Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 58 posts ]  Previous   1 2 3
Author Message
 Post subject: Re: Ryan Gravenberch
PostPosted: 27 Mar 2019 19:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
De familie Gravenberch is zeer ontstemd over het bericht in de Telegraaf. Man, man, wat een riooljournalistiek. Ook datgene wat ze zeggen over Neres.

Ik vind het eerlijk gezegd schandalig. Ze moeten zich bij de feiten houden, en niet zomaar wat speculeren en dat gaan produceren als halve feiten.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... -mee-.html

PostPosted: 27 Mar 2019 19:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Volgens mij bepaal je als speler welk traject je wilt. Als Gravenberch perse bij Ajax wil slagen, dan geef je toch die opdracht mee? We kunnen wel de zere plek bij Ajax neerleggen maar bij welke andere club maak je meer kans op een basisplaats als je zo jong bent? Of kunnen die jongen van 16/17 zelf niet nadenken? Ik denk, dat een club als Ajax met haar beleid juist weinig te verwijten valt. Je moet die kans ook zelf afdwingen en pakken.
Veel te makkelijk gedacht. Natuurlijk kunnen die jongens nadenken, maar je moet niet vergeten dat niet alle spelers mentaal zo sterk en rijp zijn als bijvoorbeeld De Ligt. Externe factoren hebben veel invloed op zo'n jongen. Denk aan familie, zaakwaarnemers en andere die dicht bij hem staan. Die kun je niet zomaar uitschakelen of wegdenken.
En hoeveel talenten zijn we dan zogenaamd kwijtgeraakt? Nogmaals ik vind dit heel makkelijk gesteld. Ik denk, dat er ook genoeg voorbeelden zijn van mensen die te vroeg zijn vertrokken en waarvan je vrijwel niets meer hoort (of te weinig).
Bergwijn, Elia, Malen, Redan, Familia Castillo, Fosu-Mensah. Om er maar wat te noemen. Ik denk dat je een deel daarvan had kunnen houden wanneer Ajax anders had gehandeld.
Met jongens van 17? En hem de indruk wekken, dat het wel goed zit en dan volgend jaar op de bank terechtkomen en dan begint het gezeik? Wat goed is, komt snel. Alleen die extreem goede zijn op 1 hand te tellen. Zie bv Seedort of Kluivert (had ook een moeilijk eerste jaar) en nu bv De Ligt. In die orde zit hij (nog) niet. Is dit nu niet het echte probleem? Vind hij (en zijn aanhang) zichzelf al goed genoeg voor het eerste en als hij hierin niet komt, wil hij vertrekken?
Dat heb je toch al gedaan door hem tegen PSV te laten debuteren? Dan moet je nu zorgen voor een goed plan en een vervolg. Je kunt dat namelijk niet meer terugdraaien. Daarom vind ik dat Ajax nu een traject voor hem moet aangaan. En hem meer betrekken bij het eerst elftal zou daarin een slimme stap kunnen zijn. Zeker in een paar wedstrijden waarin er niets meer op het spel staat. Tevens een mooi meetmoment voor die jongens.
Hier is Jong Ajax ook best een goede graadmeter.

Ook, maar als er de gelegenheid is om ze aan het eerste te laten proeven dan zie ik niet in waarom je dit niet zou doen. Wat maakt het uit?
Eens maar is hij ook een talentvolle jongen op het mentale vlak? Als je we nu al moeten gaan discussieren over dit soort jongen of ze moeten blijven en aan wie het dan ligt, zegt misschien al voldoende.
Te makkelijk gedacht, zo hebben we al te veel talent laten lopen. We kunnen niet roepen: 'graag of niet, voor jou tien andere spelers'. Zoveel talent hebben we hier ook weer niet rondlopen. We moeten dit soort gasten juist koesteren en goed begeleiden in plaats van uit de hoogte doen en hem wegjagen.

Edit:
Fijne reactie van de familie. En wellicht eens tijd om stappen te gaan nemen tegen het onrust stoken van De Telegraaf. Het neemt nu genante vormen aan.

PostPosted: 28 Mar 2019 08:52 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Een hoop overspannen reacties hier door een sensatie bericht van die kwallen van de Telegraaf.

PostPosted: 28 Mar 2019 11:20 
Erelid

Fijn dat zijn familie/management het bericht direct even ontkracht. Ik snap niet dat bazen van de media zulke uit de duim gezogen verhalen goedkeuren. Worden er tegenwoordig geen bronnen meer geverifieerd?

PostPosted: 28 Mar 2019 11:47 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Als je pro-Ajax schrijft leest de grootste fanbase van Nederland je stukje. Als je anti-Ajax schrijft alle andere voetbalsupporters. Dus of het klopt of niet maakt geen zak uit, zo krijgen ze clicks en genereren ze geld.

PostPosted: 25 Apr 2019 11:54 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
'Over twee of drie jaar in de basis staan bij Ajax, over vijf jaar in Oranje'
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/87 ... -aan-.html

PostPosted: 25 Apr 2019 13:44 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Wijze woorden, wederom. Lijkt realistisch en geduldig te zijn. Hopelijk houdt hij het hoofd koel en laat hij zich niet opnaaien door zijn zaakwaarnemer. Het doet me deugt dat hij zelf ook lijkt te begrijpen dat wedstrijden spelen in Jong Ajax al best bijzonder is op zijn leeftijd. Sneller is niet altijd beter. Eerst goed rijpen op dat niveau en daarna de stap maken naar Ajax 1. Ik verwacht dat hij volgend jaar wat vaker in mag gaan vallen mits hij zich blijft ontwikkelen. Die gaat nog wel wat schuiven in de pikorde.

PostPosted: 26 Apr 2019 11:51 
Erelid

Wijze woorden, wederom. Lijkt realistisch en geduldig te zijn. Hopelijk houdt hij het hoofd koel en laat hij zich niet opnaaien door zijn zaakwaarnemer. Het doet me deugt dat hij zelf ook lijkt te begrijpen dat wedstrijden spelen in Jong Ajax al best bijzonder is op zijn leeftijd. Sneller is niet altijd beter. Eerst goed rijpen op dat niveau en daarna de stap maken naar Ajax 1. Ik verwacht dat hij volgend jaar wat vaker in mag gaan vallen mits hij zich blijft ontwikkelen. Die gaat nog wel wat schuiven in de pikorde.
Eerst tekenen, dan dromen ;-).

Post new topic  Reply to topic  [ 58 posts ]  Previous   1 2 3

All times are UTC+02:00