Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+01:00

Post new topic  Reply to topic  [ 765 posts ]  Previous   1 24 25 26 27 28 31  Next
Author Message
 Post subject: Re: Frenkie de Jong
PostPosted: 24 Jan 2019 23:01 

Vond hem prima spelen. Beter dan de laatste tijd.

PostPosted: 24 Jan 2019 23:11 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Die transferperikelen deed hem toch wat ook wat. Ook logisch natuurlijk.
Ik denk dat hij zich nu weer volledig kan focussen op Ajax.

PostPosted: 27 Jan 2019 21:25 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Vond hem wel wat eigenwijs overkomen zeg. Hoop niet dat hij het in zijn bol gaat krijgen. Laat eerst maar eens zien dat je een jaar op topniveau meekan bij Ajax.

PostPosted: 30 Jan 2019 09:00 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... -ajax.html

PostPosted: 30 Jan 2019 09:43 

343 wrote:
Achter de rug onderhandelen met een andere club. Wat is dat? Elke club mag toch onderhandelen met wie ze wil. Ze hoeven toch niet om permissie te vragen aan een ander geïnteresseerde club. En het ontkennen van die onderhandelingen is mss. niet chique maar is niet verboden.
Overigens een gotspe dat een club die onder een vergrootglas ligt van de Uefa boos is op een andere club wegens een handelswijze.

PostPosted: 30 Jan 2019 12:47 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
343 wrote:
Vreemd verhaal, want als dat effectief zou kloppen dan zou dit van Ajax ook een domme zet zijn. Want dan had PSG misschien nog een hoger tegenbod gedaan.

Ik denk echter dat Frenkie gewoon zelf heeft gekozen voor Barcelona en dat Ajax daarop alles met Barca heeft rondgemaakt. Maar in dat geval zou het wel netjes zijn als hij via zijn zaakwaarnemer dit ook aan PSG had laten weten of als er vanuit Ajax een communicatie had vertrokken richting Parijs in de trant van "speler heeft de keuze voor een andere club gemaakt...". Als dit niet gebeurd is vanuit het kamp van de speler of vanuit Ajax en PSG hoort van de transfer in de media, dan snap ik dat ze dit niet zo kunnen waarderen.

PostPosted: 30 Jan 2019 17:38 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Kat in het nauw maakt rare sprongen. Hij staat nu onder druk na een paar gemiste transfers en contracten. Nou excuus voor een niet gehaalde target.

PostPosted: 05 Feb 2019 11:42 

Frenkie in de Volkskrant gister: “We misten scherpte tegen Heerenveen en Feyenoord”. En over Tagliafico: 'Hij gaat voorop in de strijd met slidingen, dat slaat over op rest'.

Compleet lamgeslagen. Ik zeg hier maar niet teveel over, maar ik erger me echt kapot aan zulke teksten en deze instelling. De focus is weg, en dat heb je toch hard nodig als je iets wil bereiken dit seizoen. Achja, Frenkie BV heeft z'n transfer toch al te pakken.

PostPosted: 05 Feb 2019 12:11 

Snake wrote:
Frenkie in de Volkskrant gister: “We misten scherpte tegen Heerenveen en Feyenoord”. En over Tagliafico: 'Hij gaat voorop in de strijd met slidingen, dat slaat over op rest'.

Compleet lamgeslagen. Ik zeg hier maar niet teveel over, maar ik erger me echt kapot aan zulke teksten en deze instelling. De focus is weg, en dat heb je toch hard nodig als je iets wil bereiken dit seizoen. Achja, Frenkie BV heeft z'n transfer toch al te pakken.
Ik geloof niet de transfer daar iets mee te maken heeft. Is natuurlijk wel zeer twijfelachtig als je zonder een speler blijkbaar geen strijd kunt leveren. Schiet je toch tekort in mentaliteit.
Zeer teleurstellend en triest.

PostPosted: 06 Feb 2019 01:19 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Jullie zien het goed, man.

Frenkie de Jong en dit ploegje kunnen op allerbeste dagen tegen de allergrootste teams prima spelen. Toch sleep je daarmee niet prijzen binnen.

Dus soms ontbreken er hele episodes van een goed elftal aan de aftrap. En dat gaat wel om instelling of wat dan ook, het gaat om compleetheid. Het gaat om ruimtelijke dekking. Je kunt niet als je Frenkie bent, denken dat een Vage Argentijn even mag bewijzen of hij het niet of wel snapt. Het zijn belangrijkste speeldagen, waarop je punten inhaalrace weggeeft aan de koploper. Als je niet zeker weet dat de Argentijn het snapt, dan is het niet zijn fout, dan is het arrogantie van zichzelf uit dat je het waagt om een gokje te nemen dat het moet worden geregeld door de Vage Argentijn. Nee, dan ga je zelf bij wijze van in de essentiele veldgebieden staan, totdat je zeker weet dat de ander weet wat hij moet doen en je overbodig bent in de essentie daar. Het is de fout van de arrogante, niet van de onschuldige schuldige.

Maar ja, arrogantie is eeuwenoud in Mokum.

PostPosted: 06 Feb 2019 10:32 

Frenkie de Jong en dit ploegje kunnen op allerbeste dagen tegen de allergrootste teams prima spelen. Toch sleep je daarmee niet prijzen binnen.

Dus soms ontbreken er hele episodes van een goed elftal aan de aftrap. En dat gaat wel om instelling of wat dan ook, het gaat om compleetheid. Het gaat om ruimtelijke dekking. Je kunt niet als je Frenkie bent, denken dat een Vage Argentijn even mag bewijzen of hij het niet of wel snapt. Het zijn belangrijkste speeldagen, waarop je punten inhaalrace weggeeft aan de koploper. Als je niet zeker weet dat de Argentijn het snapt, dan is het niet zijn fout, dan is het arrogantie van zichzelf uit dat je het waagt om een gokje te nemen dat het moet worden geregeld door de Vage Argentijn. Nee, dan ga je zelf bij wijze van in de essentiele veldgebieden staan, totdat je zeker weet dat de ander weet wat hij moet doen en je overbodig bent in de essentie daar. Het is de fout van de arrogante, niet van de onschuldige schuldige.

Wie zegt dat die "Vage Argentijn" een gokje was? Mss. waren ze wel overtuigd van diens kwaliteiten. Heeft dan niks met arrogantie te maken maar eerde met onkunde.

PostPosted: 06 Feb 2019 11:07 

renemar wrote:

Wie zegt dat die "Vage Argentijn" een gokje was? Mss. waren ze wel overtuigd van diens kwaliteiten. Heeft dan niks met arrogantie te maken maar eerde met onkunde.
Hij bedoelt volgens mij meer dat de rest Magallan niet zo had moeten laten zwemmen.

PostPosted: 06 Feb 2019 13:04 

DeRuit wrote:
renemar wrote:

Hij bedoelt volgens mij meer dat de rest Magallan niet zo had moeten laten zwemmen.
Dat kan, maar "Vage" heeft een negatieve lading. Overigens heeft hij vaker aangegeven het helemaal niet in Magallan te zien zitten. En tot nu toe moet ik zeggen dat hij gelijk heeft. Maar het is nog erg vroeg om conclusies te trekken.

PostPosted: 07 Feb 2019 20:46 

Frenkie had ik jong al voor ogen. Frenkie had knieklachten gehad waarbij ik de familie heb geadviseerd. Oa over loopbaanplanning, hebben ze zich aan gehouden. Vertelt Ajax niemand, maar de familie vergiste dat namens Ajax mijn woorden kwamen, toen waren ze wel opeens totaal verrast over de mate van boerenverstand over het menselijk bewegingsapparaat i.c.m. sportpsychologie en zelfreinigende kritiek.

Het verhaal van Frenkie de Jong op De Toekomst ;

Hij speelde in de jeugd bij RKC WillemII

Zijn oom (Ajax-man) en moeder en tante kwamen kijken.

Hij was een jaar lang aan zijn knie geblesseerd geweest.

Zijn enclave dacht dat ik een betaalde post bekleedde in de scouting bij Ajax, want ik was in net pak, en dat kwam niet zo bij mij binnen tot lang na de jeugdclash.

Ze zaten vooraf te overleggen, ik had door dat ze met een zachteG spraken en zij legden uit dat ze voor Frenkie kwamen, en dat ze er veel van dachten.

Ik zei – RKC WillemII heeft vast een stuk of 3 uitschieters, en dat ik even extra alert zou kijken.

Ik keek die wedstrijd, en in de rust liepen ze langs en toen zei ik al : "Frenkie heeft duidelijk bij jullie touwtjes in handen, maar ik zie dat hij nog niet goed hersteld is. Ajax kennende, harde begeleiding en verdrukking, niet veel oog voor lichamelijk herstel (Kishna als voorbeeld) en dat ik knieletsel kende, dus mijn advies dat hij eerst zijn contract tekent in Tilburg en dat Ajax hem benadert voordat hij debuteert in Tilburg. Hij moet aanvaarden een laatbloeier te zijn , want dan gaat hij een bestbloeier worden. Bij Ajax bestaat er te veel kans op verdere schade, in Tilburg is het een prima route. 1 andere goede viel mij mee bij WillemII, hun nummer 6, en de beste in die wedstrijd vond ik Mats Deijl, centraal achterin."

Na de wedstrijd stonden ze weer voor de kantinetrap, ik wenste ze veel succes, en verklapte dat de notitie al was ingediend bij de burelen.

Toen stuurden ze de ouders en Mats Deijl naar mij toe, ik gaf hem toe dat hij de beste pot gespeeld had en dat hij betaald voetbal kon halen.

Dus ik had ze gastvrij behandeld en ik heb nooit gezegd dat ik officieel voor Ajax werkte.

Zij hebben de aanbiedingen bij Feyenoord en PSV doorgegeven bij Ajax, met hun wens om naar Ajax te gaan ondanks dat ze bij Tilburg al getekend hadden
En zo kwam hij bij Ajax pas als 17jarige.

Ook Justin en Appie en Robert heb ik weleens goed gesproken over het spelletje en passeren, maar hun ouders nooit en dat is eeuwig jammer.

Dus dat vond ik wél mooi , beste in al die tijd. Want het is me nooit helemaal bevallen bij clubbezoek, ik vond de mensen onwaarachtig, extreem veel koudwatervrees en irreele angsten. En bosarm was het toen nog veel meer, inmiddels proberen ze dat beter te omheinen en decoreren, maar het was een kale grijze grauwe dumpplek toentertijd. Ik ben altijd gematigd kritisch en rechttoerechtaan, zij konden niet omgaan met kwaliteitsklanken ofzo. Grote stormen in glazen water, altijd poespas.

renemar wrote:
DeRuit wrote:
renemar wrote:

Dat kan, maar "Vage" heeft een negatieve lading. Overigens heeft hij vaker aangegeven het helemaal niet in Magallan te zien zitten. En tot nu toe moet ik zeggen dat hij gelijk heeft. Maar het is nog erg vroeg om conclusies te trekken.
Word je betaald om die niet-juiste deal te verdedigen? Was totaal geen sportieve grond.

Gedachten zijn meer bij Yassine Abdellaoui , een goede man die ik dit jaar nog uitgebreid gesproken heb. Niets is wat het lijkt.

PostPosted: 08 Feb 2019 09:59 

Dank voor de steunbetuigingen alom #racisme #overal

PostPosted: 08 Feb 2019 10:39 

Dank voor de steunbetuigingen alom #racisme #overal
Kun je deze post uitleggen? Ik kan hem niet plaatsen.

PostPosted: 08 Feb 2019 12:57 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
De rest van z'n posts wel dan? :lol:

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 08 Feb 2019 13:24 

Ik dacht dat ik de enige was die ze niet snapten, wat hij schrijft.

PostPosted: 08 Feb 2019 13:30 

En weer laat zich het vertrek van Wöber weer voelen. Als Frenkie niet kan spelen zou Blind naar 6 kunnen en Wöber als LCV spelen. Ben benieuwd hoe Ten Hag dat gaat oplossen. Ik zou in ieder geval helemaal geen risico nemen met Frenkie.
Mss. Tadic als middenvelder laten spelen en Neres op de vleugel.

PostPosted: 08 Feb 2019 13:57 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Ja, lijkt me ook het beste.

PostPosted: 08 Feb 2019 14:12 

renemar wrote:
En weer laat zich het vertrek van Wöber weer voelen. Als Frenkie niet kan spelen zou Blind naar 6 kunnen en Wöber als LCV spelen. Ben benieuwd hoe Ten Hag dat gaat oplossen. Ik zou in ieder geval helemaal geen risico nemen met Frenkie.
Mss. Tadic als middenvelder laten spelen en Neres op de vleugel.
Kristensen er in. Mazraoui naar het middenveld. Of van de Beek een linie terug en Neres er bij een Tadic of Ziyech naar de 10

PostPosted: 08 Feb 2019 14:54 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Marko Pantelic
Droomaankoop: Zlatan Ibrahimovic
DeRuit wrote:
Kristensen er in. Mazraoui naar het middenveld. Of van de Beek een linie terug en Neres er bij een Tadic of Ziyech naar de 10
Ik hoop dat Mazraoui nog een kans krijgt op het middenveld. Dat beviel mij tegen Heerenveen wel.

Maar ik zal er ook vrede mee hebben als Ziyech op 10 wordt gezet en Neres rechtsbuiten staat.

PostPosted: 08 Feb 2019 16:07 

Tomza2 wrote:
DeRuit wrote:
Ik hoop dat Mazraoui nog een kans krijgt op het middenveld. Dat beviel mij tegen Heerenveen wel.

Maar ik zal er ook vrede mee hebben als Ziyech op 10 wordt gezet en Neres rechtsbuiten staat.
Ik vond Mazraoui ook prima spelen op het middenveld. Was weliswaar maar een half uur, maar je zag duidelijk dat hij daar in zijn element is. Ik heb echter geen vertrouwen in Kristensen.

PostPosted: 09 Feb 2019 00:00 

Geheim van goed voetbal is gekatapulteerde fullback.

PostPosted: 09 Feb 2019 02:39 

renemar wrote:
Vond hem prima spelen. Beter dan de laatste tijd.
Hey man. Je vertrouwen in Frenkie uit de AN dagen bleek terecht. Maar hoe zit het met Frenkie, gaat hij nu doorgroeien naar een AM met doelpunten en assists? Of is de huidige rol van Frenkie, verbindingsspeler in de opbouw, DE rol voor Frenkie?

Post new topic  Reply to topic  [ 765 posts ]  Previous   1 24 25 26 27 28 31  Next

All times are UTC+01:00