Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 274 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11  Next
Author Message
PostPosted: 16 Dec 2013 17:32 

Niet alleen fysiek, ook positioneel en tactisch is het nog niet veel met Nouri (niet voor niets speelt hij dit jaar vaak op de vleugel). Werken ze hard aan met hem, maar het moet er wel in zitten. Dat zal moeten blijken.
Leonel wrote:
Bert, ga jij weleens kijken op de Toekomst? Je woont in Leiden toch?
Ik woon in Amsterdam, maar ik ga niet heel vaak kijken. Een paar keer per jaar.

PostPosted: 16 Dec 2013 17:41 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari
Droomaankoop: Maxwell
Seizoenskaart: Nope
Bert wrote:
Niet alleen fysiek, ook positioneel en tactisch is het nog niet veel met Nouri (niet voor niets speelt hij dit jaar vaak op de vleugel). Werken ze hard aan met hem, maar het moet er wel in zitten. Dat zal moeten blijken.
Leonel wrote:
Bert, ga jij weleens kijken op de Toekomst? Je woont in Leiden toch?
Ik woon in Amsterdam, maar ik ga niet heel vaak kijken. Een paar keer per jaar.

Hij speelt helemaal niet zo vaak op de vleugel, eigenlijk helemaal niet meer, dat deden ze vorig seizoen toen hij als eerste jaars B in de B1 speelde. Toen speelden Vissers en Efmorfidis op de halfposities en Appie dan op linksbuiten..

Ik wist al een tijdje dat zij gingen tekenen, maar nu het algemeen bekend is hoef ik mn mond niet meer te houden, nu trek ik er een biertje op open, Appie en Gino, proost en gefeliciteerd!

PostPosted: 21 Jan 2014 17:07 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Teun van Zweeden. Is de Rechtback van de B1. Die is nu mee naar alkmaar!
Volgens @AjaxA1watcher

PostPosted: 22 Jan 2014 10:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari
Droomaankoop: Maxwell
Seizoenskaart: Nope
343 wrote:
Teun van Zweeden. Is de Rechtback van de B1. Die is nu mee naar alkmaar!
Volgens @AjaxA1watcher
Heeft niet gespeeld, maar deed zaterdag wel een helft mee met de A2, heb ik begrepen (niet gezien omdat ik de B1 keek). Wel apart dat er dus 3 rechtsbacks bij waren. Naast Teun stond Leeroy Owusu op rechtsback en Terry Sanhiez op linksback (is eigenlijk ook rechtsback, maar hij en Leeroy wisselen af, ene wedstrijd op rechts, andere op links, beide kunnen dat aardig, maar zijn op rechts beter). Wel goed van hem dat hij blijkbaar zichtbare stappen maakt, anders halen ze hem niet bij de A1..

Linksback vind ik een beetje het zorgenkindje in de bovenbouw. In de A2 loopt Jari Verburg rond, maar die heeft veel last van blessures en James Efmorfides wordt daar regelmatig 'misbruikt', komt daar lang niet zo goed uit de verf als op AM. In de B1 heb je dan Savastano, maar verder is daar ook geen echte backup voor, Furkan Kurban speelt daar wel eens, maar is meer een middenvelder en afgelopen zaterdag speelden ze met Timmothy Fosu Mensah uit de B2, maar dat is imo meer een LCV.

Post subject: [Centraal] Ajax B-jeugd
PostPosted: 25 Jan 2014 21:14 

Zag geen topic over de B1, vandaar dit initiatief:

Sparta B1 – Ajax B1 2-3

Vandaag maar weer eens een verslag van de B1. Voel je niet verplicht om te reageren, het is slechts mijn mening en mocht ik iets negatiefs over je favoriete voetballer schrijven, denk gewoon dat de schrijver er geen verstand van heeft. Ik ben geen trainer, ben geen scout, ik ben slechts Ajacied.

Algemeen:

Het spel(niveau) viel me wat tegen, maar dat kan ook aan de verwachtingen liggen. Ik snap dat spelers als Leyder, Nouri, Bay, Walian, Dekker, Cerny, en Van den Beek mee hadden kunnen doen (al schrijvend realiseer ik me dat ik iemand vergeet), maar niet speelden. Stonden ze reserve bij de A2? Laat ze dan spelen!

Ajax was niet sterker dan Sparta, net na rust raakte Sparta twee keer de onderkant van de lat (bij een stand van 1-1), twee keer werd het geen doelpunt, mazzel! Ajax scoorde uit de eerste kans en was aanvallend onmachtig. Opvallend was de onmacht van de Ajax-aanval. Ilias Alhaft (nummer 7 van Sparta) had een briljante actie en raakte onderkant lat. Laros Duarte deed mee, maar viel niet op, of het moet het nauwelijks meedoen zijn.
Welke spelers opvielen? Zie mijn beoordeling per speler. Een paar spelers vielen op door hun rust en balbehandeling. Ik zal er twee uit de basisopstelling noemen: Darren Sidoel en Carel Eiting. De invallers Javairo Dilrosun en Azar Matusiwa konden mij trouwens ook bekoren. Zij vielen op door hun manier van denken, balbehandeling en spelen.

Stan van Bladeren
Maakt als keeper een zekere indruk. Maakte geen fout, kreeg niet zo veel te doen, lijkt mij niet zo groot.

Teun van Zweeden
Rechtsback; om de een of andere reden zie ik zelden goede rechtsback bij Ajax (Ik zie alleen de B1 en A1, het is toeval als ik een ander team zie) Hij moet de bal vaak over de lijn spelen, hij kan geen andere oplossing bedenken?

Darren Sidoel
Oogt klein als centrale verdediger, maar komt goed voor zijn man, heeft een goede voortzetting, ziet het spel, al had hij wel veel tijd nodig om de 1-1 te maken (Het mag, hij is geen aanvaller). Hij beviel mij wel.

Leon Bergsma
Maakte nogal wat fouten in de passing, komt niet over als een zelfverzekerde verdediger, is te weinig aanwezig, zoekt vaak de gemakkelijke weg.

Timothy Fosu-Mensah
Speelde linksback, leek met de handrem erop te spelen, deed het goed, maar kan in mijn ogen veel beter (als centrale verdediger)

Carel Eiting
Heeft overzicht, rust aan de bal, oogt sterk, een voetballer met toekomst? Na de rust was hij minder nadrukkelijk aanwezig.

Nabi Hakimzadeh
Kwam nauwelijks in het spel voor, kwam zijn man niet voorbij en werd in de rust vervangen. Hij zorgde wel voor de assist voor de 1-1.

Furkan Kurban
Is niet echt aanwezig. Ik hoop op middenvelders die anderen de weg wijzen, ballen afpakken, passes geven, maar hij doet mee, meer niet.

Adham el Idrissi
Zie niet wat anderen wel in hem zien. Hij speelde de eerste helft in de spits, maar kon geen potten breken. In de tweede helft aan de rechterkant hetzelfde verhaal. De B1 heeft te veel spelers die meedoen, maar spelers die je niet mist als ze niet mee doen.

Philippe Sandler
Zie Furkan Kurban.

Mees de Wit
Komt tekort; komt zijn man niet voorbij, zijn inbreng is te verwaarlozen. Ik hoop dat hij zich als tweedejaars-B ontwikkelt, maar zie het somber in. Had één mooie actie (die uiteindelijk mislukte) en één mooie voorzet.

De invallers:

Azar Matusiwa
Voor mij volkomen onbekend, maar een prachtige voetballer. Graag meer informatie over hem. Hij is niet zo groot, maar erg krachtig, kan ballen afpakken, kan verdedigen en zette met een subtiele pass een Ajacied (el Idrissi) vrij voor de 2-1, kortom een voetballer. Hij deed mij denken aan Seedorf (Pin mij daar niet op vast, ik schrijf dat om jullie een indruk te geven) en aan Roly Bonevacia. Een speler om in de gaten te houden.

Javairo Dilrosun
Wat een prachtige actie die voor de 3-1 zorgde, een speler om in de gaten te houden, hij kan “de bal strelen”. Michael Reiziger, trainer Sparta B1 kent hem, want na het doelpunt zei hij: “je moet hem niet laten passeren en niet laten schieten”. Dilrosun lijkt alleen over die kwaliteit te beschikken dat een tegenstander wel wil, maar niet kan. Hij speelde op het middenveld, maar is een speler die het spel ziet, ik denk aan die pass over 30 meter, min of meer vanuit zijn rug. Hij veroorzaakte trouwens door zijn balverlies op het middenveld (een te ver doorgevoerde actie) wel de 2-3 (80ste minuut), hij mag dat in de B1.

Noussair Mazeaoui
Handig, deed te kort mee om er meer over te schrijven.

Ottar Magnus Karlsson
Deed alleen de tweede helft mee. Ik heb niet kunnen ontdekken waarom deze IJslander is gehaald, maar misschien komt het nog. Hij is te langzaam qua handelen en startsnelheid, wint geen duel (oké, zijn tegenstander heeft al een baard) en is te statisch, ziet de ruimte niet, vrees ik. Ik hoop voor hem en Ajax dat hij er komt, maar vrees dat het “een Youtube-aankoop” is.

PostPosted: 27 Jan 2014 10:33 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Dank je voor je verslag Demos!

Ik zal eerlijk bekennen dat meer dan de helft van deze spelers ik niet eens ken van naam.
Ik dacht dat het best een goede lichting was?

PostPosted: 27 Jan 2014 11:26 
Erelid

Leonel wrote:
Is het ook, zie deze zin van Demos:
Het spel(niveau) viel me wat tegen, maar dat kan ook aan de verwachtingen liggen. Ik snap dat spelers als Leyder, Nouri, Bay, Walian, Dekker, Cerny, en Van den Beek mee hadden kunnen doen

PostPosted: 27 Jan 2014 16:39 
Erelid

Peter79 wrote:
Leonel wrote:
Is het ook, zie deze zin van Demos:
Het spel(niveau) viel me wat tegen, maar dat kan ook aan de verwachtingen liggen. Ik snap dat spelers als Leyder, Nouri, Bay, Walian, Dekker, Cerny, en Van den Beek mee hadden kunnen doen
Dank je Peter79, had er overheen gelezen. Dat zijn namelijk wel de toptalenten in de opleiding. Ik neem aan dat ze doorgeschoven zijn?

PostPosted: 16 May 2014 18:56 
Beheerder

Zou op proef zijn bij AJAX B2:
http://instagram.com/tomasfredy#

PostPosted: 17 Jun 2014 13:15 
Beheerder

Kunnen de jeugdkenners meer vertellen over deze 2 spelers:
https://twitter.com/bart_sanders/status ... 8185755648

PostPosted: 17 Jun 2014 13:52 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
343 wrote:
Kunnen de jeugdkenners meer vertellen over deze 2 spelers:
https://twitter.com/bart_sanders/status ... 8185755648
Dat van Dilrosun is oud nieuws. http://forums.bluemoon-mcfc.co.uk/viewt ... a6641840c5

Heb hem een paar keer zien spelen, echt een super goede buitenspeler. Scoorde ook al in de Kampioenswedstrijd van de A1 als 1e jaars B(!!).
1:30

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 25 Jun 2014 21:20 
Beheerder

Volgens AS is het vertrek van Dilrosun zeker. Voor een paar ton.
Over Timothy Fosu-Mensah nog niets bekend.

PostPosted: 26 Jun 2014 11:59 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
343 wrote:
Volgens AS is het vertrek van Dilrosun zeker. Voor een paar ton.
Over Timothy Fosu-Mensah nog niets bekend.
Zou zonde zijn, vind hem niet geweldig, maar voor zijn leeftijd in een hogere leeftijdscategorie wel een goede speler.

PostPosted: 29 Jul 2014 21:10 
Beheerder

https://twitter.com/bart_sanders/status ... 8202818562

PostPosted: 01 Sep 2014 02:04 
Columnist

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Wim Jonk
Het is wachten op het nieuwsbericht dat Peeters, zo'n beetje het grootste talent van de lichting, vertrekt naar Real Madrid of naar Atletico Madrid. Beide willen hem contracteren.
Tel daar het bijna zekere vertrek van Fosu-Mensah bij op en deze lichting is meteen nog 2 verschrikkelijk grote parels kwijt na het vertrek van Dilrosun naar Manchester City. :(

PostPosted: 01 Sep 2014 19:59 
Beheerder

Waar heb je dat gelezen, GJ?

PostPosted: 03 Sep 2014 23:41 
Columnist

343 wrote:
GJ?

Een vriend van me komt bijna iedere zaterdag op de Toekomst en hoort daar van spelers en ouders nogal eens wat.
Hij vertelde het me 2 weken geleden al dat het speelde, maar was niet anders dan een gerucht.
Nu zat hij afgelopen weekend niet bij de wedstrijdselectie, wat het gerucht wel erg versterkt.

Van Dilrosun was al duidelijk, staat ook op de Fifa site en Fosu-Mensah is nu ook wereldkundig geworden.
Alleen Peeters nog, maar ik denk dat we hem niet meer terug gaan zien op de Toekomst en dan hebben we ineens een redelijk beperkte B jeugd. Er zitten nog een aantal zeer leuke en grote talenten in, maar de drie echte parels zijn er wel uit gehaald.
De mensen die nu op hun positie spelen zijn ineens 2 of 3 klasse minder helaas.

Zou ook te mooi voor worden zijn als we straks 5 jaar na de Cruijff revolutie echt directe versterking uit de jeugd konden laten doorstromen.

PostPosted: 04 Sep 2014 00:23 
Erelid

We zitten pas ongeveer 2 jaar na de revolutie hoor.

PostPosted: 04 Sep 2014 00:59 
Columnist

Sigtyr wrote:
Ik zei ook STRAKS na 5 jaar.
Over 2 a 3 jaar zouden spelers als Peeters Fosu-Mensah en Dilrosun gewoon meekunnen in het eerste.

PostPosted: 04 Sep 2014 10:23 
Beheerder

Litmanen87 wrote:
343 wrote:
GJ?
Sorry, keek alleen naar de kleur. Net als GJ ben je columnist. ;)

Mijn mening is dat je toch niets hebt aan zulke spelers.
Als je nu al voor het geld kiest dan zit je mentaal niet sterk genoeg in elkaar.
19 van de 20 keer hoor je niets meer van die speler.
En als ze het halen dan lopen ze enorme vertraging in hun ontwikkeling op.

Laat ze maar lekker vertrekken en vul de gaten op met spelers of buitenlandse talenten die hier wel graag willen spelen en leren.
Met een beetje mazzel loopt op een dag die 15-jarige Noor hier binnen.

PostPosted: 04 Sep 2014 12:36 
Erelid

Jahoor...
@bart_sanders: 'Ajax B-junior Mink Peeters vertrekt naar Real Madrid' #ajax @mink_98

PostPosted: 04 Sep 2014 13:08 
Beheerder

Succes, meid!
http://www.psvjeugd.nl/fotos/site/mink.jpg

PostPosted: 04 Sep 2014 13:40 
Erelid

Context?

PostPosted: 04 Sep 2014 14:14 
Erelid

Je was te voorbarig met je nieuwsbericht, Toby:
@bart_sanders: Bevestigd. Ajax B1-speler Mink Peeters kan naar Atletico Madrid of Real Madrid of langer blijven bij #Ajax. Keuze nog niet gemaakt...

PostPosted: 04 Sep 2014 18:46 
Erelid

Sigtyr wrote:
Hoe zie je dat? Ik kan mij vergissen, maar de revolutie was toch in het eerste jaar met de Boer als trainer? Maar misschien ligt het aan mij dat het al langer geleden lijkt!

Post new topic  Reply to topic  [ 274 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11  Next

All times are UTC+01:00