Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 310 posts ]  Previous   1 8 9 10 11 12 13  Next
Author Message
 Post subject: Re: Mateo Cassierra
PostPosted: 07 May 2018 08:05 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Dan zou je hem moeten verkopen, maar waarschijnlijk zien ze er toch nog wel wat in. Dolberg zal geen seizoenen lang meer bij Ajax spelen vermoed ik en KJH ook niet. Sierhuis en Cassierra kunnen het dan misschien wel overnemen t.z.t.

PostPosted: 07 May 2018 08:39 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Dat verhuren hadden ze al 2 seizoenen kunnen doen. Lekker handig allemaal.

PostPosted: 07 May 2018 09:06 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Allemaal leuk en aardig wat in het verleden gebeurd is, maar ik denk dat verhuren aan een club als Groningen waar hij de onbetwiste eerste spits is een heel goed idee is. Blijkbaar heeft Ajax nog niet het volledige vertrouwen in hem. Hij heeft nu laten zien dat hij heel goed in de Jupiler League kan spelen, laat het nu maar in de Eredivisie zien.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 07 May 2018 10:21 

Stormrage wrote:
Allemaal leuk en aardig wat in het verleden gebeurd is, maar ik denk dat verhuren aan een club als Groningen waar hij de onbetwiste eerste spits is een heel goed idee is. Blijkbaar heeft Ajax nog niet het volledige vertrouwen in hem. Hij heeft nu laten zien dat hij heel goed in de Jupiler League kan spelen, laat het nu maar in de Eredivisie zien.
Een jaar te laat eigenlijk, maar voor hem is het een mooie move.

PostPosted: 07 May 2018 12:02 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Inderdaad te laat, maar een verhuur is desalniettemin noodzakelijk. Of hij nog een contract heeft voor 2 of 3 seizoenen.

PostPosted: 07 May 2018 12:22 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107
Gisteren krreg hij weer eens wat speelminuten. Maar je kreeg opnieuw de bevestiging dat hij voor Ajax 1 qua afwerken op de goal en handelingssnelheid gewoon te kort komt, dat zijn eigenschappen, zeker dat laatste, dat je in je bagage hebt of niet. En daar gaat een evt. verhuurperiode niets aan veranderen, vrees ik. Ik heb het al meer gezegd, hij zou er in de gegeven omstandigheden het best aan doen om terug te keren naar zijn geboorteland!.

PostPosted: 07 May 2018 12:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Tuvalunho wrote:
Ik heb het al meer gezegd, hij zou er in de gegeven omstandigheden het best aan doen om terug te keren naar zijn geboorteland!.
Want hij kan verder nergens slagen in Europa als het in zijn eerste twee jaar bij Ajax niet lukt?

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 07 May 2018 17:47 
Erelid

Fernando Redondo wrote:
Waarom verhuren?
Omdat hij dan eerste spits kan zijn terwijl hij bij Ajax tweede spits zou zijn geweest.

PostPosted: 07 May 2018 22:44 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Tuvalunho wrote:
Gisteren krreg hij weer eens wat speelminuten. Maar je kreeg opnieuw de bevestiging dat hij voor Ajax 1 qua afwerken op de goal en handelingssnelheid gewoon te kort komt, dat zijn eigenschappen, zeker dat laatste, dat je in je bagage hebt of niet. En daar gaat een evt. verhuurperiode niets aan veranderen, vrees ik. Ik heb het al meer gezegd, hij zou er in de gegeven omstandigheden het best aan doen om terug te keren naar zijn geboorteland!.
Gedeeltelijk eens. Al dat gel#l van dat hij goed speelt bij Jong en het dus maar even gaat maken in Ajax 1. Nergens op gebaseerd. Een verhuurperiode zou nog wel kunnen. Dat voordeel van de twijfel wil ik hem wel geven. Maar waar moet hij dan heen? Ik vraag mij af of hij in de 'provincie' kan aarden en aan kunstgras leent Ajax niet uit. Dan kom je als enige bij AZ of Utrecht uit. Of Telstar als ze promoveren. Nou heeft AZ zeer waarschijnlijk een nieuwe spits nodig volgend seizoen...

PostPosted: 07 May 2018 22:53 
Beheerder

Gaat hoogstwaarschijnlijk naar FC Groningen, hoor. :)

PostPosted: 07 May 2018 23:22 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Dat vind ik persoonlijk dan wel interessant haha. Ze hebben hier wel een Macedonisch restaurant maar of ze ook Colombiaans eten verkopen weet ik niet.

Maar even zere neus. Groningen is wel wat anders dan Amsterdam. Dat moet hem maar net liggen. Ik ben bang dat dat zijn kwetsbare punt is.

PostPosted: 08 May 2018 23:35 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van Basten
Droomaankoop: Tadic
Seizoenskaart: /
Zou wel goed voor hem zijn, Jupiler League is hem ontgroeid en hij is beter dan type Ogbeche.

PostPosted: 09 May 2018 10:15 
Beheerder

GJ1402 wrote:
Dat vind ik persoonlijk dan wel interessant haha. Ze hebben hier wel een Macedonisch restaurant maar of ze ook Colombiaans eten verkopen weet ik niet.

Maar even zere neus. Groningen is wel wat anders dan Amsterdam. Dat moet hem maar net liggen. Ik ben bang dat dat zijn kwetsbare punt is.
Overal is wel coke te vinden. ;)
Tsja, dat hoort er ook bij als je wilt slagen bij AJAX. Als je dat al tegen staat dan wordt het overal moeilijk.
Zou wel goed voor hem zijn, Jupiler League is hem ontgroeid en hij is beter dan type Ogbeche.
Zeker. Eigenlijk een jaar te laat.
Welkom, AjaxFryslan! :ajaxsjaal: :ajaxoud:

PostPosted: 18 May 2018 20:57 
Beheerder

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/81 ... uren-.html
https://twitter.com/AFCAjax/status/9975 ... uren-.html

PostPosted: 23 May 2018 00:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Volgens Verweij gaat Cassiera voor 1 jaar naar Groningen (verhuur).
Alleen het management van Cassiera zou nog moeilijk kunnen doen mbt de laatste puntjes op de i...
Maar dan nog schijnen 7 andere eredivisieclubs in de rij te staan.

Gaat Ajax de competitie in met alleen Huntelaar en Dolberg?
Ik weet niet of Sierhuis er al klaar voor is maar ik verwacht ook kansen voor Bande.

PostPosted: 23 May 2018 00:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Suarez
Seizoenskaart: 428
Ja. Sierhuis kan prima als 3e spits. Ook goed voor zijn ontwikkeling om basisspeler te zijn bij Jong Ajax. Heeft veel goal gemaakt in weinig minuten. En ook erg benieuwd naar cassiera bij Groningen. Denk dat hij het goed gaat doen.

maar een beet're club dan deze is er niet!

PostPosted: 23 May 2018 01:03 
Erelid

Abruzzi wrote:
Ja. Sierhuis kan prima als 3e spits. Ook goed voor zijn ontwikkeling om basisspeler te zijn bij Jong Ajax. Heeft veel goal gemaakt in weinig minuten. En ook erg benieuwd naar cassiera bij Groningen. Denk dat hij het goed gaat doen.
Ik vind Sierhuis een echte afmaker. Eenzelfde type als Huntelaar vroeger was. Aan de bal en (mee)voetballend moet hij nog grote stappen maken.

Verder vind ik het contrast te groot. Je hebt Dolberg en daarachter eigenlijk 2 dezelfde types, die totaal anders zijn. Daarnaast heeft Huntelaar ook laten zien, dat hij moeite heeft om langere tijd basisspeler te zijn. Eerlijk is eerlijk, het was afgelopen seizoen niet echt goed wat hij liet zien.
Stel dat Dolberg een tijdje geblesseerd raakt of zijn vorm niet terugvind, dan vind ik het toch veel te mager.

Daarnaast moet je ook verder kijken na dit seizoen.
Huntelaar zal stoppen en Dolberg wordt dit zijn laatste jaar na alle waarschijnlijkheid.

Dan moet je hopen, dat Cassiera een goed jaar bij Groningen heeft gedraaid maar dat is nog geen garantie, dat je slaagt bij Ajax. Sierhuis moet flinke progressie hebben geboekt en ook Pereira zal er dan moeten staan. Ook geen garantie en zekerheid.

Er mag van mij nog wel een spits bij.

PostPosted: 23 May 2018 08:20 
Erelid

Hoe zie je dan voor je waar die extra spits gaat spelen? Op de tribune? Huntelaar op de tribune? Sierhuis wéér tweede spits bij Jong terwijl Pereira dat eigenlijk moet zijn?

Om safe te zitten kan je alle posities wel driedubbel bezetten maar daar worden de meeste spelers niet vrolijk van hoor. Dolberg en Huntelaar als eerste twee spitsen met daarachter veel keuzes als Sierhuis, Pereira, Bandé, Neres of Siem de Jong is goed genoeg.

PostPosted: 23 May 2018 10:38 

Ik vind dat kwaliteit voorop moet staan. Dolberg had een prima eerste seizoen, vorig seizoen voor de blessuren was heel matig. Huntelaar was vroeger een typische afmaker. Enorm effectief in de zestien, maar voetballend matig. Effectief was hij afgelopen seizoen bij lange na niet. Volgens heeft geen enkele spits in de eredivisie zoveel 100% kansen om zeep geholpen.
Dan blijft er niet veel over. Voor mij onbegrijpelijk dat ze het contract met een jaar verlengd hebben.
Sierhuis is imo een jonge Huntelaar. Scherp voor het doel, werkt ook erg hard, maar voetballend houdt het ook niet over. Bandé is niet in te schatten. Siem de Jong kan echt niet. Perreira kan nog geen alternatief voor het eerste zijn. Neres is natuurlijk geen spits.
Wat mij betreft heel veel vraagtekens, eigenlijk geen enkele "zekerheid".
Je kunt wel iedereen als potentiële spits noemen maar het moet wel redelijk zijn.
Kwalitatief ondermaats bezet vind ik.

PostPosted: 23 May 2018 11:13 
Erelid

Jnp wrote:
Hoe zie je dan voor je waar die extra spits gaat spelen? Op de tribune? Huntelaar op de tribune? Sierhuis wéér tweede spits bij Jong terwijl Pereira dat eigenlijk moet zijn?
Dat is ook een beetje het dilemma.

Als je afgelopen jaar bekijkt, miste je eigenlijk een derde spits omdat er in Jong Ajax niks liep. Ja Cassiera. Voor de winterstop had hij de stap kunnen maken maar hij was toen niet echt nodig. Na de winterstop is Cassiera ver teruggevallen,was toen wel nodig maar niet in vorm.

Nu verhuur je Cassiera om Pereira en Sierhuis meer tijd te geven maar zijn die wel goed genoeg om aan te sluiten bij de selectie als dit nodig is?

Vandaar dat ik al tijden ook de indruk heb en krijg, dat Bandé weleens in de spits kan gaan opduiken. Zeker ook als je op de vleugels Kluivert (of een vervanger), Neres en Labyad hebt of er nog een buitenspeler gehaald wordt.

PostPosted: 23 May 2018 11:27 
Erelid

Goede club voor Cassierra en prima voor zijn ontwikkeling. Ik geloof nog steeds in hem, is pas net 21 geworden.

PostPosted: 23 May 2018 11:52 
Erelid

Goede club voor Cassierra en prima voor zijn ontwikkeling. Ik geloof nog steeds in hem, is pas net 21 geworden.
Ik heb hem ook nog niet opgegeven. In Jong Ajax speelde hij uitstekend voor de winterstop. Alleen na de winterstop was hij heel matig. Ik begrijp nog steeds wel waarom Ten Hag niet voor hem koos op dat moment.

Als je dan zijn jaar bij Jong Ajax analyseert, is hij nog niet klaar voor de stap. Deze tussenstap is daarom goed voor hem.

Deze stap bewijst vermoedelijk ook, dat er vertrouwen is in Pereira en Sierhuis.

PostPosted: 23 May 2018 12:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruyff
Droomaankoop: M. Laudrup
Seizoenskaart: 107
Ik heb hem ook nog niet opgegeven. In Jong Ajax speelde hij uitstekend voor de winterstop. Alleen na de winterstop was hij heel matig. Ik begrijp nog steeds wel waarom Ten Hag niet voor hem koos op dat moment.

Als je dan zijn jaar bij Jong Ajax analyseert, is hij nog niet klaar voor de stap. Deze tussenstap is daarom goed voor hem.

Deze stap bewijst vermoedelijk ook, dat er vertrouwen is in Pereira en Sierhuis.
Sierhuis is weiliswaar een harde werker, maar heeft te weinig voetbaltechnische bagage in huis om een serieuze optie voor de centrumspits positie in Ajax 1 te kunnen zijn.

Gezien het feit dat Ajax Cassierra slechts voor één jaar wil verhuren, kan je afleiden dat de club nog enige toekomst in hem ziet. Ik deel dat niet, ik vind hem zwak in het afwerken op de goal en zijn handelingssnelheid onvoldoende.

Die spitspositie kan wel eens een probleem gaan worden komend seizoen. Want je moet maar afwachten hoe/of Dolberg zich gaat herstellen na zijn beroerde 1e seizoenshelft afgelopen seizoen en die maandenlange aanslepende blessure. Bovendien, wat moet je als hij wegvalt door een blessure o.i.d.?.
Aan bovengenoemde spelers heb je dus weinig tot geen houvast, om nog maar te zwijgen over spelers als Huntelaar en Siem de Jong, dat kan eigenlijk helemaal niet meer. E.e.a. stemt mij wat dat betreft dus niet vrolijk, en lijkt het mij verstandig dat de club ook op zoek gaat naar een goede nieuwe centrumspits.

PostPosted: 23 May 2018 17:01 

Tuvalunho wrote:

Sierhuis is weiliswaar een harde werker, maar heeft te weinig voetbaltechnische bagage in huis om een serieuze optie voor de centrumspits positie in Ajax 1 te kunnen zijn.

Gezien het feit dat Ajax Cassierra slechts voor één jaar wil verhuren, kan je afleiden dat de club nog enige toekomst in hem ziet. Ik deel dat niet, ik vind hem zwak in het afwerken op de goal en zijn handelingssnelheid onvoldoende.

Die spitspositie kan wel eens een probleem gaan worden komend seizoen. Want je moet maar afwachten hoe/of Dolberg zich gaat herstellen na zijn beroerde 1e seizoenshelft afgelopen seizoen en die maandenlange aanslepende blessure. Bovendien, wat moet je als hij wegvalt door een blessure o.i.d.?.
Aan bovengenoemde spelers heb je dus weinig tot geen houvast, om nog maar te zwijgen over spelers als Huntelaar en Siem de Jong, dat kan eigenlijk helemaal niet meer. E.e.a. stemt mij wat dat betreft dus niet vrolijk, en lijkt het mij verstandig dat de club ook op zoek gaat naar een goede nieuwe centrumspits.
Helemaal met je eens. Daarnaast schijnt Sevilla een oogje te hebben op Dolberg.

PostPosted: 23 May 2018 17:29 
Erelid

Ja dat bericht zag ik ook voorbij komen. 'Sevilla gaat voor Dolberg of Janssen'. Niet serieus te nemen.

Post new topic  Reply to topic  [ 310 posts ]  Previous   1 8 9 10 11 12 13  Next

All times are UTC+02:00