Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 4015 posts ]  Previous   1 142 143 144 145 146 161  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mogelijke Aanwinsten
PostPosted: 12 Jan 2018 22:18 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Drukkie wrote:
:343:

PostPosted: 12 Jan 2018 23:02 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Tsja... Labyad....

Ik weet het niet. Was een groot talent met een te groot ego (ten tijde van zijn doorbraak).
Ik vond hem bij PSV wel een groot talent maar bij talent zijn komt ook mentaliteit kijken.
Ik moet wel zeggen, dat hij via Vitesse en Utrecht wel een bete pad heeft uitgekozen om uiteindelijk toch bij de top uit te komen. Ik denk, dat hij wel veranderd is en technisch is het wel een Ajaxspeler. Alleen heeft hij mentaal alles op orde?

Met deze selectie en wellicht het naderende vertrek van Younes, zie ik liever een rechtsbuiten komen. Dit is hij niet. Of ziet Ten Hag Frenkie De Jong als inschuivende verdediger waardoor er op het middenveld naar een creatieve middenvelder wordt gezocht, ook met het oog op de opvolging van Ziyech?

Labyad zie ik niet als het jaarlijkse buitenkansje omdat je een contract moet afkopen (tot 2020) bij een subtopper waar hij èèn van de dragende spelers is.

PostPosted: 12 Jan 2018 23:06 

Jammer dat Labyad lijkt te komen. Ik vind Kadioglu interessanter als vervanger van Ziyech.

PostPosted: 12 Jan 2018 23:30 

Als Ajax hem echt wil, snap ik niet, dat ze hem niet direct gekocht hebben zodat hij mee op dit trainingskamp had gekund. Ook al komt het maandag rond, dan nog komt Feyenoord te vroeg.

Is ook weer ten nadele van Labyad omdat hij dan logischerwijs langer nodig heeft om een basisplek te veroveren. Als hij dan op de bank terecht komt, komt zijn vermoedelijke slechtste eigenschap naar boven...

PostPosted: 13 Jan 2018 09:12 

Als Ajax hem echt wil, snap ik niet, dat ze hem niet direct gekocht hebben zodat hij mee op dit trainingskamp had gekund. Ook al komt het maandag rond, dan nog komt Feyenoord te vroeg.

Is ook weer ten nadele van Labyad omdat hij dan logischerwijs langer nodig heeft om een basisplek te veroveren. Als hij dan op de bank terecht komt, komt zijn vermoedelijke slechtste eigenschap naar boven...
Daar ben ik ook bang voor. Als Younes blijft zou ik ook voor een talent als Kadioglu gaan. Imo uiteindelijk meer potentie. Vertrekt Younes moet je zeker een vleugelspeler halen die er meteen staat. Wellicht denken ze dat Kuhn daarvoor al in aanmerking komt. Ten Hag geeft immers aan dat er momenteel maar 3 (inc. Younes) direct inzetbaren buitenspelers zijn.

PostPosted: 13 Jan 2018 11:27 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Richard Witschge
Droomaankoop: Pavon

Of Ajax (lees Overmars) is niet volledig overtuigd van Labyad maar is het een wens van de nieuwe trainer.

Ik hoop dat ze daar niet aan toegeven, hoef Labyad echt niet bij Ajax te zien.
Voetballend kan hij misschien net mee in de breedte en verder gewoon een rat.

Creatieve middenvelder kan geen kwaad, hoop dat we dan wel wat beters weten te verzinnen dan Labyad. Dit is Ajax, geen Utrecht.

PostPosted: 14 Jan 2018 02:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Skimovic wrote:

Of Ajax (lees Overmars) is niet volledig overtuigd van Labyad maar is het een wens van de nieuwe trainer.

Ik hoop dat ze daar niet aan toegeven, hoef Labyad echt niet bij Ajax te zien.
Voetballend kan hij misschien net mee in de breedte en verder gewoon een rat.

Creatieve middenvelder kan geen kwaad, hoop dat we dan wel wat beters weten te verzinnen dan Labyad. Dit is Ajax, geen Utrecht.
Sardar Azmoun en Ryan Sessegnon zijn de krenten uit de pap.
Lisandro Magallán it is.

Het druist tegen de fetisj voor het technische voetbal in en ook tegen die van eigen jeugd, maar ergens begrijp ik het wel dat het gehaald wordt. Ik zie hem niet ooit vaak voor ons in de basis starten en ook door omstanders als een flop betiteld worden, want centraal hebben we veel klasse al in huis.
De komst van Magallan is niet zo vreemd, regeren is vooruit zien.
Ik ben benieuwd of De Ligt te houden is. Hij staat hoog op de lijst bij Barca, en wanneer er 40m geboden wordt, kan het snel gaan.
Veltman zal ook willen vertrekken, al zullen zijn opties minder zijn. Sinkgraven moet eerst maar eens een half jaar blessure vrij zijn, en Dijks en Viergever worden bedankt voor bewezen diensten..
Hou je over:
Taglia - Wober - De Ligt - Orejuela
Sinkgraven / Bakker - Schuurs - Magallan - xxx

Wat mij betreft mag er dan zelfs een rechtsback bij. Ik snap overigens je voorstel om De jong daar neer te zetten, qua voetbal ga je er inderdaad op vooruit.. Maar je gaat Ronaldo en Messi nou eenmaal ook niet back zetten.. De Jong heeft kwaliteiten om de top te halen op het middenveld, die klasse hebben er niet zoveel in onze selectie.
Nouri bedacht het met hoeken in zijn acties die je niet ziet bij Frenkie en Van de Beek. En dat komt omdat Frenkie en Van de Beek het spel van de grote ruimtes maken.

Hoe uitzonderlijker en completer je dit elftal maakt, hoe langer ze samen willen blijven spelen. Bezuinig je op het middenveld en ga je door zonder Nouri-elementen, dan komt het er nooit van. Nouri hoort erbinnen, onvervalst, en dat is niet te vervangen met Frenkie..

De enige twee die het ook hebben in de Eredivisie, en tevens Amsterdamse illustere passeerkunstenaars, Oussama Assaidi is ook prima maar oud en Ludovit Reis die net begint en waarvan nog bekeken moet worden of hij de hoofdcoach kan inpakken. Maar wil je prikkelende wereldklasse in spé binnenhalen, doe dan Sardar Azmoun, en je zit vijf jaar perfect (richting je topspelers die twijfelen of ze willen blijven).

Zou dat de ambitie zijn of is Ajax niet hongerig?

CM Sessegnon ruilen plus 9mio€ bedrag, Viergever, Veltman en Dijks daarheen.
LCA Grandsir ruilen plus percentage, Siempie, Cassierra en Orejuela daarheen.
LM Azmoun 5,45Mio€ bedrag plus ruil, Younes en Schöne daarheen.
LCA Kühn kan voor een paar miljoen worden overgenomen. Leipzig RB adviseren Klaassen op te poetsen.
LM Reis voor Bergsma, Eiting, Matusiwa en Zeefuik naar Ajax.

Totaal injectie nu indien het compleet gebeurt als aanbevolen deze winter incluis stafwisseling, 25 miljoen euro.

Dan is de selectie puik, gemiddelde hoog, sterker Ajax dan in de jaren 90 als ze het zo maken en vergelijkbaar binnen 1,5 jaar Ten Hag met de oorlogssterkte in de Cruijff jaren 70.

Voor deze eerste weken Andrey FrenCkie Matthijs Maximilian Nico Hakim Ryan Sardar David Samuel Justin.

Doet Ajax deze bestelling aan transfers, wint het in de komende vijf jaar allés waaraan het deelneemt.

In de Johan Cruijff Arena, omgedoopt bij as Klassieker.

Last edited by OptimelNapoleon on 15 Jan 2018 03:02, edited 7 times in total.

PostPosted: 14 Jan 2018 09:08 

Droomaankoop: Adam Maher
Nu we zoveel hebben ingekocht verwacht ik in de zomer toch wel een aantal verkopen, als ik zo bijvoorbeeld hoor dat Ajax Labyad wilt kopen heb ik toch een zwaar vermoeden dat Ziyech toch ons gaat verlaten in de zomer, anders is de aankoop van Labyad niet te verklaren.
Hetzelfde omtrent Perr Schuurs, dat eventueel Mathijs De Ligt gaat vertrekken.
Onana wilt sowieso zelf vertrekken na dit seizoen, en dan heb je ook nog spelers die eventueel kunnen gaan vertrekken doormiddel van goed spel, zoals een David Neres om er maar eentje te noemen.
Maar als je nu bekijkt hoeveel we hebben ingekocht, voor dit boekjaar komen we al uit op een slordige: 34 miljoen euro, daartegen heb je verkopen in dit boekjaar met Sanchez Riedewald en Tete en dat bedraagt een slordige 53 miljoen euro.
Maar als je dus nog Labyad en Magallán wilt halen, dan kom je toch aardig richting de 50 miljoen euro aan uitgavens, daar moet je toch wel extra inkomsten tegenover zetten in de ogenschouw nemend dat de FFP regels dit niet toestaan, teminste verliezen in een boekjaar, anders moet je de komende boekjaren de verliezen goedmaken wat heel lastig word.

PostPosted: 14 Jan 2018 10:05 

Morfe0 wrote:
Nu we zoveel hebben ingekocht verwacht ik in de zomer toch wel een aantal verkopen, als ik zo bijvoorbeeld hoor dat Ajax Labyad wilt kopen heb ik toch een zwaar vermoeden dat Ziyech toch ons gaat verlaten in de zomer, anders is de aankoop van Labyad niet te verklaren.
Onana wilt sowieso zelf vertrekken na dit seizoen, en dan heb je ook nog spelers die eventueel kunnen gaan vertrekken doormiddel van goed spel, zoals een David Neres om er maar eentje te noemen.
Maar als je nu bekijkt hoeveel we hebben ingekocht, voor dit boekjaar komen we al uit op een slordige: 34 miljoen euro, daartegen heb je verkopen in dit boekjaar met Sanchez Riedewald en Tete en dat bedraagt een slordige 53 miljoen euro.
Maar als je dus nog Labyad en Magallán wilt halen, dan kom je toch aardig richting de 50 miljoen euro aan uitgavens, daar moet je toch wel extra inkomsten tegenover zetten in de ogenschouw nemend dat de FFP regels dit niet toestaan, teminste verliezen in een boekjaar, anders moet je de komende boekjaren de verliezen goedmaken wat heel lastig word.
Ik ken de regels niet, maar kan me niet voorstellen dat AJAX met het aanwezige kapitaal problemen zou krijgen met de FFP. De "grote"clubs geven jaarlijks veel meer uit dan ze binnen krijgen.
Ik hoop sowieso niet dat ze Labyad halen, maar toch zeker niet voor meer dan 5 miljoen.

PostPosted: 14 Jan 2018 10:22 

renemar wrote:
Morfe0 wrote:
Ik ken de regels niet, maar kan me niet voorstellen dat AJAX met het aanwezige kapitaal problemen zou krijgen met de FFP. De "grote"clubs geven jaarlijks veel meer uit dan ze binnen krijgen.
Ik hoop sowieso niet dat ze Labyad halen, maar toch zeker niet voor meer dan 5 miljoen.
Op het moment dat je in een Boekjaar verlies lijd, moet je de desbetreffende tekorten in de lopende 5 jaar goed maken in andere boekjaren, dus stel je verliest in een boekjaar 30 miljoen euro zal je dat in 5 jaar weer goed moeten maken die 30 miljoen, is te doen helemaal in deze zieke transfermarkt, waar ontiegelijk veel betaalt word dus zie ik het wel goedkomen, maar daarom verwacht ik wel nog wat transfers.
Want kijk Ziyech kon naar As Roma op de laatste transferdag van de zomer, voor 35 miljoen euro, als die transfer van de zomer er komt van Ziyech voor 35 miljoen euro naar een andere club zit je alweer goed, en kan je Labyad doorschuiven, maar Labyad nu halen is kapitaalsvernietiging, want Labyad wilt niet banken en Ziyech ook niet, en ik acht Ziyech verder en beter dan Labyad.

PostPosted: 14 Jan 2018 10:55 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Maar wat is nou het probleem? Je zegt dat Ajax nu al voor 53 miljoen aan transferinkomsten heeft dit boekjaar. Mocht Ajax nog twee spelers halen, dan zit je bijna aan hetzelfde bedrag. Ten eerste hebben we dan nog steeds geen verlies en ten tweede zou ik graag een miljoen of twee verliezen op de transfermarkt als dat betekent dat Onana, De Ligt, Ziyech etc. gewoon bij Ajax blijven. :smileajax:

PostPosted: 14 Jan 2018 11:16 

guy_ajax wrote:
Maar wat is nou het probleem? Je zegt dat Ajax nu al voor 53 miljoen aan transferinkomsten heeft dit boekjaar. Mocht Ajax nog twee spelers halen, dan zit je bijna aan hetzelfde bedrag. Ten eerste hebben we dan nog steeds geen verlies en ten tweede zou ik graag een miljoen of twee verliezen op de transfermarkt als dat betekent dat Onana, De Ligt, Ziyech etc. gewoon bij Ajax blijven. :smileajax:
Op dit moment hebben we 53 miljoen euro bruto opgehaald, klopt, maar van het bedrag van Sanchez moesten wij bijvoorbeeld 7 miljoen euro afstaan aan Nacional, doorverkoop percentage+opleidingsvergoeding, en dat moet je bij meerdere inkomsten uit transfersommen ook betalen.
Daarnaast hebben we geen Europees voetbal bereikt, wat een slordige 5-10 miljoen euro minder inkomsten binnen zijn gehaald.
Daarnaast betalen we wel veel meer aan transfers om ons te versterken.
Ajax meldde bij het jaarverslag dat ze een bescheiden winst verwachtten en dat dus zonder de transfers van Bande,Schuurs,Tagliafico en eventueel Magallán ,Labyad als die komen.
Want die transfers waren destijds nog niet gedaan, en dan heb je trouwens ook nog die Duitse jeugdinternational van 2 miljoen euro.
Dus dan kan je nu vanuit gaan dat je tekorten hebt op dit moment, is geen ramp, want verkoop je een paar spelers waar je nu vervangers voor hebt gehaald, is het probleem oppgelost.
Helemaal als je Labyad haalt, dan kan je Ziyech verkopen, en dan zou je dus een kleine verlies lijden of quitte spelen, maar een bescheiden verlies is te overzien natuurlijk.

PostPosted: 14 Jan 2018 11:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen
Droomaankoop: Van de vaart
Seizoenskaart: Tijdelijk niet
Om FFP voor Ajax maak ik mij totaal geen zorgen.

Onana, De Ligt, Wöber, F. de Jong, Van de Beek, Ziyech, Neres, Dolberg en Kluivert (als hij verlengt) liggen allemaal langs vast en denk dat je hier samen de komende 4 jaar makkelijk 250 miljoen voor kan krijgen.

PostPosted: 14 Jan 2018 11:40 

Aborah wrote:
Om FFP voor Ajax maak ik mij totaal geen zorgen.

Onana, De Ligt, Wöber, F. de Jong, Van de Beek, Ziyech, Neres, Dolberg en Kluivert (als hij verlengt) liggen allemaal langs vast en denk dat je hier samen de komende 4 jaar makkelijk 250 miljoen voor kan krijgen.
Dat denk ik ook wel, maar hoe groter je verliezen zijn in een jaar hoe moeilijker dat weg te werken is, afgelopen jaar hadden we een +-30 miljoen winst behaald, maar wel ontiegelijk veel transfersommen binnengehaald, en ook nog eens EL Finale, dus een bescheiden verlies is te overzien, maar een grote verlies op je boekjaar is lastiger.

PostPosted: 14 Jan 2018 14:04 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
We hebben ook een groot eigen vermogen, dat hoort ook te tellen toch?

PostPosted: 14 Jan 2018 20:21 

Utrecht heeft verregaande interesse om Armenteros terug naar nederland te halen als vervanger van Labyad.... 1+1 =2?

PostPosted: 14 Jan 2018 22:09 

Leonel wrote:
We hebben ook een groot eigen vermogen, dat hoort ook te tellen toch?
Nee het gaat echt om boekjaren, omdat er genoeg rijke oliesjijks anders misbruik maken van de situaties omdat die anders constant bij kunnen springen.

PostPosted: 15 Jan 2018 00:08 

Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Utrecht heeft verregaande interesse om Armenteros terug naar nederland te halen als vervanger van Labyad.... 1+1 =2?
Bron?

PostPosted: 15 Jan 2018 14:21 

Ik zou graag Edson Alvarez of César Montes zien komen ipv Magallan.

PostPosted: 15 Jan 2018 18:14 
Beheerder

rebuah wrote:
Bron?
https://nos.nl/artikel/2212075-fc-utrec ... vento.html

PostPosted: 15 Jan 2018 19:38 
Beheerder

http://www.soccernews.nl/news/423165/va ... -naar-ajax

PostPosted: 16 Jan 2018 10:07 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Ik ken deze speler totaal niet. Iemand die wat meer over hem kan vertellen?

PostPosted: 16 Jan 2018 11:02 

Droomaankoop: De Bruyne
Seizoenskaart: I wish
Leonel wrote:
Ik ken deze speler totaal niet. Iemand die wat meer over hem kan vertellen?
Slovaak, maar met een NL moeder. Spreekt dus perfect NL. Middenvelder die centraal en aanvallend kan spelen. Heeft op 17-jarige leeftijd al zijn debuut gemaakt voor Groningen id beker en id eredivisie.

https://youtu.be/FH595uWE_sQ

PostPosted: 16 Jan 2018 14:03 

Opvolger van Nouri als backup van Ziyech? Misschien per komend seizoen samen met Labyad als Ziyech is vertrokken?

PostPosted: 16 Jan 2018 14:33 
Beheerder

Hm. Vind wel dat er een extreem talent moet komen als opvolger van Ziyech. Hij doet voldoende verkeerd, maar zijn creativiteit (steekpasjes) moet wel vervangen worden. En dat zie ik niet gebeuren met Labyad en dit talent.

Post new topic  Reply to topic  [ 4015 posts ]  Previous   1 142 143 144 145 146 161  Next

All times are UTC+01:00