Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 275 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11
Author Message
PostPosted: 29 Nov 2018 23:15 

Kent iemand hem? Mij zegt het niks.

PostPosted: 29 Nov 2018 23:21 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Mij ook niet, maar hier meer info en wat filmpjes over Sander Berge.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sander_Berge

Wel een dure vogel volgens transfermarkt:
https://www.transfermarkt.nl/sander-ber ... ler/333014

PostPosted: 30 Nov 2018 08:59 

Ken hem ook niet. Heb hem alleen tijdje geleden zien invallen (kwam terug van een blessure) in de EL (geloof tegen de club van Babel), scoorde wel prompt.
Heb van mensen die Genk wel volgen gehoord dat hij daar de beste speler is. Voor wat het waard is.

PostPosted: 30 Nov 2018 10:45 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
Pushkin wrote:
Moet nog kijken of ik het op een andere manier bevestigd kan krijgen alvorens ik überhaupt zou overwegen er een nieuwsbericht van te maken. Maar Sander Berge van Racing Genk zou men bij Ajax ook een interessante optie vinden als mogelijke middenvelder voor aankomend seizoen.
Geruchten gingen de afgelopen maanden ook al de rondte. Clubs als Fiorentina en Spurs hebben ook interesse in hem.

PostPosted: 30 Nov 2018 10:53 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Ik neem aan dat hij dan gezien wordt als mogelijke opvolger van De Jong?
Een creatieve middenvelder dus?

PostPosted: 06 Dec 2018 10:43 
Beheerder

Bonzai wrote:
Pushkin wrote:
Moet nog kijken of ik het op een andere manier bevestigd kan krijgen alvorens ik überhaupt zou overwegen er een nieuwsbericht van te maken. Maar Sander Berge van Racing Genk zou men bij Ajax ook een interessante optie vinden als mogelijke middenvelder voor aankomend seizoen.
Geruchten gingen de afgelopen maanden ook al de rondte. Clubs als Fiorentina en Spurs hebben ook interesse in hem.
Ja, vandaag ook een berichtje:

http://www.soccernews.nl/news/521267/aj ... ol-tweetal

PostPosted: 06 Dec 2018 14:24 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Genk supporters zijn lyrisch over hem.
Vinden hem niet minder dan Frenkie.
Hij staat ook in de belangstelling van Sevilla en Roma.
Ze denken dat Ajax geen kans maakt.

PostPosted: 07 Dec 2018 22:03 

Berge zou een aanwinst voor Ajax zijn, maar die jongen kan overal naar toe en blijkbaar heeft Genk al een bod van 15 miljoen afgewezen.

PostPosted: 16 Dec 2018 10:25 
Erelid

@puskhin
Weet jij iets meer over sander berge van genk?
Las op twitter van iemand dat hij voor 14 miljoen deze kant zou opkomen.
Weet jij daar iets meer van?

PostPosted: 16 Dec 2018 10:53 

Morfe0 wrote:
@puskhin
Dat bedrag is aan de lage kant. En ik zie hem pas in de zomer vertrekken. Lijkt me dus onzin.

PostPosted: 16 Dec 2018 13:23 
Beheerder

Morfe0 wrote:
@puskhin
De link, Morfeo?

PostPosted: 23 Jan 2019 20:29 
Erelid

Zo. De eerste verwachte verkoop is afgerond. De Jong voor een gigantisch bedrag naar Barcelona.
Werk aan de winkel voor Overmars om een geschikte opvolger(s) te zoeken. Vanuit de jeugd komt er even niets door (Gravenberch zie ik nog niet als directe opvolger).

Ik vind Frenkie een uitzonderlijke voetballer welke je niet zomaar vervangt. Die heeft iets wat je niet vaak ziet. Ook iemand uit de as dus extra moeilijk om hem te (moeten) vervangen.

Eiting is nog niet zo ver en de vraag is of hij ook echt goed genoeg wordt voor het eerste. In de jeugd goed maar hij maakt die laatste stap niet.

In Nederland zie ik geen opvolger. Wellicht Blind door schuiven en nog een paar verdedigers kopen (Vertonghen).

Ik ben benieuwd hoe Ajax dit gaat aanpakken.

PostPosted: 23 Jan 2019 21:58 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Zo. De eerste verwachte verkoop is afgerond. De Jong voor een gigantisch bedrag naar Barcelona.
Werk aan de winkel voor Overmars om een geschikte opvolger(s) te zoeken. Vanuit de jeugd komt er even niets door (Gravenberch zie ik nog niet als directe opvolger).

Ik vind Frenkie een uitzonderlijke voetballer welke je niet zomaar vervangt. Die heeft iets wat je niet vaak ziet. Ook iemand uit de as dus extra moeilijk om hem te (moeten) vervangen.

Eiting is nog niet zo ver en de vraag is of hij ook echt goed genoeg wordt voor het eerste. In de jeugd goed maar hij maakt die laatste stap niet.

In Nederland zie ik geen opvolger. Wellicht Blind door schuiven en nog een paar verdedigers kopen (Vertonghen).

Blind is kwalitatief misschien een prima middenvelder, maar wel vele male minder creatief dan De Jong. Ik denk dat we moeten inzetten op een middenvelder met een creatievere speelstijl á la De Jong. Iemand als Magallan - die al niet bekend staat om zijn opbouwende kwaliteiten - zal daar ook baat bij hebben.

PostPosted: 24 Jan 2019 08:19 
Erelid

Met zoveel geld van Frenkie De Jong, moet je gewoon Sander Berge halen voor 20 miljoen, geen gezeik meer... gewoon doen...
Dan nog een goede centrale verdediger en een goede buitenspeler.
Als Onana vertrekt nog een goede doelman.

PostPosted: 24 Jan 2019 10:35 

Blind is kwalitatief misschien een prima middenvelder, maar wel vele male minder creatief dan De Jong. Ik denk dat we moeten inzetten op een middenvelder met een creatievere speelstijl á la De Jong. Iemand als Magallan - die al niet bekend staat om zijn opbouwende kwaliteiten - zal daar ook baat bij hebben.
Je kunt ook met twee creatieve middenvelders voor Blind spelen. Compenseer je de mindere creativiteit van Blind tov Frenkie. op. Geen loper zoals Donny.

PostPosted: 24 Jan 2019 11:23 
Erelid

Morfe0 wrote:
Met zoveel geld van Frenkie De Jong, moet je gewoon Sander Berge halen voor 20 miljoen, geen gezeik meer... gewoon doen...
Dan nog een goede centrale verdediger en een goede buitenspeler.
Als Onana vertrekt nog een goede doelman.
Volgens Bart Sanders op Twitter wil Ajax binnen een paar dagen die Shabani contracteren.
https://twitter.com/bart_sanders/status ... 5204552704

PostPosted: 24 Jan 2019 11:28 
Beheerder

Wat is Shabani nou? Een verdedigende of een aanvallende middenvelder?

PostPosted: 24 Jan 2019 11:52 
Erelid

343 wrote:
En wat is De Jong dan in jouw ogen?

In het systeem van Ten Hag spelen we met een blok op het middenveld waarvan Donny of Neres de meest aanvallende middenvelder is. Of anders gezegd waarvan Schone de meest verdedigende is. Daarlangs kan De Jong ook nog redelijk verdedigen. Heeft zelfs centraal achterin gestaan.

Ik ken Shabani niet echt meer volgens mij is het meer een aanvallende middenvelder. Ik denk zelfs dat hij een alternatief is voor Lainez. Kan ook hangend vanaf de rechterkant spelen, volgens mij.

Daarnaast kun je ook schuiven met Blind en/of Vd Beek qua middenveld.

Wel goed, dat Ajax kennelijk ook nog iets gaan doen zodat de leegloop niet in 1 keer gekocht/opgevuld moet worden. Met alleen al dit geld zou je in mijn ogen ook nog een verdediger NU (Alvarez) moeten halen.

PostPosted: 24 Jan 2019 12:02 
Erelid

343 wrote:
Misschien dat dit ook helpt:

http://www.elfvoetbal.nl/Binnenland/274 ... an-Shabani

PostPosted: 24 Jan 2019 12:51 

Is meer een aanvallende speler en zeker geen 6. Heb hem in de YL tegen de O19 gezien.
Toen was hij de beste van het veld. Maar wat zegt dat? Dat blijft toch jeugdvoetbal.
Lijkt mij een groot talent (wel op basis van die ene wedstrijd) maar direct inzetbaar lijkt hij mij nog niet. Een elftal dragen en spel maken zoals Frenkie zal hij sowieso (nog) niet. Hij lijkt me meer een speler voor de toekomst. Zoals Kuhn en Traoré.
Als directe opvolging moet imo iemand anders komen.

PostPosted: 24 Jan 2019 16:15 
Beheerder

Inderdaad, renemar. Voor de vervanging van Ziyech, De Jong, De Ligt en Onana verwacht ik zwaargewichten.
De Jong is voor mij geen aanvallende middenvelder. Iets wat die Shabani wel is, FR.

PostPosted: 12 Apr 2019 15:49 

Mocht het niet lukken met Sander Berge, dan kan Uros Racic misschien een optie zijn.
Hij komt heel erg overeen met Sander berge.
1.93m lang, onlangs 21 jaar, goede spelopbouwer, balvast, straalt rust uit, goed getimede tackles, Accurate slidings, is niet bang om (beheersd) te dribbelen, heeft ervaring op centraal middenveld (past dus ook bij het dynamisch spel van Ajax). Hij komt dit seizoen van Tenerife terug naar Valencia. Zijn contract loopt tot juni 2022, maar door Kondogbia, Parejo en Coquelin komt hij waarschijnlijk niet aan spelen toe.
Zijn waarde staat op 2 miljoen volgens transfermarkt.com (19 feb 2019), dus waarschijnlijk een goedkoopje.

PostPosted: 12 Apr 2019 19:31 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Ken de bovenstaande speler niet goed genoeg.

Maar de eerder op dit forum geopperde Lobotka vind ik wel zéér interessant. Een voetballende verdedigende middenvelder met een goede pass en dribbel. Heel veel dichter bij een speler die ietwat soortgelijke kwaliteiten heeft als Frenkie kom je niet snel denk ik. Een heel ander type dan bijvoorbeeld Pröpper. Een speler die ik ook goed vind, maar die wel een stuk statischer is. Wel technisch goed onderleg, goede pass en prima inzicht.

PostPosted: 12 Apr 2019 21:00 
Erelid

Niet zozeer (een directe) vervanger voor Frenkie maar het is wel jammer als Barcalona met Reis (FC Groningen) aan de haal gaat. Zeer goede verdedigende middenvelder, die Schone er makkelijk uitspeelt. Groot talent ook.

Natuurlijk zal hij dit zien als een uitdaging maar ik vraag me wel af wat zijn verwachtingspatroon daar is. Anders gezegd hoe hij het zelf ziet.

Reis was een van de weinige, die Ajax vanuit de eigen competitie zou kunnen halen (naast Pirie).

PostPosted: 13 Apr 2019 03:20 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Zit bij hetzelfde management als Scherpen, Pirie (en ook Propper) dus misschien doen we nog mee.

Post new topic  Reply to topic  [ 275 posts ]  Previous   1 7 8 9 10 11

All times are UTC+01:00