Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1654 posts ]  Previous   1 59 60 61 62 63 67  Next
Author Message
 Post subject: Re: [Centraal] Jong Ajax
PostPosted: 11 Sep 2018 11:05 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Zimmerman wrote:
Van Bladeren; Bakboord, Solomons, Botman, Kemper; Gravenberch, Pasquali, Bijleveld; Danilo, Ekkelenkamp, Bakker

Wissels: El Maach, Aberkane, Abid, Thetani, Maddy, Dostanic, King

Een beetje een fantasieopstelling vandaag, maar dat kan ook bijna niet anders met alle afwezigen. Kijk die bank dan. Onzinnig dat er door wordt gevoetbald tijdens interlands
Vreemde opstelling inderdaad maar van de andere kant waren er ook 14 jeugdinternationals weg dus je moet iets.

Ik heb al eens eerder aangegeven, dat ik veel vertrouwen heb in Danilo. Ik vond hem gisteren goed spelen. Ik vind hem ook een ander type dan Sierhuis. Sierhuis is een pure afmaker en Danilo is meer voetballer. Je kunt hem goed aanspelen met een man in de rug en voetbalt aardig mee. Is ook snel en heeft een actie in huis. Deze jongen in de winterstop meenemen met het eerste en eens kijken of hij kan aanhaken.

Heb meer vertrouwen in hem dan in Sierhuis.

PostPosted: 11 Sep 2018 12:19 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Zimmerman wrote:
Van Bladeren; Bakboord, Solomons, Botman, Kemper; Gravenberch, Pasquali, Bijleveld; Danilo, Ekkelenkamp, Bakker

Een beetje een fantasieopstelling vandaag, maar dat kan ook bijna niet anders met alle afwezigen. Kijk die bank dan. Onzinnig dat er door wordt gevoetbald tijdens interlands
Vreemde opstelling inderdaad maar van de andere kant waren er ook 14 jeugdinternationals weg dus je moet iets.

Ik heb al eens eerder aangegeven, dat ik veel vertrouwen heb in Danilo. Ik vond hem gisteren goed spelen. Ik vind hem ook een ander type dan Sierhuis. Sierhuis is een pure afmaker en Danilo is meer voetballer. Je kunt hem goed aanspelen met een man in de rug en voetbalt aardig mee. Is ook snel en heeft een actie in huis. Deze jongen in de winterstop meenemen met het eerste en eens kijken of hij kan aanhaken.

Danilo heeft ook een zeer goede schot vanaf de tweede lijn en vrije trap. Ik heb hem al een tijdje niet zien spelen, maar goed om te horen dat hij goed speelt.

PostPosted: 11 Sep 2018 12:33 

Zimmerman wrote:

Eens. Sierhuis is enthousiast, heeft een prima instelling maar komt voor AJAX te kort. Mss. voor een club als utrecht of heerenveen.
Danilo heeft meer mogelijkheden. Is afwachten, maar voetballend beduidend beter.

PostPosted: 11 Sep 2018 15:27 
Erelid

Leonel wrote:
Danilo heeft ook een zeer goede schot vanaf de tweede lijn en vrije trap. Ik heb hem al een tijdje niet zien spelen, maar goed om te horen dat hij goed speelt.
Gisteren was hij de diepste spits in een soort van 4-5-1 systeem zonder buitenspelers. Hij was vaak aanspeelbaar en hij heeft altijd dreiging. Hij loopt ook goed en ziet de ruimte. Dit systeem spelen met Sierhuis is zinloos.

Ik hoop, dat hij veel wedstrijden gaat spelen in de Keukenkampioen divisie en zich doorontwikkelt.

PostPosted: 17 Sep 2018 19:32 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Wel een interessante opstelling:
https://twitter.com/AFCAjax/status/1041730076298100736

PostPosted: 17 Sep 2018 19:36 

Kühn, Botman, Kemper, Ekkelenkamp, Nunnely en Jensen doen dus mee bij onder 19 voor de Youth League.

Ben heel benieuwd naar Pasquali centraal achterin vandaag.

PostPosted: 17 Sep 2018 21:48 

Veldspel over een groot deel van de wedstrijd goed. Maar de afronding is slechter dan bedroevend. Daar is geen woord voor zo slecht. Het had bij rust al 6 of 7-0 moeten staan. De schoten van buiten de zestien zijn gewoon lachwekkend. Wat doen die jongens de hele week? In ieder geval oefenen ze niet op afronden.
Ondanks zijn assist z.s.m. afscheid nemen van Johnsen. Wat een drama. Grossiert in onnodig balverlies en slechte beslissingen. Wordt nooit AJAX 1 materiaal.
Pereira wordt imo een prima spits. Miste ook enkele grote kansen (o.a strafschop) maar is technisch zeer begaafd. Zal het verder schoppen dan Sierhuis.

PostPosted: 17 Sep 2018 21:52 
Beheerder

Eens. Ook een probleem bij het eerste van AJAX, vind ik, wat betreft de afstandsschoten.

PostPosted: 17 Sep 2018 21:57 
Erelid

renemar wrote:
Pereira wordt imo een prima spits. Miste ook enkele grote kansen (o.a strafschop) maar is technisch zeer begaafd. Zal het verder schoppen dan Sierhuis.
Ik heb al eerder geroepen, dat dit een spits is moet potentie.
Heeft lekker een jaar in de schaduw kunnen wennen aan het systeem en dit werpt nu zijn vruchten af. Hij heeft eigenlijk alles wat je van een Ajax spits verwacht. Goed aan de bal en balvast. Heeft ook oog voor de medespeler, is snel en behendig en loopt goed.

Als hij deze lijn doorzet dan is hij een van de gegadigde, die jaarlijks in de winterstop de kans krijgen. En wie weet als het nog lang duurt met Dolberg en er iets gebeurd met Huntelaar wordt hij de verrassing van dit seizoen. Ik denk, dat hij het nivo al aankan.

PostPosted: 21 Sep 2018 13:48 
Erelid

Wel jammer dat door de komst van Twente en Roda we een stuk minder wedstrijden van Jong Ajax niet kunnen zien. Vandaag tegen Go Ahead had ik wel verwacht, dat ze dit zouden uitzenden maar ze kiezen voor andere wedstrijden.

PostPosted: 15 Oct 2018 19:13 

Vanavond tegen Jong PSV. Het is weer interlandweek, dus de nodige jonge spelers die een kans krijgen. Dest en Q. Timber maken hun debuut. Ook Taylor, Abid en Brobbey kunnen voor het eerst minuten maken.

Kotarski; Dest, Solomons, Kemper, Bakker; Timber, Ter Heide, Bijleveld; Thethani, Pereira, Cerny

Wissels: El Maach, Aberkane, Abid, Taylor, Brobbey

PostPosted: 16 Oct 2018 10:55 
Erelid

Was een leuke vermakelijke pot gisteravond.

Ajax miste 14 spelers en speelde enkel met spelers geboren na 2000. Leuk om een aantal nieuwe jongens aan het werk te zien.

Dest speelde weer eens rechtsback en was vooral aanvallend goed. Bakker was linksback en speelde degelijk. Hij wordt gezien als groot talent maar het lijkt wel of hij er te makkelijk over denkt. Ik weet het niet. Soms denkt hij alsof hij gewoon langs spelers kan lopen en denkt veel te simpel. Solomons en Kemper centraal. Solomons is voetballend een drama. Kemper wordt niet gezien als supertalent maar hij speelt gewoon heel degelijk.

Het middenveld speelde heel aardig. Vooral Timber viel me op. Een beetje vergelijkbaar met Gravenberch. Balvast en zeker voetballend heel goed. Ook Bijleveld speelt steeds beter. Soms zeer behendig en slim. Gaf een magistrale pass aan Cerny. Als Bijleveld deze lijn doorzet kan het weleens wat worden maar dan moet hij ook fysiek sterker worden.

Voorin blijf ik Danilo heel interessant vinden. Leuke spits. Cerny is nog lang niet de Cerny die we kennen. Vraag blijft of hij weer aan gaat pikken. Werkt hard maar had ook minimaal 2 keer moeten scoren. Tethani heb ik nu een paar keer gezien maar ik zie zijn toegevoegde waarde niet.

Al bij al zeer onterecht verloren. Gelijkspel was zeker verdiend en ik vond ze voetballend beter dan PSV.

PostPosted: 16 Oct 2018 11:40 
Beheerder

Jammer dat de Zuid-Afrikaanse jongens het niet gaan redden. Misschien toch eens denken aan een AJAX Oost-Europa en AJAX Zuid-Amerika.

PostPosted: 16 Oct 2018 11:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
343 wrote:
Jammer dat de Zuid-Afrikaanse jongens het niet gaan redden. Misschien toch eens denken aan een AJAX Oost-Europa en AJAX Zuid-Amerika.
Dat is me toch een partij slechte scouting geweest. Die kunnen beiden helemaal niets.

PostPosted: 16 Oct 2018 13:05 
Erelid

Bonzai wrote:
343 wrote:
Dat is me toch een partij slechte scouting geweest. Die kunnen beiden helemaal niets.
Eens.

Solomons spande gisteren echt de kroon. In 5 minuten tijd speelde hij 4 keer een bal totaal verkeerd in. Als die maar een beetje onder druk wordt gezet, weet hij het niet meer.

Die Thetani is nog slechter dan Ebicilio etc.

Ze zullen wel zo af en toe een talent (moeten) overhevelen anders heeft samenwerken ook geen zin.

PostPosted: 16 Oct 2018 13:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
343 wrote:
Wanneer je het talent van John Obi Mikel al niet herkent zal het niet meevallen om ander talent wel te vinden en op waarde te schatten. Dat blijft ook een flater van jewelste. Nadien heb ik sowieso weinig vertrouwen meer gehad in dat project in Kaapstad. Die ruzies binnen de club hebben daar ook niet bij geholpen. Ik zie er weinig toekomst in. Leuk idee geweest, maar geflopt.

PostPosted: 16 Oct 2018 16:08 

Waarom heeft Dest nog geen contract? Maakte op mij een veel betere indruk dan Bakboord, die dit seizoen nog weinig heeft laten zien. Laat hem lekker staan, zou ik zeggen.

PostPosted: 16 Oct 2018 17:10 

Zimmerman wrote:
Waarom heeft Dest nog geen contract? Maakte op mij een veel betere indruk dan Bakboord, die dit seizoen nog weinig heeft laten zien. Laat hem lekker staan, zou ik zeggen.
Eens.

PostPosted: 19 Oct 2018 19:40 

Kotarski; Bakboord, Schuurs, Kemper, Bakker; Ekkelenkamp, Gravenberch, Bijleveld; Cerny, Pereira, Lang

Wissels: Van Bladeren, Botman, Ter Heide, Kühn, Sierhuis

Vooral opvallend dat Botman en Sierhuis op de bank zitten. In het geval van Sierhuis niet onverdiend, Danilo maakt een sterke indruk dit seizoen.

Johnsen nu ook voor de tweede wedstrijd op de bank. Ik heb de hoop op een omslag bij hem nu wel opgegeven. Ik denk dat het tijd wordt voor een afscheid (verhuur) in de winter, stop die energie maar in Lang en Kühn.

PostPosted: 19 Oct 2018 21:58 
Beheerder

Johnsen viel nog in en gaf de assist bij de 2-1. Pereiro scoorde beide goals.

PostPosted: 20 Oct 2018 00:35 
Erelid

Zimmerman wrote:
Vooral opvallend dat Botman en Sierhuis op de bank zitten. In het geval van Sierhuis niet onverdiend, Danilo maakt een sterke indruk dit seizoen.
Danilo is in potentie veel beter dan Sierhuis. Ik heb de wedstrijd tegen RKC niet gezien maar ook ik vind Danilo een prima indruk maken. Heeft eigenlijk alles wat je van een Ajax spits verwacht. Heb toch best wel hoge verwachtingen van hem.

PostPosted: 20 Oct 2018 09:02 

IK heb de wedstrijd niet gezien. Uit commentaar op AJAX1 valt op te maken dat Johnsen weer heel wisselend speelde. Prachtige acties afgewisseld met veel dom balverlies. Die prachtige acties maken hem een speler met veel potenties maar dat balverlies (en dat heeft hij in alle wedstrijden die ik wel heb gezien) maakt het dat hij het niet gaat maken als hij dat er niet uit krijgt. Hij speelt alleen maar om mooie dingen te doen. Mooi als het lukt maar funest als het niet lukt. Hij gaat ook gerust de actie aan als de LB (meestal de zeer aanvallend ingestelde Bakker) langs hem opstoomt en er achter hem een gapend gat ligt hetgeen bij balverlies rampzalig is. Hij weet totaal niet wanneer de actie wel of niet kan. Na bijna 1,5 jaar is dat er nog altijd niet uit. En blijkbaar is er niemand die hem dat kan afleveren.
Eigenlijk best jammer gezien zijn potentie.

PostPosted: 23 Oct 2018 12:16 

343 wrote:
Johnsen viel nog in en gaf de assist bij de 2-1. Pereiro scoorde beide goals.
Is Danilo volgend jaar klaar voor een plek achter Dolberg of hebben we Cassierra / KJH nog een jaartje nodig als tussenpaus?

PostPosted: 23 Oct 2018 18:52 
Beheerder

Poeh, ik denk dat hij meer in zijn mars heeft dan Cassierra eigenlijk.
Moeilijk te zeggen, maar in een half jaar kan hij nog veel groeien.

PostPosted: 09 Nov 2018 15:38 
Erelid

Jammer dat er zo weinig wedstrijden van Jong ajax live uitgezonden worden. Vorig jaar heel veel wedstrijden gezien zo maar door Twente en Roda krijgt Ajax maar weinig zendtijd. Zelfs nu tegen NEC wordt het niet live uitgezonden.

Post new topic  Reply to topic  [ 1654 posts ]  Previous   1 59 60 61 62 63 67  Next

All times are UTC+02:00