Ga terug naar AjaxInside →

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 1291 posts ]  Previous   1 44 45 46 47 48 52  Next
Author Message
PostPosted: 19 Feb 2019 12:50 

guy_ajax wrote:
Sanchez weigerde te trainen/spelen terwijl Neres niet voor problemen zorgt. Toch wel een groot verschil.
Maar dat mag toch geen reden zijn. Als dat wel zo is, is dat een heel kwalijke zaak. Dan weten spelers in de toekomst wat ze moeten doen om weg te komen. Chantage.
Dan is het einde zoek.

PostPosted: 19 Feb 2019 14:34 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Cruijff
Droomaankoop: Bosz
Seizoenskaart: 405
Wat moet je dan doen? Het heeft geen zin om uit principe een speler zonder binding met de club tegen zijn zin in hier te houden. Je krijgt er een hoop gezeik van en hij gaat je minder opleveren.

PostPosted: 19 Feb 2019 18:05 

guy_ajax wrote:
Wat moet je dan doen? Het heeft geen zin om uit principe een speler zonder binding met de club tegen zijn zin in hier te houden. Je krijgt er een hoop gezeik van en hij gaat je minder opleveren.
En Neres dan? Wie zegt dat hij minder gaat opleveren? Je moet je als club nooit laten gijzelen door spelers en/of zaakwaarnemers. Altijd de baas blijven. Anders loopt het de spuigaten uit en dan gaat iedereen smerige spelletjes spelen.

PostPosted: 20 Feb 2019 10:38 
Erelid

Neres is geen gozer die moeilijk gaat lopen doen. Dat is het verschil.

Hoorde Freek Jansen daar laatst wel iets zinnigs over zeggen in de Pantelic Podcast.

PostPosted: 20 Feb 2019 12:03 

guy_ajax wrote:
Neres is geen gozer die moeilijk gaat lopen doen. Dat is het verschil.

Hoorde Freek Jansen daar laatst wel iets zinnigs over zeggen in de Pantelic Podcast.
Dus het ligt aan de instelling van de speler. Blijf erbij, als je toegeeft geeft dat een heel slecht signaal. Dat heet het niet goed voorbeeld doet volgen maar slecht voorbeeld doet volgen.

PostPosted: 20 Feb 2019 16:57 
Erelid

En als je niet meegeeft? Wat bereik je dan? Ook dan geef je een signaal af naar (toekomstige) spelers. Namelijk dat je niet makkelijk wegkomt bij Ajax als je sportief/financieel een geweldige stap kan maken.

Spelers als Sanchez zijn pure broodvoetballers met een bepaald karakter. Tuurlijk vind hij het leuk dat Ajax een mooie historie heeft, dat er een leuke sfeer is in de ArenA, vind hij Amsterdam een mooie stad en kan hij goed met ploeggenoten opschieten. Maar hij is hier heen gelokt onder het mom van even goed spelen en dan kan je de stap maken naar een grote competitie waar je veel kan verdienen: kom hier investeren in jezelf om vervolgens een toptransfer te maken.
Als hij dan binnen een jaar (min of meer de beste speler van de competitie is geworden) de stap kan maken naar een topclub in een topcompetitie en zoveel keer meer salaris kan vangen dan wil hij dat gewoon doen.

Tuurlijk had hij tussen de 50-60 miljoen moeten kosten; maar Ajax kan in een jaar tijd bijna 8x 'winst' maken. Dat weigeren is niet te verkopen aan Sanchez en zijn management als ze de poen ruiken.

Neres is blijkbaar een makkelijkere jonge en bij Van de Beek en Tagliafico verwacht ik ook geen problemen als je ze aan hun contract houdt. Denk dat je dit wel vrij makkelijk kan inschatten in de eerste paar gesprekken met een speler hoe die in elkaar steekt als die in zo'n situatie (als er op een willekeurig moment een club aanbelt) terecht komt. Als je daar geen zin in hebt moet je dit soort jongens maar niet contracteren.
Ik Ben blij dat we een jaar van Sanchez hebben kunnen genieten en dat we er zo'n 30 miljoen winst aan hebben overgehouden binnen één jaar. k#t dat Tottenham net aanklopt als het seizoen al bezig is; maar wat ik net zei: dat is part of the deal met dit soort gasten.

PostPosted: 25 Feb 2019 15:07 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Er zijn Engelse media die melden dat het Monchi topkandidaat is geworden bij Arsenal als technische man. Sommige melden ook dat Overmars' vertrek door Ajax werd geblokkeerd en hij aan zijn contract werd gehouden. Ik zou het in ieder geval heel fijn vinden wanneer Overmars ons in deze belangrijke fase trouw blijft. De komende zomer staat er veel te gebeuren en het lijkt me niet prettig wanneer we dan ineens een andere directeur moeten gaan zoeken. Ik zou ook niet weten bij wie we dan uit moeten komen.

Wordt het ook niet eens tijd om zijn tot 2020 lopende contract te verlengen om de continuïteit te waarborgen? Lijkt me niet onbelangrijk, zeker nu het technisch hart niet meer intact is en Overmars een van de belangrijkste mensen binnen de organisatie is geworden.

PostPosted: 27 Feb 2019 18:46 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Ronald de Boer
Droomaankoop: Cristian Pavon
Seizoenskaart: Nee
Er zijn Engelse media die melden dat het Monchi topkandidaat is geworden bij Arsenal als technische man. Sommige melden ook dat Overmars' vertrek door Ajax werd geblokkeerd en hij aan zijn contract werd gehouden. Ik zou het in ieder geval heel fijn vinden wanneer Overmars ons in deze belangrijke fase trouw blijft. De komende zomer staat er veel te gebeuren en het lijkt me niet prettig wanneer we dan ineens een andere directeur moeten gaan zoeken. Ik zou ook niet weten bij wie we dan uit moeten komen.

Wordt het ook niet eens tijd om zijn tot 2020 lopende contract te verlengen om de continuïteit te waarborgen? Lijkt me niet onbelangrijk, zeker nu het technisch hart niet meer intact is en Overmars een van de belangrijkste mensen binnen de organisatie is geworden.
Dit lijkt ook te zijn doorgedrongen binnen de directie:
Zou extra mogen besteden deze zomer aan transfers door een groter beschikbaar budget. Ook zou zijn contract worden opgewaardeerd. Bericht hierover verscheen enkele dagen geleden. (kan het zo niet vinden).

PostPosted: 06 Mar 2019 01:17 
Beheerder

Favoriete Ajacied (aller tijden): Johan Cruijff
Website: http://www.degoeieouwetijd.nl
:mrgreen: :lol: Overmars:
https://twitter.com/AFCAjax/status/1103072682466267137

PostPosted: 06 Mar 2019 10:00 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Haha, mooi.

Het moet gezegd; toch petje af voor het neerzetten van dit team en in het bijzonder het halen van Tadic. Zo'n klasbak kan zo belangrijk zijn in wedstrijden als gisteren. Chapeau, Marc!

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 07 Mar 2019 13:20 
Beheerder

Overmars heeft opmerkelijk veel vertrouwen dat er volgend seizoen weer een goed team staat. Volgens mij heeft hij stiekem al wat transfers beklonken.
https://www.ajaxinside.nl/overmars-vol- ... snel-gaan/

PostPosted: 07 Mar 2019 13:35 
Erelid

Favoriete Ajacied (aller tijden): Luis Suarez
Droomaankoop: Hakim Ziyech
Misschien een oud-Ajacied die wel wil terugkeren? Vertonghen? Alderweireld? Cillessen?

- Johan Cruijff in de Voetbal International van 8 mei.

PostPosted: 07 Mar 2019 13:50 
Erelid

geenidee4 wrote:
Misschien een oud-Ajacied die wel wil terugkeren? Vertonghen? Alderweireld? Cillessen?
Vertonghen en Cillessen hoop ik echt op. Zouden echt top toevoegingen zijn om Frenkie en Onana op te volgen. Kan Blind naar het middenveld.

PostPosted: 07 Mar 2019 16:24 
Erelid

Als je het over het ''stiekem beklonken van transfers'' hebt denk ik inderdaad aan het terughalen van een ex-Ajacied; anders zou ik het niet vertrouwen dat hij echt komt (Richarlison, Lainez...).

PostPosted: 07 Mar 2019 16:40 

geenidee4 wrote:
Denk ik ook, en ik moet ook denken aan dat interview waarin hij Pavon noemt.

PostPosted: 08 Mar 2019 10:21 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Jari Litmanen
Droomaankoop: Luis Suarez
guy_ajax wrote:
Als je het over het ''stiekem beklonken van transfers'' hebt denk ik inderdaad aan het terughalen van een ex-Ajacied; anders zou ik het niet vertrouwen dat hij echt komt (Richarlison, Lainez...).
Zou Lainez al spijt hebben? :D

PostPosted: 08 Mar 2019 14:30 
Beheerder

EtH vandaag op de persco.
Natuurlijk zijn wij met versterkingen bezig, al maandenlang.

PostPosted: 09 Mar 2019 01:30 

343 wrote:
EtH vandaag op de persco.
Natuurlijk zijn wij met versterkingen bezig, al maandenlang.
Ik mag het hopen.

Hopelijk hebben ze geleerd van het jaar van de EL finale. Toen waren ze druk met zichzelf op de borst kloppen en hebben ze nagelaten door te pakken, met vorig seizoen als gevolg.

Zie het anders zo gebeuren dat ze denken het vertrek van Frenkie de Jong, Ziyech en De Ligt wel op te kunnen vangen met Eiting/de Wit, Magallan/Veltman en bv LabYad

PostPosted: 09 Mar 2019 13:42 
Erelid

Droomaankoop: Adam Maher
Ik hoop op 2 goede centrale verdedigers waardoor Blind naar het middenveld kan, TFM is 1, Alvarez of Vertonghen 2.

PostPosted: 09 Mar 2019 17:25 

Favoriete Ajacied (aller tijden): Van der Vaart
Droomaankoop: Jan Vertonghen
Seizoenskaart: niet meer
Het blijft wel aardig stil rondom de contractverlengingen van Huntelaar en Mazraoui. Kink in de kabel of is dit enkel vanwege het drukke programma?

PostPosted: 09 Mar 2019 17:29 

Het blijft wel aardig stil rondom de contractverlengingen van Huntelaar en Mazraoui. Kink in de kabel of is dit enkel vanwege het drukke programma?
Huntelaar zou ik niet doen. Met Dolberg, Traoré die eraan komt met daarachter Danillo en Brobbey, en Tadic die uitstekend als spits kan spelen heb je opties genoeg. Zowel kwalitatief als kwantitatief.
Is Raiola niet de zaakwaarnemer van Nous? Ik geloof het wel, dus dat kan problemen opleveren.

PostPosted: 09 Mar 2019 17:32 
Beheerder

Nee, Raiola is niet de zaakwaarnemer van Mazraoui. Anders was hij allang vertrokken.

PostPosted: 09 Mar 2019 22:52 

Morfe0 wrote:
Ik hoop op 2 goede centrale verdedigers waardoor Blind naar het middenveld kan, TFM is 1, Alvarez of Vertonghen 2.
Doe dan Vertonghen maar! Vertonghen met Mensah centraal is een lekker compleet duo. Ik twijfel tussen Alvarez of Mensah, wie kiezen jullie?

PostPosted: 10 Mar 2019 01:32 

Favoriete Ajacied (aller tijden): NeeskensKeizerScirea
Droomaankoop: Gewaagd specifiek opleiden
Seizoenskaart: 112
ajaxrules wrote:
Morfe0 wrote:
Doe dan Vertonghen maar! Vertonghen met Mensah centraal is een lekker compleet duo. Ik twijfel tussen Alvarez of Mensah, wie kiezen jullie?
Mensah is ok, je kan ook aan Rick van Drongelen of Bruno Mendez Cuccitini denken. Dit ter vervang van Joel Veltman en Lasse Schöne en Maximilian Wöber, deze spelers zijn aantoonbaar betere kwaliteit. Ondanks dat Veltman en Schöne erg goed kunnen pieken op de juiste momenten, wat een mentale component is, hebben ze minder compleet allerlei basisvaardigheden.

Als vervang van De Ligt zou ik liever denken aan Kees de Boer en/of Justin Hoogma en/of Sander Berge, maar liever De Ligt houden en Kees de Boer en Sander Berge toevoegen, zonder dat je De Ligt al wegdoet. Want hier kan hij gemakkelijk veel hebben aan nog een tweede seizoen maar dan wat beter in Amsterdam. Want in tegenstelling tot jullie, zie ik De Ligt nog niet elke kwestie centraal achterin messcherp organiseren. We staan niet voor niets al een eeuwigheid achter PSV Eindhoven.

We zullen Ajax gaan opzoeken met de beste suggesties. Alderweireld en Vertonghen komen in de recente elftalsamenstelling niet in aanmerking voor de verdedigende rollen, dus als ze komen worden ze op een diepere positie ingepast.

Ik vermoed dat er best veel spelers bijkomen uit Engeland, Duitsland en Spanje in deze zomer en ook een aantal internationals buiten de EU. In januari ging ik te laat van start, dat is mijn fout geweest, maar daarmee zijn we ruim op tijd voor aanstaande zomer.

PostPosted: 10 Mar 2019 14:04 

Interessant! Justin Hoogma speelt bij Pauli in de 2de Bundesliga, 1.90m groot, nooit zien spelen. Speelt ook bij NL onder 21, wat ik ook nooit kijk hahh. Van Drongelen hadden ze ook in een vroeger stadia interesse in. https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/80 ... terug.html hier staat zelfs dat ze terug zouden komen in de zomer.

Post new topic  Reply to topic  [ 1291 posts ]  Previous   1 44 45 46 47 48 52  Next

All times are UTC+02:00