Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 274 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 11  Next
Author Message
PostPosted: 14 May 2013 15:02 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Jnp wrote:
Is A-jeugd.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 14 May 2013 15:05 
Erelid

Oh sorry!

Ik typte 'm in bij zoeken en zijn naam kwam het vaakst voor in het topic B-jeugd. Tot zover mijn research...

PostPosted: 15 May 2013 09:11 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Gewoon eigen jeugd
Seizoenskaart: 425
Mooi mannetje die Nouri hahaha.

Na de wedstrijd een interview, kreeg hij de vraag: "Was je zenuwachtig voor deze wedstrijd"?
Nouri: "Nee, dat was ik niet. Wij zijn Ajax, wij zijn de beste"!

Dat het even duidelijk is dames en heren!

Heerlijke B selectie zeg. Genieten.

PostPosted: 18 May 2013 21:05 
De Goeie Ouwe Tijd

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Na de titel op zaterdag wonnen ze woensdag bij Feyenoord met 0-2 waardoor ze vandaag de bekerfinale tegen Groningen/Cambuur speelden. Bij rust 2-0 achter, maar toch 2-3 nog gewonnen!

Prima weekje dus.

PostPosted: 11 Jun 2013 20:09 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Opvallend! Damon Mirani talent van het jaar. Ik ken hem verder niet als groot talent.

Jeugdwachters kom er maar in.

Ik had toch eigenlijk Nouri of Dekker verwacht.

PostPosted: 11 Jun 2013 20:14 
Erelid

Het zou niet slim zijn op spelers zonder een contract talent van het jaar maken, en Nouri of Dekker verwacht ik volgend jaar als talent van het jaar. Meestal zijn het ook A junioren dat het worden geloof ik? Overigens is de gene die deze prijs wint zelde ook in werkelijkheid het grootste talent..

Volgens mij kijken ze ook niet puur naar voetbalprestatie's maar ook naar dingen die je ernaast doet, zoals je diploma halen of na een blessure toch heel goed terugkomen(ozbiliz toendertijd).

PostPosted: 27 Jul 2013 09:41 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Word echt een meesterlijk elftal

Met spelers als Leyder/Sirdoel/Eiting/Bay/Nouri/Dekker/Walian/Cerny/Dilorosun en Nabi moeten ze met 2 vingers in de neus kampioen kunnen worden

PostPosted: 27 Jul 2013 11:27 
Erelid

Walian start in de A's. Je hebt ook nog Karlsson. Ze beginnen deze week met trainen dus dan zal er meer duidelijkheid komen over wie in welke elftallen speelt.

PostPosted: 30 Jul 2013 11:46 
Erelid

Image
Nouri blijft dus in de b1, Karlsson komt ook in de b1. Dekker en Walian naar de A2. :D
De Topics van Bruijn en Efmorfidis moeten eigenlijk naar de A-jeugd.

PostPosted: 30 Jul 2013 21:54 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Wanneer zijn de spelerslijsten bekend?

PostPosted: 08 Aug 2013 08:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari
Droomaankoop: Maxwell
Seizoenskaart: Nope
Joost Meendering en Stan van Bladeren zijn gewoon de keepers.
In de verdediging heb je Léon Bergsma, Teun van Zweeden, Carel Eiting, Darren Sidoel en Mouro Savestano.
Voor het middenveld Donny vd Beek, Noussair Mazraoui, Philippe Sandler, Furkan Kurban, Pablito Paulino Rosario, Abdelhak Nouri en Markus Bay.
Aanvallers zijn Adham El Idrissi, Javairo Dilrosun en Ottar Magnus Karlsson.

Sommige middenvelders kunnen ook op de vleugels uit de voeten als Sandler, Nouri en Rosario. Misschien Bay ook wel..

Zag op de training Karlsson in actie en die heeft veel weg van een typische Ajax spits, veel kaatsen en doorbewegen, komt naar de eerste paal als de bal van de vleugel komt, hij is lang en lijkt me sterk in de lucht (al heb ik daar geen bewijs van gezien eerlijk gezegd), technisch in orde en kan een goaltje maken..
Bay is wat lastiger in te schatten, speelt van rechts op het middenveld, lijkt verdedigend minder, heeft bijv niet door dat z'n directe tegenstander opkomt, of snapt niet goed dat hij die moet opvangen en de communicatie was moeilijk met de rest van het team (die moesten echt wennen aan het coachen en corrigeren in het Engels), technisch wel in orde. Hopelijk heeft hij het meeverdedigen en de taal snel onder de knie.

PostPosted: 08 Aug 2013 23:55 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
trodat4030 wrote:
In de verdediging heb je Léon Bergsma, Teun van Zweeden, Carel Eiting, Darren Sidoel en Mouro Savestano.
Voor het middenveld Donny vd Beek, Noussair Mazraoui, Philippe Sandler, Furkan Kurban, Pablito Paulino Rosario, Abdelhak Nouri en Markus Bay.

Sommige middenvelders kunnen ook op de vleugels uit de voeten als Sandler, Nouri en Rosario. Misschien Bay ook wel..

Zag op de training Karlsson in actie en die heeft veel weg van een typische Ajax spits, veel kaatsen en doorbewegen, komt naar de eerste paal als de bal van de vleugel komt, hij is lang en lijkt me sterk in de lucht (al heb ik daar geen bewijs van gezien eerlijk gezegd), technisch in orde en kan een goaltje maken..
Bay is wat lastiger in te schatten, speelt van rechts op het middenveld, lijkt verdedigend minder, heeft bijv niet door dat z'n directe tegenstander opkomt, of snapt niet goed dat hij die moet opvangen en de communicatie was moeilijk met de rest van het team (die moesten echt wennen aan het coachen en corrigeren in het Engels), technisch wel in orde. Hopelijk heeft hij het meeverdedigen en de taal snel onder de knie.
Dus Walian/Dekker/Cerny/Nabi zijn doorgestroomt naar de Atjes?

PostPosted: 09 Aug 2013 07:29 

Morfe0 wrote:
trodat4030 wrote:

Dus Walian/Dekker/Cerny/Nabi zijn doorgestroomt naar de Atjes?
Walian en Dekker wel, Nabi gaat over 1 a 2 weken aansluiten bij de B2, die komt terug van een lange blessure, Cerny is nog 15 en mag derhalve zijn contract nog niet tekenen. Hij wordt pas 16 na de huidige transferperiode en zal dus pas bij de volgende transferperiode officieel mogen meespelen.

PostPosted: 21 Aug 2013 22:10 

UVS-toernooi voor spelers onder 16, gemakshalve: de B2

Voor mij een kennismaking met deze jonge spelers, normaal begin ik bij de B1 te kijken, maar een paar vrienden van me, het mooie weer en daar zat ik bij UVS (mooie ligging sportpark) Na een eerste keer geen voorlopige analyse per speler, wel wat opmerkingen. Ik geef mijn mening; ben je het niet met mij eens? Geen probleem! Schrijf ik niet positief genoeg over je broer, neef, buurjongen, jammer, volgende keer beter.

Het algehele niveau viel mij wat tegen; jammer was het dat PSV met z’n tweede garnituur kwam (spelers van o.a. VVV), want degenen die zondag al een toernooi gespeeld hadden, waren er niet bij, hoorde ik van een PSV-kenner/volger.

Twente viel mij tegen; leuk dat er een C-speler meedoet, maar als hij niet verder komt dan “balletje breed”, dan is zijn toegevoegde waarde te verwaarlozen. Groningen heb ik niet gezien, al schijnt daar een goed buitenspeler rond te lopen, UVS (de latere winnaar had drie engeltjes op lat en palen nodig) en ADO was zwak, vooral in de afwerking, want ADO kreeg in het eerste kwartier meer uitgespeelde kansen dan Ajax. De Zeeuwse selectie: Jeugd Voetbal Opleiding Zeeland (http://www.jvoz.nl/) baarde opzien door Ajax op 0-0 te houden (Ajax miste de kansen) en door het opstellen van een buitenspeler die volgens mij 20 kilo te zwaar was.
Club Brugge deed mee, heb ik één keer gezien, had de pech juist toen tegen een sterk Ajax te spelen (de eerste wedstrijd, Ajax ging daarna steeds onnauwkeuriger spelen)

Ajax B2 tegen Club Brugge 1-0:

Eerst het positieve: de instelling om de bal vooruit te spelen, de aanval werd gezocht, zoals de Ajaxjeugd dat altijd deed, maar waarvan ik vorig seizoen weinig terugzag in B1 en A1, want daar speelden de nummers 3 en 4 elkaar ook zo vaak de bal toe, net als in Ajax 1. In de eerste wedstrijd lieten vooral Mink Peeters, Timothy Fosu-Mensah en keeper Jeffrey de Lange een goede indruk achter. Timothy heerste (is ook vrij lang), verdedigde zeer goed, Jeffrey was rustig, bleek tweebenig te zijn en kwam een paar keer op het juiste moment zijn doel uit. Verder viel op dat Mees de Wit wel steeds de actie durfde te maken, maar dat er geen echt rendement was. Uit mijn hoofd: het enige doelpunt van de wedstrijd werd gemaakt door Dani de Wit (heeft body, gaat het duel goed aan) na een prachtige actie, bijna op de achterlijn, van Mink Peeters.

Het minder positieve: de spits (Jizz Hornkamp) had zijn dag niet, Kenneth Anninkora kwam als rechtsbuiten zijn tegenstander niet echt voorbij en beide buitenspelers voerden hun acties te ver door. Ik houd van buitenspelers met een actie, maar er moet af en toe wel rendement zijn. Mees miste (deze wedstrijd?) helaas de explosiviteit, de versnelling. De anderen deden wat verwacht werd, Azor Matusiwa (eerste jaar bij Ajax) maakte een degelijke indruk en als ik het goed heb (verbeter me maar, ik ken deze lichting niet, maar kreeg hulp van een scout van een Rotterdamse voetbalvereniging!) speelde Devovaisyo Zeefuik degelijk als rechtsback. Jorg Ooievaar deed het in deze wedstrijd als linksback niet slecht.

Ajax B2 tegen ADO 2-0:

Het negatieve nu maar eerst: de verdediging leek een zeef, de vraag is of dat door de verdedigers komt of door een onvoldoende acteren middenveld. Jorg (linksback) lette niet op als er op buitenspel werd gespeeld, kreeg geen vat op zijn tegenstander, maar gelukkig kreeg geen ADO-speler de bal tussen de palen. Joey v.d. Sar stond in het doel, is rechtsbenig en heeft misschien wel dezelfde uitstraling als zijn vader (Keepte hij al op 15-jarige leeftijd?) namelijk geen. Als rechtsback stond nu Ramiz Zerrouki opgesteld, een speler die goede met slechte momenten afwisselt, m.a.w. verbetert hij de passing (ook verderop in het toernooi ging dat wel eens mis) en groeit hij (Hij is niet zo groot, zie http://www.ajax.nl/Sitewide-Tabs/Vereni ... /B2/B2.htm) dan “weet je het maar nooit”.

Het positieve: Ik kan me uit deze wedstrijd enkele prachtige momenten herinneren. Timothy Fosu-Mensah scoort na een solo die begon op de eigen helft, een prachtige pass van, volgens mij Kaj Sierhuis (al zou het ook Noa Benninga geweest kunnen zijn, gewoon vergeten) met een kopkans tot gevolg en een paar mooie acties van Dani Koks, al zou er ook een uit de wedstrijd ervoor bij kunnen zitten, toen viel hij in en na vier wedstrijden van Ajax (en een paar andere wedstrijden) kunnen beelden door elkaar lopen. In deze wedstrijd begon Reda Boultam vrij schuchter als rechtsbuiten, maar ik denk dat hij, als hij wat meer gewend is, best een aardige voetballer kan worden (Ook Jorg speelt pas vanaf dit seizoen voor Ajax, moet nog wennen) Met Sierhuis, Benninga, Ramiz stonden er wel drie erg kleine spelers in het veld. Conner Blöte deed in deze wedstrijd mee, niet goed, niet slecht.

Ajax B2 tegen JVOZ: 0-0

Ajax had deze wedstrijd moeten winnen, maar schoten gingen meters over, de kansen werden gewoon gemist, niet alleen door de spits, ook door een Dani Koks. Bij JVOZ werd een speler voor vijf minuten weggestuurd, hij was het niet eens met een beslissing van de scheidsrechter en kreeg geel en diezelfde speler was nog niet zo lang terug in het veld en deed hetzelfde en werd nu definitief weggestuurd, het effect van de nieuwe spelregel?. Positief is het creëren van kansen, negatief het missen ervan (vaak lichaam achterover en schieten maar, natuurlijk over). Ik moet wel schrijven dat de keeper van JVOZ een paar keer goed/snel reageerde.
Centraal in de verdediging stonden Ramiz en Kaj, twee spelers die meer dan een kop kleiner waren dan de Zeeuwse spits, ik denk dat dit de kleinste verdedigers van het toernooi waren, maar meer dan één goede kans kreeg die (later gewisselde) spits niet.

Ajax tegen UVS: de finale 1-1, UVS wint na strafschoppen.

UVS heb ik drie keer zien spelen, drie keer minder dan de tegenstander, drie keer miste de tegenstander de mooiste kansen en drie keer won UVS (twee keer dankzij een strafschop) Ook tegen Ajax waren de kansen voor Ajax, maar het was volgens mij in deze wedstrijd dat Dani Koks (of toch ???) die hoog over schoot, waarbij de keeper zijn doel al had verlaten. Er waren een paar prachtige passes van Kaj (of toch Noa?) maar verder dan een doelpunt van Reda Boultam kwam Ajax niet. Mink Peeters stond als rechtsbuiten opgesteld, een plaats die hem niet ligt, hij doet alles met links, ook als rechtsbuiten, is daar erg voorspelbaar. Mink ging na een goede eerste wedstrijd te gemakzuchtig en zelfzuchtig spelen, mogelijkheden heeft hij genoeg. Het tegendoelpunt was een gevolg van slecht dekken, de verdediging was weer door elkaar gegooid, Ramiz Zerrouki speelde nu als linksback, Kaj in het centrum en Joey in het doel. Joey ging niet als eerste in de fout, maar hij kwam zijn doel uit, bleef ineens staan en zag de linksbenige nummer elf van UVS (goede voetballer, eerstejaars-B, iets te zelfzuchtig, wel een handenbindertje) die van rechts kwam de bal in de verre hoek schieten (Joey liet die helemaal vrij, niet slim) Joey durfde ook niet voluit uit zijn doel te komen, maar ook voor hem: het is zijn eerste jaar en hij heeft zijn naam tegen, de verwachtingen zijn te hoog. Zijn vader had blijkbaar een vrije dag, zat in korte broek te kijken.

De strafschoppen (Ajax had ook met 4-1 kunnen winnen, dat terzijde) en Ajax miste slechts drie keer, te beginnen met Kenneth die de aanwijzing van het UVS-publiek (schiet maar over) opvolgde.

PostPosted: 22 Aug 2013 00:25 

Iemand op AN (Daar plaats ik dezelfde berichten als hier, ben er al lid sinds 2000) attendeerde mij dat de speler die van achteren uit die passes verzond niet Kay Sierhuis was, maar Zian Flemming. Ik liet al merken te twijfelen aan de juiste naam, hieronder mijn reactie op AN.
Die naam Flemming kom ik niet tegen op ajax.nl, niet bij de B1, niet bij de B2, niet bij de C-jeugd. ik heb de naam ooit gelezen, dat wel.

Hij deed in de eerste wedstrijd niet mee, vandaar dat ik die naam niet heb gehoord, ik heb de namen tijdens de eerste wedstrijd gekregen en ben verder afgegaan op wat de spelers riepen enz. bedankt voor de info.
Ik verstond "sier",waar het Zian was.

PostPosted: 22 Aug 2013 00:28 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl

Vanaf ongeveer 1 minuut, Demos.
Bedankt voor de verslagen btw!

PostPosted: 22 Aug 2013 00:46 

Dat is hem;

Je ziet dat hij even groot is als Noa (heeft iets langer haar), maar blijft staan dat ik zijn naam niet tegenkom op ajax.nl (Of staat die naam er wel?)

Die spits van die Zeeuwse ploeg was langer dan Dani de Wit; zie jij de duels met Zian al voor je?

PostPosted: 22 Aug 2013 08:18 

Demosthenes wrote:
Dat is hem;

Je ziet dat hij even groot is als Noa (heeft iets langer haar), maar blijft staan dat ik zijn naam niet tegenkom op ajax.nl (Of staat die naam er wel?)

Die spits van die Zeeuwse ploeg was langer dan Dani de Wit; zie jij de duels met Zian al voor je?
Hij staat niet op de selectiefoto, maar Zian is al een tijdje speler van deze selectie. Weet niet hoe lang precies, maar hij was er vorig jaar iig al.
Op de site van Ajax kan je hem vinden via de zoekfunctie, daar kan je de selectiefoto van vorig seizoen vinden..

http://www.ajax.nl/De-Toekomst/Jeugdteams/C1.htm

PostPosted: 16 Dec 2013 07:35 
Erelid

'Ajax contracteert Walian, Nouri en Dekker'

TOPTALENTEN - Ajax zou volgens De Telegraaf overeenstemming hebben bereikt over een contract met talenten Ezra Walian, Abdelhak Nouri en Gino Dekker. Met Donny van de Beek is een akkoord zeer dichtbij.

De ochtendkrant komt met het nieuws op het moment dat de onderhandelingen met Ricardo Kishna juist moeizaam verlopen. Na Jack van Gelder bij Studio Voetbal verklaart ook krant dat er nieuwe gesprekken gaan plaatsvinden. Kishna zou bij Ajax hebben aangegeven dat hij toch graag wil blijven en het lijkt erop dat Frank de Boer hem zelfs mee gaat nemen op trainingskamp naar Turkije.

'Wij willen hem heel graag bij ons houden en dat weet hij. Ricardo is een heel groot talent. Dus dan kom je automatisch in aanmerking om mee te gaan op trainingskamp', benadrukte De Boer aan de krant na de winst op Cambuur Leeuwarden. (foto: Jeffrey van Bakel)
AS

Heerlijk nieuws. De 4 grootste talenten uit de B-jeugd. V/D Beek speelt de laatste tijd in de A1, Walian in A1/A2, Nouri Aanvoerder van de B1 en Dekker B1/A2. Ik verwacht het meest van van de Beek van dit rijtje op basis van al die jaren Ajaxtv. Nouri is natuurlijk het grootste talent maar moet zich fysiek nog zeker ontwikkelen.

Die Henk Spaan zat er weer volledig naast met z'n Nouri en Dekker gaan naar Psv..

PostPosted: 16 Dec 2013 14:34 

Nouri 'natuurlijk' het grootste talent? Daar zet ik mijn vraagtekens bij hoor (zoals al blijkt uit de vorige zin).

Ik zie in ieder geval meer in V/d Beek. Van Walian ben ik ook niet kapot, maar hij heeft wel een flinke drive. Ik vrees dat Dekker zal sneuvelen zoals de meeste buitenspelers uit de opleiding. Mist ook wat startsnelheid.

PostPosted: 16 Dec 2013 15:55 
Erelid

Dat werd toch altijd wel overal gezegd? Heb weinig van hem gezien, maar zijn formaat lijkt mij toch wel een grote beperking.

PostPosted: 16 Dec 2013 16:35 

Blijkt maar weer dat iedereen elkaar napraat. Ik sluit het zeker niet uit, maar ik durf mijn hand er ook niet voor in het vuur te steken dat Nouri basisspeler wordt in het eerste.

PostPosted: 16 Dec 2013 16:41 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Bert wrote:
Blijkt maar weer dat iedereen elkaar napraat. Ik sluit het zeker niet uit, maar ik durf mijn hand er ook niet voor in het vuur te steken dat Nouri basisspeler wordt in het eerste.

Bert, ga jij weleens kijken op de Toekomst? Je woont in Leiden toch?

PostPosted: 16 Dec 2013 17:01 
Erelid

Bert wrote:
Ik moet zeggen dat ik niet super veel van hem gezien heb. Maar wat ik van hem gezien kan je duidelijk zien dat hij technisch geweldig is. Maar nu het fysieke gedeelte nog...

Je had Feyenoord Netwerk moeten zien na Feyenoord b1- Ajax b1. Feyenoord B1 won met 3-0 maar iedereen had het daar over Nouri.

PostPosted: 16 Dec 2013 17:11 
Erelid

Bert wrote:
Dat is te makkelijk gezegd. Ik zie nooit jeugd spelen, dus ik baseer mijn mening daarover op wat ik lees en van anderen hoor. Ik lees al lange tijd overal dat Nouri één van de grootste talenten van de opleiding is. Alleen is het zo'n klein jongetje, waardoor ik me toch afvraag of hij daardoor niet de slag naar de top zal missen. Jij bent één van de weinigen die deze stelling tempert. Ik zou graag weten waarom. Om zijn fysiek of andere redenen?

Post new topic  Reply to topic  [ 274 posts ]  Previous   1 6 7 8 9 10 11  Next

All times are UTC+01:00