Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1064 posts ]  Previous   1 28 29 30 31 32 43  Next
Author Message
PostPosted: 11 Feb 2019 18:50 

Weirdo wrote:
Volgens velen zou Ten Hag eruit moeten. Wie moet het dan overnemen?
Van Gaal? Die wil niet meer, volgens mij.
Advokaat?
Zijn er nog andere kandidaten?
Ten Hag er nu uit zou dom en opportuun zijn. Tot januari hoorde je niks. Natuurlijk maakt hij imo ook fouten (ook voor januari) maar het zijn vooral de spelers die er momenteel een potje van maken. Neem het vooral de ervaren spelers kwalijk. Het gelijkspel tegen Heerenveen, het drama tegen Feijenoord en de blamage tegen Heracles gaan voor 80% op het conto van de lamlendige instelling van de spelers. Ik neem Ten Hag vooral kwalijk dat hij geen bellen heeft.
M.a.w. niet zozeer de trainer (kunnen alleen mensen over oordelen die dagelijks met hem werken) maar meer de coach Ten Hag. Dat laatste zien we tijdens de wedstrijden.

PostPosted: 11 Feb 2019 19:09 
Erelid

Tja.... een trainer die zijn spelersgroep publiekelijk afvalt is natuurlijk leuk voor de Telegraaf en consorten, maar ik vraag mij af of dat nou zo goed is voor het teamproces.

Het probleem bij het vormen van een mening waar het mis is gegaan in de winterstop zou wel eens kunnen liggen in 3 problemen:
1) Wober naar Sevilla: Mee eens Wober was geen hoogvlieger, maar scoorde wel vrijwel altijd een voldoende als hij opgesteld werd. En er is maanden geroepen dat er niemand weg zou gaan in de winterstop. Daarnaast liep Wober al een tijdje rond, dus als hij moest spelen wist hij precies wat zijn medespelers deden in welke situatie. Magallan heeft dat nog niet, maar dat is ook niet zo gek aangezien hij nog zo kort bij de groep is.
2) Neres: Te goed voor de bank, maar ook niet zo onomstreden dat hij 1 van de andere 3 aanvallers definitief naar de bank kan verwijzen. Daarnaast heeft hij in de winterstop die aanbieding uit China gehad en in dit geval heeft Ajax wel de poot stijf gehouden. Volgens mij volledig terecht, maar Neres zal misschien naar Wober hebben gekeken en denken: waarom de ene supersub wel zijn transfer gunnen en mij niet. Mogelijk loopt hij op de training wel te mokken hierom en is dat 1 van de redenen, waarom hij minden lijkt in te vallen.
3) deJong: Natuurlijk zong het al een tijd rond wat voor transferbedrag Ajax in gedachten had voor hem, maar nu het rond is, is er misschien mentaal toch iets veranderd. Zo'n jonge speler die nu al een van de duurste spelers uit de Nederlandse geschiedenis is. Je ziet dat zijn spel na de winterstop een stuk minder is. Waar dat aan ligt kan meerdere redenen hebben: Hij kan denken dat hij er al is en daarom denken dat hij wel op 70-80% kan spelen. Of hij is bang lang geblesseerd te raken zo kort voor die geruchtmakende transfer.

PostPosted: 13 Feb 2019 15:25 
Erelid

Schandalig dat hij Neres op de bank hield. Een brevet van onvermogen. Is niet de trainer die ons verder gaat helpen. Met dit spelersmateriaal mag je niet zo makkelijk punten verspelen na de winter. Hij weet de spelers niet scherp te krijgen, maakt ongelooflijke rare keuzes af en toe.

Het is enorm jammer dat Peter Bosz al een nieuwe club heeft. Voor de rest zijn er ook amper kandidaten die over kijk op het spelletje beschikken.

PostPosted: 13 Feb 2019 16:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Gronkjaer
Seizoenskaart: Neen
Peter Bosz, dan krijgen we weer gezeur over Plan B. Te aanvallend. Waarom niet rouleren tegen PSV etc.

Ten Hag doet het statistisch gezien gewoon prima. Even een dipje, kijken hoe ie er uit komt. Laat de rest van Nederland zich maar eens op PSV concentreren en daar onrust stoken over hoe de Jong 2 miljoen + verdient en de verhoudingen in het salarishuis. Houden wij het bij ons zelf.

PostPosted: 13 Feb 2019 17:32 

Ik zou Ten Hag ook gewoon laten zitten. Heeft mijn inziens ook wel een kredietpotje opgebouwd. Heel knap wat hij in de zomer tot de winter heeft neergezet.

Je ziet spelers in het veld principes niet uitvoeren die je voor de winter wel zag uitgevoerd worden. Dan kun je zeggen dat het aan de coach ligt om dit te managen, maar ik vind dat de spelers echt steken laten vallen. Dat is ook gewoon heel goed zichtbaar zelfs. Dan kun je als coach daarop hameren wat je wil. En ja, ook Ten Hag maakt soms rare keuzes, maar ik vind het al met al wel meevallen eigenlijk.

PostPosted: 14 Feb 2019 09:16 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
Hij had ook wel verstandige teksten bij Veronica.

En wat is het alternatief? Ik zeg gewoon doorgaan met Ten Hag. Hij moet allen niet zo dom omgaan met Neres.

PostPosted: 14 Feb 2019 09:18 

Heeft de zaak gisteren goed neergezet met een goede gedurfde tactiek. Hoop dat zijn ogen open zijn gegaan wat betreft Neres. Die jongen kan hij niet meer links laten liggen. Doet hij dat toch is hij niet meer serieus te nemen.

PostPosted: 14 Feb 2019 09:21 
Erelid

Hij moet 'm alleen wel links laten staan ;-). Ik vind 'm van die flank beter dan van rechts.

PostPosted: 14 Feb 2019 09:29 

renemar wrote:
Heeft de zaak gisteren goed neergezet met een goede gedurfde tactiek. Hoop dat zijn ogen open zijn gegaan wat betreft Neres. Die jongen kan hij niet meer links laten liggen. Doet hij dat toch is hij niet meer serieus te nemen.
Als hij nu Neres weer op de bank durft te zetten is het echt een halve zool.

Gewoon deze basiself laten staan de komende tijd. En vlammen.

PostPosted: 14 Feb 2019 10:09 
Erelid

Het draaide heel goed inderdaad, maar nadeel blijft toch dat je in aan aanval niemand in de 16 hebt. Een voorzet van de flank heeft weinig zin, terwijl daar zowel gisteren als tegen Bayern wél mogelijkheden lagen. Tegen mindere tegenstanders moet je dan ook niet zo spelen.

PostPosted: 14 Feb 2019 10:29 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Het allerbelangrijkste is de gegroepeerde pressing. Het continu jagen, voor je man komen, stevig in de duels gaan zonder smerige overtredingen te maken. Ajax kan goede ploegen hiermee pijn doen. Want we weten allemaal dat ze elkaar in balbezit makkelijk kunnen vinden. Zeker als ze ruimte krijgen. Het eerste kwartier leek het wel een gatenkaas bij Real. Alleen gaat het dan in de eindfase fout en dat is zonde.

In de tweede helft is de tank leeg en dan zie je Real meer in balbezit.

De pressing, inzet, felheid van de eerste helft hebben we de laatste weken totaal niet gezien. Of ze dat mentaal niet kunnen opbrengen of fysiek is de vraag. Maar het maakt een gigantisch verschil.

PostPosted: 14 Feb 2019 11:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Klaas-Jan Huntelaar
Droomaankoop: Luis Suarez
Het grote verschil is ook dat je tegen een ploeg als Real wéét dat je dit op de mat moet leggen wil je een resultaat halen. Tegen een Heracles is dat totaal anders, want die zijn gewoon 10 klassen minder. Dat nodigt gewoon niet uit om zo volle bak te spelen.

Op een slof en een oude voetbalschoen, wordt Ajax kampioen!

PostPosted: 14 Feb 2019 12:46 

Maar als je zo in onze competitie speelt zoals de eerste helft ben je na een half uur klaar. Sta je ruim voor en hoef je niet meer zo fel te jagen. Dan kun je de bal lekker laten rondgaan en komen de kansen vanzelf.
Als ze zich realiseren dat ze op die manier ook individueel beter uitzien en het kunnen opbrengen halen we de dubbel.

PostPosted: 14 Feb 2019 12:50 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari, Johan, Marco
Droomaankoop: Franklin Rijkaard
Seizoenskaart: Helaas....
renemar wrote:
Maar als je zo in onze competitie speelt zoals de eerste helft ben je na een half uur klaar. Sta je ruim voor en hoef je niet meer zo fel te jagen. Dan kun je de bal lekker laten rondgaan en komen de kansen vanzelf.
Als ze zich realiseren dat ze op die manier ook individueel beter uitzien en het kunnen opbrengen halen we de dubbel.
Dikke vette AMEN !

PostPosted: 14 Feb 2019 14:56 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Litmanen/Seedorf
Droomaankoop: Torsten Mattuschka
Seizoenskaart: Nee. Stout he
AFCA Niels wrote:
Hij moet 'm alleen wel links laten staan ;-). Ik vind 'm van die flank beter dan van rechts.
Klopt maar het blijft een speler voor een 442 formatie.

PostPosted: 16 Feb 2019 01:46 

GJ1402 wrote:
AFCA Niels wrote:
Klopt maar het blijft een speler voor een 442 formatie.
We spelen vaak al een soort 442.
Maar ook vorig seizoen reeg hij assists en goals aaneen.

PostPosted: 16 Feb 2019 01:59 

AFCA Niels wrote:
Het draaide heel goed inderdaad, maar nadeel blijft toch dat je in aan aanval niemand in de 16 hebt. Een voorzet van de flank heeft weinig zin, terwijl daar zowel gisteren als tegen Bayern wél mogelijkheden lagen. Tegen mindere tegenstanders moet je dan ook niet zo spelen.
In het overgrote deel van de eerste seizoenshelft waren voorzetten vanaf de flank effectief omdat het geen vroege voorzetten waren. En met vroeg bedoel ik vanuit de gegeven ruimte. Maar al voor de winterstop was dat anders.
Als het baltempo te laag is en de dynamiek niet goed dan krijg je vroege voorzetten. En ze zitten nu ook al lang in zo'n fase met een Tadic die steeds onzichtbaarder is geworden. Vleugels die 1vs1 een man uitspelen hebben we op sporadisch Ziyech en Neres na niet. Ik denk dat we niet moeten inzetten op voorzetten vanaf de flanken. Tadic naar 10. Dolberg nu door blijven drukken is mijn devies. Neres op links. De 1-1 was een pracht voorbeeld van een goede aanval vanaf de flank.

PostPosted: 16 Feb 2019 04:05 

Snake wrote:
Ik zou Ten Hag ook gewoon laten zitten. Heeft mijn inziens ook wel een kredietpotje opgebouwd. Heel knap wat hij in de zomer tot de winter heeft neergezet.

Je ziet spelers in het veld principes niet uitvoeren die je voor de winter wel zag uitgevoerd worden. Dan kun je zeggen dat het aan de coach ligt om dit te managen, maar ik vind dat de spelers echt steken laten vallen. Dat is ook gewoon heel goed zichtbaar zelfs. Dan kun je als coach daarop hameren wat je wil. En ja, ook Ten Hag maakt soms rare keuzes, maar ik vind het al met al wel meevallen eigenlijk.
Ik ben ook niet pro om de haverklap een trainer ontslaan, maar het moment van de waarheid nadert wel voor Ten Hag.
Een coach bouwt vooral crediet op met 'spelontwikkeling'. Onder Bosz ging Ajax in feite als maar beter draaien. Die verloor ook cruciale punten voor het kampioenschap, maar bracht Ajax evident op een hoger plan. Dan reken je een coach niet puur af op prijzen.

Ik vind jou te mild. We hebben een groep die opgebouwd is uit sleutelspelers die bleven, een paar buitengewone talenten en pittige versterkingen, ook in de vorm van ervaring. Je kunt alleen vraagtekens zetten bij de breedte van de selectie. (moet gezegd) Maar je kunt ook vraagtekens zetten bij TH's rol in het voorbereiden van eventueel noodzakelijke wijzigingen.

We verloren 2x kansloos van PSV en leden een historisch grote nederlaag bij Feyenoord. Lieten de koppositie liggen door een 3-1 voorsprong weg te geven. Ten Hag bracht Eiting en die bleek er niet klaar voor. Magallan dito. Sinkgraven dito. Twee maal speelde hij met niet fitte spelers, Mazra tegen Feyenoord. Frenkie tegen Heracles.
Ik zie hem zo goed als nooit een wedstrijd kantelen doormiddel van een ingreep.

Onderpresterende spelers, of ook wel het ontbreken van een eenheid in een bepaalde wedstrijd is niet direct de schuld van een trainer, echter wel zn verantwoordelijkheid. Het gaat na de winter 3x fataal mis. Tegen Feyenoord leek het haast sabotage. Daar vond ik het individueel falen van speler het meest evident. Maar Ten Hag kon iig niet repareren.

De Neres-situatie vind ik bepaald niet niks. Door hem eruit te halen doorbrak hij een goedlopend geheel. En een speler met de kwaliteiten van Neres moet je gewoon in kunnen passen.
Als Dolberg niet echt los komt dan heeft hij verkeerd gegokt. Hoewel ik wel begrip voor die gok heb.

Ten Hag verdiend zeker credits voor de Europese campagne. De speelwijze die ook bepalend is geweest voor dat succes, de hand van TH was dan ook zeker goed zichtbaar.

Hij ging in de min het seizoen in, maar heeft dat wel gedraaid. Het eerste halve seizoen onder TH was matig tot slecht. Maar er waren verzachtende omstandigheden. Hij kwam op een heel moeilijk moment binnen. De boel kantelde begin dit seizoen met de playoffs. Grote rol voor de nieuwe Tadic. Maar Ten Hag zette het wel zo neer dat spelers goed functioneerde. Mazraoui, Frenkie, Schone, Tagliafico, Tadic, Ziyech. Ook de 'spitsen' werden goed gebruikt en kwamen aan een respectabel moyenne. In no-time begon Ajax te lopen, ook het druk zetten en houden op de bal was helemaal terug.

Mijn oordeel onder aan de streep hangt nogsteeds van het vervolg af. Maar dat potje crediet is wmb zo goed als leeg.
Dat ik schrik van zn commentaren in interviews helpt ook niet een goed gevoel bij hem te krijgen. Een succesvolle seizoenshelft is niet genoeg, zeker niet als het de 1ste helft betreft. Ten Hag vond een goede koers. Vervolgens is het zaak de bemanning wakker te houden en bij te sturen waar nodig. Dit lijkt vooralsnog niet goed te gaan. Nog op 3 fronten. CL is alles bonus, wel een enorme bonus. Als Ajax dit nog weet te buigen is dat een wereldse prestatie. Maar de Europese campagne is sowieso al een succes.
Kampioenschap moet meegewogen worden dat PSV tenminste kwa resultaat een extreem goed seizoen draait. Anderzijds is Ajax even als PSV er ook een ver bovenuitstekende ploeg kwa kwaliteit. PSV kwakkelt wel. Ten Hag moet PSV verslaan in Amsterdam. De beker moet gewonnen. Als Ajax nu overtuigend blijft spelen, de beker pakt, PSV verslaat maar niet kampioen wordt omdat PSV niets meer laat liggen, kun je een aanblijven van Ten Hag overwegen.

Vs Heracles was een dieptepunt, ook qua wissels. Vs Madrid was prima. Een flikkerende kaars, straks weten we of de vlam brand of is opgegaan in rook ;)

PostPosted: 16 Feb 2019 09:16 

Ik denk dat de wedstrijd tegen feijenoord over anderhalve week en de thuiswedstrijd tegen psv allesbepalend zijn. Verliezen we in de beker en worden geen kampioen zal TH wss. moeten vertrekken. Terecht?
Ik zit een beetje in dubio, ook afhankelijk wat we de rest van de competitie doen. Winnen we vanaf nu alles maar worden we toch geen kampioen omdat psv buiten de wedstrijd tegen ons niets verspeeld halen we 89 punten. Enorm veel. Internationaal hebben we het gewoon goed gedaan. Is wel te hopen dat we in Madrid geen oorwassing krijgen. De laatste indruk blijft het meeste hangen.
Neemt niet weg, weer een seizoen zonder prijs is heel zuur. Als Overmars en vd Sar woord houden zou niet alleen wat de trainers en de spelersgroep betreft maar ook op bestuurlijk niveau een ware aardverschuiving plaatsvinden.
En dat is een ramp. Wie zorgt er dan voor het aan- en verkoopbeleid?
Zeker als we tweede worden en weer voorronden moeten spelen is het heel belangrijk snel duidelijkheid te krijgen. Arsenal zou nu al met Overmars gesproken hebben.
Heel tegenstrijdig dat we slachtoffer worden door zowel ons eigen succes als ons falen.
Succes mbt opleiden en verkopen van spelers en de mega transfersommen die we daardoor gaan krijgen en falen omdat we geen prijzen pakken ondanks dit allemaal.
Eigenlijk kunnen we alleen maar winnaar worden als we prijzen pakken. Maar dan zijn we ook dubbel winnaar. Niet allen wat de prijzen betreft maar ook wat betreft transfersommen die weer in kwaliteit kunnen worden geïnvesteerd. Op weg naar nieuwe prijzen.

PostPosted: 16 Feb 2019 11:21 

Ik denk niet dat het al of niet doorgaan met Ten Hag direct gevolgen heeft voor Overmars en Vd Sar.

PostPosted: 16 Feb 2019 12:22 

Ik denk niet dat het al of niet doorgaan met Ten Hag direct gevolgen heeft voor Overmars en Vd Sar.
Ik dacht dat ze hun aanblijven hebben gekoppeld aan dat van Ten Hag. Zeker weet ik dat vd Sar gezegd heeft dat hij bij uitblijven van prijzen ook zijn eigen positie tegen het licht moet houden.

PostPosted: 16 Feb 2019 12:54 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
Ben echt de uitgelezen persoon om ze straks dat te vragen zonder woorden

PostPosted: 16 Feb 2019 12:59 

Ben echt de uitgelezen persoon om ze straks dat te vragen zonder woorden
Wat bedoel je hiermee. Spijt me maar vaak zijn je berichten abracadabra voor mij. Kan natuurlijk aan mij liggen.

PostPosted: 16 Feb 2019 14:15 

Zijn er wel meer die hem niet snappen, denk ik.

PostPosted: 16 Feb 2019 15:17 

renemar wrote:
Ik dacht dat ze hun aanblijven hebben gekoppeld aan dat van Ten Hag. Zeker weet ik dat vd Sar gezegd heeft dat hij bij uitblijven van prijzen ook zijn eigen positie tegen het licht moet houden.
Ik heb quotes uit dat interview toen gelezen. Maar hecht er weinig waarde aan. Kunnen ze alle kanten op draaien.

Post new topic  Reply to topic  [ 1064 posts ]  Previous   1 28 29 30 31 32 43  Next

All times are UTC+02:00