Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 274 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9 11  Next
Author Message
 Post subject: Re: Ajax B-jeugd
PostPosted: 06 Mar 2013 14:48 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/ajax-on ... oor-cerny/

PostPosted: 07 Mar 2013 13:07 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Luis Suarez
Ik zat net met volgens mij de rechtsback van de B1 in de bus. Is dat Leeroy Owusu?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 09 Mar 2013 12:15 
Moderator De Toekomst

Website: http://ajaxjeugdnieuws.weebly.com/
Feyenoord B2 - Ajax B2 is afgelast

PostPosted: 15 Mar 2013 17:04 
Beheerder

http://www.ajax.nl/Nieuws/Nieuwsarchief ... lers-6.htm

PostPosted: 17 Mar 2013 00:43 

Excelsior B1 – Ajax B1 0-3

Gewoon wat ik gezien heb, niets meer en niets minder. Ben een liefhebber van mooi voetbal, van aanvallend voetbal en het kan zijn dat ik je favoriete speler misschien niet als toekomstig speler van Ajax 1 zie (of Barcelona), het is niet anders.

Ajax had in het begin van de wedstrijd moeite met het direct druk zetten van Excelsior, de bal ging dan ook vaak van de ene verdediger naar de andere verdediger, Ajax kreeg niet de kans aan iets aanvallends te denken. Blijkbaar heeft niet alleen Ajax 1 problemen met zo’n stugge tegenstander die snel druk zet, de B1 had er in het begin ook last van. Damian van Bruggen verslikte zich een keer, gelukkig zonder vervolgen en hij herstelde zich goed.

Ajax had de hele eerste helft moeite met de buitenspelval, al heb ik de indruk dat de grensrechter er een paar keer naast zat, toevallig steeds in het voordeel van Excelsior. Spits Ezra Walian liet zich wel zakken, maar de middenvelders doken niet de vrijgekomen ruimte in (normaal gesproken wel een sterk punt van Melvin Vissers) of de diepe bal kwam te laat, Trustfull werd er kwaad om, maar soms ten onrechte, omdat iemand buitenspel leek te staan en die pass terecht niet werd gegeven. Jordy Bruyn speelde in die periode niet sterk en Gino Dekker kwam een keer alleen voor de keeper (Hij stond niet buitenspel), maar het leek wel of hij niet wist wat te doen (Rand strafschopgebied, maar dan aan de zijkant)

Ajax scoorde voor rust de 1-0; een perfecte voorzet van rechts van Gino Dekker (met links), de kopbal van Ezra Walian was eigenlijk krachteloos, raakte de paal, waarna Abdelhek Nouri de 0-1 scoorde (bal terug van de paal) Excelsior had daar één kopkans (na een corner) tegenover gezet, terwijl Ajax via Ezra Walian nog een schietkans kreeg en Damian van Bruggen via een prachtige lichaamsschijnbeweging vrij voor de keeper kwam, keihard schoot, waar een geplaatste bal misschien beter zou zijn geweest. De B1 won, dus denk ik terug aan die mooie schijnbeweging.

Na rust waren de krachten van Excelsior op of ging Ajax beter voetballen? De 0-2 was weer een voorzet van Gino Dekker, nu met links, na vrijgespeeld te zijn door Abdelhek Nouri, ingeschoten door Ezra Walian. Dezelfde drie spelers als bij de 0-1. De 0-3 was van een prachtige stiftbal van Abdelhak, nadag Erza Walian een kans verprutste.
De wedstrijd was gespeeld, invallers deden wat ze konden, de (invaller)nummer 15 van Excelsior (na weken absent te zijn geweest!) kreeg twee keer geel, Jordy Bruyn raakte geblesseerd, zodat de wedstrijd eindigde met 10 tegen 10.

Wat mij is bijgebleven? De B1 is in de loop van het seizoen beter gaan voetballen; balbezit is weliswaar heilig, maar het oogt beter en wat me vooral opviel: onderling hebben ze veel plezier. Op de bank werd gelachen, niet omdat de tegenstander iets verkeerds deed, maar omdat ze “met elkaar plezier hadden” en dan bedoel ik de periode na de wissels. Trainer Trustfull corrigeerde in de eerste helft constant, er kwam zelfs een vermakelijk moment, Pelle Clement en ??? (vergeten, het is al laat, ben bij mijn amateurvereniging geweest en na een overwinning is er een leuke derde helft!) stonden geconcentreerd naar de aanwijzingen van Trustfull te luisteren, waardoor Melvin Vissers de bal niet kwijt kon. De tweede helft hoefde hij niet zo veel meer te zeggen.

Indy Groothuizen
Heeft niets te doen gehad, oogt erg houterig.

Shaquill Sno
Speelde degelijk, werd in de tweede helft vervangen door Jari Verburg, Leeroy Owusu werd toen rechtsback.

Damian Van Bruggen
Speelde een prima wedstrijd, eindelijk de centrale verdediger die Ajaxwaardig is. Qua uiterlijk lijkt hij op Thomas Vermaelen, qua spel op een rechtsbenige Jan Vertonghen. Je ziet dat de tegenstander ontzag voor hem heeft, zoals ze dat ooit hadden voor een Heitinga, Vermaelen en Vertonghen. Die ene lichaamsschijnbeweging: perfect (jammer van het schot)

Damon Mirani
Speelde degelijk, geen fouten, niets opzienbarends.

Leeroy Owusu
Speelde vandaag goed, is technisch goed, verdedigt goed (geen sterke tegenstander) speelde eerst als linksback, later als rechtsback (Is dan aanvallend beter), kortom: iets groter/sterker en hij kan er komen (is iets anders dan: ”Hij komt er”)

Jordy Bruyn
Speelde niet zijn sterkste wedstrijd, werd wel fel geattaqueerd, kreeg weinig tijd, maar kwam niet zin zijn spel. Hij kreeg in de tweede helft een paar flinke trappen (tegenstander kreeg rood) en viel geblesseerd uit.

Abdelhek Nouri
Wat moet ik over hem schrijven? In de loop van de tweede helft was het meer “Ik hoop dat Nouri de bal krijgt”. Iedereen die dit verslag leest, zou hem “live” moeten zien (als middenvelder, als buitenspeler heb je niets aan Nouri) Wat een balbehandeling, wat een techniek, wat een inzicht. Dit is zo’n briljantje, hij is pas vijftien (Heb ik gehoord, ik heb het niet gecontroleerd) hij kan nog geen contract tekenen, maar gijsel hem tot zijn zestiende, haal zijn hele familie op en laat hem tekenen, iedere dag een nieuw contract voor drie jaar (langer mag niet) Nouri is genieten, klein, maar zo snel denkend en handelend.

Melvin Vissers
Handel snel, maar speelt nog te vaak mat zijn gezicht naar beneden, waardoor hij de voortzetting niet ziet. Hij had Gino Dekker een paar vrij kunnen spelen, maar zag het niet. Hij draait zich soms niet uit de problemen, maar zich erin. Hij is technisch wel goed, ziet wel wanneer hij diep kan gaan.

Pelle Clement
Vandaag had hij niets bijzonders.

Ezra Walian
Wisselde vandaag sterke en zwakke momenten af. In de eerste helft liep hij zich goed vrij, maar schiet dan in een vrije positie recht op de keeper. Bij de 0-1 kopt hij op de paal, maar die kopbal had moeten zitten, hij kreeg zijn hoofd er niet goed achter. De 0-3 was nadat hij een grote kans had laten liggen door te treuzelen. Hij koos wel goed positie, hij zal iets scherper moeten worden.

Gino Dekker

Linksbuiten, stond vaak vrij, maar werd niet gezien (tweede helft) Hij ging vandaag drie keer de fout in: de eerste keer liet hij zijn directe(?) tegenstander bij een corner vrij inkoppen, maar ik vraag me af waarom hij die lange man moest dekken. De tweede keer kwam hij alleen voor de keeper (zijkant) en speelde dat slecht ui en de derde keer, diep in de tweede helft schoot hij van ver op doel, waar hij de vrijstaande Nouri had moeten aanspelen. Speelde hij slecht? Nee! Hij had een goede voorzetten (uit twee ervan werd gescoord) speelde verder ook goed.

Invallers
Jari Verburg: ik snap nog steeds niet waarom hij bij Ajax speelt. Donny van de Beek was actief, wie weet? Adham El Idrissi: vandaag niet.

PostPosted: 18 Mar 2013 14:23 
Beheerder

Geweldig verslag, Demos! Dank je!

Stagaire komt weer terug:
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/ajax-te ... t-opnieuw/

PostPosted: 18 Mar 2013 14:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Gewoon eigen jeugd
Seizoenskaart: 425
Ja Demosthenes, bedankt voor dit verslag.

Ik hoop persoonlijk dat Nouri nog fysiek groeit (is nu vrij klein), maar wat een voetbaldier is dat zeg. Ongelofelijk wat een speler. In de luwte houden deze jongen en zo lang mogelijk aan je binden zodra hij gerechtigd is om een langdurig contract te tekenen. Helaas kan dat inderdaad vanaf zijn zestiende nog maar maximaal met drie jaar.

Nouri is samen met Dekker en Walian een zeer talentvolle lichting aanvallende spelers waar wij als supporters hopelijk in de nabije toekomst flink van kunnen gaan genieten in Ajax 1.

Vraagje: Hoe verhoudt Walian zich met zijn fysiek tot de tegenstander? Doet hij nog veel op zijn fysiek of heeft hij zich inmiddels dermate ontwikkeld technisch gezien dat hij vrij compleet is als spits zijnde?

Het wordt echt weer eens tijd dat ik ga kijken bij de jeugd. Is te lang geleden....

PostPosted: 18 Mar 2013 15:28 

Van wat ik van Walian heb gezien is het probleem juist dat hij weinig met zijn fysiek kan (ofwel door echte dreiging in de diepte te hebben, ofwel door heel balvast te zijn). Als je dan de techniek en de slimheid van iemand als Van der Vaart hebt kun je nog heel ver komen, maar zo goed is Walian niet. Hij doet me verdacht veel denken aan Achahbar van Feyenoord (meer een tweede spits dan een diepe of hangende nummer 9). Dat is ook al zo'n jongen die het beste uit de verf komt als een ander de aanvalsleider is.

PostPosted: 18 Mar 2013 15:38 

Bert wrote:
Van wat ik van Walian heb gezien is het probleem juist dat hij weinig met zijn fysiek kan (ofwel door echte dreiging in de diepte te hebben, ofwel door heel balvast te zijn). Als je dan de techniek en de slimheid van iemand als Van der Vaart hebt kun je nog heel ver komen, maar zo goed is Walian niet. Hij doet me verdacht veel denken aan Achahbar van Feyenoord (meer een tweede spits dan een diepe of hangende nummer 9). Dat is ook al zo'n jongen die het beste uit de verf komt als een ander de aanvalsleider is.
Heb hem alleen eigenlijk echt op het vizier staan in zijn az periode. Daar was hij al de grootste van de selectie en deed in mijn optiek toen een hoop op kracht.

We moeten zien hoe het zich ontwikkelt. Vooralsnog loopt het tussen die drie wel vrij soepeltjes.

PostPosted: 18 Mar 2013 16:44 
Beheerder

AS
Spaan: 'Vertrek Nouri dreigt'
Weer gezever van Spaan of speelt er echt iets?

PostPosted: 18 Mar 2013 17:03 

343 wrote:
AS/Parool
Spaan: 'Vertrek Nouri dreigt'
Die Spaan begint mij behoorlijk de keel uit te hangen.
Wat een losse flodder van de eerste orde zeg.

Waarom zou Nouri opeens moeten vertrekken? Lijkt bijna alsof hij graag wilt dat Nouri in de aandacht komt te staan.

Er staat gewoon letterlijk; "ik hoop niet dat hij naar psv gaat".
Als er al een gerucht zou zijn dat Nouri zou vertrekken, dan formuleer je dat niet zo als zijnde "ik hoop niet dat". Dit is pure stokerij van dat grijze warhoofd. Waarom deze man nog schrijftijd krijgt in de media is mij een groot raadsel.

PostPosted: 18 Mar 2013 17:34 
Erelid

Plus: WAAROM ZOU ZO'N JONGEN IN GODSNAAM NAAR PSV WILLEN?1?!

PostPosted: 19 Mar 2013 20:22 
Beheerder

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/articl ... Ajax.dhtml

PostPosted: 19 Mar 2013 20:39 
Erelid

'Nouri werd eerder dit seizoen door hoofdtrainer Frank de Boer nog bestempeld als een talent uit de buitencategorie. Hij is ontevreden omdat Ajax hem nog geen contract heeft aangeboden, schrijft Henk Spaan in het Parool.'

Wat is dit nou weer voor onzin? Die jongen kan toch nog helemaal geen contract tekenen (als ik de kenners hier moet geloven)..?
Henk Spaan... En Cruijff ook nog de schuld geven...

PostPosted: 19 Mar 2013 21:14 
Beheerder

Door zeer betrouwbare bronnen is al aangegeven dat AJAX in onderhandeling is met Nouri.
Met Dekker nog niet omdat hij geen buitencategorie is.
Duidelijk stemmingmakerij van het AD en het Parool.

PostPosted: 19 Mar 2013 21:30 
Columnist

Droomaankoop: Wim Jonk
Demosthenes wrote:
Excelsior B1 – Ajax B1 0-3

Gewoon wat ik gezien heb, niets meer en niets minder. Ben een liefhebber van mooi voetbal, van aanvallend voetbal en het kan zijn dat ik je favoriete speler misschien niet als toekomstig speler van Ajax 1 zie (of Barcelona), het is niet anders.

Ajax had in het begin van de wedstrijd moeite met het direct druk zetten van Excelsior, de bal ging dan ook vaak van de ene verdediger naar de andere verdediger, Ajax kreeg niet de kans aan iets aanvallends te denken. Blijkbaar heeft niet alleen Ajax 1 problemen met zo’n stugge tegenstander die snel druk zet, de B1 had er in het begin ook last van. Damian van Bruggen verslikte zich een keer, gelukkig zonder vervolgen en hij herstelde zich goed.

Ajax had de hele eerste helft moeite met de buitenspelval, al heb ik de indruk dat de grensrechter er een paar keer naast zat, toevallig steeds in het voordeel van Excelsior. Spits Ezra Walian liet zich wel zakken, maar de middenvelders doken niet de vrijgekomen ruimte in (normaal gesproken wel een sterk punt van Melvin Vissers) of de diepe bal kwam te laat, Trustfull werd er kwaad om, maar soms ten onrechte, omdat iemand buitenspel leek te staan en die pass terecht niet werd gegeven. Jordy Bruyn speelde in die periode niet sterk en Gino Dekker kwam een keer alleen voor de keeper (Hij stond niet buitenspel), maar het leek wel of hij niet wist wat te doen (Rand strafschopgebied, maar dan aan de zijkant)

Ajax scoorde voor rust de 1-0; een perfecte voorzet van rechts van Gino Dekker (met links), de kopbal van Ezra Walian was eigenlijk krachteloos, raakte de paal, waarna Abdelhek Nouri de 0-1 scoorde (bal terug van de paal) Excelsior had daar één kopkans (na een corner) tegenover gezet, terwijl Ajax via Ezra Walian nog een schietkans kreeg en Damian van Bruggen via een prachtige lichaamsschijnbeweging vrij voor de keeper kwam, keihard schoot, waar een geplaatste bal misschien beter zou zijn geweest. De B1 won, dus denk ik terug aan die mooie schijnbeweging.

Na rust waren de krachten van Excelsior op of ging Ajax beter voetballen? De 0-2 was weer een voorzet van Gino Dekker, nu met links, na vrijgespeeld te zijn door Abdelhek Nouri, ingeschoten door Ezra Walian. Dezelfde drie spelers als bij de 0-1. De 0-3 was van een prachtige stiftbal van Abdelhak, nadag Erza Walian een kans verprutste.
De wedstrijd was gespeeld, invallers deden wat ze konden, de (invaller)nummer 15 van Excelsior (na weken absent te zijn geweest!) kreeg twee keer geel, Jordy Bruyn raakte geblesseerd, zodat de wedstrijd eindigde met 10 tegen 10.

Wat mij is bijgebleven? De B1 is in de loop van het seizoen beter gaan voetballen; balbezit is weliswaar heilig, maar het oogt beter en wat me vooral opviel: onderling hebben ze veel plezier. Op de bank werd gelachen, niet omdat de tegenstander iets verkeerds deed, maar omdat ze “met elkaar plezier hadden” en dan bedoel ik de periode na de wissels. Trainer Trustfull corrigeerde in de eerste helft constant, er kwam zelfs een vermakelijk moment, Pelle Clement en ??? (vergeten, het is al laat, ben bij mijn amateurvereniging geweest en na een overwinning is er een leuke derde helft!) stonden geconcentreerd naar de aanwijzingen van Trustfull te luisteren, waardoor Melvin Vissers de bal niet kwijt kon. De tweede helft hoefde hij niet zo veel meer te zeggen.

Indy Groothuizen
Heeft niets te doen gehad, oogt erg houterig.

Shaquill Sno
Speelde degelijk, werd in de tweede helft vervangen door Jari Verburg, Leeroy Owusu werd toen rechtsback.

Damian Van Bruggen
Speelde een prima wedstrijd, eindelijk de centrale verdediger die Ajaxwaardig is. Qua uiterlijk lijkt hij op Thomas Vermaelen, qua spel op een rechtsbenige Jan Vertonghen. Je ziet dat de tegenstander ontzag voor hem heeft, zoals ze dat ooit hadden voor een Heitinga, Vermaelen en Vertonghen. Die ene lichaamsschijnbeweging: perfect (jammer van het schot)

Damon Mirani
Speelde degelijk, geen fouten, niets opzienbarends.

Leeroy Owusu
Speelde vandaag goed, is technisch goed, verdedigt goed (geen sterke tegenstander) speelde eerst als linksback, later als rechtsback (Is dan aanvallend beter), kortom: iets groter/sterker en hij kan er komen (is iets anders dan: ”Hij komt er”)

Jordy Bruyn
Speelde niet zijn sterkste wedstrijd, werd wel fel geattaqueerd, kreeg weinig tijd, maar kwam niet zin zijn spel. Hij kreeg in de tweede helft een paar flinke trappen (tegenstander kreeg rood) en viel geblesseerd uit.

Abdelhek Nouri
Wat moet ik over hem schrijven? In de loop van de tweede helft was het meer “Ik hoop dat Nouri de bal krijgt”. Iedereen die dit verslag leest, zou hem “live” moeten zien (als middenvelder, als buitenspeler heb je niets aan Nouri) Wat een balbehandeling, wat een techniek, wat een inzicht. Dit is zo’n briljantje, hij is pas vijftien (Heb ik gehoord, ik heb het niet gecontroleerd) hij kan nog geen contract tekenen, maar gijsel hem tot zijn zestiende, haal zijn hele familie op en laat hem tekenen, iedere dag een nieuw contract voor drie jaar (langer mag niet) Nouri is genieten, klein, maar zo snel denkend en handelend.

Melvin Vissers
Handel snel, maar speelt nog te vaak mat zijn gezicht naar beneden, waardoor hij de voortzetting niet ziet. Hij had Gino Dekker een paar vrij kunnen spelen, maar zag het niet. Hij draait zich soms niet uit de problemen, maar zich erin. Hij is technisch wel goed, ziet wel wanneer hij diep kan gaan.

Pelle Clement
Vandaag had hij niets bijzonders.

Ezra Walian
Wisselde vandaag sterke en zwakke momenten af. In de eerste helft liep hij zich goed vrij, maar schiet dan in een vrije positie recht op de keeper. Bij de 0-1 kopt hij op de paal, maar die kopbal had moeten zitten, hij kreeg zijn hoofd er niet goed achter. De 0-3 was nadat hij een grote kans had laten liggen door te treuzelen. Hij koos wel goed positie, hij zal iets scherper moeten worden.

Gino Dekker

Linksbuiten, stond vaak vrij, maar werd niet gezien (tweede helft) Hij ging vandaag drie keer de fout in: de eerste keer liet hij zijn directe(?) tegenstander bij een corner vrij inkoppen, maar ik vraag me af waarom hij die lange man moest dekken. De tweede keer kwam hij alleen voor de keeper (zijkant) en speelde dat slecht ui en de derde keer, diep in de tweede helft schoot hij van ver op doel, waar hij de vrijstaande Nouri had moeten aanspelen. Speelde hij slecht? Nee! Hij had een goede voorzetten (uit twee ervan werd gescoord) speelde verder ook goed.

Invallers
Jari Verburg: ik snap nog steeds niet waarom hij bij Ajax speelt. Donny van de Beek was actief, wie weet? Adham El Idrissi: vandaag niet.
Hey gozer!
Heel erg bedankt dat je op mijn verzoek weer even tijd heb willen maken voor een mooi verslag :)
Ziet er weer top uit.

Misschien is het wel een keer leuk om met een groepje van deze site een zaterdag op de Toekomst rond te wachelen. :)

PostPosted: 19 Mar 2013 22:48 

Leuk is als anderen hun bevindingen meedelen, ik schrijf alleen maar wat ik zie, anderen zien iets anders, zien meer/minder. Met Pasen speelt de B1 het Aegon toernooi!

Walian beviel mij afgelopen zaterdag meer dan ervoor, hij ziet wel de gaten, maar moet in mijn ogen in alles sterker worden, vooral wat sneller doelgericht handelen. Ik wacht nog met een echt oordeel, Excelsior is geen graadmeter, het Aegon-toernooi is dat meer.

PostPosted: 20 Mar 2013 01:25 

@Litmanen,

Ik ben voor en van de partij!

PostPosted: 20 Mar 2013 12:57 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Wat een gel#l allemaal!!! Ben nog steeds super trots dat ik bij de mooiste club van nederland speel

No problem with Trustfull alleen jammer dat die voor barca is :p
Vamos madrid #CR7

Aldus Gino Dekker op twitter

PostPosted: 03 Apr 2013 14:23 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/de-boer-blij-met-jeugd/

5 of 6, zoveel?

PostPosted: 03 Apr 2013 14:45 
Erelid

Ok, ik haal mijn bericht wel weg... ;)

PostPosted: 11 May 2013 19:58 

Seizoenskaart: 413
Ajax B1 kampioen na een overwinning van 6-0 op Almere City.

Leuke wedstrijd, was gezellig op de Toekomst.

PostPosted: 12 May 2013 00:20 

Bolkestein wrote:
Ajax B1 kampioen na een overwinning van 6-0 op Almere City.

Leuke wedstrijd, was gezellig op de Toekomst.
Zeker ...

Image

Image

Image

PostPosted: 12 May 2013 00:25 

Abdelhak Nouri slalomt langs zijn tegenstander tijdens de kampioenswedstrijd.

Image

PostPosted: 14 May 2013 14:31 
Erelid

http://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws ... ajax-.html

Post new topic  Reply to topic  [ 274 posts ]  Previous   1 5 6 7 8 9 11  Next

All times are UTC+01:00