Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 275 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11  Next
Author Message
PostPosted: 13 Jun 2018 22:13 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
AFCA Niels wrote:
Er wordt gezocht naar een vervanger van Ziyech, dus lijkt Frenkie de Jong op dit moment niet eerste keus daar te zijn. En op dit moment is er geen enkele aanwijzing dat Schöne doorgeselecteerd wordt.
Is Tadic nog haalbaar?

PostPosted: 13 Jun 2018 23:01 

Hopelijk niet.

PostPosted: 13 Jun 2018 23:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
de dominee wrote:
Daarom is Tadic ook helemaal niet wenselijk, want hij is absoluut geen middenvelder in een 4-3-3 opstelling. Daarnaast is het geen wereldwonder oid, dus ik snap de adoratie van deze Groningen speler niet zo goed.
Dat ligt eraan hoe je het neerzet.
Tadic is inderdaad geen wereldwonder maar wel een goede voetballer met goede trap. Ook eentje, die het spel goed ziet en slim is. Als het achterin goed en stabiel staat (wat onder Bosz beter op order was dan erna) moet je zoeken naar de balans op je middenveld.

Ik ben nog steeds voorstander voor zoveel mogelijk voetballers op elke positie en zeker op het middenveld. Goede voetballers vinden namelijk altijd de oplossing. Ook ben ik niet zo'n voorstander van backs die moeten kunnen voetballen en aanvallend moeten kunnen spelen. Ja dan maak je je middenvelders alleen maar kwetsbaarder.

Ik met Tadic op 10 spelen met De Jong en Vd Beek als buitenste middenvelder. Geen controleur, die functie is eigenlijk voor de inschuivende verdediger.

PostPosted: 14 Jun 2018 09:36 

We gaan ons systeem (punt naar achteren) niet omgooien. Al helemaal niet voor matige voetballer Tadic.

PostPosted: 14 Jun 2018 10:22 
Erelid

En dan wel zo onder de indruk zijn van Anita...

Maar goed, wat is 'ons systeem' eigenlijk? Iedereen gaat er telkens vanuit dat we het hele seizoen 4-3-3 gaan spelen maar Ten Hag lijkt toch sterk een 3-2-4-1 te willen proberen/spelen volgend seizoen. Spelers die wij nu afkraken omdat ze niet goed in een 4-3-3 passen, passen wellicht wel heel goed in een 3-2-4-1. Uiteindelijk zal een trainer meer zijn opstelling aan de spelers moeten aanpassen dan een technisch directeur de spelers aan de opstelling, maar het speelt wel mee denk ik.

PostPosted: 14 Jun 2018 10:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Volgens mij denkt ten Hag niet zo in systemen.

PostPosted: 14 Jun 2018 10:33 

Anita is net als Tadic geen wereldwonder. In tegenstelling tot Tadic is hij echter gemaakt voor het Ajax systeem: een prima 6.

Frenkie - Donny
Anita

Is mijns inziens een (veel) beter middenveld dan:

Tadic
Frenkie - Donny

Daarnaast is Tadic veel duurder dan Anita in aanschaf. Snap het gedweep met hem niet zo. Deed het leuk bij Groningen. Het is geen Wesley Sneijder of Arjen Robben die we kunnen halen oid.

PostPosted: 14 Jun 2018 10:46 
Erelid

Als je 4-3-3 speelt wellicht wel ja. Maar Tadic is denk ik beter in 3-2-4-1 (als AM). Als dat de basis wordt voor komend seizoen met af en toe een 4-3-3 (waarin Tadic denk ik prima als hangende buitenspeler kan spelen) zou ik eerder voor Tadic gaan. Dat bedoelde ik met mijn post over die opstelling.

PostPosted: 14 Jun 2018 11:56 

de dominee wrote:
Anita is net als Tadic geen wereldwonder. In tegenstelling tot Tadic is hij echter gemaakt voor het Ajax systeem: een prima 6.

Frenkie - Donny
Anita

Tadic
Frenkie - Donny

Daarnaast is Tadic veel duurder dan Anita in aanschaf. Snap het gedweep met hem niet zo. Deed het leuk bij Groningen. Het is geen Wesley Sneijder of Arjen Robben die we kunnen halen oid.
Je kunt van alles zeggen van Tadic, maar die heeft meer voetballend vermogen in z'n kleine teen dan Anita in z'n hele lijf. Twee totaal verschillende types ook. Anita halen is hetzelfde als Siem halen. Middelmaat pur sang. Wil je vooruit heb je daar niks aan. tadicis beter dan middelmaat. Bijna wekelijks de beste bij Southampton. Er schijnt ook interesse te zij van andere PL clubs.

PostPosted: 14 Jun 2018 12:12 

Jnp wrote:
Als je 4-3-3 speelt wellicht wel ja. Maar Tadic is denk ik beter in 3-2-4-1 (als AM). Als dat de basis wordt voor komend seizoen met af en toe een 4-3-3 (waarin Tadic denk ik prima als hangende buitenspeler kan spelen) zou ik eerder voor Tadic gaan. Dat bedoelde ik met mijn post over die opstelling.
Dat denk ik dus ook al een tijdje. Zowel Ten Hag als Schreuder hebben het steeds over het onder de knie hebben van meerdere systemen. Je zag aan het einde van het seizoen al een beetje dat ze er mee gingen experimenteren. Neres ging centraler spelen, en Ziyech steeds meer als rechtsbuiten. In die rol zou ik Tadic dan ook verwachten (niet dat ik denk dat hij komt)

Uitgaande van de opstelling tegen Excelsior:
Labyad - Dolberg - Neres - Tadic
De Jong - Van de Beek
Schöne
Tagliafico - De Ligt - Magallan
Onana

PostPosted: 14 Jun 2018 12:25 
Erelid

Schone daar neerzetten is vragen om moeilijkheden.

PostPosted: 14 Jun 2018 14:46 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Schone daar neerzetten is vragen om moeilijkheden.
Eens. Uitgaan van Schone voor de basis is nu wel passé. Gebruiken als invaller/blessures is prima.
Denk dat Eiting er nog niet helemaal klaar voor is, hoewel ik wel gecharmeerd van Carel ben, maar er moet een verdedigende middenvelder bij.

PostPosted: 15 Jun 2018 01:40 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
renemar wrote:
de dominee wrote:

Frenkie - Donny
Anita

Tadic
Frenkie - Donny

Je kunt van alles zeggen van Tadic, maar die heeft meer voetballend vermogen in z'n kleine teen dan Anita in z'n hele lijf. Twee totaal verschillende types ook. Anita halen is hetzelfde als Siem halen. Middelmaat pur sang. Wil je vooruit heb je daar niks aan. tadicis beter dan middelmaat. Bijna wekelijks de beste bij Southampton. Er schijnt ook interesse te zij van andere PL clubs.
Tadic is een aanvallende middenvelder en Anita in een 4-3-3 systeem bij Ajax een '6'. Die posities kun je toch sowieso niet vergelijken?

In zijn laatste periode bij Ajax toen hij als controleur speelde vulde hij deze rol zéér goed in. Dan is het helemaal geen middelmaat, mits hij fit is en enkel als '6' uitgespeeld word zou hij zeker een versterking zijn. Mits fit is hij nu beter dan Schöne en Eiting, maar je blokkeert die laatste wel dan als je hem haalt. Aan de andere kant zal die dan toch wel geblokkeerd worden door Frenkie. Anita is een type voetballer die anderen in staat stelt om beter te spelen. Maar ik heb hem bij NU en Leeds niet meer gevolgd. Maar Siem is echt toch wel 3 klassen minder dan een fitte Anita.

PostPosted: 15 Jun 2018 10:46 

rebuah wrote:
renemar wrote:
de dominee wrote:

Frenkie - Donny
Anita

Tadic
Frenkie - Donny

Tadic is een aanvallende middenvelder en Anita in een 4-3-3 systeem bij Ajax een '6'. Die posities kun je toch sowieso niet vergelijken?

In zijn laatste periode bij Ajax toen hij als controleur speelde vulde hij deze rol zéér goed in. Dan is het helemaal geen middelmaat, mits hij fit is en enkel als '6' uitgespeeld word zou hij zeker een versterking zijn. Mits fit is hij nu beter dan Schöne en Eiting, maar je blokkeert die laatste wel dan als je hem haalt. Aan de andere kant zal die dan toch wel geblokkeerd worden door Frenkie. Anita is een type voetballer die anderen in staat stelt om beter te spelen. Maar ik heb hem bij NU en Leeds niet meer gevolgd. Maar Siem is echt toch wel 3 klassen minder dan een fitte Anita.
Zijn we het oneens. Ik zie in Anita een beperkte speler die in een dienende rol kan spelen. Voetballend niet het niveau dat we willen hebben lijkt me. Eiting is jonger maar heeft imo veel meer potentie. Die ziet het spelletje. Maar goed, verschil van mening mag.
Ik zie graag een goede voetballer op 6.

PostPosted: 24 Jun 2018 16:47 
Erelid

Oh jee, het contract van Nigel De Jong wordt niet verlengd en is dus weer beschikbaar.

Kunnen de jaarlijkse onzinnige geruchten dat Ajax interesse heeft weer worden opgerakeld...

PostPosted: 24 Jun 2018 16:51 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Slapende honden moeten je niet wakker maken, FR. ;)

PostPosted: 24 Jun 2018 17:57 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Oh jee, het contract van Nigel De Jong wordt niet verlengd en is dus weer beschikbaar.

Kunnen de jaarlijkse onzinnige geruchten dat Ajax interesse heeft weer worden opgerakeld...
Prima speler voor Jong-Ajax, helaas mag dat alleen niet vanwege de regels.

PostPosted: 24 Jun 2018 18:40 

Aan deze De Jong had je meer gehad dan aan de 3 jaar Siem waar voor werd gekozen.
Kost een dotje minder ook.

Maar goed, hoewel ik denk hij nog met 3 vingers in de neus mee kan op Eredivisie niveau (kijk naar Van Persie waar ook nog maar 60 procent of zo van over is) moet je er niet aan beginnen zolang Schone er nog is.

PostPosted: 24 Jun 2018 19:57 
Erelid

https://twitter.com/VCF__Nordic/status/ ... 5160861696

Mathias Jensen naar Celta...

Nu Tadic binnen is, zal hij ook wel afgevallen zijn bij Ajax.

PostPosted: 24 Jun 2018 21:44 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
https://twitter.com/VCF__Nordic/status/ ... 5160861696

Mathias Jensen naar Celta...

Nu Tadic binnen is, zal hij ook wel afgevallen zijn bij Ajax.
Dusan Tadic was onze hoofd target heeft Mike Verweij constant gezegd, denk dat Jensen optie B C of D zou zijn.
Gutierrez, die Colombiaan en Jensen zijn alle drie ook veelvuldig genoemd in de media circuit, maar Dusan Tadic komt gewoon, nouja zo gewoon is het niet, maar dat was wel onze main target, logisch dat ze niet ook nog eens Jensen halen.

Nu hebben we Tadic, Vd Beek, Frenkie De Jong, Carel Eiting, Siem De Jong, Hakim Ziyech en dan zou je interesse in Jensen hebben.. jaja.

PostPosted: 27 Jun 2018 12:12 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ik vind het vooral een romantische gedachte om te denken dat Anita nog net zo goed is als weleer. Die jongen heeft afgelopen jaar niet meer als middenvelder gespeeld en was vaker bankzitter dan basisspeler. Wanneer die speelde was dit veelal op linksback. De Anita die ik bij Ajax ook zéér waardeerde als '6' is alweer van een hele poos terug.

Ik zou het hooguit een jaartje op huurbasis willlen proberen. Dan mag die laten zien wat die nog kan en wanneer die het niveau weer op weet te pakken dan is hij van harte welkom. Echter moeten we niet weer langdurig aan een dure speler zonder restwaarde vastzitten die niets toevoegd, daar hebben we er met Siem de Jong al eentje van. Die is ook nog een blessuregevoelig ook. Blijft een raadsel dat die gast voor drie jaar heeft mogen tekenen, is sinds zijn vertrek naar Newcastle geen schim meer van de speler die het ooit was. En van een fitte Siem was ik al geen groot fan.

Zelf zou ik momenteel het liefst Van de Beek als verdedigende middenvelder zien. Vind hem als rechtshalf teveel verstoppertje spelen, diep lopen en meters maken á la Klaassen en Siem terwijl ik hem onder Bosz juist het spel naar zich toe vond trekken als verdedigende middenvelder. Vind dat hij daar zijn beste potjes heeft gespeeld en vind Frenkie dermate creatief en aanvallend ingesteld dat ik die het liefst als box to box / verbindingsspeler zou willen zien met zijn heerlijke rushes.

PostPosted: 27 Jun 2018 13:16 

200% met deze post eens.

PostPosted: 30 Aug 2018 12:10 
Erelid

Anita - ook vaak hier geopperd voor een terugkeer - gaat naar alle waarschijnlijkheid naar Willem II.

PostPosted: 30 Aug 2018 13:58 

Bijzonder. Benieuwd hoe hij het doet daar.

PostPosted: 29 Nov 2018 22:09 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Moet nog kijken of ik het op een andere manier bevestigd kan krijgen alvorens ik überhaupt zou overwegen er een nieuwsbericht van te maken. Maar Sander Berge van Racing Genk zou men bij Ajax ook een interessante optie vinden als mogelijke middenvelder voor aankomend seizoen.

Post new topic  Reply to topic  [ 275 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11  Next

All times are UTC+02:00