Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 284 posts ]  Previous   1 8 9 10 11 12  Next
Author Message
 Post subject: Re: Dušan Tadić
PostPosted: 31 Oct 2018 08:03 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Wordt tijd dat onze vriend zich wat meer laat gelden in voetballend opzicht. Dat rendement is leuk en prima, maar ik vind dat zijn impact op het spel niet zo groot is als ik had gehoopt. Weet zijn stempel nog niet zo te drukken. Is ook lang niet zo creatief en vaardig als Ziyech, terwijl er vooraf door veel mensen werd gesteld dat Tadic beter zou zijn. Ik zie hem dan ook geenszins als optie voor '10' en enkel al buitenspeler. Als spits vond ik hem tegen Bayern ook prima renderen, maar daar hebben we met Dolberg en Huntelaar al twee goede spelers. Links- en rechtsbuiten vult hij beide prima in, maar ik verwacht nog wat meer van hem. Hij moet beter kunnen dan hij momenteel laat zien.
Ik vind het jammer om te zeggen, maar ik ben het met je eens. Op zijn eerste paar wedstrijden na vind ik het allemaal erg matig en 'normaal'. Ja, hij is een goede speler, maar ik zie niet de speler die wij dachten binnen te halen. De speler die ons even voetballes ging geven.

Op zijn mentaliteit is vrij weinig aan te merken. Hij geeft niet op en geeft altijd de volle 100%, maar voetballend vind ik Ziyech gevaarlijker. Hakim drukt ook veel meer zijn stempel op het spel.

Ik ben tevreden met Tadic, maar ik verwachtte eigenlijk veel meer.

PostPosted: 15 Nov 2018 13:08 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Wat een verschil wat betreft effectiviteit als je dat vergelijkt met bijv. Ziyech:
https://www.vi.nl/pro/overig/de-tussenb ... en-schwung

PostPosted: 21 Nov 2018 10:33 
Beheerder

Belasting ontweken?
https://frontpage.fok.nl/nieuws/806119/ ... eland.html

PostPosted: 20 Jan 2019 19:29 
Erelid

Ja, hij neemt de penalties, maar wat een belachelijk rendement heeft deze man dit seizoen. Loopt beter dan 1 op 1 qua doelpunten en assists.

Vandaag alleen wel schuldig aan de 4-4 helaas. En hij mist natuurlijk de penalty.

PostPosted: 20 Jan 2019 20:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Jnp wrote:
Ja, hij neemt de penalties, maar wat een belachelijk rendement heeft deze man dit seizoen. Loopt beter dan 1 op 1 qua doelpunten en assists.

Vandaag alleen wel schuldig aan de 4-4 helaas. En hij mist natuurlijk de penalty.
Ik vind de wisselwerking op links met Tadic en de rest (vaak Blind, De Jong en de linksback) veel beter op links. Vandaag komt Frenkie ook 2 keer door in het strafschopgebied door hun samenspel. Hierin vind ik Tadic ook heel sterk.

Op rechts loopt het minder tussen Ziyech en Mazraoui. Ziyech Is meer de man van de geniale dingen maar het loopt daar gewoon minder op rechts.

De linkerkant is over het algemeen veel gevaarlijker dan de rechterkant. Hierin heeft Tadic een grote belangrijke rol. Op rechts ligt dit niet alleen aan Ziyech maar Ziyech is iets meer pingelaar dan Tadic en schiet graag en wat meer.

PostPosted: 20 Jan 2019 22:06 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Jnp wrote:

Ik vind de wisselwerking op links met Tadic en de rest (vaak Blind, De Jong en de linksback) veel beter op links. Vandaag komt Frenkie ook 2 keer door in het strafschopgebied door hun samenspel. Hierin vind ik Tadic ook heel sterk.

Op rechts loopt het minder tussen Ziyech en Mazraoui. Ziyech Is meer de man van de geniale dingen maar het loopt daar gewoon minder op rechts.

De linkerkant is over het algemeen veel gevaarlijker dan de rechterkant. Hierin heeft Tadic een grote belangrijke rol. Op rechts ligt dit niet alleen aan Ziyech maar Ziyech is iets meer pingelaar dan Tadic en schiet graag en wat meer.
De ondersteuning die ze op links krijgen heb je niet aan de rechterkant. Of zie jij Frenkie op rechts doorkomen? Dacht het niet. En Van de Beek is alleen maar bezig met het strafschopgebied. Brengt werkelijk waar niks in het positiespel. Schone zogenaamd slot op de deur... maakt niet zulke loopacties als De Jong.

Blind was vandaag veel naar voren... heb je ook gezien welke ruimte hij achter zich liet? Het was 1 gatenkaas vandaag. De meest ervaren spelers vielen flink door de mand.

Verder wel eens dat Tadic dat vaak prima uitspeelt. Hij kapt goed en kan ook de pass of voorzet geven. Maar een minpunt aan Tadic is dat hij veel statischer is. Ziyech brengt dynamiek. Het is ook geen toeval dat Ziyech bij zoveel doelpunten van Tadic betrokken is. Wat ga je zien als Ziyech en De Jong er volgend jaar niet meer zijn? Überhaupt is het de vraag of Tadic blijft want als dat bod uit China klopt kan het om heel veel geld gaan.

PostPosted: 21 Jan 2019 10:20 
Erelid

343 wrote:
Kroaten die een servier beschuldigen??? Hoe toevallig....!

PostPosted: 21 Jan 2019 12:41 
Erelid

Jerome wrote:
De ondersteuning die ze op links krijgen heb je niet aan de rechterkant. Of zie jij Frenkie op rechts doorkomen? Dacht het niet. En Van de Beek is alleen maar bezig met het strafschopgebied. Brengt werkelijk waar niks in het positiespel. Schone zogenaamd slot op de deur... maakt niet zulke loopacties als De Jong.
Eens. Zo zie ik het ook. Ik vind vd Beek ook geen progressie meer maken. Hij werd zo geroemd om zijn loopacties en zijn scorend vermogen maar de laatste tijd is dit weg. Op rechts loopt het gewoon minder maar dat komt ook door de wisselvalligheid van Mazraoui en Ziyech. Vooral Ziyech legt heel veel risico in zijn spel.
Blind was vandaag veel naar voren... heb je ook gezien welke ruimte hij achter zich liet? Het was 1 gatenkaas vandaag. De meest ervaren spelers vielen flink door de mand.
Klopt ook alleen is dit ook inherent aan het spel. Ruimte of niet ik vind dat onze backs ook veels te afwachtend speelde. Je moet erop zitten maar dat zaten ze niet. Komt ook omdat we verwachten dat onze backs aanvallend moeten denken en spelen. Als dit om wat voor reden niet lukt en de buitenspelers van de tegenpartij goed zijn, dan krijgen die het ook heel zwaar. Simpelweg omdat het geen pure backs zijn. Zoals ik al zei, Tagliafico denkt anders en die laat wel zien dat hij er is. Dan maar met een gele kaart.
Verder wel eens dat Tadic dat vaak prima uitspeelt. Hij kapt goed en kan ook de pass of voorzet geven. Maar een minpunt aan Tadic is dat hij veel statischer is. Ziyech brengt dynamiek. Het is ook geen toeval dat Ziyech bij zoveel doelpunten van Tadic betrokken is. Wat ga je zien als Ziyech en De Jong er volgend jaar niet meer zijn? Überhaupt is het de vraag of Tadic blijft want als dat bod uit China klopt kan het om heel veel geld gaan.
Ik roep het al wat langer dat ik van mening ben dat het te voorspelbaar wordt met Ziyech en tadic aan de zijkanten. Dit komt voornamelijk omdat ze niet de snelheid, diepgang, explosiviteit en verrassing om buitenom te gaan hebben. Dat gaat op den duur voorspelbaar worden. Eens dat Ziyech dynamischer is maar niet naar de achterlijn toe. Ziyech zwerft meer dan Tadic.

Ik zou Neres altijd opstellen en een keus maken tussen Tadic en Ziyech als andere vleugelaanvaller. Ziyech wil ik weleens zijn als meest aanvallende middenvelder (ipv Vd beek).
Met een blok op het middenveld kunnen Tadic, Neres en Ziyech die 3 posities beter invullen dan met VD Beek. Ook zou je nog kunnen opteren om dan Blind naar het middenveld te halen ten koste van Schone.

PostPosted: 21 Jan 2019 18:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Het zou onze pseudo-leider sieren als hij eens de hand in eigen boezem steekt in plaats van in algemeenheden blijft l#llen. Ík mis een penalty en faal dus. En ík laat mijn man lopen bij die corner en laat dus wederom niet zien dat ik de speler ben die de ploeg op de been houdt wanneer het minder loopt. Want dan zou zijn taak moeten zijn als 'ervaren' kracht. Daar is hij voor gehaald en dat liet hij tegen Heerenveen absoluut niet zien. En dan weer die irritante praatjes achteraf.

Goede speler, uitstekende prof en kwalitatief natuurlijk een aanwinst voor Ajax maar ik vind het bijna de Servische Dirk Kuyt aan het worden. Bah. Altijd ook die gebaartjes en dat gehuil naar de scheids, dat op de grond liggen om niks en dat verdere theatrale gedoe van hem. Heb ik helemaal niets mee. Ik zie hem het liefst gewoon die ballen tegen de touwen rammen en die dikke reet van hem erin gooien, dan komt er geen tegenstander meer bij de bal. Hij heeft al dat neppe gedoe helemaal niet nodig.

PostPosted: 22 Jan 2019 12:41 
Erelid

Het zou onze pseudo-leider sieren als hij eens de hand in eigen boezem steekt in plaats van in algemeenheden blijft l#llen. Ík mis een penalty en faal dus. En ík laat mijn man lopen bij die corner en laat dus wederom niet zien dat ik de speler ben die de ploeg op de been houdt wanneer het minder loopt. Want dan zou zijn taak moeten zijn als 'ervaren' kracht. Daar is hij voor gehaald en dat liet hij tegen Heerenveen absoluut niet zien. En dan weer die irritante praatjes achteraf.

Goede speler, uitstekende prof en kwalitatief natuurlijk een aanwinst voor Ajax maar ik vind het bijna de Servische Dirk Kuyt aan het worden. Bah. Altijd ook die gebaartjes en dat gehuil naar de scheids, dat op de grond liggen om niks en dat verdere theatrale gedoe van hem. Heb ik helemaal niets mee. Ik zie hem het liefst gewoon die ballen tegen de touwen rammen en die dikke reet van hem erin gooien, dan komt er geen tegenstander meer bij de bal. Hij heeft al dat neppe gedoe helemaal niet nodig.
Beetje overtrokken reactie naar mijn mening.

Ajax speelt 1 wedstrijd na de winterstop en 'onze leider' kan er niets meer van. Voetbal is een spel van fouten en natuurlijk mag hij zijn man niet laten lopen en 'moet' die strafschop erin maar mist niemand nooit een strafschop? Elke speler mist weleens een strafschop.
En zijn man laten. Tsja. Volgens mij lieten andere ook hun man te gemakkelijk lopen bij al die uitvallen. Vind ik gewoon meer een zaak van het hele team. Maar goed je vergeet ook gemakshalve dat geweldig doelpunt en scoort ook 2 keer.

Daarnaast blijft hij iemand uit een andere cultuur dus die reageert wellicht iets anders.
En leider of niet hij voegt echt wel iets toe en als linksbuiten vind ik dit ook wat moeilijker. Kijk alleen al naar zijn doelpunten en assists. Dat zegt genoeg. Of had je liever de wisselvallige Kluivert daar staan?

PostPosted: 22 Jan 2019 14:55 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Volgens mij zegt hij helemaal niets over de voetbalkwaliteiten van Tadic, maar uit hij kritiek op z'n gedrag.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 22 Jan 2019 15:28 
Erelid

Ik schaar leiderschap op het veld, strafschop nemen en man laten lopen onder voetbalkwaliteiten en niet onder gedrag.

PostPosted: 22 Jan 2019 15:54 
Erelid

Ik las niet helemaal goed, excuus.

PostPosted: 23 Jan 2019 19:51 

Beetje overtrokken reactie naar mijn mening.

Ajax speelt 1 wedstrijd na de winterstop en 'onze leider' kan er niets meer van. Voetbal is een spel van fouten en natuurlijk mag hij zijn man niet laten lopen en 'moet' die strafschop erin maar mist niemand nooit een strafschop? Elke speler mist weleens een strafschop.
En zijn man laten. Tsja. Volgens mij lieten andere ook hun man te gemakkelijk lopen bij al die uitvallen. Vind ik gewoon meer een zaak van het hele team. Maar goed je vergeet ook gemakshalve dat geweldig doelpunt en scoort ook 2 keer.

Daarnaast blijft hij iemand uit een andere cultuur dus die reageert wellicht iets anders.
En leider of niet hij voegt echt wel iets toe en als linksbuiten vind ik dit ook wat moeilijker. Kijk alleen al naar zijn doelpunten en assists. Dat zegt genoeg. Of had je liever de wisselvallige Kluivert daar staan?
Voetbal is een spel van fouten, wat een dooddoener. Daarmee kun je alles doodl#llen. Dan moeten we ook maar coulant zijn richting Lamprou zeker? Die kan er ook niets aan doen dat hij ooit te heet is gewassen en 20cm lengte mist...

Ik zeg dus ook niet dat hij er niets van kan, lees eens wat beter. Tadic is een prima voetballer en voegt zeker wat toe aan dit Ajax, dat schijf ik in zowat iedere post over hem. Maar ik erger me dood aan die praatjes en dat gel#l achteraf terwijl hij de hand NIET in eigen boezem steekt. Het l#llen in algemeenheden en niet in de spiegel kijken. Begin daar nu eens mee, dat zou iedere speler eens moeten doen. Ook Tadic. Hij wil graag de grote man zijn met nummer '10' op zijn rug, de pingels opeisen en de leider uithangen. Prima, maar dan zal hij dat ook moeten laten zien. Hij krijgt daar een riant salaris voor. Juist Tadic is aangetrokken om deze wisselvallige ploeg meer stabiliteit te geven, om de boel op sleeptouw te nemen. Dat lukte het zondag overduidelijk niet. Dat valt me tegen en daar mag hij ook op aangesproken worden. Ik heb hem zelf namelijk nog niet kritisch over zijn eigen optreden horen praten.

Waarom je over Kluivert of zijn rendement begrijp ik niet zo goed, daar heb ik het helemaal niet over.

PostPosted: 14 Feb 2019 09:52 

Wat speelde hij een sterke pot zeg, mijn MOTM. Opvallend hoe vaak hij het duel won van Ramos bij lange ballen. Constant zowel als aanspeelpunt als in de diepte aanspeelbaar. Wat mij betreft mogen ze dit vaker doen, ook omdat je dan met Neres op de flank nog meer diepte in je spel krijgt.

PostPosted: 14 Feb 2019 09:58 

Zimmerman wrote:
Wat speelde hij een sterke pot zeg, mijn MOTM. Opvallend hoe vaak hij het duel won van Ramos bij lange ballen. Constant zowel als aanspeelpunt als in de diepte aanspeelbaar. Wat mij betreft mogen ze dit vaker doen, ook omdat je dan met Neres op de flank nog meer diepte in je spel krijgt.
Idd, veel minder statisch en veel meer dynamiek voorin. Is heel lastig te verdedigen. Tempo gaat daardoor ook een stuk omhoog. Is toch heel anders dan dat je met een typische spits speelt, die in de punt blijft hangen.

PostPosted: 15 Feb 2019 03:21 

Tadic was DE man. DE kapstok.

Bij veel mindere teams in de eredivisie bijv is het van groot belang dat ze een spits hebben die een bal kan vasthouden. Die teams moeten het van uitbraken hebben, en dan is de spits het zwaarte-punt. Die maakt de uitbraak mogelijk.
Tadic vormde die kapstok ook toen Ajax het middenveld in handen had. Dat laatste is bijzonderheid. Tadic was echt een valse spits. Een extra man in het positiespel. Tadic is niet alleen balvast door zn lichaam te gebruiken, maar hij is het ook met zn spelinzicht. Eigenlijk is hij opvallend compleet als spits, want afronden kan hij ook, positioneren voor het doel ook, schieten kan hij ook. Hij mist snelheid en voorwaardse passeeractie.

Tadic op links was lang niet gek bekeken. Tadic heeft een boel wedstrijden van de linker vleugel een combenerend geheel gemaakt. Hij en Tagliafico voelen elkaar bijzonder goed aan. Maar eigenlijk is het zonde om hem zo diep weg te stoppen. In een recente periode (ook met uitvallen van Taglia en afnemende vorm bij Frenkie) stagneerde de dynamiek op links. Steeds vaker zag je Tadic vanaf de vleugel voorgeven omdat hij anders achteruit moest. Vaak geen bezetting bij de 2de paal, of een overvolle 16.
Met een matige Frenkie en een steeds individueler spelende Ziyech mist Ajax dan eigenlijk een radar op het middenveld. De positie wisselingen waar Ajax eerder nog om geroemd werd verdwijnen. Dan komt ook de nadruk op individuele acties vanaf de vleugels te liggen en heb je in Tadic en Ziyech juist geen geschikte buitenspelers.
Lang verhaal kort; het is tijd voor Tadic in de as.

PostPosted: 15 Feb 2019 09:46 
Beheerder

Klopt. Is in het verleden niet anders geweest met spitsen als Pettersson, Kluivert en Pantelic. Renderen bij AJAX beter dan afmakers als Machlas of Sonck.

PostPosted: 18 Feb 2019 10:48 

Tegen Real was hij subliem. Sterk aan de bal met verdedigers die in zijn nek zaten te hijgen. Ballen aannemen, met de borst verleggen of simpelweg kaatsen en doorbewegen. Ik vind het geen rare keuze van Ten Hag om hem daar te laten starten tegen NAC. Maar daar zag je wel dat hij het ook moet hebben van iets meer ruimte om zich heen.

En sowieso vind ik dat de spits bij Ajax te weinig wordt gezocht en in het spel wordt betrokken. Dit ging onder Bosz en Keizer veel beter. Al scheelt het ook dat er daar geen tien in die passlijn liep of de ruimte waarin de spits kon inzakken en meevoetballen. Nu vind ik Ajax redelijk voorspelbaar. Iemand als Dolberg draait makkelijk weg, speel die jongen een paar keer in en laat hem ook beter in de wedstrijd komen. Tegelijkertijd komt er meer ruimte op de flank vrij.

PostPosted: 05 Mar 2019 23:32 

Beide keren tegen Real heeft hij het heel goed gedaan. Niet normaal hoe hij scoorde vanavond en dan vergeet je bijna de assists.

In het begin had ik twijfels over de transfersom en het salaris. Achteraf kun je zeggen dat de transfersom er helemaal uit is. De prestaties in de CL leveren Ajax financieel en sportief onwijs veel op.

PostPosted: 05 Mar 2019 23:42 
Erelid

Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Jerome wrote:
Beide keren tegen Real heeft hij het heel goed gedaan. Niet normaal hoe hij scoorde vanavond en dan vergeet je bijna de assists.

In het begin had ik twijfels over de transfersom en het salaris. Achteraf kun je zeggen dat de transfersom er helemaal uit is. De prestaties in de CL leveren Ajax financieel en sportief onwijs veel op.
''Maarja geen restwaarde''.

Spelers van dit kaliber hoeven geen restwarde te hebben. Kan je er gerust een stuk of 4/5 van rond hebben lopen die omringd worden door talenten.

PostPosted: 06 Mar 2019 00:01 
Erelid

Wat een man, ongelooflijk. Hij laat het wel eens afweten in wedstrijden, maar als je zó kan spelen, pfoe.

PostPosted: 06 Mar 2019 01:08 
Beheerder

Ja, en hopelijk luisteren de spelers naar Tadic.
https://www.ajaxinside.nl/tadic-laten-g ... am-speelt/
Met een gunstige loting (Roma?) kunnen er nog leuke dingen gebeuren.

PostPosted: 06 Mar 2019 09:01 

Weet niet of ik een speler ooit zo goed heb zien spelen voor Ajax, op zo'n niveau.

Wat kostte hij nou? 11 of 12 miljoen? :lol: Kanonnen zeg, wat heeft hij dat dubbel en dwars uitbetaald. Ken je de term voltreffer?

PostPosted: 06 Mar 2019 10:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Had wel het idee dat hij in de slotfase wat geïrriteerd was richting Ziyech.

Post new topic  Reply to topic  [ 284 posts ]  Previous   1 8 9 10 11 12  Next

All times are UTC+02:00