Vind die Bakker wel goed als LB tussen al de exotische namen.

PostPosted: 18 Oct 2017 13:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Heb ook een stuk gezien van de eerste helft, tegenstander had weinig in te brengen.

Er werd verder prima gevoetbald en ze hadden bij rust al dik voor kunnen (moeten) staan.

Bakker is idd een heerlijke speler, die zie ik in de toekomst wel in Ajax 1.

PostPosted: 18 Oct 2017 18:25 

Bakker, Pasquali, Ekkelenkamp en de 3 voorwaartsen hebben imo absoluut toekomst. Ekkelenkamp miste gisteren nogal wat kansen, deels door pech en keeper had geweldige dag, maar was totdat hij op 6 ging spelen altijd gevaarlijk in de zestien. Zijn manier van voetballen heeft wat weg van Litmanen. Ik vond eigenlijk alleen Solomons wat tegenvallen.
Wat ik ook erg prettig vind is dat O19 meteen druk zet. Tot en met de keeper. Dat mis ik enorm bij het eerste. Tegenstander opjagen en zo tot fouten dwingen.
Dat is de 5 seconden regel.

PostPosted: 19 Oct 2017 12:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
renemar wrote:
Bakker, Pasquali, Ekkelenkamp en de 3 voorwaartsen hebben imo absoluut toekomst. Ekkelenkamp miste gisteren nogal wat kansen, deels door pech en keeper had geweldige dag, maar was totdat hij op 6 ging spelen altijd gevaarlijk in de zestien. Zijn manier van voetballen heeft wat weg van Litmanen. Ik vond eigenlijk alleen Solomons wat tegenvallen.
Wat ik ook erg prettig vind is dat O19 meteen druk zet. Tot en met de keeper. Dat mis ik enorm bij het eerste. Tegenstander opjagen en zo tot fouten dwingen.
Het is een goede stap geweest om extern spelers aan te trekken voor deze lichting. Dat was broodnodig. Nu heb je toch nog aardig wat spelers die een kans maken om door te stromen naar het eerste.

Ik heb helaas nog weinig gezien van de A1 dit seizoen. Maar wat ik zag van Ylatupa en Jensen was zeer positief. En Danilo doet moeiteloos mee. Is vaak betrokken bij kansen en wat opvalt is dat hij oog heeft voor zijn medespelers. We moeten alleen niet vergeten dat ze miljoenen hebben uitgegeven aan deze spelers.

Ekkelenkamp maakt grote stappen ineens. Weet toch altijd op de juiste momenten voor de goal te komen.

Over Bakker was ik vorig jaar nog kritisch. Alleen vergeet je dan al snel dat hij op jongere leeftijd is doorgeschoven. Dus hij heeft nog steeds de tijd. En kan veel beter worden dan bijvoorbeeld Dijks.

Solomons vond ik niet slecht. Verdedigend zat hij kort en won hij zijn duels. Waar nog veel winst te behalen valt is bij zijn inspeelpass.

Dat zie je ook bij Bakboord, Sidoel, Zeefuik. Positief is dat ze allemaal kunnen verdedigen. Nu moet het aan de bal nog beter.

Overigens kunnen we de eerste ontmoetingen in de Youth League niet serieus nemen. De tegenstander was van een veel te laag niveau. Als je zag hoe Nunnely zonder passeerbeweging keer op keer voorbij die nummer 10 kwam. Dat is lachwekkend. Die jongen kwam op mij niet over als een linksback. Hoe was vervolgens de voortzetting van Nunnely? Vrijwel elke keer dramatisch. Op een hoger niveau kun je niet alleen teren op je snelheid.

De tegenstander kon nog niet 15 seconden lang de bal in de ploeg houden.

PostPosted: 19 Oct 2017 12:28 

Jerome wrote:
renemar wrote:
Het is een goede stap geweest om extern spelers aan te trekken voor deze lichting. Dat was broodnodig. Nu heb je toch nog aardig wat spelers die een kans maken om door te stromen naar het eerste.

Ik heb helaas nog weinig gezien van de A1 dit seizoen. Maar wat ik zag van Ylatupa en Jensen was zeer positief. En Danilo doet moeiteloos mee. Is vaak betrokken bij kansen en wat opvalt is dat hij oog heeft voor zijn medespelers. We moeten alleen niet vergeten dat ze miljoenen hebben uitgegeven aan deze spelers.

Ekkelenkamp maakt grote stappen ineens. Weet toch altijd op de juiste momenten voor de goal te komen.

Over Bakker was ik vorig jaar nog kritisch. Alleen vergeet je dan al snel dat hij op jongere leeftijd is doorgeschoven. Dus hij heeft nog steeds de tijd. En kan veel beter worden dan bijvoorbeeld Dijks.

Solomons vond ik niet slecht. Verdedigend zat hij kort en won hij zijn duels. Waar nog veel winst te behalen valt is bij zijn inspeelpass.

Dat zie je ook bij Bakboord, Sidoel, Zeefuik. Positief is dat ze allemaal kunnen verdedigen. Nu moet het aan de bal nog beter.

Overigens kunnen we de eerste ontmoetingen in de Youth League niet serieus nemen. De tegenstander was van een veel te laag niveau. Als je zag hoe Nunnely zonder passeerbeweging keer op keer voorbij die nummer 10 kwam. Dat is lachwekkend. Die jongen kwam op mij niet over als een linksback. Hoe was vervolgens de voortzetting van Nunnely? Vrijwel elke keer dramatisch. Op een hoger niveau kun je niet alleen teren op je snelheid.

De tegenstander kon nog niet 15 seconden lang de bal in de ploeg houden.
Heb je toch niet goed naar Nunnely gekeken. Die had wel degelijk passeerbewegingen. Die back stelde inderdaad niet veel voor. Is alleen de vraag of dat door een goede Nunnely kwam?
Ik vind Nunnely al het hele seizoen een goede indruk maken. Ook uit bij Cambuur met Jong AJAX speelde hij heel verdienstelijk. Zijn snelheid is een ook wapen. Ik persoonlijk zieer wel toekomst in.

PostPosted: 21 Oct 2017 12:58 
Erelid

Is nu live op youtube tegen Feyenoord. Tweede helft begint nu.

PostPosted: 21 Oct 2017 13:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Leonel wrote:
Is nu live op youtube tegen Feyenoord. Tweede helft begint nu.

Bedankt om dit te delen, prima overwinning op de grote rivaal. Hopelijk volgt Ajax 1 dit goede voorbeeld. :tifoajax:

PostPosted: 21 Oct 2017 13:55 
Beheerder

Nog net de 4-0 kunnen meepikken. :smileajax:

PostPosted: 21 Oct 2017 14:25 

Was een matige wedstrijd. Verdient gewonnen maar was wel wat geflatteerd. Maar goed, als het eerste morgen ook geflatteerd met 0-4 wint ben ik tevreden en blij.

PostPosted: 21 Oct 2017 15:08 
Erelid

renemar wrote:
O17 slecht, O19 bedroevend. En dat met een hele rits gekochte "top talenten". Niet alleen het eerste maar ook de oudste jeugd stelt weinig voor. Hoop vestigen op O16.
Hoe help ik een club naar de verdoemenis? Kijk bij AJAX. Onbekwame mensen hebben het voor het zeggen i.c.m. onbekwame trainers. Ziedaar een gevaarlijke cocktail.
Maar ze hebben wel allemaal het AJAX DNA. Of ze kwaliteit hebben is niet relevant. Als het maar allemaal vriendjes van elkaar zijn. Heb het vaker gezegd, een grote inteelt bende.
Wordt tijd voor een frisse wind, een andere kijk. De wind die er nu waait stinkt verschrikkelijk.
Jnp wrote:
343 wrote:
Moet wel zeggen dat ik niet heel veel vertrouwen heb in Heitinga.
Same here.
Hoe kijken de vaste volgers van de A1 hier inmiddels tegenaan? De resultaten zijn, sinds die wedstrijd tegen PSV, fantastisch, maar ik weet niet hoe het veldspel is?

PostPosted: 21 Oct 2017 17:51 

Jnp wrote:
renemar wrote:
O17 slecht, O19 bedroevend. En dat met een hele rits gekochte "top talenten". Niet alleen het eerste maar ook de oudste jeugd stelt weinig voor. Hoop vestigen op O16.
Hoe help ik een club naar de verdoemenis? Kijk bij AJAX. Onbekwame mensen hebben het voor het zeggen i.c.m. onbekwame trainers. Ziedaar een gevaarlijke cocktail.
Maar ze hebben wel allemaal het AJAX DNA. Of ze kwaliteit hebben is niet relevant. Als het maar allemaal vriendjes van elkaar zijn. Heb het vaker gezegd, een grote inteelt bende.
Wordt tijd voor een frisse wind, een andere kijk. De wind die er nu waait stinkt verschrikkelijk.
Jnp wrote:
343 wrote:
Moet wel zeggen dat ik niet heel veel vertrouwen heb in Heitinga.
Same here.
Hoe kijken de vaste volgers van de A1 hier inmiddels tegenaan? De resultaten zijn, sinds die wedstrijd tegen PSV, fantastisch, maar ik weet niet hoe het veldspel is?
Moet zeggen dat psv wss. een incident was. Vandaag was het veldspel ook maar matig, maar de uitslag vergoedt veel. Tegen Hammerby vond ik het veldspel prima. Had wel 10-0 kunnen worden.
Pasquali en Bakker (imo toekomstige LB voor het eerste) zijn wat mij betreft de besten. Maar ook Ekkelenkamp en de drie voorwaartsen kunnen mij bekoren (vandaag wel teleurstellend). Jensen heeft te weinig gespeeld hoewel je wel in sommige acties zijn potentie kunt zien.
Ik zie best een goede toekomst in die jongens.

PostPosted: 31 Oct 2017 17:04 
Erelid

Spelen straks om 18.00 de Youth League.

PostPosted: 31 Oct 2017 19:52 

Winnen met 1-3 van Legia Warschau in de Youth League. Live uitgezonden op Ziggo Sport. Eigen goal van Bakboord, gestopte pingel door El Maach en goals voor Ajax van Sierhuis (2x) en Sidoel.

Jensen (gekocht voor 3.5 mln!!) viel in en oogt vooral heel flegmatiek. Spelers als Bakker (linksback, veel rust aan de bal, fysiek sterk), Ekkelenkamp (slimme speler), Pasquali en Sierhuis (koele afmaker) vallen me positief op.

Edit: in blessuretijd nog de 1-4 van Jensen na een goede dribbel en actie van Nunnely.

PostPosted: 31 Oct 2017 20:13 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Goede overwinning op een matig Legia.

El Maach is moeilijk te beoordelen omdat hij weinig te doen had. Grote blunder, maait over een simpele terugspeelbal heen waardoor Bakboord een eigen doelpunt op zijn naam krijgt. Stopt wel een matig ingeschoten strafschop.

De achterhoede is niet echt op de proef gesteld maar inderdaad Bakker speelt volwassen en naar voren ook goed. Zelfde geldt ook voor Bakboord. Zit meer in dan bv Zeefuik. Het centrale due speelde ook niet zo slecht maar Sidoel is heel wisselvallig. Simpele dingen gaan fout of hij kiest voor de moeilijke weg. Botman vooral verdedigend sterk.

Pasquali is functioneel goed maar of hij hiermee verder komt weet ik niet. Zelfde geldt voor Ter Heide. Nuttige spelers maar springen er niet uit. Ekkelenkamp heeft wel iets. Had natuurlijk moeten scoren maar speelt wel vaak goed en simpel.

Voorin viel die fin wat tegen vandaag maar je ziet wel, dat hij klasse heeft. Die komt er wel. Nunnely vind ik wisselvallig en zijn voortzetting kan beter. Sierhuis zal altijd een "twijfelgeval" blijven. In de zestien levensgevaarlijk maar daarbuiten oogt het wat houterig. Doet me wat denken aan Huntelaar.

De invallers waren niet te beoordelen omdat die maar 12 minuten of minder speelde. Wel hoopgevend, dat er 2 jongen van onder de 17 meedoen en zo wat ervaring opdoen.

Heitinga heeft een leuk team met enkele potentiele spelers, die het eerste kunnen halen. Bakker, Sidoel, Bakboord, Ekkelenkamp, Ylatupa en Sierhuis.

Echt een geweldige goal van Sierhuis.

PostPosted: 31 Oct 2017 21:08 

Goede overwinning op een matig Legia.

El Maach is moeilijk te beoordelen omdat hij weinig te doen had. Grote blunder, maait over een simpele terugspeelbal heen waardoor Bakboord een eigen doelpunt op zijn naam krijgt. Stopt wel een matig ingeschoten strafschop.

De achterhoede is niet echt op de proef gesteld maar inderdaad Bakker speelt volwassen en naar voren ook goed. Zelfde geldt ook voor Bakboord. Zit meer in dan bv Zeefuik. Het centrale due speelde ook niet zo slecht maar Sidoel is heel wisselvallig. Simpele dingen gaan fout of hij kiest voor de moeilijke weg. Botman vooral verdedigend sterk.

Pasquali is functioneel goed maar of hij hiermee verder komt weet ik niet. Zelfde geldt voor Ter Heide. Nuttige spelers maar springen er niet uit. Ekkelenkamp heeft wel iets. Had natuurlijk moeten scoren maar speelt wel vaak goed en simpel.

Voorin viel die fin wat tegen vandaag maar je ziet wel, dat hij klasse heeft. Die komt er wel. Nunnely vind ik wisselvallig en zijn voortzetting kan beter. Sierhuis zal altijd een "twijfelgeval" blijven. In de zestien levensgevaarlijk maar daarbuiten oogt het wat houterig. Doet me wat denken aan Huntelaar.

De invallers waren niet te beoordelen omdat die maar 12 minuten of minder speelde. Wel hoopgevend, dat er 2 jongen van onder de 17 meedoen en zo wat ervaring opdoen.

Heitinga heeft een leuk team met enkele potentiele spelers, die het eerste kunnen halen. Bakker, Sidoel, Bakboord, Ekkelenkamp, Ylatupa en Sierhuis.

Echt een geweldige goal van Sierhuis.
Goede samenvatting. Ik zie wel veel in Pasquali. Vind hem balvast, net als Ekkelenkamp. Ter Heide krijgt vaak veel kritiek maar is ook een nuttige speler. Niet oogstrelend en technisch zeker niet de beste maar zorgt wel voor evenwicht.
Ik vind Nunnely ook goed. Had hem alleen op rechts laten staan. Sierhuis is inderdaad een soort Kieft. In de zestien prima maar voetballend matig. Ik vond ook de goal van Jensen mooi. Heel rustig en bekeken.
Ylaputa (?) vond ik vandaag afwezig maar je zet wel aan sommige acties dat hij kwaliteit heeft (o.a. 2 boogballetjes naar medespeler).
Het veld vond ik heel slecht, moeilijk om combinatievoetbal te spelen. Desondanks soms leuke combinaties gezien.

PostPosted: 31 Oct 2017 23:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
renemar wrote:
Ik zie wel veel in Pasquali. Vind hem balvast, net als Ekkelenkamp. Ter Heide krijgt vaak veel kritiek maar is ook een nuttige speler. Niet oogstrelend en technisch zeker niet de beste maar zorgt wel voor evenwicht.
Ik vind ze alle 3 zeker niet slecht maar ik mis creativiteit. Ze hebben alle 3 wel specifieke kwaliteiten maar erg creatief zijn ze (nog) niet. Ik denk, dat Jensen hiervoor moet gaan zorgen en dan zal Ter Heide eruit gaan, vermoed ik.

Verder is normaliter Kemper centraal achterin ook geen verkeerde. Ik weet niet waarom hij niet speelde.

PostPosted: 21 Nov 2017 18:11 

Vandaag was wel heel slecht. Ik kan mij niet herinneren ooit zo'n slecht AJAX O19 te hebben gezien.
Niemand scoorde een voldoende. Plomper nooit meer op doel zetten. Die spande wel de kroon.
Het verkrampt doorzetten van jongere talenten is veel te rigoureus. Maduro is er nog lang niet aan toe. Voor hetzelfde geld lig je eruit en mis je de rest van dit seizoen belangrijke wedstrijden voor de ontwikkeling van spelers. Ze slaan helemaal door, de arrogantie viert hoogtij.
Heitinga kwam op mij ook veel te tam over. Hij hoeft niet als een bezetene langs de lijn te schreeuwen maar hij vandaag wel af en toe de zaak op scherp moeten zetten.
Pasquali vind ik normaliter goed maar deed vandaag ook alles fout. En de bewierookte Jensen is vooralsnog een juffertje (hele seizoen al) en zeker geen transfersom van 3,5 miljoen waard. Hadden ze dat maar meer geboden voor Richarlison. Hadden we er zoveel beter voor gestaan.
Maar ja, daadkrachtig handelen en het huidige AJAX staan haaks op elkaar.

PostPosted: 22 Nov 2017 08:20 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Een slechte wedstrijd kan altijd een keer gebeuren. Vorige wedstrijd in Polen was juist weer heel erg goed.
Je bent door, snel vergeten en op naar de volgende ronde!

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 06 Dec 2017 22:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Kunnen ze nou tegen Feyenoord loten?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

Post new topic  Reply to topic  [ 668 posts ]  Previous   1 22 23 24 25 26 27  Next

All times are UTC+02:00