Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 4019 posts ]  Previous   1 123 124 125 126 127 161  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 29 May 2017 15:27 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Uit de Turkse media. En AJAX zou De Jong een salaris hebben geboden van 3 ton per jaar.
Geloofwaardigheid? 0.

PostPosted: 29 May 2017 15:46 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
343 wrote:
Uit de Turkse media. En AJAX zou De Jong een salaris hebben geboden van 3 ton per jaar.
Geloofwaardigheid? 0.

Ja totaal niet. Die zou echt wel meteen naar de miljoen gaan mocht hij komen. Maar persoonlijk denk ik niet dat hij gaat komen. Volgens mij wilt hij zelf niet eens.

PostPosted: 29 May 2017 20:02 
Nieuwsredacteur

Lijkt me totaal ongeloofwaardig. Bosz zou hem ook nooit opstellen; is het tegenovergestelde van wat hij daar zoekt.

PostPosted: 29 May 2017 20:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Niet te hopen.

De Jong is voetballend gewoon slecht en niet beter dan Schone, Vd Beek of De Jong.
Als je iemand juist niet terug moet halen, is hij het wel. Is gewoon een extra slot op je middenveld, die net voor je verdediging vanalles kan corrigeren. Zoals Ajax wil spelen onder Bosz heb je niets aan hem.

Ik denk ook niet, dat hij komt puur of het financiele vlak.

PostPosted: 29 May 2017 21:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Galatasaray zal wel van hem afwillen, dus beginnen ze wat aan namedropping te doen. De naam Ajax doet het altijd goed, en is ook logisch gezien het verleden van De Jong hier. Maar de Turkse media kunnen zoveel verzinnen als ze willen, maar naar Ajax komt hij niet. Past totaal niet in het systeem en de spelfilosofie van Bosz. Hij zou bij ons dan op de '6' moeten spelen, want waar anders? Bosz wil een draaischijf met technisch voetballend vermogen die de oplossing naar voor zoekt en uitstekend kan passen zodat het spel snel verlegd kan worden. Nigel voldoet op geen enkel aspect hieraan. Daarnaast gaat hij echt geen 2 miljoen laten vallen op zijn loon hoor, hou op. Turkse hoax 8-)

PostPosted: 30 May 2017 10:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Niet te hopen.

De Jong is voetballend gewoon slecht en niet beter dan Schone, Vd Beek of De Jong.
Als je iemand juist niet terug moet halen, is hij het wel. Is gewoon een extra slot op je middenveld, die net voor je verdediging vanalles kan corrigeren. Zoals Ajax wil spelen onder Bosz heb je niets aan hem.

Ik denk ook niet, dat hij komt puur of het financiele vlak.
Niet helemaal mee eens. Denk dat dat vooral komt door zijn spelersloopbaan waarin hij vaak in die rol heeft moeten spelen. Van origine is het juist een straatvoetballertje die acties, trucjes en dribbels had. Ik sluit niet uit dat hij op 6 gewoon op de manier kan spelen zoals wij het willen.

PostPosted: 30 May 2017 11:00 

De Jong heeft in het Nederlands elftal ook wel eens op die positie gespeeld. Dat was niet veel soeps. Hij is niet meer dezelfde voetballer als 10 jaar geleden.

PostPosted: 01 Jun 2017 17:02 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Júnior Tavares

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=306323

Nog nieuws over Sierra HJ?

PostPosted: 01 Jun 2017 21:55 

8 miljoen voor een linksback?

Terwijl Bosz Sinkgraven het goed vind doen en ook Viergever nog een optie is?

Ik snap, dat men vervanging zoekt voor Riedewald maar zijn vertrek is op te vangen als iedereen blijft.

Hoop wel, dat de selectie op tijd heeft aangevuld.

PostPosted: 12 Jun 2017 14:32 
Beheerder

https://www.ajaxinside.nl/verlanglijst- ... enspelers/
Dus 3 a 5 aankopen.
Een tweede keeper.
Een linksback.
Een buitenspeler.

En waarschijnlijk nog wel een rechtsback, want ik zie en Tete en Veltman niet bij AJAX blijven.

PostPosted: 12 Jun 2017 20:40 

'Een of meerdere buitenspelers.'

:lol:

Ook gewoon de optie openhouden dat het er meerdere kunnen worden. Alsof we daar niet de man van vijftien miljoen hebben lopen.

'Het is niet de bedoeling dat je Peter Bosz tegenspreekt. Hij neemt bovendien allemaal mensen mee die het met hem eens zijn. Het begint al met Hendrie Krüzen, z'n assistent, en het eindigt met z'n ex-vrouw die de was gaat doen.' - Marcel van Roosmalen

PostPosted: 12 Jun 2017 21:28 

Vienna wrote:
Dit roepen ze elk jaar.

Met Younes, Kluivert en Neres is dit op zich goed gevuld met Cerny er nog bij.
De vraag is ook hoe de nieuwe trainer het ziet mbt Cerny.

PostPosted: 12 Jun 2017 22:10 

Droomaankoop: Adam Maher
Eventjes kijken
Zoiets dan

Onana
Aankoop ? Wie? Sanchez De Ligt Arana
Anita
Vd Beek Ziyech
Neres Dolberg Pavon

Kampioenselftal 100%.. dit elftal blaast iedereen weg.

PostPosted: 12 Jun 2017 22:28 

Morfe0 wrote:
Eventjes kijken
Zoiets dan

Onana
Aankoop ? Wie? Sanchez De Ligt Arana
Anita
Vd Beek Ziyech
Neres Dolberg Pavon

Kampioenselftal 100%.. dit elftal blaast iedereen weg.
Anita zou teveel jeugdspelers blokkeren. Kan me niet voorstellen dat AJAX hem haalt. Komst van Arana en Pavon niet concreet, louter geruchten. Plus je hebt naast Neres dan nog ene Kluivert en Younes rondlopen.

Hoewel het zeker een mooie opstelling is, lijkt ze me op dit moment niet zo realistisch.

PostPosted: 12 Jun 2017 23:28 

rebuah wrote:
Anita zou teveel jeugdspelers blokkeren. Kan me niet voorstellen dat AJAX hem haalt.
Het heeft ze er nochtans niet van weerhouden Traoré El Ghazi in de weg te laten lopen, en voor een godsvermogen Ziyech en Neres te halen. Terwijl: Bazoer, Van de Beek, Nouri en Cerny stonden ook vorig seizoen voor de deur. Op z'n minst.

Anita is multi-inzetbaar en goedkoop, én heeft de grinta die met Klaassen vertrekt. Wat wil je nog? Als we Superscout Henk wijs kunnen maken dat-ie ook een Braziliaans paspoort heeft, leggen ze'm morgen nog vast.

'Het is niet de bedoeling dat je Peter Bosz tegenspreekt. Hij neemt bovendien allemaal mensen mee die het met hem eens zijn. Het begint al met Hendrie Krüzen, z'n assistent, en het eindigt met z'n ex-vrouw die de was gaat doen.' - Marcel van Roosmalen

PostPosted: 13 Jun 2017 00:03 

Ik ben ook een Anita fan dus ben het eens met jullie over zijn kwaliteiten. Ik zou superblij zijn met zijn komst.
Maar heeft iemand van jullie gelezen dat hij terug wil komen? Ik denk dat hij meerdere aanbiedingen gaat krijgen vanuit hoger aangeschreven competities. Dus ik zie hem nu nog niet terugkeren.

Maar met Schöne, VD Beek, De Jong en Eijting heeft Ajax daar meerdere mogelijkheden. Mocht Riedewald onverhoopt toch niet vertrekken dan kan die daar ook nog prima spelen.
Waarschijnlijk valt VD Beek hierboven weg want hij lijkt mij de plaats van Klaassen te gaan innemen.

PostPosted: 13 Jun 2017 09:34 

Vienna wrote:
Dit roepen ze elk jaar.

Ja en nee, persoonlijk zou ik een iets ander type buitenspeler met scorend vermogen geen overbodige luxe vinden.

PostPosted: 14 Jun 2017 10:00 

Peter79 wrote:
Vienna wrote:
Dit roepen ze elk jaar.

Ja en nee, persoonlijk zou ik een iets ander type buitenspeler met scorend vermogen geen overbodige luxe vinden.
Ook ja en nee.

Neres heeft laten zien best scorend vermogen te hebben. Komt vaker bij de goal dan die andere. Daarnaast weet je niet hoe Kluivert het doen een jaar lang. Ik denk, dat Kluivert ook redelijk doelgericht is. Younes moet gewoon werken aan zijn scorend vermogen. Komt vaak in die positie en is een kwestie van afmaken.

Daarnaast ligt het mij inziens ook aan de verdere invulling van het elftal. Met Dolberg en Huntelaar heb je 2 scorende spitsen. Klaassen erachter op het middenveld geeft ook een garantie voor veel doelpunten. Die valt weg en Vd Beek / De Jong is een vraagteken wat betreft hin scorend vermogen.

PostPosted: 14 Jun 2017 12:47 

Peter79 wrote:

Dit roepen ze elk jaar.

Ook ja en nee.

Neres heeft laten zien best scorend vermogen te hebben. Komt vaker bij de goal dan die andere. Daarnaast weet je niet hoe Kluivert het doen een jaar lang. Ik denk, dat Kluivert ook redelijk doelgericht is. Younes moet gewoon werken aan zijn scorend vermogen. Komt vaak in die positie en is een kwestie van afmaken.

Daarnaast ligt het mij inziens ook aan de verdere invulling van het elftal. Met Dolberg en Huntelaar heb je 2 scorende spitsen. Klaassen erachter op het middenveld geeft ook een garantie voor veel doelpunten. Die valt weg en Vd Beek / De Jong is een vraagteken wat betreft hin scorend vermogen.
Zijn grofweg gezegd alle 3 (of 4) snelle kwikzilverachtige flegmatieke buitenspelers. Bij Neres zie ik idd het meest scorend vermogen van allen maar is het genoeg? Met Klaassen lever je veel goals in, niet alleen zijn eigen goals maar ik durf wel te stellen dat hij met zijn loopacties ook indirect een aandeel heeft gehad in goals van anderen. De spits zal met het nieuwe middenveld (qua types) wellicht meer op een eiland staan zonder bijsluitende bliksemafleider wat het voor verdedigers gemakkelijker maakt om de spits te isoleren (dekken en aanvoerlijn eruit halen). Kwaliteit en efficiëntie van de buitenspelers zal dus belangrijker worden.

Qua type vind ik het altijd prettig om verschillende types te hebben en ook 1 met wat meer body en kracht. Heb me vaak lopen ergeren aan Traore maar in de beslissende fase van het seizoen was hij wel degene die overeind bleef en voor dreiging zorgde.

PostPosted: 14 Jun 2017 20:01 

Peter79 wrote:
Zijn grofweg gezegd alle 3 (of 4) snelle kwikzilverachtige flegmatieke buitenspelers. Bij Neres zie ik idd het meest scorend vermogen van allen maar is het genoeg?
Of het genoeg is, weet je nooit maar bv Cerny scoort bij Jong Ajax ook gewoon 15 doelpunten terwijl hij lang niet alles gespeeld heeft. Toch niet slecht voor een 18 jarige van Jong Ajax in de jupiler league.

Younes moet gewoon werken aan zijn afwerking maar heeft gewoon 2 goede jaren gehad en kan alleen maar beter. Neres zie ik ook wel 10+ doelpunten maken. Kluivert is nog wat wispelturig.
Met Klaassen lever je veel goals in, niet alleen zijn eigen goals maar ik durf wel te stellen dat hij met zijn loopacties ook indirect een aandeel heeft gehad in goals van anderen.
Niets aan toe te voegen. Dit ga je echt missen maar als Ziyech zijn scorend vermogen van Twente terug vindt, kan het ook zomaar opgelost zijn
De spits zal met het nieuwe middenveld (qua types) wellicht meer op een eiland staan zonder bijsluitende bliksemafleider wat het voor verdedigers gemakkelijker maakt om de spits te isoleren (dekken en aanvoerlijn eruit halen). Kwaliteit en efficiëntie van de buitenspelers zal dus belangrijker worden.
Klopt maar het is verdomde lang geleden, dat ze zo dominant en aanvallend gespeeld hebben dus dan komen er automatisch meer kansen (voor iedereen).
Qua type vind ik het altijd prettig om verschillende types te hebben en ook 1 met wat meer body en kracht. Heb me vaak lopen ergeren aan Traore maar in de beslissende fase van het seizoen was hij wel degene die overeind bleef en voor dreiging zorgde.
Ik ook maar een veel scorende buitenspeler, die ook voor veel assist kan zorgen zijn schaars. Zeker in de markt waar Ajax zoekt.

PostPosted: 26 Jun 2017 22:14 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Goed dan maar even de laatste ontwikkelingen.

Ik zei een tijdje terug dat ik verwachtte dat Sierra Ajax´ eerste versterking zou worden. Het is afgesprongen, waarom weet ik niet maar verwacht geen Sierra meer. Ajax was nochtans redelijk ver met hem. ).

Ajax is wel nog steeds druk doende met de zoektocht naar een buitenspeler en het zoekgebied is - weinig verrassend - opnieuw Zuid-Amerika. Mijn contact zei me dat Ajax deze winter een lijstje met buitenspelers had en Neres daarvan niet de eerste keuze was. Ajax is bezig met de spelers die hoger op dat lijstje stonden maar dat blijft een traject van de lange adem vanwege eigendomsrechten.

Muric is echt op weg naar de uitgang, vind ik persoonlijk erg jammer maar verwacht niet dat hij na deze zomer nog onder contract staat.

Veltman had tijdje terug intern al aangegeven dat hij een buitenlands avontuur wilde. Ik geef het gezien de geluiden ongeveer 95% kans dat hij na deze zomer niet meer bij ons speelt.

De nieuwe linksback moet ook uit Zuid-Amerika komen, er is een alternatief voor Junior Tavares. Ajax is minder urgent bezig met de linksback dan met de buitenspelers, Junior Tavares zie ik i.i.g. niet naar Ajax komen met de huidige situatie.

PostPosted: 26 Jun 2017 22:27 
Beheerder

Wel opvallend dat AJAX meer bezig is met een buitenspeler dan met een linksback.
Maaruh....als er 95 procent kans is dat Veltman vertrekt dan moet er zeker ook nog een rechtsback bij.

PostPosted: 26 Jun 2017 22:42 

En een tweede keeper. ;)

PostPosted: 27 Jun 2017 00:30 

343 wrote:
Wel opvallend dat AJAX meer bezig is met een buitenspeler dan met een linksback.
Maaruh....als er 95 procent kans is dat Veltman vertrekt dan moet er zeker ook nog een rechtsback bij.
Ik vind beide wel opvallend aangezien - na het verhaal van Pushkin - in eerste instantie er een rechtsback moet komen.

Als beide opties voor zowel buitenspeler als linksback uit zuid Amerika moeten komen, is het ook maar de vraag of ze er direct kunnen staan. Ze kunnen misschien wel voetballen maar aanpassing aan weer, speelstijl, taal ed kost toch tijd.

Waarschijnlijk zal die rechtsback dan ook wel uit Zuid Amerika moeten komen?

Toch ook een beetje vreemd, dat er nog iemand anders boven Neres op de lijst stond dan. Neres hebben ze bijna een jaar gevolgd of langer. Je gaat toch niet een band opzetten met iemand, die niet je eerste keus wordt/is? Was overigens Pavon ook geen topkandidaat en door een blessure afgehaakt? Ik las ook ergens, dat er al een bod van 14 miljoen op hem is afgewezen, dus die zal ook wel afvallen.

Blijf erbij, dat Ajax niet overhaast te werk gaat zolang er niemand vertrekt (Riedewald is ook op te vangen intern).

PostPosted: 27 Jun 2017 06:56 
Nieuwsredacteur

Hou wou je Riedewald intern opvangen? Door Dijks te behouden of zo? We zitten al niet zo ruim in de verdedigers.

En on-topic:
https://www.telesport.nl/artikel/104690 ... r-van-leer

Geen verassende maar ook zeker geen slechte keuze naar mijn mening.

Post new topic  Reply to topic  [ 4019 posts ]  Previous   1 123 124 125 126 127 161  Next

All times are UTC+01:00