Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 153 posts ]  1 2 3 4 5 7  Next
Author Message
 Post subject: ABN AMRO Future Cup
PostPosted: 06 Apr 2012 18:18 

Is bekend of Ajax tijdens dit toernooi (Pasen, B1) stagiaires mag opstellen? Mag Melvin Vissers (komt volgend seizoen) meedoen?

Heb vorig jaar leuk voetbal gezien, o.a. van een jonge linksbuiten van Ajax Cape Town.

PostPosted: 06 Apr 2012 18:21 
Moderator De Toekomst

Ik vond Anderlecht vorig seizoen de grote smaakmaker. Met Dennis Praet en Nathan Kabasele in de gelederen.

Melvin Vissers is nog speler van Sparta Rotterdam, Demo. Hij komt wel kijken, wat ik begreep.

PostPosted: 06 Apr 2012 18:28 

D_skilled wrote:
Ik vond Anderlecht vorig seizoen de grote smaakmaker. Met Dennis Praet en Nathan Kabasele in de gelederen.

Melvin Vissers is nog speler van Sparta Rotterdam, Demo. Hij komt wel kijken, wat ik begreep.
Praet (wordt door iedereen gezien als een enorm talent, die linksbuiten van Cape Town kent niemand!) vond ik arrogant overkomen en Kabasele heeft een enorme fysieke voorsprong, die hij als volwassene niet vast zal kunnen houden (zie Lukaku?)

Zag Martina tegen broertje Lukaku, wat een verschil (in kracht)

Ik maak uit je reactie op dat er geen gastspelers toegestaan zijn?

PostPosted: 06 Apr 2012 18:31 
Moderator De Toekomst

Jawel, het is wel toegestaan, maar Melvin Vissers doet niet mee.

Er lopen op dit moment ook geen spelers stage in de B1. Met de C1 is een Poolse linksbuiten naar een toernooi in Oostende (België) afgereisd.

Wie was de linksbuiten van Ajax Cape Town?

PostPosted: 06 Apr 2012 18:54 

D_skilled wrote:
Jawel, het is wel toegestaan, maar Melvin Vissers doet niet mee.

Er lopen op dit moment ook geen spelers stage in de B1. Met de C1 is een Poolse linksbuiten naar een toernooi in Oostende (België) afgereisd.

Wie was de linksbuiten van Ajax Cape Town?
Heb op AT gezocht, maar vind geen enkel bericht meer van mij over de Aegon Future Cup (gewist?) en ajaxfans.net bestaat niet meer. Mijn herinnering? Een naam met een M en een e. Ik ben geen scout, ben slechts liefhebber en genoot van het avontuurlijke, de wil de bal vooruit te spelen. Zijn voorzet was goed, hij was snel en heeft zelfs gescoord (tegen DC United, een overbodige deelnemer)

Nicholas Pasifakis, de spits, was het niet, vond ik een alibi-speler. De toen 15-jarige Justin Jacobus was het ook niet.

PostPosted: 06 Apr 2012 18:57 
Erelid

Ielyaas Wesson was de linksbuiten bij Ajax Cape town.

PostPosted: 06 Apr 2012 18:59 

Bart wrote:
Ielyaas Wesson was de linksbuiten bij Ajax Cape town.
Dank, dus een W en en e :D

Onthouden of ergens gevonden?

PostPosted: 06 Apr 2012 23:23 

Tot morgen! Om 13.00 uur Barca-Bayern en om 14.30 uur Ajax-ManU. Neem 4 a 5 kinderen (ajax supporters van de toekomst) in mijn kielzog mee. Wie regelt goed weer?

PostPosted: 07 Apr 2012 08:07 

Tot morgen! Om 13.00 uur Barca-Bayern en om 14.30 uur Ajax-ManU. Neem 4 a 5 kinderen (ajax supporters van de toekomst) in mijn kielzog mee. Wie regelt goed weer?
Niet Ajax - Besiktas om 11.30 uur?

PostPosted: 07 Apr 2012 09:20 

Demosthenes wrote:
Niet Ajax - Besiktas om 11.30 uur?
Eerst nog wat boodschapjes doen, he...

PostPosted: 07 Apr 2012 10:33 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik probeer op Youtube de kanaal te vinden waar het wordt uitgezonden. Ik kan het alleen niet vinden. Iemand die weet waar het staat?

PostPosted: 07 Apr 2012 10:58 
Moderator De Toekomst

http://www.youtube.com/user/ajax

Maar hij doet het nog niet.

PostPosted: 07 Apr 2012 11:02 
Erelid

Dank je Skilled.

PostPosted: 07 Apr 2012 11:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
1-0 Menig, goeie actie van de spits.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 07 Apr 2012 11:52 
Erelid

2-0 heerlijke goal van Acolatse.

PostPosted: 07 Apr 2012 12:07 
Erelid

Welke spelers moeten we extra opletten?

PostPosted: 07 Apr 2012 12:13 
Erelid

3-0 Menig. Ik vind V/d Boomen een goeie speler. Verdedigende middenvelder met een geweldige trap. Sanniez speelt heel goed op rechtsback. En ik vind alle 3 de aanvallers wel wat hebben.

PostPosted: 07 Apr 2012 12:16 
Erelid

VD Boomen vind ik nog wel wat statisch om een VMC te worden van Ajax.

PostPosted: 07 Apr 2012 12:29 

Droomaankoop: Zlatan
Seizoenskaart: Nee
4-0!!! Van der Boomen.

PostPosted: 07 Apr 2012 15:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Ik kijk meestal pas naar de jeugdteams vanaf de A1, vandaar dat ik de B1 nu voor het eerst zie spelen. Maar wat is dát een matig elftal zeg

Ik zie misschien 1 speler rondlopen met Ajax 1 potentie, maar zelfs dat vraag ik me nog af. De verdedigers zijn aan de bal bijzonder zwak. Het middenveld wordt gedragen door vd Boomen. Anderson en Warmerdam komen veel te kort. De voorhoede bestaat uit 3 renpaarden (becker, menig, acolatse) die in de B junioren gevaarlijk zijn door hun fysieke voorsprong. Zodra dat wegvalt blijft er weinig over.

De spelers die er enigzins uitspringen zijn Becker en vd Boomen. Al word ik ook van deze spelers niet echt enthousiast. Beiden zijn voor de B1 uitstekende spelers, maar dat zijn ze vooral door hun fysieke voorsprong. In vd Boomen zie ik nog de meeste potentie. Al zie ik in hem eerder een centrale verdediger, dan een middenvelder

PostPosted: 07 Apr 2012 16:06 
Moderator De Toekomst

Klopt, waarom denk je anders dat ze overal spelers vandaan halen.

PostPosted: 07 Apr 2012 16:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Droomaankoop: Guldelj
Seizoenskaart: 6 jaar
Door het succes van de A1, wordt nu net gedaan alsof er niets mis was met de opleiding. Jan Olde Riekerink kreeg opeens uit alle hoeken veren in zijn reet gestoken. De uitslagen van de B1 zullen nu ook overal opduiken als bewijs van de geweldige opleiding.

Maar Jonk en Bergkamp hebben een hoop te doen. Je kunt een keer een mindere lichting hebben, maar als je een van een bepaald jaar de grootste talenten van Amsterdam jarenlang goed traint, moeten daar veel betere spelers uit komen dan nu het geval is. In ieder geval spelers met veel meer creativiteit dan dit stel eenheidsworsten en renpaarden.

De B1 is het ultieme bewijs van Cruijff zijn gelijk. De A1 zie ik meer als een toevallige goede lichting, aangevuld met het grootste talent van Denemarken. Voor het eerste elftal is de A1 een goede zaak, voor de geloofwaardigheid van Cruijff (bij de mensen zonder verstand) komt het minder goed uit

PostPosted: 07 Apr 2012 17:12 

JL10 wrote:
Door het succes van de A1, wordt nu net gedaan alsof er niets mis was met de opleiding. Jan Olde Riekerink kreeg opeens uit alle hoeken veren in zijn reet gestoken. De uitslagen van de B1 zullen nu ook overal opduiken als bewijs van de geweldige opleiding.

Maar Jonk en Bergkamp hebben een hoop te doen. Je kunt een keer een mindere lichting hebben, maar als je een van een bepaald jaar de grootste talenten van Amsterdam jarenlang goed traint, moeten daar veel betere spelers uit komen dan nu het geval is. In ieder geval spelers met veel meer creativiteit dan dit stel eenheidsworsten en renpaarden.

De B1 is het ultieme bewijs van Cruijff zijn gelijk. De A1 zie ik meer als een toevallige goede lichting, aangevuld met het grootste talent van Denemarken. Voor het eerste elftal is de A1 een goede zaak, voor de geloofwaardigheid van Cruijff (bij de mensen zonder verstand) komt het minder goed uit
Ik ben het helemaal met je eens...

PostPosted: 07 Apr 2012 18:18 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ben het uiteraard eens met jullie. Maar van deze discussie zijn we nog niet af, met alle Arno Vermeulens van deze wereld. Het is eenzelfde soort iets als mensen die blindelings roepen dat iemand een hele goede techniek heeft omdat hij 1200 keer de bal kan hooghouden.

PostPosted: 07 Apr 2012 20:13 

Ben het uiteraard eens met jullie. Maar van deze discussie zijn we nog niet af, met alle Arno Vermeulens van deze wereld. Het is eenzelfde soort iets als mensen die blindelings roepen dat iemand een hele goede techniek heeft omdat hij 1200 keer de bal kan hooghouden.
Ben het en niet eens met de poster en wel eens, om maar een discussie te starten.

De Ajax B1 is qua stand op de ranglijst verreweg het beste team dat er in Nederland speelt; ik weet dat het om die maximaal twee talenten per lichting gaat. Ik zie ook dat donker getinte spelers (Ik zal niet discrimineren, zit niet in me) fysiek gezien op jonge leeftijd meer te bieden hebben dan blanke spelers, maar verenigingen als Feyenoord hebben vaak veel donkere (soms zelfs erg grote) spelers opgesteld, Nederland heeft op dit moment niets beters te bieden, op een enkele speler van Sparta na?

Ben vandaag op de Toekomst geweest en heb Ajax twee keer zien spelen en in beide wedstrijden vond ik bij Ajax geen uitblinker rondlopen (is dat het gelijk van JC?) , wel een paar spelers die nu verder zijn dan hun tegenstanders. Ik zal in een ander bericht mijn visie op de spelers geven (moet zo mijn vrouw ophalen), nu in het algemeen.

Voor JC en het Technisch Hart is de balaanname belangrijk; ik heb veel spelers gezien die daarbij keer op keer de fout in gingen, ondanks een jaar techniektraining. Iemand (familie van een speler) vertelde dat het kwam door het slechte veld, maar de nummer 10 van Manchester United (doet alles goed, een vrije rol, maar wat een inzicht, voor mij de beste die er rondliep, na één wedstrijd) had blijkbaar geen last van het veld. Ik vond de balaanname slecht, er waren veel verkeerde passes en wat mij vooral opviel: geen beleving, verdedigers en middenvelders die afwachten en spitsen die als ze gewisseld worden geen enkele emotie tonen, ook niet richting vervanger.

Ajax wint van Besiktas, door de zwakte van Besiktas, Ajax wint van MU door een counter, maar ik heb maar een paar goede acties gezien.

Heb de eerste helft van Barcelona tegen Bayern München gezien, maar kon er niet koud of warm van worden. Barcelona viel vooral op door de vele gekleurde schoenen, een nummer 7 die weet dat Pasen betekent dat Christus is opgestaan uit de dood en nummer 7 van Barcelona is, tegelijkertijd loopt als "Der Ente" (http://nl.wikipedia.org/wiki/Willi_Lippens) een nummer 10 die wel snel speelt, maar ook "gepoort wordt doort een Duitser", een nummer 5 die de bal niet onder controle kan krijgen en een wedstrijd tegen een paar houterige Duitsers (nummer 5, lang maar wat is hij houterig!)

In de rust maar (met tientallen anderen) naar het andere veld gegaan, Ajax Cape Town tegen AC Milan. In eerste instantie dacht ik dat Cape Town onder 15 had gestuurd, later bleken veel Italianen wel erg lang te zijn. Cape Town kreeg een penalty tegen, meer kansen heft Milan niet gekregen.

Ik geniet eigenlijk altijd van teams van Cape Town, de onbevangenheid, het spelplezier, de wil de bal naar voren te spelen, ook nu weer "zo mooi". De voetbalkenners zullen het wel niks vinden, tactisch niet sterk o.i.d., maar ik wil gewoon leuk voetbal zien. Twee spelers die opvielen: nummer 3 (laatste man, passeert als laatste man een paar keer zijn directe tegenstander en wint alle duels!) en nummer 11: klein, maar wint kopduels! en scoort ook nog eens.

Moet nu echt mijn vrouw ophalen!

@D_Skilled, heb jij de namen van die spelers?

Post new topic  Reply to topic  [ 153 posts ]  1 2 3 4 5 7  Next

All times are UTC+02:00