Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1365 posts ]  Previous   1 45 46 47 48 49 55  Next
Author Message
 Post subject: Re: Aankoop-suggesties
PostPosted: 26 Jan 2019 09:08 

Tegen vertrekjeugd terug?? Ik vind het allemaal slappe onzinnige afwerende bullshit l*lkoek! Spelers en club moeten hetzelfde doel hebben, zo snel mogelijk zo hoog mogelijk verbazen. Geen gedraai, dat is het enkele bindmiddel, dat wil je pienter orchestreren, supervoetbal voor herkennende huisstijlliefhebbers.

Dat ondermiddenbouwcomponenten hun bovenbouwtijd in het buitenland opzoeken, daar zijn bepaalde weerstandsprikkels beter dan in het Nederlandse circuit, moet niet worden afgestraft. God, ga eigen jeugd vastbinden aan bovenbouw (roofbouw) bij Ajax, zo'n beetje de meest misdadige coachjojo-omgeving met allerlei vagevuurse buitenlands aangetrokken voorgetrokken gedoe en gek#t over jeugdcontracten en aansprakelijkheid visaversa (bijvoorbeeld als je ouders worden bespot door bekrompen verenigingskanten) en dat maakt je reinst onzeker, tenzij je een volledige positivo bent die zichzelf en eigen serieuze aanzien compleet kunt wegcijferen en blind geloof hebt in ooit iemand die je schimmen/knallers van prestaties goed gretig kanaliseert.

Als deze voormalig-internen haalbaar blijken voor Ajax, en ze zijn onderdeel van Ajax hoger de UEFAlijst inhelpen, dan is er geen tegenwerpen omdat ze elders hun bovenbouw hebben opgepakt. Dat mogen andere buitenlandse elite potentials ook, dan mogen Nederlandse/Ajax oorspronkelijke elite potentials dat ook, het gaat erom wie rijp wordt voor de seniorentijd. Als ze dat bij Ajax in de bovenbouw niet lukt, wordt je ook gewoon verplet en verslonden als jonkie, iedereen heeft al zijn bekkie vol wie het wel en niet gaan maken. Waarom zou een ondermiddenbouwcomponent dan zelf niet mogen verkiezen een uitdagend extern bovenbouwtraject in te gaan? Zijn we werkelijk zo hypocriet en bekrompen?

En bijvoorbeeld een voormalig wereldtalent, zoals Kees de Boer, nota bene weggestuurd door Ajax en eigenlijk misschien door het wegsturen nu met zijn 1.86m misschien wel de ideale ontbrekend puzzelstuk in het spel straks vervangen van Matthijs de Ligt. Zou je die ons het ongelijk bewijst, niet terughalen terwijl die reuzesprongen vooruit heeft gezet in de buitenlandse bovenbouw, dan ben je een krankjorum voetbalbolwerk. Zo heb je ook wat mij betreft andere opties daar zitten die als je naar ze slim kijkt, minder opgeblazen marktprijs hebben en ideaal vervang kunnen bieden. Kennen het spelletje als hun eigen broekzak, zijn vaak veel zelfstandiger geworden. Helderziend dat Ajax schijnheiligheid oplegt.

Maar nee hoor, zulke grotere vrijere persoonlijkheden zijn onwelkom. Dan maken ze het een ander groot team wel naar wens! En kan Ajax altijd de top tien van Europa niet in! Ajax met Magallannen van veertien in een dozijn, eenvoudigweg altijd matig!

B.t.w. Binnen vijf dagen duidelijk zicht op waar werkelijke elite potentials (vanaf morgenochtend allemaal zonder toernooicampagne) hun loopbaan vervolgen, bij Ajax of volprezen elders..
M.u.v. (nog) je opmerking over Magallan (vond hem i.t.t.Ten Hag ook niet echt overtuigen maar wil nog niet zo snel oordelen) met je eens. :D
Ben benieuwd m.b.t. laatste alinea.

PostPosted: 26 Jan 2019 09:52 

Is dat door Google Translate gehaald of zo? Kost even wat moeite.
Kees de Boer was toch altijd zo'n klein kereltje?

PostPosted: 26 Jan 2019 11:53 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Als je zoveel verkoopt mag je van mij part ook best de portomonee openen.
Ik zou Alvarez halen voor De Ligt, Berge voor Frenkie De Jong en Pavon voor Ziyech.
Opstelling:
Onana: Mazraoui Alvarez Magallan Tagliafico: Berge Blind Tadic : Neres Dolberg Pavon

PostPosted: 26 Jan 2019 12:02 

Morfe0 wrote:
Als je zoveel verkoopt mag je van mij part ook best de portomonee openen.
Ik zou Alvarez halen voor De Ligt, Berge voor Frenkie De Jong en Pavon voor Ziyech.
Opstelling:
Onana: Mazraoui Alvarez Magallan Tagliafico: Berge Blind Tadic : Neres Dolberg Pavon
Zeker de portomonee trekken. Het reeds aanwezige kapitaal en de verwachte karrenvracht aan geld dat binnenkomt moet garant staan voor meerdere kwaliteitsimpulsen. Dan nog blijft een kapitaal over.
Ik zie het wel niet meer zitten in Dolberg. Wat mij betreft is een nieuwe spits ook nodig.

PostPosted: 27 Jan 2019 12:26 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Het is alweer een paar dagen stil rondom Shabani van Bayern.

Ik heb meer de indruk dat Kicker een optelsommetje heeft gemaakt. Ajax heeft De Jong verkocht dus Ajax heeft geld dus rakelen we die interesse weer eens op.

PostPosted: 27 Jan 2019 13:48 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
343 wrote:
Timothy Fosu-Mensah zou inderdaad een zeer interessante optie kunnen zijn. Kent AJAX, heeft inmiddels meer ervaring en kan op meerdere posities goed uit de voeten.
"Wie weet"...
https://twitter.com/tfosumensah/status/ ... 8065124352

PostPosted: 04 Feb 2019 15:38 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Raffie had het bij Studio Egbers gisteren over die Schouten van Excelsior. Is iemand die speler eerder opgevallen?

PostPosted: 04 Feb 2019 16:04 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
GJ1402 wrote:
Raffie had het bij Studio Egbers gisteren over die Schouten van Excelsior. Is iemand die speler eerder opgevallen?
Ja, goede speler. Pure voetballer die het ook van zijn functionele techniek en inzicht moet hebben. Niet sterk, snel of groot. Speelde wel vorig jaar nog een niveautje lager, dus lastig te zeggen of hij na deze stap wederom een grote stap kan maken en kan aanhaken. Van Telstar naar Ajax in twee jaar is behoorlijk aanpoten. Maar qua stijl houd ik wel van dit soort spelers. Slimme jongen die snel kan handelen. Laatst ook een mooie goal tegen Vitesse.

Wat zou zo'n speler nu moeten kosten denk ik dan. Excelsior heeft volgens mij nog nooit een speler voor meer dan een miljoen verkocht. Gezien de huidige markt zal dat wel spoedig veranderen, zeker wanneer Ajax op de stoep staat. Maar ze zullen ook geen vijf miljoen kunnen vragen lijkt me.

PostPosted: 04 Feb 2019 16:39 

GJ1402 wrote:
Speelt ook goed. Is al eerder opgevallen. Heb die uitzending niet gezien maar daar heeft vd Vaart wel een punt.
Wat hij heeft dat hij al gekeken heeft wat hij moet doen als hij de bal nog moet krijgen. Slimme speler die snel denkt, technisch goed onderlegd. Als je hem haalt zou ik hem wel nog een jaar bij Excelsior laten spelen.

PostPosted: 04 Feb 2019 18:43 
Erelid

Is inderdaad een interessante speler.

Ik ben het weleens met Vd Vaart, dat Ajax zulke opvallende spelers ook anders kan vastleggen. Zoals Vd Vaart voorstelde een contract voor 5 jaar geven en hem een jaar bij Excelsior laten spelen (of wellicht nog een stapje hoger) en dan laten aansluiten.

PostPosted: 04 Feb 2019 19:31 
Erelid

Ajax doet geen zaken met kunstgras clubs. Maar je kan moeiteloos een miljoen in die jongen investeren en hem vervolgens een jaar uitlenen aan een subtopper met echt gras. Heerenveen of Groningen bijvoorbeeld.

PostPosted: 05 Feb 2019 09:22 

GJ1402 wrote:
Ajax doet geen zaken met kunstgras clubs. Maar je kan moeiteloos een miljoen in die jongen investeren en hem vervolgens een jaar uitlenen aan een subtopper met echt gras. Heerenveen of Groningen bijvoorbeeld.
Is het niet zo dat AJAX geen zaken doet met kunstgras clubs inzake het verhuren van spelers?

PostPosted: 05 Feb 2019 11:11 
Erelid

renemar wrote:
GJ1402 wrote:
Is het niet zo dat AJAX geen zaken doet met kunstgras clubs inzake het verhuren van spelers?
Ja dat klopt.

PostPosted: 05 Feb 2019 12:13 

Volgens AS heeft AJAX wederom interesse in een jonge speler van Sao Paulo. Zou als opvolger van Neres in beeld zijn.
Zie net dat 343 dat ook al meldt bij buitenspelers.

PostPosted: 08 Feb 2019 08:56 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
renemar wrote:
Volgens AS heeft AJAX wederom interesse in een jonge speler van Sao Paulo. Zou als opvolger van Neres in beeld zijn.
Antony 18jr : https://www.todomercadoweb.es/mercado/a ... ulo-281189
https://www.youtube.com/watch?v=kNa405WpmaQ

Lijkt veel op Neres qua dribbelen. Dan vind ik die pedrinho toch net wat verfijnder ogen in filmpjes maar net dat treetje eronder kan voor ajax ook nog wel een meerwaarde zijn, en zal ook geen 20+ miljoen kosten net zoals bij pedrinho.

Als die ook weer 15+ moet gaan kosten kunnen ze misschien beter voor pavon gaan gezien zijn ervaring en leeftijd. Je hebt met bande volgend seizoen immers ook alweer een ukkie op de flanken die wisselvallig zal zijn. Het lijkt er weer op de ajax met deze interesse weer teveel op jeugd gaat gokken voorin voor volgend seizoen.

PostPosted: 08 Feb 2019 10:53 

ajaxrules wrote:
renemar wrote:

Lijkt veel op Neres qua dribbelen. Dan vind ik die pedrinho toch net wat verfijnder ogen in filmpjes maar net dat treetje eronder kan voor ajax ook nog wel een meerwaarde zijn, en zal ook geen 20+ miljoen kosten net zoals bij pedrinho.

Als die ook weer 15+ moet gaan kosten kunnen ze misschien beter voor pavon gaan gezien zijn ervaring en leeftijd. Je hebt met bande volgend seizoen immers ook alweer een ukkie op de flanken die wisselvallig zal zijn. Het lijkt er weer op de ajax met deze interesse weer teveel op jeugd gaat gokken voorin voor volgend seizoen.
Voorin vind ik het jeugdige niet zo'n probleem. Met name op de vleugels. Ik vind ervaring vooral belangrijk als CV's en centraal op het middenveld. Volgens mij speelt Schöne daarom ook veel. Van achteruit heb je een perfect overzicht van het veld en kun je mensen sturen.
Op de vleugels zijn voor mij snelheid, diepgang, techniek(een mannetje kunnen uitspelen met daarna een versnelling) in willekeurige volgorde een vereiste.

PostPosted: 08 Feb 2019 11:23 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
renemar wrote:
ajaxrules wrote:
renemar wrote:

Voorin vind ik het jeugdige niet zo'n probleem. Met name op de vleugels. Ik vind ervaring vooral belangrijk als CV's en centraal op het middenveld. Volgens mij speelt Schöne daarom ook veel. Van achteruit heb je een perfect overzicht van het veld en kun je mensen sturen.
Op de vleugels zijn voor mij snelheid, diepgang, techniek(een mannetje kunnen uitspelen met daarna een versnelling) in willekeurige volgorde een vereiste.
Maar ik vind het voorin toch te jong worden als deze jongen ook nog gehaald zou worden want die komt gezien de transfersom dalijk niet voor de bank natuurlijk. Bande, Cerny, Dolberg, Antony, het wordt te grillig/wisselvallig dan voorin!. je ziet dat nu al met Dolberg het hele jaar. Huntelaar is te oud/motoriek is te traag die reken ik niet echt mee.

PostPosted: 08 Feb 2019 13:25 

ajaxrules wrote:
renemar wrote:
ajaxrules wrote:

Maar ik vind het voorin toch te jong worden als deze jongen ook nog gehaald zou worden want die komt gezien de transfersom dalijk niet voor de bank natuurlijk. Bande, Cerny, Dolberg, Antony, het wordt te grillig/wisselvallig dan voorin!. je ziet dat nu al met Dolberg het hele jaar. Huntelaar is te oud/motoriek is te traag die reken ik niet echt mee.
Lainez is ook nog erg jong. En als er iets adequater was gehandeld was die nu Ajacied.
Huntelaar ben ik met je eens.

PostPosted: 21 Feb 2019 10:19 
Beheerder

Lekker rijtje. :roll:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/86 ... -ajax.html
Zou alleen Pierie kopen (en nog een jaar verhuren). De rest is niet goed genoeg of de prijs-kwaliteit verhouding is zwaar uit het lood.

PostPosted: 21 Feb 2019 10:36 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
343 wrote:
Zou alleen Pierie kopen (en nog een jaar verhuren). De rest is niet goed genoeg of de prijs-kwaliteit verhouding is zwaar uit het lood.
Zie Stengs toch wel graag bij Ajax, vind ik het grootste talent in het rijtje.

PostPosted: 21 Feb 2019 13:38 

343 wrote:
Vond Pierie de laatste tijd ook erg goed. Dolberg had het lastig met hem, De Jong kwam er niet aan te pas. Die jongen is stukken verder dan een Schuurs, mede door opleiding. Bij Heerenveen hanteren ze gewoon een prima speelstijl die ook dichter aansluit bij die van Ajax.

PostPosted: 23 Feb 2019 19:13 

Na de hype rond Jerdy Schouten let ik nu eigenlijk voor het eerst echt op hem, maar die maakt echt een goede indruk. Naast dat hij ontzettend veel ballen onderschept ook nog eens een prima i spelmaker a la Frenkie.

Iemand die hem vaker aan het werk heeft gezien? Zou het een optie zijn om hem te halen en te verhuren aan bijvoorbeeld Heerenveen?

PostPosted: 23 Feb 2019 20:43 
Beheerder

Zimmerman wrote:
Na de hype rond Jerdy Schouten let ik nu eigenlijk voor het eerst echt op hem, maar die maakt echt een goede indruk. Naast dat hij ontzettend veel ballen onderschept ook nog eens een prima i spelmaker a la Frenkie.

Iemand die hem vaker aan het werk heeft gezien? Zou het een optie zijn om hem te halen en te verhuren aan bijvoorbeeld Heerenveen?
Leuke speler, maar net als met Pierie aantrekken en daarna verhuren. Behalve voor De Ligt moeten ze ook voor De Jong met een gearriveerde speler aankomen.
Bonzai wrote:
343 wrote:
Zie Stengs toch wel graag bij Ajax, vind ik het grootste talent in het rijtje.
Prijs-kwaliteit verhouding. Niet als AZ 25 miljoen vraagt. En dat zou zomaar kunnen.

PostPosted: 24 Feb 2019 01:23 
Erelid

Droomaankoop: Ante Rebic
Ach dit soort lijstjes van VP zijn leuk speculatiemateriaal maar meer ook niet. Verbaas me altijd een beetje over hoe negatief er over Doan gedacht wordt onder supporters, ik zou in ieder geval blij zijn met zijn aankoop.

Overigens is er een speler die Ajax in de gaten houdt maar niet op dat lijstje staat, Sepp Van Den Berg. Tekende begin dit seizoen een contract tot medio 2020, wat de contractduur dus beperkt maakt.

PostPosted: 24 Feb 2019 10:43 
Erelid

De laatste tijd valt me Reis op van Groningen. Speelt als verdedigende middenvelder sterk. Staat vaak positioneel goed, onderschept veel, goede strakke inspeelpass en heeft voetballend vermogen. Zou op den duur Schone kunnen vervangen. Vind ik ook een speler om in de gaten te houden.

Post new topic  Reply to topic  [ 1365 posts ]  Previous   1 45 46 47 48 49 55  Next

All times are UTC+02:00