Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 732 posts ]  1 2 3 4 5 30  Next
Author Message
 Post subject: David Neres
PostPosted: 31 Jan 2017 00:43 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp
Droomaankoop: De Bruyne, Vertonghen
Seizoenskaart: I wish
https://twitter.com/CentralFoxBR/status ... 8835588096

Post subject: Re: David Neres
PostPosted: 31 Jan 2017 00:48 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Zijn er beelden van Neres waarop hij uiteindelijk wél een goede voorzet/afwerking heeft? Ik overdrijf een beetje; maar zelfs op YouTube raak ik niet opgewonden van hem. Komt op mij over als een snellere en betere versie van Sana. Attractief maar weinig rendement.

15 miljoen euro voor een speler die nog niets gepresteerd heeft en waar de scouting over verdeeld is. ''Tsja, af en toe moet je ook eens een gokje wagen''. Ik hoor het Overmars al zeggen.

Argentijn was eerste keus maar was geblesseerd. Dat is dan weer een te grote gok? :lol:

PostPosted: 31 Jan 2017 01:01 
Moderator De Toekomst

guy_ajax wrote:
Zijn er beelden van Neres waarop hij uiteindelijk wél een goede voorzet/afwerking heeft? Ik overdrijf een beetje; maar zelfs op YouTube raak ik niet opgewonden van hem. Komt op mij over als een snellere en betere versie van Sana. Attractief maar weinig rendement.

15 miljoen euro voor een speler die nog niets gepresteerd heeft en waar de scouting over verdeeld is. ''Tsja, af en toe moet je ook eens een gokje wagen''. Ik hoor het Overmars al zeggen.

Argentijn was eerste keus maar was geblesseerd. Dat is dan weer een te grote gok? :lol:
Pavon? Een vertrekclausule van 16,9 miljoen euro. Jurgen Damm? Zijn clausule is 15 miljoen euro. Lozano? Pachuca weigert zelfs een bod van 20 miljoen euro. Iedereen roept dat het veel is, maar wat wil je nu? Larsson halen voor 8/9 miljoen? Ik vind 15 miljoen euro ook veel geld, maar ik vind Larsson halen voor 8/9 miljoen nou pas echt een groot risico. Dat is namelijk geen buitenspeler en een enorme softy. Luiz Araujo? Een hele snelle jongen hoor, maar wat als de tegenstander twee bussen parkeert?

PostPosted: 31 Jan 2017 08:04 
Erelid

D_skilled wrote:
guy_ajax wrote:

Pavon? Een vertrekclausule van 16,9 miljoen euro. Jurgen Damm? Zijn clausule is 15 miljoen euro. Lozano? Pachuca weigert zelfs een bod van 20 miljoen euro. Iedereen roept dat het veel is, maar wat wil je nu? Larsson halen voor 8/9 miljoen? Ik vind 15 miljoen euro ook veel geld, maar ik vind Larsson halen voor 8/9 miljoen nou pas echt een groot risico. Dat is namelijk geen buitenspeler en een enorme softy. Luiz Araujo? Een hele snelle jongen hoor, maar wat als de tegenstander twee bussen parkeert?
Dus jij schat David Neres hoger in dan Araujo? Voordeel is wel dat hij zowel op links en rechts kan spelen. Hij is redelijk tweebenig. Hij trapt ook de corners vanaf beide kanten. In de kleine ruimte kan hij goed uit de voeten. En met Sanchez en Cassierra is de integratie misschien wat makkelijker.

PostPosted: 31 Jan 2017 08:49 
Moderator De Toekomst

rebuah wrote:
Dus jij schat David Neres hoger in dan Araujo? Voordeel is wel dat hij zowel op links en rechts kan spelen. Hij is redelijk tweebenig. Hij trapt ook de corners vanaf beide kanten. In de kleine ruimte kan hij goed uit de voeten. En met Sanchez en Cassierra is de integratie misschien wat makkelijker.
In Brazilië wordt Araujo niet als toptalent gezien, Neres wel. Dat zie je ook terug in de vraagprijs. Araujo is sterk met ruimte en minder sterk zonder ruimte. Neres maakt het niet uit. Bij Sao Paulo vinden ze hem het grootste talent sinds Lucas Moura. Dat zeg ook wel wat.

PostPosted: 31 Jan 2017 09:06 
Erelid

Neres zou blijkbaar een contract voor 4,5 jaar ondertekenen.

https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 4991393792

PostPosted: 31 Jan 2017 10:05 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
D_skilled wrote:
rebuah wrote:
In Brazilië wordt Araujo niet als toptalent gezien, Neres wel. Dat zie je ook terug in de vraagprijs. Araujo is sterk met ruimte en minder sterk zonder ruimte. Neres maakt het niet uit. Bij Sao Paulo vinden ze hem het grootste talent sinds Lucas Moura. Dat zeg ook wel wat.
Hij gaat er makkelijk doorheen en lijkt vrij snel. Volgens mij word dit echt een leuke speler voor Ajax.

PostPosted: 31 Jan 2017 14:51 
Moderator De Toekomst

'Sao Paulo bedingt doorverkooppercentage bij Ajax'
In Braziliaanse media worden details van de aanstaande transfer van David Neres van Sao Paulo naar Ajax bekendgemaakt. Ajax betaalt nu 10 miljoen euro en komende zomer nog eens 2 miljoen. De transfersom kan via bonussen oplopen tot 15 miljoen. Dat is afhankelijk van het aantal wedstrijden, doelpunten en assists van de aanvaller en of Neres met Ajax uit zal komen in de Champions League. Bovendien heeft Sao Paulo een doorverkooppercentage van twintig procent bedongen. Neres (19) is tot medio februari met Brazilië onder-20 actief op het Zuid-Ameirkaans kampioenschap. De aanvaller is vandaag door de bondsarts medisch gekeurd.
(Bron: Globo)

PostPosted: 31 Jan 2017 15:02 
Erelid

12+bonus klinkt al een stuk beter dan 15 miljoen ook al kan het naar de 15 miljoen gaan. Prima deal.

PostPosted: 31 Jan 2017 15:21 
Moderator De Toekomst

Leonel wrote:
12+bonus klinkt al een stuk beter dan 15 miljoen ook al kan het naar de 15 miljoen gaan. Prima deal.
Ongeveer wat Ajax in de zomer overhad voor Bailey. Ajax bood toen 11 miljoen + bonussen + doorverkooppercentage, waardoor het totaalbedrag tot 15 miljoen kon oplopen

PostPosted: 31 Jan 2017 16:58 
Erelid

Bailey zou 12 miljoen + 4 miljoen voor stiefvader Craig Butler gekost hebben. Dan lijkt me dit een veel betere deal.

PostPosted: 31 Jan 2017 17:17 
Erelid

Paolo Freitas over David Neres.

https://twitter.com/NielsEngelman/statu ... 5568882688

PostPosted: 31 Jan 2017 17:21 
Erelid

Bekijk de Tweet van @WesBeuvink: https://twitter.com/WesBeuvink/status/8 ... 17536?s=09

PostPosted: 31 Jan 2017 17:37 
Erelid

D_skilled wrote:
Leonel wrote:
Ongeveer wat Ajax in de zomer overhad voor Bailey. Ajax bood toen 11 miljoen + bonussen + doorverkooppercentage, waardoor het totaalbedrag tot 15 miljoen kon oplopen
Dit zal toch de manier zijn om zulke jongens hierheen te brengen.

Ik lees net van de link hierboven dat als er een Spaanse club zou langskomen dat hij waarschijnlijk daar naar toe zou zijn gegaan. Salaris etc. Maar Ajax was er vroeg bij.

Ik heb een goed gevoel bij deze jongen.

PostPosted: 31 Jan 2017 20:44 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 5551622145

PostPosted: 31 Jan 2017 21:47 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
En Welkom :)

https://twitter.com/MikeVerweij/status/ ... 9608797186 :tifoajax:

PostPosted: 31 Jan 2017 22:05 
Beheerder

Ja, officieel dus naar de andere zone.
http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2017/01 ... -bij-ajax/

PostPosted: 31 Jan 2017 22:05 
Moderator De Toekomst

Topic kan verplaatst worden.
Ajax contracteert David Neres Campos

Ajax heeft overeenstemming bereikt met David Neres Campos en Sao Paulo FC over de overgang van de Braziliaan naar Amsterdam. De vleugelaanvaller tekende een contract dat ingaat op 1 februari 2017 en een looptijd heeft van vierenhalf seizoen, tot en met 30 juni 2021. Ajax betaalt een transfersom van 12 miljoen euro, die op basis van variabelen kan oplopen tot maximaal 15 miljoen euro.

Neres werd op 3 maart 1997 geboren in Sao Paulo, Brazilië. Momenteel komt hij voor zijn land uit op het Zuid-Amerikaans Kampioenschap O20 in Ecuador. Zodra dat toernooi voor Brazilië is afgelopen, reist Neres naar Nederland om zich bij Ajax te melden.

Directeur spelersbeleid Marc Overmars: ,,Neres is een speler die we al een tijdje willen hebben. Hij is één van de grootste talenten van Zuid-Amerika, het is mooi dat hij voor Ajax heeft gekozen. Hij is een rechtsbuiten die ook op de linkerflank kan spelen, dat is wat we nodig hebben. Hij is nog maar 19 jaar en hij zal hier moeten wennen, maar ik ga ervan uit dat we dit seizoen al plezier aan hem gaan beleven. Het is bekend dat we niet ruim in de buitenspelers zitten en we hebben nog veel belangrijke wedstrijden voor de boeg. Daarom ben ik blij dat hij binnenkort al hier in Amsterdam is en niet pas in de zomer.”
Ajax.nl

PostPosted: 31 Jan 2017 22:24 
Erelid

Prima transfersom en mooi dat Ajax dit duidelijk communiceert naar de buitenwereld. Dit is wel het maximale wat Ajax moet betalen voor een speler.

Ik ben erg benieuwd naar Neres. Ik wil graag een swingend Ajax zien en voor zulke spelers kom je naar het stadion.

Trouwens nog even 2 feitjes:
-Neres kwam pas later (op zijn 19e) bij het eerste, gezien hij een tijd geblesseerd is geweest aan zijn schouder.
-In Sao Paulo u20 elftal heeft hij in 63 wedstrijden 24 doelpunten gemaakt en 19 assists gegeven. Geen slechte cijfers.

PostPosted: 01 Feb 2017 20:33 
Moderator De Toekomst

Meesterscout De Visser: 'Ajax-aanwinst Neres potentiële top'

Vi.nl

Last edited by 343 on 01 Feb 2017 20:42, edited 2 times in total.
Heb het even aangepast. De hele tekst is niet toegestaan (copyright enzo)

PostPosted: 01 Feb 2017 23:53 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Goed na alles definitief te hebben gelezen ben ik wat positiever gestemd.

- Verweijs bericht dat de scouting twijfels had is overtrokken.
- Grads Fuehler (nu Udinese), de eigenlijke man achter het succes van FC Groningen heeft een positief oordeel afgeleverd.
- Ajax betaalt als basisbedrag geen 15 maar 12 miljoen
- we hebben 100% van de transferrechten en geen 80%

Nog steeds een groot risico en hopen dat die jongen zich snel thuis voelt in NL, maar opzich ben ik nu wel wat optimistscher ingesteld.

PostPosted: 02 Feb 2017 00:14 
Erelid

Ik ben ook positief over deze transfer, ondanks dat ik deze jongen niet ken. Zoals gezegd, de verhalen zijn best positief. Maar belangrijker vind ik dat Ajax eens echt out of the box durft te denken. Een paar jaar geleden was Larsson zeker weten gehaald. Dan had je daar een miljoen of 8 voor betaald. Ik ben blij dat we van dat beleid af zijn gestapt. Geen middelmaat meer.

PostPosted: 02 Feb 2017 00:56 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
AFCA Niels wrote:
Ik ben ook positief over deze transfer, ondanks dat ik deze jongen niet ken. Zoals gezegd, de verhalen zijn best positief. Maar belangrijker vind ik dat Ajax eens echt out of the box durft te denken. Een paar jaar geleden was Larsson zeker weten gehaald. Dan had je daar een miljoen of 8 voor betaald. Ik ben blij dat we van dat beleid af zijn gestapt. Geen middelmaat meer.
Heel lang is het spreekwoord "wat de boer niet kent dat vreet ie niet" bij Ajax van toepassing geweest.

PostPosted: 02 Feb 2017 01:11 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Seizoenskaart: 411
Pushkin wrote:
Goed na alles definitief te hebben gelezen ben ik wat positiever gestemd.

- Verweijs bericht dat de scouting twijfels had is overtrokken.
- Grads Fuehler (nu Udinese), de eigenlijke man achter het succes van FC Groningen heeft een positief oordeel afgeleverd.
- Ajax betaalt als basisbedrag geen 15 maar 12 miljoen
- we hebben 100% van de transferrechten en geen 80%

Nog steeds een groot risico en hopen dat die jongen zich snel thuis voelt in NL, maar opzich ben ik nu wel wat optimistscher ingesteld.
Push, waar heb je dat gehoord van die transferrechten en Fuehler?

PostPosted: 02 Feb 2017 14:26 
Beheerder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2017/02 ... -veldmate/

Post new topic  Reply to topic  [ 732 posts ]  1 2 3 4 5 30  Next

All times are UTC+02:00