Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1648 posts ]  Previous   1 47 48 49 50 51 66  Next
Author Message
 Post subject: Re: Hakim Ziyech
PostPosted: 30 Jan 2019 12:18 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Wanneer Ziyech vertrekt breekt de pleuris ook uit onder de supporters en spelers hoor, dat gaan ze alleen daarom al niet doen. Nog los van het sportieve plaatje.
Ik denk ook, dat Ajax hier niet aan kan meewerken en al zeker niet tov Neres.

En mocht Ajax weer met het stokpaardje komen, dat het een niet te weigeren bod is (al was het bod van Neres hoger) en de speler ook zelf wil, dan moet Ajax ook direct met een statement naar buiten komen, dat de prioriteit niet meer het kampioenschap is.

PostPosted: 30 Jan 2019 12:19 

Ik geloof er niets van. Ziyech heeft in een interview gezegd dat hij niet in de winter verkast. Hij heeft willens en wetens zijn contract opengebroken, de tegenprestatie is dan dat hij tot het einde van het seizoen bij Ajax blijft. Die intentie hebben beide partijen ook uitgesproken. In de zomer gaat het vertrek er daarom ook wel komen. En dan zou Dortmund een geschikte optie zijn denk ik, mooie club waar Ziyech goed zou passen.

Wanneer Ziyech vertrekt breekt de pleuris ook uit onder de supporters en spelers hoor, dat gaan ze alleen daarom al niet doen. Nog los van het sportieve plaatje.
Inderdaad. Heeft hij zelfs meerdere malen aangegeven, ook omdat hij vindt dat bij een wintertransfer je een achterstand hebt (wat natuurlijk helemaal waar is). Qua carrièreplanning denkt hij erg bewust na, dus dit lijkt me echt onzin. En dat het verlies ervoor heeft gezorgd dat Ajax wil verkopen... Ik denk eerder dat Ajax juíst besluit daarom niet te willen verkopen. Ajax gaat door zo'n verlies echt niet zomaar alle aspiraties overhoop gooien. Gewoon een verzonnen argument.

PostPosted: 30 Jan 2019 12:41 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
020Topper wrote:
De redenatie dat de situatie na de nederlaag veranderd is klopt denk ik weinig van. Maar het beeld dat Ziyech hier heel erg in geïnteresseerd zal zijn en een verzoek zal indienen om te mogen vertrekken lijkt mij best reëel. Is toch een hele mooie club voor hem (beter dan Roma in mijn ogen) en misschien komt Dortmund in de zomer niet meer terug.
Dat denk ik dus helemaal niet. Hij heeft zelf gezegd niet in de winter te willen verkassen. Daarom heeft hij AS Roma ook de deur gewezen, en ook omdat ze van de zomer niet hebben doorgedrukt voor hem misschien. Maar dat laatste terzijde.

PostPosted: 30 Jan 2019 12:51 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen,Bergkamp,14
Droomaankoop: Frenkie De Jong, De Ligt
Seizoenskaart: I wish
Pavon zou hem moeten opvolgen :lol:

https://www.ziggosport.nl/nieuws/155298 ... pavon.html

PostPosted: 30 Jan 2019 15:47 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
Ik weet dat het niet gebruikelijk is, maar Ajax zou er goed aan doen steeds weer te herhalen dat er niet gehandeld wordt. Nu gaat iedereen toch twijfelen: Wöber, Neres, Ziyech. Al die berichten leiden tot onrust bij de supporters, staf, spelers en pers.

PostPosted: 30 Jan 2019 15:59 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Seizoenskaart: 401
020Topper wrote:
Ik weet dat het niet gebruikelijk is, maar Ajax zou er goed aan doen steeds weer te herhalen dat er niet gehandeld wordt. Nu gaat iedereen toch twijfelen: Wöber, Neres, Ziyech. Al die berichten leiden tot onrust bij de supporters, staf, spelers en pers.
Ze hoeven helemaal niks te doen zolang ze dit maar intern doen. Laat de pers lekker hun gang gaan, als de staf en spelers maar weten waar ze aan toe zijn.

PostPosted: 30 Jan 2019 16:18 

Droomaankoop: Geen
Seizoenskaart: vak 122
020Topper wrote:
Ze hoeven helemaal niks te doen zolang ze dit maar intern doen. Laat de pers lekker hun gang gaan, als de staf en spelers maar weten waar ze aan toe zijn.
Ze hoeven niks, maar je kunt niet ontkennen dat het er sterk op lijkt dat niemand weet waar ze aan toe zijn. En de invloed van de pers op de supporters is veel groter dan je denkt. Die onzin die via Donny en Sjaak Swart door De Telegraaf uitgekraamd wordt heeft toch impact, hoe je het ook wendt of keert. Kijk eens hoe PSV dat doet, totale rust. Terwijl er heus wel geïnformeerd is naar Bergwijn en Lozano.

PostPosted: 31 Jan 2019 09:56 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Bild meld net dat Overmars resoluut nee heeft gezegd op Dortmund en niet wilde onderhandelen over Ziyech.
Ziyech wil ook een zomerse transfer ipv een wintertransfer.

PostPosted: 02 Feb 2019 14:57 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Lees net op VI pro dat Ziyech niet of nauwelijks investeert in het nemen van vrije trappen. Volgens Bosz vond hij dat te vermoeiend vanwege de vele wedstrijden die ze destijds speelden. Raar, zeker als je in dat artikel leest dat Schöne daar wel in bleef investeren en bijvoorbeeld Sánchez wel extra trainde in het verbeteren van zijn middellange inspeelpass.

Nu weet ik niet of deze situatie nog steeds aan de orde is, maar ik zou het kwalijk vinden als Ziyech denkt dat hij er enkel op zijn talent kan komen. Want dat je daar op kan teren wil niet zeggen dat je niet meer extra hoeft te investeren in bijvoorbeeld je vrije trap. Zo werkt het nie in de top. Daar kom je alleen wanneer je je talent volledig benut door nog eens extra hard te trainen.

PostPosted: 07 Feb 2019 11:38 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
De Mos heeft kritiek op Ziyech.
https://www.ajaxinside.nl/de-mos-kritis ... de-strijd/

PostPosted: 07 Feb 2019 12:45 

343 wrote:
Heel vaak l#lt De Mos uit zijn nek, maar ik vind dat hij hier gelijk heeft. Maar dat zal geen verrassing zijn.

PostPosted: 07 Feb 2019 14:26 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Nouri
Seizoenskaart: Nee
343 wrote:
Gisteren naar die clown geluisterd tijdens Barca - Real, vooral niet serieus nemen die vent.

PostPosted: 08 Feb 2019 09:08 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Bonzai wrote:
343 wrote:
Gisteren naar die clown geluisterd tijdens Barca - Real, vooral niet serieus nemen die vent.
Hij heeft het bot vertaald maar ik vind het wel waarheid wat hij zegt, juist in die wedstrijden waar het kampioenschap op afhangt viel hij toch weer tegen en dat is niet de eerste keer bij Ziyech. Remember uitwedstrijden tegen psv, daarin is hij ook steenvast onzichtbaar. Nu Feyenoord uit weer. Ook teveel moeilijke ballen van hem, te ingewikkeld terwijl zon wedstrijd vraagt om mouwen opstropen en doelgericht spelen!. Kiest hij tevaak de moeilijke oplossing hij moet beter lezen,weten wat een wedstrijd vraagt hij is te stoicijns en dat zal niet in zijn voordeel werken als hij naar het buitenland wil waarin het niveau veel hoger is moet je flexibeler kunnen zijn.

PostPosted: 08 Feb 2019 10:30 

ajaxrules wrote:
Bonzai wrote:
343 wrote:
Hij heeft het bot vertaald maar ik vind het wel waarheid wat hij zegt, juist in die wedstrijden waar het kampioenschap op afhangt viel hij toch weer tegen en dat is niet de eerste keer bij Ziyech. Remember uitwedstrijden tegen psv, daarin is hij ook steenvast onzichtbaar. Nu Feyenoord uit weer. Ook teveel moeilijke ballen van hem, te ingewikkeld terwijl zon wedstrijd vraagt om mouwen opstropen en doelgericht spelen!. Kiest hij tevaak de moeilijke oplossing hij moet beter lezen,weten wat een wedstrijd vraagt hij is te stoicijns en dat zal niet in zijn voordeel werken als hij naar het buitenland wil waarin het niveau veel hoger is moet je flexibeler kunnen zijn.
Dit vind ik ook. Hij is erg wisselvallig, weinig constant. Diepe ondergrens, hoge bovengrens. Kan zich vaak niet aanpassen aan wat er in een wedstrijd gevraagd wordt. Daar kom je in de kleine wedstrijden mee weg, maar in grote wedstrijden is dat funest. Eigenlijk moet ie wat zakelijker en gehaaider worden, meer in dienst van het elftal kunnen spelen. Weten wanneer je moet pieken op bepaalde momenten.

Ik vind Ziyech echt een heerlijke speler hoor, maar dit is wel een achilleshiel wat in een team dodelijk kan zijn. Hij is weinig complementair aan het collectief. Ik zie zijn vertrek komende zomer dus niet meteen als grote aanslag op het team. Als voetballer zal ik hem zeker missen, om een team te smeden wellicht een openbaring.

PostPosted: 08 Feb 2019 10:31 

Benieuwd hoe hij tegen Real speelt volgende week. Europees maakt hij er vaak wel een feestje van.

PostPosted: 10 Feb 2019 00:15 

Bonzai wrote:
343 wrote:
Clown? Aad is een Jood in hart en nieren, en heeft keihard gelijk. Ziyech kan niet voor het team spelen, die speelt maar voor een ding: voor een transfer. Vandaag is ie weer door de ondergrens gegaan, een van zijn slechtse wedstrijden tot nu toe. Ik blijf het zeggen: met deze man in je team wordt je nooit kampioen. Te groot ego.

PostPosted: 10 Feb 2019 04:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Bonzai wrote:
343 wrote:
Clown? Aad is een Jood in hart en nieren, en heeft keihard gelijk. Ziyech kan niet voor het team spelen, die speelt maar voor een ding: voor een transfer. Vandaag is ie weer door de ondergrens gegaan, een van zijn slechtse wedstrijden tot nu toe. Ik blijf het zeggen: met deze man in je team wordt je nooit kampioen. Te groot ego.
in een groter team zou die allang om disciplinaire redenen gewisseld worden met zijn kansloze lange afstand schoten de hele tijd, die steenvast overvliegen. Ziyech onderschat echt wat er mentaal nodig zal zijn om in de engelse liga of spaanse liga te floreren. Alleen goed kunnen voetballen is maar voor 50% voldoende in vooral de engelse of duitse liga daar is het mouwen opstropen 90min gas geven. Ik zie hem alleen in spanje of misschien italie slagen. Die moet niet naar engeland of duitsland gaan daar zal hij in elk persoonlijk duel afgebluft worden.

PostPosted: 10 Feb 2019 08:26 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Bonzai wrote:
343 wrote:

Ziyeh begon echt goed dit seizoen, maar hij valt weer in de zelfde fouten en dat is erg spijtig voor Ajax en voor hem zelf.

PostPosted: 10 Feb 2019 10:26 

Heb het tegen een krachtige stroom in gezegd, hij speelt alleen voor de BV Ziyech.
Zeker, technisch begaafd, creëert kansen maar verkloot zo ontiegelijk veel. Dat weegt vaak niet op tegen zijn positieve punten en staat in geen verhouding tot zijn potentie die hij wel heeft.
Straalt niks uit en geeft in grote wedstrijden nooit thuis als het elftal daarom vraagt.
De dag dat hij vertrekt zal wat mij betreft een feestdag zijn.

PostPosted: 10 Feb 2019 11:47 
Erelid

Droomaankoop: Lionel Messi
Het schot op goal in het eerste kwartier terwijl Kristensen helemaal vrij liep op rechts zeg alles. Echt ontzettend jammer want hij kan echt heerlijk ballen.
Hij moet echt een stuk minderen met voor eigen succes gaan, alleen dan is hij een echte aanwinst voor Ajax.

PostPosted: 10 Feb 2019 14:03 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
Was pislink na die actie (in de chat). Een goede coach had hem daarom na een half uur naar de kant gehaald. Of in ieder geval in de rust gewisseld. Deze mentaliteit is nu de reden waarom AJAX geen kampioen wordt. Bijna 26 jaar deze speler....

PostPosted: 10 Feb 2019 15:00 

343 wrote:
Was pislink na die actie (in de chat). Een goede coach had hem daarom na een half uur naar de kant gehaald. Of in ieder geval in de rust gewisseld. Deze mentaliteit is nu de reden waarom AJAX geen kampioen wordt. Bijna 26 jaar deze speler....
Inderdaad.

PostPosted: 10 Feb 2019 17:21 

Snake wrote:
ajaxrules wrote:
Bonzai wrote:

Dit vind ik ook. Hij is erg wisselvallig, weinig constant. Diepe ondergrens, hoge bovengrens. Kan zich vaak niet aanpassen aan wat er in een wedstrijd gevraagd wordt. Daar kom je in de kleine wedstrijden mee weg, maar in grote wedstrijden is dat funest. Eigenlijk moet ie wat zakelijker en gehaaider worden, meer in dienst van het elftal kunnen spelen. Weten wanneer je moet pieken op bepaalde momenten.

Ik vind Ziyech echt een heerlijke speler hoor, maar dit is wel een achilleshiel wat in een team dodelijk kan zijn. Hij is weinig complementair aan het collectief. Ik zie zijn vertrek komende zomer dus niet meteen als grote aanslag op het team. Als voetballer zal ik hem zeker missen, om een team te smeden wellicht een openbaring.
Echt exact weer wat ik bedoelde. Je kunt niet zo heel goed bouwen met Ziyech. Vind de laatste tijd ook erg veel negativiteit rond hem heen hangen. Kan hij niet aan de kant zetten voor het team. Hoe moet je nou iets gaan bouwen met zo'n speler? Dat is zó moeilijk.

PostPosted: 10 Feb 2019 20:27 
Erelid

renemar wrote:
Heb het tegen een krachtige stroom in gezegd, hij speelt alleen voor de BV Ziyech.
Zeker, technisch begaafd, creëert kansen maar verkloot zo ontiegelijk veel. Dat weegt vaak niet op tegen zijn positieve punten en staat in geen verhouding tot zijn potentie die hij wel heeft.
Straalt niks uit en geeft in grote wedstrijden nooit thuis als het elftal daarom vraagt.
Grotendeels mee eens. Ziyech krijgt het maar niet onder de knie om de juiste keuzes te maken.
Hij kan geen wedstrijden lezen. Hij moet met zijn techniek en voetbalintelligentie beter omgaan. Hij speelt te geforceerd en dat ziet hij zelf niet. Of hij voor zijn eigen BV speelt, vind ik wat te ver gezocht want hij wil graag en dat is op zich geen verkeerde gedachte. Ik vind het moeilijk inschatten bij hem.

Ik erger me ook vaak, dat hij te vaak de onmogelijke bal wil spelen. Waarom als het ook makkelijk kan en zeker als het als team minder draait. Dan moet je een keer niet die bal willen spelen. Ik word ook weleens moe van die mensen die dan roepen, dat hij dit mag omdat hij risico in zijn spel legt en we dit nodig hebben maar dit telt niet altijd, laat staan, dat je daar je team mee helpt.

Niet voor niets hebben onze spitsen het moeilijk. Dit ligt niet alleen aan Ziyech maar als hij simpeler speelt of de rechtback vaker aanspeelt, die dan wel een voorzet kan geven, scheelt dit wel.

Net zoals Renemar heb ik ook al vaker kritiek geleverd op Ziyech. Fantastische speler maar ook een moeilijke speler omdat hij vaak vreemde keuzes maakt wat het elftal als geheel in gevaar brengt.
Als Ajax een relatief onbekende speler haalt van 25 jaar (bv Magallan) dan hebben we grote twijfels omdat hij nog niet door een topclub is opgehaald maar bij Ziyech is het andersom. Al 26 jaar en nog steeds niet opgehaald door een (sub)topper. Is niet voor niets.

Het slechte spel wil ik ook niet enkel ophangen aan het spel van Ziyech maar ik vind gewoon, dat de verrassing er relatief af is met Tadic en hem op de vleugels. Ik vind ook dat het rendement van onze spitsen te laag is omdat die vrij weinig ballen krijgen. Hetzij van de zijkant hetzij vanaf het middenveld. De wisselwerking op links met Tadic en Tagliafico werkt redelijk tot goed maar op rechts niet (geld zowel voor Mazraoui als met Kristensen).

Neres heeft vorig jaar een uitstekend jaar gedraaid als rechtsbuiten en ik weet zo net nog niet of het met Ziyech zoveel beter is.

Ook vind ik vd Beek maar matig spelen en ik zou Ziyech weleens vanaf het middenveld willen zien. Ja ik weet, dat hij meer risico in zijn spel legt maar met een Neres aan de zijkant, kan hij ook meer ballen kwijt aan de zijkant.

PostPosted: 11 Feb 2019 08:31 

renemar wrote:
Grotendeels mee eens. Ziyech krijgt het maar niet onder de knie om de juiste keuzes te maken.
Hij kan geen wedstrijden lezen. Hij moet met zijn techniek en voetbalintelligentie beter omgaan. Hij speelt te geforceerd en dat ziet hij zelf niet. Of hij voor zijn eigen BV speelt, vind ik wat te ver gezocht want hij wil graag en dat is op zich geen verkeerde gedachte. Ik vind het moeilijk inschatten bij hem.

Ik erger me ook vaak, dat hij te vaak de onmogelijke bal wil spelen. Waarom als het ook makkelijk kan en zeker als het als team minder draait. Dan moet je een keer niet die bal willen spelen. Ik word ook weleens moe van die mensen die dan roepen, dat hij dit mag omdat hij risico in zijn spel legt en we dit nodig hebben maar dit telt niet altijd, laat staan, dat je daar je team mee helpt.

Niet voor niets hebben onze spitsen het moeilijk. Dit ligt niet alleen aan Ziyech maar als hij simpeler speelt of de rechtback vaker aanspeelt, die dan wel een voorzet kan geven, scheelt dit wel.

Net zoals Renemar heb ik ook al vaker kritiek geleverd op Ziyech. Fantastische speler maar ook een moeilijke speler omdat hij vaak vreemde keuzes maakt wat het elftal als geheel in gevaar brengt.
Als Ajax een relatief onbekende speler haalt van 25 jaar (bv Magallan) dan hebben we grote twijfels omdat hij nog niet door een topclub is opgehaald maar bij Ziyech is het andersom. Al 26 jaar en nog steeds niet opgehaald door een (sub)topper. Is niet voor niets.

Het slechte spel wil ik ook niet enkel ophangen aan het spel van Ziyech maar ik vind gewoon, dat de verrassing er relatief af is met Tadic en hem op de vleugels. Ik vind ook dat het rendement van onze spitsen te laag is omdat die vrij weinig ballen krijgen. Hetzij van de zijkant hetzij vanaf het middenveld. De wisselwerking op links met Tadic en Tagliafico werkt redelijk tot goed maar op rechts niet (geld zowel voor Mazraoui als met Kristensen).

Neres heeft vorig jaar een uitstekend jaar gedraaid als rechtsbuiten en ik weet zo net nog niet of het met Ziyech zoveel beter is.

Ook vind ik vd Beek maar matig spelen en ik zou Ziyech weleens vanaf het middenveld willen zien. Ja ik weet, dat hij meer risico in zijn spel legt maar met een Neres aan de zijkant, kan hij ook meer ballen kwijt aan de zijkant.
Als je dat laatste probeert moet je 2 controlerende middenvelders achter hem hebben. Anders pleeg je harakiri.

Post new topic  Reply to topic  [ 1648 posts ]  Previous   1 47 48 49 50 51 66  Next

All times are UTC+02:00