Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 239 posts ]  1 2 3 4 5 10  Next
Author Message
PostPosted: 22 Oct 2011 14:58 
Moderator De Toekomst

Bergkamp en Jonk tekenen contract

Image

Dennis Bergkamp en Wim Jonk hebben vrijdagmiddag allebei een contract voor onbepaalde tijd bij Ajax getekend. Daarmee werd formeel beklonken, wat enige tijd geleden reeds mondeling overeen werd gekomen. Samen met hoofdtrainer Frank de Boer vormen Bergkamp (42) en Jonk (45) het technisch hart van Ajax. In een interview met Ajax.nl blikken ze terug op de afgelopen periode en kijken ze vooruit naar de toekomst.
Zijn jullie opgelucht dat jullie contracten eindelijk rond zijn?

Bergkamp: ,,Ik moet eerlijk toegeven dat mijn eigen contract geen prioriteit was. Het was voor Wim en mij vooral belangrijk dat we een goede trainersstaf zouden hebben bij de start van dit seizoen. En dan met name op het gebied van individuele begeleiding van jeugdspelers. Daar zijn we vanaf 1 juni, op het moment dat we groen licht kregen van de directie, als eerste mee aan de slag gegaan. Onze contracten hebben even wat tijd gekost, maar dat komt ook doordat het nieuwe functies binnen Ajax zijn. Dat vergde wat extra tijd en papierwerk.”

Jonk: ,,Gelukkig is het inmiddels allemaal geregeld en kunnen we verder. Het is prettig dat alles nu ook officieel op papier staat.”

De afgelopen maanden is er in de media veel rumoer rondom jullie, Ajax en Johan Cruijff geweest. Hoe hebben jullie dat ervaren?

Bergkamp: ,,Het belangrijkste is dat al het rumoer van buitenaf geen negatieve invloed heeft op de mensen met wie je samenwerkt. Natuurlijk gebeuren er ook wel eens vervelende dingen, maar dat heeft te maken met beslissingen die je moet nemen. De gedachte blijft echter altijd dat we met iets positiefs bezig zijn. Ik ben vanaf mijn twaalfde aan deze club verbonden, ik weet dus niet anders dan dat alles bij Ajax onder een vergrootglas ligt. Wij zijn daar echter heel rustig onder gebleven. En dat is denk ik noodzakelijk als je de regie wilt houden.”

Hoe ziet jullie onderlinge taakverdeling eruit?

Jonk: ,,Ik houd me vooral bezig met de bovenbouw, die bestaat uit de teams van Jong Ajax, A1 en B1. Ik richt me dus vooral op de spelers die eraan komen. Daarnaast blijf ik zelf ook individuele trainingen geven, zoals ik bij Ajax al deed. Samen met Dennis en Frank de Boer zijn we bij Ajax verantwoordelijk voor de resultaten op korte en lange termijn. Met z’n drieën vormen we het technisch hart van Ajax en bewaken we de hele lijn.”

Bergkamp: ,,Het assisteren van Frank de Boer bij het eerste elftal is mijn hoofdtaak. Daarnaast heb ik vanuit mijn functie een link met de jeugdopleiding. Vanuit mijn rol moet ik ervoor zorgen dat de Ajax-filosofie - met veel kansen voor de jeugd, aanvallend voetbal en een herkenbaar spelsysteem - gewaarborgd blijft. Met Frank aan het roer is dat natuurlijk in uitstekende handen, maar voor de continuïteit is het belangrijk dat iemand binnen Ajax zich daarmee bezig houdt. Zelf heb ik vanaf de D1 bij Ajax gespeeld en vervolgens twintig jaar aan de top. Vanuit die ervaring en mijn liefde voor de club sta ik voor die zaak.”

Image
Dennis Bergkamp en Wim Jonk vormen samen met Frank de Boer het technisch hart van Ajax.

De Boer is met het eerste elftal vooral met de korte termijn bezig. Jonk richt zich met de jeugd op de lange termijn. Is Bergkamp vanuit zijn dubbele rol als het ware een soort verbindingsman?

Bergkamp: ,,Zo kan je het wel zien, al zitten er natuurlijk ook nog veel lijntjes tussen. Vergeet niet hoeveel goede trainers en andere belangrijke mensen hier allemaal werken. Die hebben stuk voor stuk verstand van voetbal én van Ajax. Die kennis en ervaring willen we gebruiken om iets goeds neer te zetten. Het individu staat daarbij voorop.”

Jonk: ,,Een tijd geleden heb ik al eens aangegeven dat de jeugdopleiding van Ajax de laatste jaren een 7 en soms een 6 is. Dat is helemaal niet slecht, maar we willen weer naar die 9 toe. Net als vroeger. De ondergrens moet een 7 zijn. Alleen dan kun je je onderscheiden. Die gedachte moeten de spelers vanaf de jongste jeugd meekrijgen.”

Wat is daarbij de rol van Ajax-commissaris Johan Cruijff?

Jonk: ,,Cruijff belt heel veel. Hij is heel betrokken bij het hele proces. En gelukkig is hij hier de afgelopen periode ook regelmatig geweest. Het geeft iedereen altijd een extra boost als hij hier is omdat hij dan met de trainers zelf spreekt. Zulke momenten zijn alleen maar van toegevoegde waarde.”

Bergkamp: ,,Cruijff werkt het liefst vanuit een adviserende rol. En daarbij wil hij het liefst over voetbal praten. Daarbij richt hij zich met name op de jeugdopleiding. Daar heeft hij heel veel ideeën over. Zo willen we bijvoorbeeld gaan werken met ‘skillboxen’. Daarmee kunnen we spelers mentaal en technisch beoordelen op wat ze wel en niet kunnen. Vervolgens kunnen we dan per individuele speler een plan maken hoe we dat kunnen verbeteren en onderhouden. Van daaruit kan hij zich dan binnen zijn eigen team verder ontwikkelen. Op lange termijn moet zich dat dan vertalen naar het eerste elftal.”

Wat gaat er de komende periode gebeuren?

Bergkamp: ,,De afgelopen maanden had de organisatiestructuur prioriteit, maar langzaamaan gaan we nu steeds meer naar het voetbal toe. We gaan nu echt over de inhoud praten. Wij maken veel mee op de werkvloer, terwijl Cruijff het globale plaatje ziet. Die combinatie werkt voor ons allemaal heel prettig. Het is ongekend hoeveel verstand hij van voetbal en de zaken eromheen heeft. Alles wat wij doen heeft hij al meegemaakt. Ze zeggen wel eens dat Cruijff drie stappen vooruit denkt; inmiddels heb ik dat zelf kunnen ervaren. Nu merk je dat het echt zo is. Vanuit zijn ervaring, kennis en gogme weet hij heel veel van de materie. Daar kunnen we de komende jaren allemaal ons voordeel mee doen.”

Jonk: ,,Dat verklaart ook waarom Dennis en ik voor onbepaalde tijd hebben getekend. We willen de komende jaren echt iets gaan neerzetten. Bovendien geven we hiermee ook een goed signaal af. Onze verbondenheid met de club geeft vertrouwen en rust naar de toekomst.”
Ajax.nl

PostPosted: 22 Oct 2011 15:25 

Alleen al hierom weet ik dat het goed komt met Ajax... Ik ben een hele grote Jonk en Bergkamp fan. Eigenlijk ben ik fan van alles en iedereen die onder Cruijff gewerkt heeft.

PostPosted: 22 Oct 2011 16:09 
Erelid

Het zal nog wat afwachten zijn of het wel goed komt. Met de namen kom, alleen kom je er niet. Je zult mensen nodig hebben die zich hebben bewezen om met jongeren beter te maken. Jonk en Bergkamp hebben dat nog niet gedaan en zoveel ingrijpende beslissingen hebben ze nog niet genomen.

PostPosted: 22 Oct 2011 20:36 
Moderator De Toekomst

Ik had er minder vertrouwen in gehad als Johan Cruijff zich niet met de jeugdopleiding ging bemoeien. Er is nog een hoop te doen, maar de nieuwe insteek bevalt me prima. Gericht op het individu. Sommige elftallen gaan met sprongen vooruit. De E1 en D1 bijvoorbeeld.

PostPosted: 22 Oct 2011 21:35 

De onderbouw boekt altijd snel progressie.

Beetje kort door de bocht door te zeggen dat het door de nwe insteek zou komen.

PostPosted: 22 Oct 2011 22:10 
Moderator De Toekomst

Nou nee, want de D2, E2 en E3 boeken niet de progressie die de E1 en D1 doormaken. Een indicatie dat de spelers van de desbetreffende elftallen het snel oppikken. Misschien een kwestie van meer aanleg? De aanwijzingen sneller oppakken.

Daarnaast merk je dat er de afgelopen jaren nadrukkelijk op fysiek is gescout. Ze overrompelen de tegenstander door een surplus aan fysiek, maar beoordelend op de basistechniek houdt het bij heel veel jeugdspelers niet over. Spelers waarmee je in de F'jes, E'tjes en D'tjes alles won blijken in de C'tjes en hoger tegen te vallen.

PostPosted: 22 Oct 2011 23:52 

Dat kan ook niet want de D1 bv speelt tegen leeftijdgenoten, vergeet niet dat de huidige D2 een nivo hoger speelt dan vorig Seizoen. Dus die krijgen veel meer weerstand.

Het zou kunnen wat je zegt als het gaat om een tekort in de ontwikkeling van de techniek. Maar toch blijf ik ook van mening dat de andere bvo's de kwaliteit van diens jeugdopleiding drastisch verbeterd hebben. De scouting maar zeker ook de methodiek, dat is weer een gevolg van beter investeren in trainers en fascilitair.

Dat heeft het verschil met ons verkleind. Dat het nieuwe beleid naar een nog hoger nivo wil is terecht, dat betekent dat er nog verfijnder en gedetailleerd gewerkt gaat worden om die ontwikkeling tot stand te brengen.

Alleen op lange termijn is het resultaat zichtbaar...of niet

PostPosted: 23 Oct 2011 00:34 
Moderator De Toekomst

Slap argument. De E1 speelt in de hoofdklasse voor D-junioren. Juist als je fysiek het onderspit moet delven moet je uit de duels zien te blijven en snel handelen. Je ziet gelijk welke spelers zich staande houden en gerekend mogen worden tot de beste spelers.

En inderdaad, de D1 speelt tegen leeftijdsgenoten. Dat komt omdat de weerstand niet bij hoger spelende amateurclubs gezocht hoeft te worden, zoals in de E'tjes en F'jes.

Feit is dat Ajax de afgelopen jaren geen vooruitgang heeft geboekt en andere clubs juist het gat hebben verkleind. Sterker nog, je kunt er over twisten of Ajax momenteel de beste jeugdopleiding heeft in Nederland. De nadruk kwam teveel op het fysiek te liggen. Judo en gymnastiek namen een behoorlijk deel van de trainingsschema in beslag. Er werd veel getraind, maar niet effectief. Terwijl het als middel moet dienen en niet als doel. De basis ontbrak en tegenstanders kende geen ontzag meer voor Ajax. Immers, technisch waren ze toch niet veel minder. Bovendien waren teveel trainers uit op winnen, omdat ze dachten dat ze daarop afgerekend zouden worden. Hetgeen tenkoste ging van de ontwikkeling van de voetballers. Zoals Cruijff mooi zei: "niet teams debuteren, maar spelers". Je moet allereerst beginnen te scouten op puur intrinsiek talent. Aan fysiek kan later gesleuteld worden.
Het eerste elftal is een weerspiegeling van de jeugdopleiding. Bij een aantal zelfopgeleide spelers komen grote technische mankementen aan het licht als ze op hoog niveau acteren. Zo lang de jeugdopleiding niet aanzienlijk verbeterd wordt zal Ajax de Eredivisie niet domineren en tegen de Europese top aanschurken.

PostPosted: 23 Oct 2011 09:23 

Overigens speelde de D2 vorig jaar ook in deze klasse. De jongens uit de huidige D2 die vorig jaar in de E1 speelden dat als D3 in de hoofdklasse speelden, kwamen vorig jaar veelal 2e jaars D-tjes tegen. Dat waren dus meestal jongens die twee jaar ouder waren. Dit seizoen komen ze leefstijdsgenoten van bvo's en van sommige amateurclubs tegen en dan is duidelijk te zien dat het op technisch gebied allemaal niet erg overtuigend is. Ze spelen ook tegen ploegen die veelal uit 2e jaars bestaan en dus een jaartje ouder zijn.

De stelregel van Cruijff is: wat gebeurt er met een speler als het baltempo omhoog gaat. Is een speler dan nog steeds goed?

PostPosted: 23 Oct 2011 10:14 

D_skilled wrote:
Slap argument. De E1 speelt in de hoofdklasse voor D-junioren. Juist als je fysiek het onderspit moet delven moet je uit de duels zien te blijven en snel handelen. Je ziet gelijk welke spelers zich staande houden en gerekend mogen worden tot de beste spelers.

En inderdaad, de D1 speelt tegen leeftijdsgenoten. Dat komt omdat de weerstand niet bij hoger spelende amateurclubs gezocht hoeft te worden, zoals in de E'tjes en F'jes.

Feit is dat Ajax de afgelopen jaren geen vooruitgang heeft geboekt en andere clubs juist het gat hebben verkleind. Sterker nog, je kunt er over twisten of Ajax momenteel de beste jeugdopleiding heeft in Nederland. De nadruk kwam teveel op het fysiek te liggen. Judo en gymnastiek namen een behoorlijk deel van de trainingsschema in beslag. Er werd veel getraind, maar niet effectief. Terwijl het als middel moet dienen en niet als doel. De basis ontbrak en tegenstanders kende geen ontzag meer voor Ajax. Immers, technisch waren ze toch niet veel minder. Bovendien waren teveel trainers uit op winnen, omdat ze dachten dat ze daarop afgerekend zouden worden. Hetgeen tenkoste ging van de ontwikkeling van de voetballers. Zoals Cruijff mooi zei: "niet teams debuteren, maar spelers". Je moet allereerst beginnen te scouten op puur intrinsiek talent. Aan fysiek kan later gesleuteld worden.
Het eerste elftal is een weerspiegeling van de jeugdopleiding. Bij een aantal zelfopgeleide spelers komen grote technische mankementen aan het licht als ze op hoog niveau acteren. Zo lang de jeugdopleiding niet aanzienlijk verbeterd wordt zal Ajax de Eredivisie niet domineren en tegen de Europese top aanschurken.

Als je het zo stelt, niks op aan te merken, helemaal gelijk

PostPosted: 27 Oct 2011 20:02 
Moderator De Toekomst

'Dat het momenteel bestuurlijk een wanorde is bij Ajax kan je wel zeggen, ja', meent Cruijff die op technisch gebied wel vooruitgang ziet. 'De jeugdopleiding loopt als een trein. Dat gaat perfect. Technisch zijn we 90 tot 95 procent op weg. Ik heb maar één belang: een optimaal speelveld creëren waarin het maximale rendement behaald kan worden.'
Bron: VI.nl

PostPosted: 27 Oct 2011 22:42 

Ik volg alleen de A1 en de B1. (naast Ajax 1 en Jong) Die teams zijn - vind ik - in erg goede handen bij Grim, Ronald de Boer en Trustfull, gesteund door Roy en René Stam (keeperstrainer). Verder bekijken Frank de Boer, Bergkamp en Jonk bijna alle thuiswedstrijden van deze teams.

De aanwezigheid van al die ex-voetballers - allen ooit (zeer) succesvol - geeft een ontzettend goed gevoel. Tijdens de trainingen zie je en hoor je, dat er vakmensen serieus aan het werk zijn. Mensen die geknipt zijn voor het vak van jeugdtrainer. Wat vooral opvalt, is het plezier dat die trainers daarbij uitstralen. Lol in het spelletje. Op De Toekomst is een ding duidelijk: alles draait om voetbal. Het beste voetbal.

Soms denk ik dat Bergkamp en Jonk op De Toekomst wonen. In ieder geval lijkt het, dat ze er altijd eerder zijn dan iedereen en later weggaan. Voor zover ik kan beoordelen, bijna elke dag.

Hoe zit dat met de C1 en overige teams? Zijn Jonk en co. daar ook bij de training en/of wedstrijden?

PostPosted: 27 Oct 2011 22:48 
Erelid

Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
Dat laat zien dat Jonk en Bergkamp op dit moment er alles om doen om ervoor te zorgen dat de jeugdopleiding zo goed mogelijk functioneert..

PostPosted: 27 Oct 2011 22:53 

Riejuh wrote:
Dat laat zien dat Jonk en Bergkamp op dit moment er alles om doen om ervoor te zorgen dat de jeugdopleiding zo goed mogelijk functioneert..
Zeker. Als je de uitstraling van die twee ziet: ambitieus en onverstoorbaar. Die zijn op weg naar de top en gaan voor niemand opzij.

PostPosted: 27 Oct 2011 22:54 
Erelid

Rudolph wrote:
Riejuh wrote:
Zeker. Als je de uitstraling van die twee ziet: ambitieus en onverstoorbaar. Die zijn op weg naar de top en gaan voor niemand opzij.
Aangezien je daar vaak komt. Heb je nog wat mooie anekdotes?
Ik vind het wat dat betreft wel jammer dat ik in het Zuiden des lands zit, amper tijd om een training te kunnen bezoeken.

Wil eind november wel naar Ajax- Rosenborg voor die youth-CL...

PostPosted: 28 Oct 2011 12:25 
Erelid

• De CBV (Coaches Betaald Voetbal) wil dat de huidige competitieopzet op de schop gaat. De belangenvereniging van trainers – onder leiding van voorzitter Leo Beenhakker – dient bij de KNVB een plan in om het tweede elftallen van betaaldvoetbalorganisaties mogelijk te maken door te stoten naar de Jupiler League.

Onder de huidige ’eerste divisie’ moet in dat geval een ’tweede divisie’ komen, die kan worden bereikt via de Topklasse.
    Het CBV-voorstel komt voornamelijk uit de koker van de bestuursleden Pieter Huistra, Erik ten Hag en Rini de Groot. De trainer van FC Groningen, assistent en het hoofd jeugdscouting van PSV denken respectievelijk dat het voor talenten van bijvoorbeeld Jong Ajax, Jong PSV, Jong Feyenoord, Jong FC Twente en Jong AZ beter is om tegen – pak hem beet – Cambuur Leeuwarden uit te komen dan tegen alleen leeftijdsgenoten.
    Op de vergadering van de CBV traden de bestuursleden Wiljan Vloet (vicevoorzitter), Martin van Geel (financiën) en Gert Kruys (sociale zaken) af. VVV-directeur Mario Captein en Heracles-trainer Peter Bosz lossen de laatste twee af. Voor Vloet is geen opvolger aangesteld. Foppe de Haan en Bert van Marwijk werden tijdens de bijeenkomst in het zonnetje gezet en kregen het erelidmaatschap
#bron: www.telesport.nl

Kan ook bij Jong-Ajax topic. Maar plaats het hier omdat het toch met de evolutie vd jeugdopleiding te maken heeft. Jong-Ajax in de Jupiler league zou inhouden dat we een Bizot b.v. niet meer verhuren. Hij dan binnen Ajax zich kan ontwikkelen. Er moet dan echter wel 1 maar gesteld worden en dat is dat spelers die met het eerste meespelen niet (altijd) meer kunnen mee voetballen bij Jong-Ajax..

Verder denk ik dat het wel de extra stap kan geven tussen de jeugd en de A-selectie. Dit zou wel het einde betekenen van een aantal Jupiler league clubs verwacht ik.

PostPosted: 28 Oct 2011 12:30 

We krijgen dan alleen hetzelfde probleem als in Spanje en dat is dat spelers niet zowel voor het eerste als het tweede uit mogen komen. Een speler die dus dicht tegen het eerste aan zit maar nog voor Jong Ajax speelt kan niet zomaar zijn debuut maken om de wedstrijd daarna weer voor Jong Ajax te spelen. Dit hoeft geen ramp te zijn maar de trainer van het eerste zal dan naar de A1 moeten kijken voor spelers die hij tijdelijk bij het eerste wilt halen.

PostPosted: 28 Oct 2011 17:52 
Erelid

ghostwriter wrote:
We krijgen dan alleen hetzelfde probleem als in Spanje en dat is dat spelers niet zowel voor het eerste als het tweede uit mogen komen. Een speler die dus dicht tegen het eerste aan zit maar nog voor Jong Ajax speelt kan niet zomaar zijn debuut maken om de wedstrijd daarna weer voor Jong Ajax te spelen. Dit hoeft geen ramp te zijn maar de trainer van het eerste zal dan naar de A1 moeten kijken voor spelers die hij tijdelijk bij het eerste wilt halen.
Juist niet. Spelers die dicht tegen het eerste elftal aanzitten komen dan alleen in aanmerking voor het eerste elftal, waardoor spelers van de A1 dan de stap maken naar het tweede elftal maken. Daardoor zijn ze uitgesloten voor het eerste team. Het werkt alleen maar grotere selecties in de hand, waardoor het talent minder kansen zal krijgen. Het plan van een paar geleden door wedstrijden van het tweede elftal naar zaterdag middag te halen, was in ieder geval beter doordacht dan nu het geval is. Jeugdspelers krijgen eerder de kans dat ze kunnen spelen, omdat de reserve spelers in de avond zou kunnen spelen of die dag erna.

PostPosted: 28 Oct 2011 20:24 

Je mag niet zowel voor het tweede als eerste spelen dus spelers die voor het tweede spelen maar dicht tegen het eerste aan zitten kunnen niet zomaar die overstap maken. Alleen spelers van het tweede waarvan ze zeker zijn dat ze regelmatig met het eerste mee kunnen spelen zullen mee kunnen doen met het eerste. Een speler kan namelijk niet alleen even zijn debuut maken en dan weer naar het tweede worden overgezet zoals nu met Ligeon is gebeurd.

PostPosted: 31 Oct 2011 11:28 
Moderator De Toekomst

Passage uit de column van Johan Cruijff.
Toch wil ik bij één gebeurtenis stilstaan. Afgelopen donderdag had ik op De Toekomst met Dennis Bergkamp, Frank de Boer en Wim Jonk een afspraak en werd ik aangenaam verrast door de aanwezigheid van nog zo’n vijftien trainers. Een prachtige groep ex-voetballers in blauwe trainingspakken, met wie ik een tijd heb zitten praten. Gewoon een groep voetballers onder elkaar, zoals het bij Ajax hoort. Het gaf me in ieder geval een heel goed gevoel.

Één van de trainers had uitgerekend dat al die trainingspakken goed waren voor honderden interlands en 50 verschillende clubs in 10 verschillende landen. Daarover heeft Ajax nu dus de beschikking. Zoveel knowhow is een luxe waar iedere club in de wereld enorm jaloers op zou zijn.

Daarom voel ik me ook moreel verplicht om te zorgen dat al deze trainers zo snel mogelijk optimaal hun werk kunnen doen. Het mooie is dat ze nu al uitstekend samenwerken, terwijl we nog druk doende zijn om de organisatie goed neer te zetten. Die samenwerking is essentieel, omdat we Ajax uiteindelijk samen terug naar de internationale top moeten brengen. Het was voor mij heel inspirerend om te zien, hoe goed die jongens daar van doordrongen zijn.

PostPosted: 01 Nov 2011 08:55 

Riejuh wrote:
Aangezien je daar vaak komt. Heb je nog wat mooie anekdotes?
Ja, vele anekdotes. Grappigste anekdote van afgelopen week is van een Ajax Steward, die het volgende vertelde:

Vorige week donderdagavond werd JC door Heini Otto met de auto naar Schiphol gebracht.

Toen ze De Toekomst wilden verlaten, stelde een journalist de vraag: "En? Kunnen jullie bij Ajax nog door een deur?"

"Ja natuurlijk", antwoordde JC en wees naar achteren: "Heb je niet gezien hoe breed dat toegangshek is?"

:lol:

PostPosted: 06 Dec 2011 18:07 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Iemand die Nusport magazine koopt?

Er is namelijk een artikel over Ajaxtalenten.

http://www.nusport.nl/magazine/index.html

PostPosted: 07 Dec 2011 15:04 
Erelid

Leonel wrote:
Iemand die Nusport magazine koopt?

Er is namelijk een artikel over Ajaxtalenten.

http://www.nusport.nl/magazine/index.html
Het artikel gaat over Klaassen, Denswil, Dijks, Fischer, Serero, Ligeon en Lukoki, vergelijkend met respectievelijk Bergkamp, Vertonghen, Bogarde, Van der Vaart, Pienaar, Van der Wiel en Roy. De vergelijking gaat echter niet verder dan enkel een foto van beiden in het artikel. Ze worden daarin beoordeeld op techniek, inzicht, persoonlijkheid, snelheid en fysiek. Klaassen komt er het beste af met 40 punten van de maximale 50, Lukoki het minste met 33.

het grootste gedeelte is voor velen wel bekend of hier op het forum te lezen, maar sommige dingen waren voor mij ook nieuw. De volgorde waarin ik de spelers opnoemde was ook tevens de volgorde van de puntenuitslag van NuSport.

PostPosted: 07 Dec 2011 18:50 
Erelid

Kun je de punten eens aangeven en ook waarop deze gebasseerd waren?

PostPosted: 08 Dec 2011 14:42 
Erelid

Ik kreeg bij dit artikel een beetje het gevoel alsof het snel even op de zondagavond is gemaakt. Klaassen kreeg bijvoorbeeld voor technie een 9/10, inzicht een 9/10, persoonlijkheid een 8/10, snelheid een 8/10 en fysiek een 7/10. Vorige week volgens mij, stond er nog een stukje over Klaassen op Ajax TV waarin hij zelf aangaf zichzelf juist niet zo snel te vinden.
Code:
Techniek Inzicht Persoonlijkheid Snelheid Fysiek TOTAAL Klaassen 8 9 8 8 7 40 Denswil 7 8 8 7 8 38 Dijks 8 8 8 9 4 37 Fischer 9 8 8 7 5 37 Serero 9 7 6 8 5 35 Ligeon 7 6 6 9 6 34 Lukoki 6 5 7 9 5 33
Klaassen:
Goed in de kleine ruimte en een teamspeler. Weet waar de vrije ruimtes liggen en maakt daar met zijn snelheid makkelijk gebruik van. Ook een goede kopper. Verder een nuchtere jongen.

Denswil:
Over links komt niemand voorbij, maar moet nog aan zijn rechterbeen werken. Een allround verdediger, zonder echte zwakheden. Postioneel verdedigend sterk en ook opbouwend goed. Is behoorlijk snel, maar niet erg wendbaar. Is bezig dat te verbeteren door looptrainingen met Ruben Jongkind.

Dijks:
Relatief laat overgekomen van de B's van Volendam. Grote belofte en één van de weinige backs die zowel verdedigend als aanvallend zijn mannetje staat. Grote jongen, maar desondanks ook snel. Fysieke ongemakken zijn een grote sta-in-de-weg bij hem.

Fischer:
Geweldige techniek die hij die koppelt aan een goed inzicht. Zoekt de combinatie met medespelers, maar is ook instaat ze vrij te spelen een goede (lange) pass. Onduidelijk is echter nog wat nou zijn positie is: 9, 10 of 11? Wendbare speler die erg snel denkt, vaak sneller dan zijn teamgenoten.

Serero:
Erg goede techniek en een flinke trukendoos. Daarmee is het meeste over hem ook wel gezegd. Is aan de bal een geweldenaar, maar verdedigend en zonder bal nog lang niet goed genoeg.

Ligeon:
Erg snelle rechtsback die aanvallend niet te stoppen is. Laat zich verdedigend echter nog al eens makkelijk afbluffen. Weet goed wanneer hij de diepte op moet zoeken en krijgt voor techniek een dikke voldoende. Zijn handelingssnelheid zou wel wat hoger mogen. Minpuntje is dat hij niet bepaald de grootste is van zijn leeftijdsgenoten.

Lukoki:
Heel snelle rechtsbuiten die de back van de tegenstander een zware middag kan bezorgen. Gaat er makkelijk voorbij, alleen is het vervolgd vaak te matig. Daar zal hij aan moeten werken, wil hij slagen bij Ajax. Voelt de hete adem van De Sa in zijn nek.

Post new topic  Reply to topic  [ 239 posts ]  1 2 3 4 5 10  Next

All times are UTC+02:00